Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
pavement

min blog

Recommended Posts

Hei,

Jeg har fulgt strømmen og skapt en blog som ca alle andre i værden. er bare et par "artikler" jeg komemr til og utvide og oppdatere så lenge jeg gidder og for og gjøre dette til en mest mulig behagelig afere for lesere tenkte jeg skulle komme til dere for tips og konstruktiv feedback :boxed:

pavement`s blog

Grei den.

Men konstruktivt:

Når jeg leser en artikkel eller hva som helst, så er skrivefeil det jeg desidert hater mest. Det er ikke det at jeg ikke liker artikkelen, eller hva som står der. Men om det er en mengde skrivefeil, så faller helhetsinntrykket kraftig. Og da syns jeg det er synd for forfatteren (for jeg vet det er mange med samme mening som meg om akkurat dette) at vedkommendes skriverier skal bli ødelagt grunnet skrivefeil, da kvaliteten på innholdet kan være kjempebra.

Ja, du har mange skrivefeil, så ihvertfall 20 stk når jeg leste halve Halo artikkelen.

Så om du forbedrer engelsken din vil hele blogn rett og slett gå flere hakk opp.

jobber stadig med det, men skriver fra jobb modul pc så jeg ligger et par ord forran på tastaturet en det som kommer opp på skjermen, jeg skall begynne og rettlese artiklene mine bedre og jeg jobber stadig med engelsken, (mest derfor jeg skriver på engelsk egentlig.) men tatt til takke med at jeg er dyslektiker er ikke 20 skriveleifer half-bad :boxed: og hvis det ikke hadde vært for mye og be, hadde det vært fint om du utypet krittiken om engelsk kunskaper. Litt vanskelig og jobbe med en ting når man ikke vet i vilken ende man skall begynne :boxed:

På generelt grunnlag vil jeg si at jeg ikke fatter hvorfor alle og enhver absolutt skal blogge.

Hva er poenget? Tror man virkelig at man er så jævla interessante for andre?

For meg virker det som totalt bortkastet tid.

Helt enig med Zaxo.

Selv om jeg forstår alt du har skrevet i bloggen blir det slitsomt og irriterende å se alle skrivefeilene, men jeg skjønner at du strever om du har dysleksi.

Om det skal være en seriøs blog, ikke det at jeg tar blogger(!) seriøst(?), så burde du klare minimumskravet med stor forbokstav i begynnelsen av hver setning. Du kan også slå opp ord på internett som for eksempel dette ordet: difrentplatforms.

Når jeg søkte på google fikk jeg opp (måtte lure inn et lite mellomrom):

Mente du: different platforms

På generelt grunnlag vil jeg si at jeg ikke fatter hvorfor alle og enhver absolutt skal blogge.

har ikke anet en tid og kaste bort når jeg er på jobb og gjør ingenting en hel dag. så hvorfor ikke blogge?

Og hvis du har lest den er det ikke en blogg om livet mitt nettop fordi jeg vet utrolig godt at det er totalt uintresangt for andre og vite vilken sokk jeg tok på meg først når jeg står opp om morningen. er en gamer blogg med mine synspunkt og meninger om spill. Siden jeg ikke driver et eget ukeblad eller har kunskap nok til og skrive for ett enda er blogg en fin måte og utrykke seg på og få konstruktiv krittik og tilbakemeldinger på for og bedre personlige skrive-ferdigheter for og en dag kanskje være god nok til å kunne skrive "proft" for et blad, avis :boxed:

Helt enig med Zaxo.

Selv om jeg forstår alt du har skrevet i bloggen blir det slitsomt og irriterende å se alle skrivefeilene, men jeg skjønner at du strever om du har dysleksi.

Om det skal være en seriøs blog, ikke det at jeg tar blogger(!) seriøst(?), så burde du klare minimumskravet med stor forbokstav i begynnelsen av hver setning. Du kan også slå opp ord på internett som for eksempel dette ordet: difrentplatforms.

Når jeg søkte på google fikk jeg opp (måtte lure inn et lite mellomrom):

Mente du: different platforms

Hvor seriøs den er kan vell diskuteres, prøver så godt jeg kan og ha en humoristisk undertone. Som sagt skall korekturlesing inledes med nazi nøyaktighet heretter. Og ord jeg ikke er sikre på skall sjekkes mot ordbøker på nett.

Syns det er flott jeg :boxed: Et tips hvis du tenker å skrive om spill generelt så er gametrailers.com fantastisk for dette :boxed: Jeg skriver der selv, når ut til en "god del" folk der for å si det sånn :ohmy:

skriver om spill i starten for det er det som er lettest for meg og skrive om :boxed: Har også tenkt til og utvide med filmer, bøker etc.

jobber stadig med det, men skriver fra jobb modul pc så jeg ligger et par ord forran på tastaturet en det som kommer opp på skjermen, jeg skall begynne og rettlese artiklene mine bedre og jeg jobber stadig med engelsken, (mest derfor jeg skriver på engelsk egentlig.) men tatt til takke med at jeg er dyslektiker er ikke 20 skriveleifer half-bad :boxed: og hvis det ikke hadde vært for mye og be, hadde det vært fint om du utypet krittiken om engelsk kunskaper. Litt vanskelig og jobbe med en ting når man ikke vet i vilken ende man skall begynne :boxed:

Vanskelig å utdype kritikken egentlig, er litt usikker på hva du vil jeg skal si. Vil du jeg skal gå frem og direkte vise deg skrivefeil? Det har jeg egentlig svært lite tro på personlig, siden jeg kun retter en side av hva du har skrevet.

"Gi en sulten mann en fisk og han er mett for en dag, lær ham å fiske og han er mett for livet"

Jeg vil rett og slett anbefale å lese bøker på engelsk. Da får man langt flere assosiasjoner av hvilke ord som er rett og hvilke som er skrevet galt. Har selvsagt forståelse for dysleksi, men etter hva jeg har lest om sykdommen (for det betegnes vel som en sykdom?) så er den ganske vag i mange sammenhenger og det er utrolig stor forskjell i hvilken grad den slår ut på hver person. Men det er nå ikke dysleksi vi skal diskutere her..

well the wekend has ended and i`m back at work. used the majority of the weekend playing videogames with stine and per. (a friend of ours visiting from kristiansand) got some good co-op Halo 3

Stor bokstav i begynnelsen av hver setning. Stor bokstav i hvert navn.

Stor i i "I am". Dessuten tar artikler seg langt bedre ut om du ikke bruker forkortelser som "I'm, you're, he's", ikke at I'm er direkte feil, bare et tips.

Weekend har du faktisk skrevet på to forskjellige måter, det er krise egentlig. Alltid vær konsekvent, ellers lærer du ikke av dine egne feil.

Videogames i to ord. Kun i norsk du kan sette samtlige ord sammen.

Det sniker seg plutselig inn et punktum. Tenk som så at parantes er et utdrag, eller avsporing om du vil, fra setningen. Det skal være mulig å lese setningen om man tar vekk parantesen. Når jeg skriver inn paranteser og avslutter siste parantes, så går jeg alltid tilbake til ordet før parantesen begynner og skriver så videre..

"got some good co-op Halo 3" er forresten en setning som må skrives om.. Det står bruddstykker uten sammenheng, selv om jeg selvsagt forstår hva du mener.

Sorry, men jeg må si meg enig i at du har kastet deg på bloggerbølgen. Jeg kan se et potensiale i bloggen din, men den bærer preg av hastverkarbeid og fenger rett og slett ikke. Skal du blogge så må du nesten legge en del tid i den for at den skal tjene til noe annet enn å legge ut personlige meninger på nett som ikke blir lest av noen.

1. Skrivefeil. Har allerede blitt nevnt, men jeg tror oppriktig talt at det lar seg gjøre å skrive langt bedre enn du gjør. Ja, du vil trenge å bruke mer tid på rettskrivning enn andre, og det er kjedelig å konstant sjekke stavemåten til ord, men det må til om du ikke skal skremme bort lesere.

2. Innhold. Du gir forhåpninger om spennende lesestoff med artikkelen om Sonic, men det faller sammen uten noe 'bravado'. I tillegg må du regne med at de som eventuelt skulle lese den teksten også har sett f.eks. Yahtzee sin anmeldelse: http://www.escapistmagazine.com/videos/vie...Sonic-Unleashed

Den tar for seg det samme, men på en langt mer underholdende måte. Jeg sier ikke at du trenger å være like god som eller bedre enn Yathzee, men at du burde finne en egen stil eller tilstrebe noe av de samme kvalitetene.

3. Stil. Vil du være morsom, opplysende eller rett og slett ha interessante meninger? Hva er det som skal være tiltrekkende? Nå har du ikke skrevet så mye ennå, så jeg kan skjønne at du ikke har "funnet" din egen stil ennå, men dette er noe som er verdt å tenke litt på. Hva ønsker du egentlig å oppnå med bloggen? Hvorfor skal jeg ønske å lese den? Bloggen din er litt for ny til å si noe om hva slags egenskaper den vil ha som skal tiltrekke lesere, men noe bør den har som gjør den interessant å lese.

Sånn ellers så kunne det jo være en ide å se om du kunne fått innpass i redaksjonen til et eksisterende nettsted om du ønsker å holde deg til en spesifikk sjanger. Jeg ser at du har planer om å skrive om mye forskjellig media, men om du f.eks. skulle finne ut at du ønsker å fokusere på spill så kunne du jo sett om du fikk skrive for en etablert redaksjon. Dette vil være til stor hjelp i forhold til å sikre at tekstene dine holder en god standard, siden du da vil få hjelp både med rettskrivning og tekstbruk. Dysleksi burde ikke være noe hinder for å skrive for et etablert nettsted (battlefield.no trenger jo skribenter om jeg ikke tar feil), og kan være både gøy og lærerikt.

EDIT: escapistmagazine ser ut til å være nede akkurat nå, typisk nok.

Takker masse for din veiledning zaxo. Har en del og jobbe med ang. Skrivinga, men alt kommer seg vell på rett spor etter vert. Gjør man en ting lenge nok blir man bedre til slutt uansett. :boxed:

Sorry, men jeg må si meg enig i at du har kastet deg på bloggerbølgen. Jeg kan se et potensiale i bloggen din, men den bærer preg av hastverkarbeid og fenger rett og slett ikke. Skal du blogge så må du nesten legge en del tid i den for at den skal tjene til noe annet enn å legge ut personlige meninger på nett som ikke blir lest av noen.

1. Skrivefeil. Har allerede blitt nevnt, men jeg tror oppriktig talt at det lar seg gjøre å skrive langt bedre enn du gjør. Ja, du vil trenge å bruke mer tid på rettskrivning enn andre, og det er kjedelig å konstant sjekke stavemåten til ord, men det må til om du ikke skal skremme bort lesere.

2. Innhold. Du gir forhåpninger om spennende lesestoff med artikkelen om Sonic, men det faller sammen uten noe 'bravado'. I tillegg må du regne med at de som eventuelt skulle lese den teksten også har sett f.eks. Yahtzee sin anmeldelse: http://www.escapistmagazine.com/videos/vie...Sonic-Unleashed

Den tar for seg det samme, men på en langt mer underholdende måte. Jeg sier ikke at du trenger å være like god som eller bedre enn Yathzee, men at du burde finne en egen stil eller tilstrebe noe av de samme kvalitetene.

3. Stil. Vil du være morsom, opplysende eller rett og slett ha interessante meninger? Hva er det som skal være tiltrekkende? Nå har du ikke skrevet så mye ennå, så jeg kan skjønne at du ikke har "funnet" din egen stil ennå, men dette er noe som er verdt å tenke litt på. Hva ønsker du egentlig å oppnå med bloggen? Hvorfor skal jeg ønske å lese den? Bloggen din er litt for ny til å si noe om hva slags egenskaper den vil ha som skal tiltrekke lesere, men noe bør den har som gjør den interessant å lese.

Sånn ellers så kunne det jo være en ide å se om du kunne fått innpass i redaksjonen til et eksisterende nettsted om du ønsker å holde deg til en spesifikk sjanger. Jeg ser at du har planer om å skrive om mye forskjellig media, men om du f.eks. skulle finne ut at du ønsker å fokusere på spill så kunne du jo sett om du fikk skrive for en etablert redaksjon. Dette vil være til stor hjelp i forhold til å sikre at tekstene dine holder en god standard, siden du da vil få hjelp både med rettskrivning og tekstbruk. Dysleksi burde ikke være noe hinder for å skrive for et etablert nettsted (battlefield.no trenger jo skribenter om jeg ikke tar feil), og kan være både gøy og lærerikt.

EDIT: escapistmagazine ser ut til å være nede akkurat nå, typisk nok.

Og bli like god og underholdende som Yathzee tor jeg at jeg burde se langt etter enda. Skall ta meg en runde hos diverse blader men er ikke alle som er like flinke til og avertere ledige stillinger. prøver som du påpeker og finne en stil som ikke kopierer noen andre men alikevell kan vere både morom og underholdene hele blogen igjenom og ikke som du påpeker dø ut midt inni.

ta bort google search og ads. Små blogger som dette er ikke noe du tjener penger på uansett.

Ellers ok sikkert. Kommer an på innholdet.

disser ikke sonic persjonlig bare det sega har gjordt han til

Ikke for å være kjip, men jeg ville lært meg å skrive norsk før jeg begynner med en engelsk blogg :boxed:

Har egentlig aldri skjønt meg på denne blogg-bølgen, har de ikke fjasbok? :boxed:

/signed. Skjønner heller ikke dette blog-hysteriet. Beste bloggen jeg har lest (kan ærlig talt ikke påstå å ha lest så mange, men har heller ikke hatt interesse for det) er http://trygdetommy.blogspot.com/

I disse dager med finanskrise ble en hel gjeng fra jobben min permittert, meg inkludert, og Tommy blogger om livet på trygd. Han har noen gullkorn der :boxed:

Kanskje litt pikk å gå offtopic, beklager.

Når det gjelder innholdet så synes jeg det lille jeg har lest ser ganske OK ut. Det finnes rett nok allerede et stort antall folk som blogger, men å si at du skal la det være bare fordi mange andre har gjort det før synes jeg blir for teit. Hvis du liker å skrive og har lyst til å skrive så synes jeg aboslutt du skal gjøre det. Tiden vil vise om det blir vel mottatt, så jeg synes ihvertfall du skal holde på et år før du evaluerer arbeidet og vurderer om du skal fortsette.

Når det gjelder skrivefeil så synes jeg du gjøre det ganske bra hvis det er så at du har dysleksi. Likevel er det stort rom for forbedring. Det viktigste du kan gjøre når du vet at du sliter med rettskriving er f.eks å skrive innlegget i Word eller et tilsvarende program som har skikkelig stavekontroll, før du legger det ut på bloggen. Da vil du automatisk få rød strek under skrivefeilene. I og med at du skriver på engelsk får du også en ekstra bonus i form av forholdsvis velfungerende grammatikk-sjekking.