Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Cpt. Awesome

Skal ha ny bil

Recommended Posts

4. generasjon Haldex er da godt som gull, ikke noe galt med den??? Rare folk...

Jeg har en volvo nå, den er jeg jævlig godt fornøyd med. Den skal selges fordi jeg skal ha cab igjen. Har hatt 2 cab'er tidligere

og er klar for min 3. Jeg har hatt både Volkswagen, Volvo, Mercedes, BMW, og Renault. Ikke i tvil i det hele tatt om att Volvo'en jeg har nå

overgår de andre. BMW'en var nok den beste å kjøre, men volvoen med de dekka osv som sitter på nå er langt fra dårlig den heller.

Min erfaring er ihvertfall att Volkswagen og Audi er svindyre på service, og att de har kortere serviceintervaller enn andre merker.

Motoren på Volvoen er kanskje litt liten for meg, 122hk er akkurat nok lissom, den er ikke treig, det er tross alt mer enn de fleste andre

og slår glatt en Audi A4 1,8 eller 1,6 som du ser altfor mange av, for ikke å snakke om Mercedes C180 evt C200.

Uansett, jeg er ihvertfall på leting etter en Saab 9-3Cab. Disse får du innenfor den prisklassen du er ute etter, og det med veldig gode

motor alternativer.

Her har du den jeg vurderer

Håper dette var til hjelp.

Er samme bilen som fattern har det der, bortsett fra at han ikke har cab. helt fenomenal bil å kjøre, og turboen kicker inn på lavt turtall(rundt 2000omdreininger), og da sparker den godt! :boxed:

Farlig sprek bil, men komfortabel som en god sofa, ska kjøpe fattern sin og pimpe den litt tenker jeg, hehe.. hvis han noengang vil selge den da.. han har vel sagt det er den beste bilen han har eid.

sannsynligvis en helt normalt kar som ikke bryr seg om idiotiske stereotypiske holdninger fra sneversynte mennesker :boxed:

Cab er for damer (og antageligvis veldig feminine homser). So, which one is teh Herminator?

Neither!

sannsynligvis en helt normalt kar som ikke bryr seg om idiotiske stereotypiske holdninger fra sneversynte mennesker :boxed:

Helt korrekt :blush:

For å være ærlig, hvorfor skal jeg ikke kjøpe meg cab?

1. Jeg vil ha frihetsfølelsen, men ikke motorsykkel.

2. Jeg har ikke barn

3. Moderne cabrioleter er meget godt isolert og egner seg godt også om vinteren.

4. Jeg har hatt 2 cabrioleter tidligere og saver det!

Jeg kjøpte meg en Audi a4 b6 avant 2003 mod for ca 3 uker siden.

Liten motor da. 1.6. Men fy faen for en deilig bil! Aldri kjørt noe mer komfortabel bil! Ikke at jeg har kjørt så all verden mye biler heller da. :boxed:

Men jeg anbefaler deg en Audi a4 vertfall! Finn deg en 1.8T quattro, så får du på noen fete 19" felger og senk så har du ekstrem rå bil! :blush:

A3 og andre bobbleaudier synest jeg ikke er noe pene. tongue.png Ser ut som dame biler imo.

Edited by Papirkurv

Jeg kjøpte meg en Audi a4 b6 avant 2003 mod for ca 3 uker siden.

Liten motor da. 1.6. Men fy faen for en deilig bil! Aldri kjørt noe mer komfortabel bil! Ikke at jeg har kjørt så all verden mye biler heller da. :boxed:

Men jeg anbefaler deg en Audi a4 vertfall! Finn deg en 1.8T quattro, så får du på noen fete 19" felger og senk så har du ekstrem rå bil! :blush:

A3 og andre bobbleaudier synest jeg ikke er noe pene. ' /> Ser ut som dame biler imo.

Werd. p

Er nok ikke helt oppdatert på Auda fronten, men, har de ikke noen turbolada 5'ere i de mer vanlige bilene sine?

Eller er de reservert for S'er og RS'er?

Lyden i de er jo mye kulere enn en 4'er. Og de går jo jevnere.

Er nok ikke helt oppdatert på Auda fronten, men, har de ikke noen turbolada 5'ere i de mer vanlige bilene sine?

Eller er de reservert for S'er og RS'er?

Lyden i de er jo mye kulere enn en 4'er. Og de går jo jevnere.

Lenge siden Audi har hatt 5'ere, men de har snekra en ny nå med en helvetes stor turbo som sitter i TT-RS.

Kommer også en Audi RS3 med samme motor.

Sykt fet lyd ja.

Jeg begynner dog å tenke i litt andre baner nå, har vært og snakket litt med selgere på Møller på Billingstad og Albjerk i Drammen, og for å være ærlig så har jeg meget liten tillit til de folka.

Skjønner hva mange har snakket om når de snakker om service-innstillingen de har. Meget RÆVA.

Så har faktisk sett litt på 3-serie BMW Coupe med xDrive (4wd) og passende motor (335i).

Får bruke litt tid på å vurdere litt frem og tilbake.

Per nå er jeg ikke veldig hypp på å kjøpe ny bil av de sleske drittmenneskene som jobber i Møllersystemet.

Synd at Audi selges av sånne rasshøll. "Hey se på meg, jeg har dress fra Dressmann og fake Rollex, så jeg er mye viktigere enn deg og alle kunder".

Må vel komme i Armani og ha tusenlappene hengende ut av skjortelomma for å få god service av de satans parasittene der.

BMW 525/530/535 - sedan riktignok.

BMW 320/325/330 - coupe (evt som cab med enten soft eller hardtop)

Audi A3

Audi TT

VOLVO C70

(Koeningsegg) SAAB 9-3 Sport Sedan! ' /> Evt CAB p

Honda Accord får en utrolig sporty modell for en fin pris i forhold til BMW om du er oppmerksom

Mitsubishi Galant her kan du gjøre ett røverkjøp på en V6'er om du er litt flink på merket.

Cab er for damer (og antageligvis veldig feminine homser). So, which one is teh Herminator?

.. eller menn med veldig liten pikk!

Kjøp i såfall en med hard-top. For det finnes ikke noe mer taperaktig enn å se stakkarer kjøre rundt med nedsnødd presenning midvinters. Uansett, cab i Norge er bare tull. vi har snaue 3 mnd sommer, og når det er skikkelig varmt er klimaanlegg bedre enn å kjøre med taket nede. Dessuten regner det for mye om sommeren her også. Cab er kult å ha som bil nummer 2 til sommerbruk - men da må man ha en manne-cab. Golf, Mazda og Fiat er eksempler på cabs som menn aldri må bli sett kjørende i!

Men ellers kan jeg jo anbefale BMW 3-serie, E-90/92, men gå for dieslene. Bensinmotorene er tørstere og dauere (i hvert fall i de prisklassene vi snakker om her). 1-serie og X3 er damebiler.

PS: Forhjulstrekk er for damer btw.

Edited by flodaS

Derfor du omtrent kaller alle som ikke vil ha en E90 diesel for homo?

Personlig ville jeg aldri ha kjøpt meg en dieselbil selv om jeg fikk en kastet etter meg.

Kjøp en Buddy!

Mitt tips er vel, kjøp en BMW coupé med litt motor, og i god stand.

Derfor du omtrent kaller alle som ikke vil ha en E90 diesel for homo?

Personlig ville jeg aldri ha kjøpt meg en dieselbil selv om jeg fikk en kastet etter meg.

Kjøp en Buddy!

Mitt tips er vel, kjøp en BMW coupé med litt motor, og i god stand.

Neida. Du kan f.eks. få lov å kjøre A5 quattro, Mercedes (ikke A og :cool:, Porsche, Ferrari, hvilken som helst amerikaner fra 60-70-tallet med V8, ja til og med Mini.

Men en kommer ikke unna at diesel er jævlig praktisk her i Norge... Lavere forbruk = lavere avgift. Og det er veldig praktisk med det ekstra "draget" når man skal kjøre forbi på de veldig korte slettene her i landet. Dessuten kjører en E92 (coupé) 320d buksene av en 320i - ulempen er vel at de koster rundt 400.000 pent brukt.

Buddy er vel noe av det styggeste som er laget. Og eldste, rent teknologisk sett. Æsj. Ser en her i Oslo md Bellona på hele tiden - har lyst til å kjøre den i senk.

sportsbil? kjøp en Honda S2000.. træng itj mer enn 2 seter! og gjør du det? så kjøp en Grand cherokee/Pajero/Patrol ... alt imellom er for for hobbybilister!

og gjør du det? så kjøp en Grand cherokee

"I rather push my rover than drive a jeep"

eod

ot: s3 er en fantastisk bil, hvis det smerter å finne en pent brukt en på ditt budsjett, så sjekk ut seat sin leon cupra med firehjulstrekk og 200 hester, audi-deler og herlig motor. Ellers kan du jo få den gamle versjonen av audi tt med turbon og 4x4 på 225 hk for samme pris, den er svinlett å chippe. Å finne en wrx som ikke er skamkjørt blir derimot vanskelig. Hvis dette blir litt rånete biler for deg, så kan du jo feks sjekke ut en merc clk med kompressor for ca samme pris, de går også godt, selvom det blir en annen type bil.

og gjør du det? så kjøp en Grand cherokee

"I rather push my rover than drive a jeep"

eod

ot: s3 er en fantastisk bil, hvis det smerter å finne en pent brukt en på ditt budsjett, så sjekk ut seat sin leon cupra med firehjulstrekk og 200 hester, audi-deler og herlig motor.

No siterer du en som hater alt amerikansk og lever for britiske biler.. (jermy) så når de testet en GC mot en Rover.. merkelig test. hehe..

Men sku jeg har kjøpt meg bil i dag.. så villa jeg ha også tatt en titt på litt tester/statestik som dette

Link

Du kan si hva du vil, en jeep vil aldri slå en discovery offroad. Aldri :cool: