Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
[wcip]Angel

Black Clouds and Silver Linings

Recommended Posts

Angel, så først nå at du skreiv til meg for 2 mnd siden :wub:

Jeg liker ikke måten DT spiller på i dette albumet. Jeg syns det blir for mainstream-metal om du forstår.

Angel, så først nå at du skreiv til meg for 2 mnd siden :wub:

Jeg liker ikke måten DT spiller på i dette albumet. Jeg syns det blir for mainstream-metal om du forstår.

Jeg hører ikke på mainstream metal, så nei jeg forstår egentlig ikke.

Porcupine tree eier. Setter mest pris på det gamle (moonloop, Coma Divine, Voyage 34 osv), men de nyere albumene har heller ikke skuffet smile.png

Ah, ja jeg har hørt mest på albumene fra typ slutten av 90 tallet til nå. Men ja, de har hatt en lang og genial kariere. smile.png

Gavin Harison er et monster på trommer, helt villt. Og Steven Wilson ser ikke ut til å være kapabel til å lage en ikke-fengende låt. :wub:

Men nok offtopic (blir revet med), er jo en DT tråd dette her. smile.png

Helvete!! De kommer ikke til å spille en av de beste sangene fra albumet i Oslo Spectrum. Så nettopp et youtube-interview med MP og han sa at The Best of Times ligger fremdeles for nært hjertet til å spille sangen på konsert. ' /> Har jo forståelse for det, men det blir et stort savn for min del.

gjerne link til intervjuet p

Hvem skal møtes før konserten? og i så fall hvor? Jeg er gammel nok til å ta en øl og jeg akter å benytte meg av det faktumet! biggrin.png

Jeg skal ikke på konserten, men har lyst å møte dere likevel. Får jeg lov? smile.png

Ja!

Men bare fordi du er en tafsbar HØNK!

Synes det siste albumet var rimelig tannlaust, ikke mye som fikk musikkhjertet mitt til å smelte akkurat. Men DT-fans blir jo fornøyd uansett hva DT gir ut, så da funker det jo. smile.png

Synes det siste albumet var rimelig tannlaust, ikke mye som fikk musikkhjertet mitt til å smelte akkurat. Men DT-fans blir jo fornøyd uansett hva DT gir ut, så da funker det jo. ' />

Det er da vitterlig ikke sant. Blodfans er og blir blodfans - men om DT hadde spilt inn ræl i kategorien til robbie williams, da hadde jeg vært rask å brøle. Synes denne plata er langt fra tannlaus .. men then again er jeg inhabil siden jeg er blodfan p

Helvete!! De kommer ikke til å spille en av de beste sangene fra albumet i Oslo Spectrum. Så nettopp et youtube-interview med MP og han sa at The Best of Times ligger fremdeles for nært hjertet til å spille sangen på konsert. :lol: Har jo forståelse for det, men det blir et stort savn for min del.

gjerne link til intervjuet :)

Hvem skal møtes før konserten? og i så fall hvor? Jeg er gammel nok til å ta en øl og jeg akter å benytte meg av det faktumet! biggrin.png

Bra konsert, men altfor kort. Jeg ville egentlig bare se DT, så utgangspunktet var ikke så veldig bra, men når de takket for seg etter en og en halv time, så syns jeg dette ble altfor kort. Første konserten jeg var på (Train of Thought) varte bort imot tre og en halv time... og da var det bare DT som spilte.

Sang-valget syns jeg var ganske så bra. Høydepunkt for min egen del var uten vil In the name of God, Dance of Eternity og "ekstra-nummeret" The Count of Tuscany. Ellers så savnet jeg resten av det nye albumet (track #3, 4 og 5), det var en nedtur å få høre One last time for så å ikke høre introen til The Spirit Carries On etterpå. Når kommer denne tilbake ???

Var også snodig at vi ikke fikk Metropolis med på kjøpet denne gangen. Octavarium håpet jeg også på.

Spillingen var bra, og 'oppvarmings-bandene' var ikke på noen som helst måte dårlige... de var bare ikke etter min smak; og jeg var i tillegg veldig giret på å høre DT.

Takk til Vidar (Galilee) og Frode (Panic) for en trivelig middag på TGI Friday :)

Er litt enig med deg.

Alt i alt: Veldig bra. For en gangs skyld bra lyd i Spektrum (i alle fall på gulvet), men også veldig høyt. Det piper fortsatt i ørene..

Oppvarmingen så kunne jeg spart meg for det første bandet. Big Elf var kveldens store overraskelse, makan til knallband live. Trøkk som faen.

Opeth var som forventet, men ikke noe mer.

Dream Theater var kjempebra, men jeg mislikte en ting. Det var alt alt for mye improvisasjon og endeløst lange runkedueller mellom Jordan og gitaristen (som jeg ikke husker navnet på akkurat nå). Jada, vi har skjønt det, dere er flinke. Så til neste gang: Litt mer musikk og sang for min del. Jeg vet de kan :) Spesielt låta fra Six degrees kunne de spart seg. Sangene fra nyeste plata var i min bok kveldens beste sammen med førstelåta til Big Elf.

Fem og en halv time på gulvet i Spektrum er i overkant :cry:

Ellers takk for hyggelig måltid! :D regner med vi gjentar det neste gang.

-V

Så lenge ikke Kjetil ikke forlater Kristiania, så kan du satse på å se Fredrik og meg ihvertfall om 2 år :D

Jeg syns også at improvisasjonen til Petrucci (som han da heter) ikke satt like bra denne gangen. Var enkelte anledninger hvor jeg reagerte på spillingen.. som om han hadde fucka opp. Men men, overall god konsert :)

men nå vil jeg ha Spirit!

vet ikke om jeg synes han fucket opp. merket vel mest at han "ga fra seg" soloen i solitary shell til Jordan rudess.

forøvrig hans video fra encore-nummeret The count of tuscany ;

Jeg storkoste meg på konserten. Det første bandet, unexpect kunne jeg glatt klart meg uten. Resten var knallbra. I en perfekt verden hadde det vært opeth og Dream theater kun denne kvelden, men da hadde jeg faktisk ikke oppdaget bigelf som jeg syntes var überheftig.

Såg forøvrig inn på TGI friday og der såg det så styggfull ut at jeg ikke engang tenkte tanken på å begynne å sile ut hvordan spillende dream theater fans fra battlefield.no ser ut. Mistenker at dere satt utenfor helt inntil gjerdet. Men det er bare tipping. :)

Vi satt inne og en liten trapp opp :)

Da vi kom dit og bestilte bord til 8 personer fikk vi vite at det var 40 minutter ventetid. Merkelig nok kunne vi få 2 bord, med 4 plasser hver, med en gang. Disse var ved siden av hverandre.. så plutselig stod vi der med et bord til 8 uten venting :D

DT-konserten var bra, mens de tre oppvarmingsbandene godt kunne vært gitt kortere spilletid. Forøvrig er jeg enig med han finnen som hadde kommentert Opethkonserten dagen før.

-Kjetil

antok det bare fordi det satt tre-fire hunks der altså. Vi gamere er jo generelt hunks, non? :)