Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FearHawk

Sterke scener

Recommended Posts

Jeg synes å huske at mange her på forumet syntes at fartsbøter og fotobokser var bare tull jeg. :boxed:

Det er et ganske stort problem her i landet at man ikke skiller mellom gode og dårlig veier. Selv respekterer jeg fartsgrensene på "vanlige veier", men ikke på motorveiene. Jeg synes det er helt tåpelig med maksgrense på 100 på de flotteste strekningene på E6 og E18 på østlandet, og der kjører jeg gladelig i 120-130 uten å noe som helst dårlig samvittighet. Faktisk opplever jeg ofte å ligge i "kø" i 120 i høyre felt mellom Drammen og Tønsberg, mens haugevis av biler farer forbi i venstre felt. I nromalt vær mener jeg at det er helt forsvarlig å kjøre i 140 på disse veiene. Det er de fleste europeiske land enige i. Det er kanskje ikke i seg selv noe kjempestort problem at folk kjører litt over fartsgrensen på akkurat disse veiene, men jeg tror disse tåpelig lave fartsgrensene også gjør noe med den generelle holdningen man har til fartsgrensene, også på andre veier. Derfor mener jeg at man burde skru opp fartsgrensene på de gode motorveiene.

Når det gjelder veier uten midtskille så bør det selvsagt aldri forekomme at man har høyere enn 80-sone på en slik vei. Vi har en del slike veier med 90-sone i dag, og det liker jeg ikke. Jeg synes også at det er altfor mange små og dårlige veier som har 80-sone (antagelig fordi de er såpass lite traffikert at ingen har giddet å ta seg bryet med å lage en annen fartsgrense). Derfor synes jeg faktisk at man kunne sette ned den generelle fartsgrensen i ubebygde strøk til 60, og så heller skilte med 80 på de veiene som er brede og oversiktlige nok.

Jeg synes å huske at mange her på forumet syntes at fartsbøter og fotobokser var bare tull jeg. :boxed:

Det er et ganske stort problem her i landet at man ikke skiller mellom gode og dårlig veier. Selv respekterer jeg fartsgrensene på "vanlige veier", men ikke på motorveiene. Jeg synes det er helt tåpelig med maksgrense på 100 på de flotteste strekningene på E6 og E18 på østlandet, og der kjører jeg gladelig i 120-130 uten å noe som helst dårlig samvittighet. Faktisk opplever jeg ofte å ligge i "kø" i 120 i høyre felt mellom Drammen og Tønsberg, mens haugevis av biler farer forbi i venstre felt. I nromalt vær mener jeg at det er helt forsvarlig å kjøre i 140 på disse veiene. Det er de fleste europeiske land enige i. Det er kanskje ikke i seg selv noe kjempestort problem at folk kjører litt over fartsgrensen på akkurat disse veiene, men jeg tror disse tåpelig lave fartsgrensene også gjør noe med den generelle holdningen man har til fartsgrensene, også på andre veier. Derfor mener jeg at man burde skru opp fartsgrensene på de gode motorveiene.

Når det gjelder veier uten midtskille så bør det selvsagt aldri forekomme at man har høyere enn 80-sone på en slik vei. Vi har en del slike veier med 90-sone i dag, og det liker jeg ikke. Jeg synes også at det er altfor mange små og dårlige veier som har 80-sone (antagelig fordi de er såpass lite traffikert at ingen har giddet å ta seg bryet med å lage en annen fartsgrense). Derfor synes jeg faktisk at man kunne sette ned den generelle fartsgrensen i ubebygde strøk til 60, og så heller skilte med 80 på de veiene som er brede og oversiktlige nok.

men nå går det jo an å få flere veier også. vi har jo egentlig bare "fine" veier på østlandet. resten av norge er det 4 felts inni byen og ikke mer. det er en skam! det burde være sammenhengene vei mellom alle de største byene uten fartsgrense. + at de må slutte med kjipe fartsgrense reduseringer fordi noen døde i steden for å finne det ordentlige problemet

Bygg 8-felts motorvei med 6 meter midtrabatt mellom alle store byer +E6.

En skam at norge skal ha dårligste veier i europa når vi er så rike..

det skal bli en jævla lang vei da:P bergen,stavanger,kr.sand,arendal,oslo,trondheim

Bygg 8-felts motorvei med 6 meter midtrabatt mellom alle store byer +E6.

En skam at norge skal ha dårligste veier i europa når vi er så rike..

Etter den er vi ikke rike lenger :boxed:

Sorry z0et! Ville du ha vist den? :boxed:

Den er noen utrolige fine kommentarer her. Er fullkommen enig med dere. Jeg fikk det faktisk ret dårlig av å se den filmen. Den var sørgelig. Utrolig hva som skjer i verden rundt omkring.

Har kun én ting å si; Pas på derute!

EDIT: Legger til i øversteposten: Takker z0et for å vise meg den :blush:

Minner meg faktisk om meg selv da jeg var yngre. Omkrin 10 årings-alderen. Jeg husker jeg sa: "Når jeg blir stor vil jeg har en totalt kul pimped bil med extrah nitro, som kjører ihvertfall over 200". Latterligt? Når man blir større skjønner man virkelig tingene bedre.

Synes det burde være mer fokus på fyllekjøring på TV. Har absolutt INGENTING til overs for dem som driver med den sporten.

Fascinerende hvor lett bilene i trådstarters video velter og begynner og fly. Det var jo også en litt merkelig vurdering av karen som skal svinge unna katten, i den farten så kan han bare glemme å gjøre noe annet enn å kjøre på den, og hvem er det som kjører i 120 rundt svingen på dagtid med kone og barn som passasjerer i en bil som ikke engang har abs bremser ?

Karen i Celicaen skulle i prinsippet kunnet svinge unna den røde jeepen, og kunnet se at der gikk folk over veien da folk så godt som aldri driver og står stille midt i fotgjengerfelt. Første scenen med karen som har oppmerksomheten på en dame og når han ser på veien igjen så var det plutselig skjedd en dramatisk forandring var realistisk og bra, samme med karen som går over veien uten å se seg for. Beltescenens poeng var også enkelt og bra.

Greit nok med videoer som viser hva som kan skje, men de bør bruke eksempler som faktisk har litt mer rot i vanlige situasjoner enn å gå til de mer uvanlige og spektakulære.

slike filmer som dette er noe som absoultt bør gå på tv og andre steder det det blir sett av mange unge og eldre for den slags skyld. Hvorfor skal vi skånes mot realiteten. Og nei, gutten min på 16 år blir redd når han ser blod. Men kan banne på at han blir påvirket og kjører penere når lappen er i boks om han får servert slike filmer i et par år. I går kom en amøbe i sikkert 150 km gjennom en slapp sving når jeg kjørte til kjærringa. Han kutta svingen bra og sneia bilen min. Blir så forbanna på folk som kjører sann. Får bare håpe dem ikke treffer andre.

25 years old

du er 25 og en gutt på 16, good job:)

Men uff, fryktelig ekle filmer! jeg skal aldri gå ut igjen!

Joda, jeg tok at det var ren propaganda. Jeg har en tendens til å ikke la følelsene løpe løpsk når jeg ser slikt men heller se litt nærmere på hva vi egentlig ser på. Selvfølgelig er jo det veldig tabu og ikke følge saueflokken og breke på den forventede måten når man ser det som tross alt er en filmet snutt som er lagd spesifikt for å fremkalle visse følelser hos seerne. Og dette skal virke effektivt på et folk som etter å ha kjørt forbi ekte ulykker bruker gjennomsnittlig 873.6m på å gli tilbake i gamle vaner ?

La meg prøve igjen:

"Uffa uffa meg så forferdelig, hvem kunne tenke seg at trafikken var så farlig ! Nå skal jeg være veldig skikkelig forsiktig alltid når jeg brum brum kjører bil :boxed: Man bør aldri kjøre fortere enn fartsgrensen, det er kjempefarlig og det håper jeg alle skjønner etter å ha sett disse filmene !!!

Hilsen Preben 14.5år, som om 3.5 år skal kjøpe seg gammel Volvo, trimme den som faen og teste om den klarer 240km/t på den lokale rettstrekken med 4 venner sittende på, fordi eg skal vere tøffest i gjengen som henger på bennaren !"

Nei seriøst, dette her er jo hykling på lavt nivå. Det er nesten like gale som småbarnsforeldre som klager på den høye farten forbi skolene også når politiet har kontroll ved skolen så er det akkurat disse som blir huket inn fordi de har det så travelt. Vedder på at det er plenty av leserne av dette forumet som kjører som tullinger og holder godt kjeft i tråder som dette eller bare breker med og fortsetter akkurat som før i trafikken. Og når noen fra forumet kjører seg ihjel og sykkelen blir funnet 200m lenger borte i en 70 sone, da skal vi late som om dette ikke hadde noe med idioti i trafikken å gjøre av respekt for avdøde og de etterlatte. For på battlefield.no så hykler vi uten å blinke om de sosiale normene tilsier at vi skal det. Hvis dere vil ha trygget i trafikken så ta bussen i stedet for farte rundt på motorisert tohjuling.

Bra film.

Helt klart noe i det kalliberet som burde vaert i reklamepausene.

Dog noen av de ulykkene var litt vel overdramatiserte

Alle mennesker i dette landet får førerkort, alle sammen!

Det er ikke en eneste en som stryker som ikke prøver på nytt, gang etter gang og til slutt får førerkortet.

Der har vi det største problemet i trafikken.

Det er ikke fart, det er ikke dårlige veier som dreper. Det er dårlige sjåfører.

Og alle får førerkort...

Sjåfører blir ikke bedre av lavere fart eller bedre veier. Dårlige sjåfører skulle aldri hatt lappen!

Det finnes mange statistikker om hvor mange som dør i trafikken, men det blir aldri fokusert på hvor mange som blir drept pga andres feil, som igjen fører til dødsulykker.

Huff, folk burde virkelig lære seg å kjøre bil. Selv har jeg vært utsatt for en ulykke i år som nesten kunne kostet meg livet om damen som kjørte i meg hadde truffet en halvmeter lenger bak.

Veien var 60 og jeg skulle til venstre i krysset, jeg stoppet og hadde begynt å blinke lenge før. Jeg svingte ut og pang sa det. Blir enda uggen av å tenke på det.

DSC_0007_mindre.jpg

DSC00587.JPG

Hun skulle ta forbikjøring og fartsgrensa er 60 og hun har antageligvis skrudd opp farten så hadde hun truffet rett på siden ja. Hun traff så hardt at hun pulveriserte spylervesketanken.

Hadde satt pris på om Norge visste mere reklamer der folk faktis blir skadet, bilder gjør inntrykk ikke bare tanker og rykter.

PS: Jeg vant saken da og kjøpte meg ny bil :boxed:

Det er ikke fart, det er ikke dårlige veier som dreper. Det er dårlige sjåfører.

Og alle får førerkort...

Har sagt det lenge. Hva faen er vitsen med nullvisjonen? Så lenge det er mennesker som kjører bilene, vil ulykker skje. :boxed:

Og alle får førerkort...

Har sagt det lenge. Hva faen er vitsen med nullvisjonen? Så lenge det er mennesker som kjører bilene, vil ulykker skje. :boxed:

det med dårlig vei har MYE og si med ulykker. men som sakt er den største feilen at det er for mange inappropriate folk som får førerkort.

slike filmer som dette er noe som absoultt bør gå på tv og andre steder det det blir sett av mange unge og eldre for den slags skyld. Hvorfor skal vi skånes mot realiteten. Og nei, gutten min på 16 år blir redd når han ser blod. Men kan banne på at han blir påvirket og kjører penere når lappen er i boks om han får servert slike filmer i et par år. I går kom en amøbe i sikkert 150 km gjennom en slapp sving når jeg kjørte til kjærringa. Han kutta svingen bra og sneia bilen min. Blir så forbanna på folk som kjører sann. Får bare håpe dem ikke treffer andre.

25 years old

du er 25 og en gutt på 16, good job:)

Men uff, fryktelig ekle filmer! jeg skal aldri gå ut igjen!

Mente nå ikke at pjokken min er 16 år. Pjokken min er fortsatt ikke født:P

Men at man ikke skal skåne unge mennesker for fakta som 16 år gamle drittunger som er ivrig på billappen osv. Jo før jo bedre. Få det trøkka inn i skallen dems så lærer man.

Merker jo hvor sykt mye jeg har forandret meg i trafikken siden jeg var 18 år. Mye pga filmer som her og ulykker som har skjedd kjente folk. Men er surt å vente på at kameraten dauer før man lærer selv.

Og som Delcasa sier, kjører man etter forholda går det alltid bra. Uansett. Kræsjer man da har man ikke kjørt etter forholda og er dermed n00b

Lore: Nå er vel du taxisjåfør, og har dermed en del mer erfaring og kanskje andre reflekser enn oss som ikke har hatt lappen så veldig lenge. Jeg har ikke vært oppi en slik situasjon enda, men vil tro at om et dyr hopper ut i veien og jeg holder høy fart, vil jeg prøve å svinge unna før jeg rekker å tenke på det.

Det største argumentet for å kjøre med god sikkerthetsmargin er vel at samme hvor bra kontroll du har, kan andre bilister kjøre helt søppel, og de er like dødelige som oss selv.

Sterk film. Dessverre glemmer man gjerne slike filmer når man er ute på veien.

Nei takk til sånne filmer i reklamepausene. Ikke akkurat det jeg vil se på på fredagskvelden.

Lore: Nå er vel du taxisjåfør, og har dermed en del mer erfaring og kanskje andre reflekser enn oss som ikke har hatt lappen så veldig lenge. Jeg har ikke vært oppi en slik situasjon enda, men vil tro at om et dyr hopper ut i veien og jeg holder høy fart, vil jeg prøve å svinge unna før jeg rekker å tenke på det.

Det største argumentet for å kjøre med god sikkerthetsmargin er vel at samme hvor bra kontroll du har, kan andre bilister kjøre helt søppel, og de er like dødelige som oss selv.

Taxi sjåfører er vel de som kjører mest graps i trafikken. Blir gal av hvordan de presser seg forbi når du holder fartsgrenser. Eller hvordan de bare hiver seg ut i rundkjøringer uten og ta noen som helst hensyn. De bare buser ut uten og gjøre noen som helst tegn til og bremse eller noe. Blinklys er også bare og glemme.

Nei de taxisjåførene jeg har møtt har vært noen svin i trafikken!!