Sign in to follow this  
NeeroN

Creatine

Recommended Posts

Poenget med Kreatin er å få et større lager av ATP-energi. Dette er eksplosiv energi, kontra energi fra karbohydrater og fett. Jeg merker helt klart effekten av kreatin. Skal dog sies at man bør ha et visst muskelgrunnlag for å få noe særlig utbytte og trene strukturert. Som Avean så anbefaler jeg og kombinere inntaket med D-Ribose som gjør at du klarer å ta opp en mye større del av det du har i deg. Mtp hvor lenge man skal gå på en "kur" er det vel skrevet at man ikke bør gå mer enn 6-8 uker før man tar en pause fordi det kan skade nyrene i lengden (har ingen kilde på akkurat dette for hånd).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg skulle bruke det i rundt to uker bare for å prøve. Har et godt grunnlag med muskler så håper det funker. Men etter de to ukene, vil muskelmassen bli mindre? ikke mindre enn nå, men vil jeg greie å opprettholde den uten kreatin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du får ikke mer muskelmasse av kreatin - ikke direkte i hvertfall. Som sagt, du får større ATP-lagrer som gjør at du kan presse musklene dine ytterligere. Ved å ha et proteinrikt kosthold og ta tilskudd bygger du mer muskler fordi du bryter ned mer med å presse deg. Den muskelmassen du har bygd på to uker (det er veldig lite), vil ikke forsvinne når du slutter med kreatin, nei :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tenkte jeg skulle bruke det i rundt to uker bare for å prøve. Har et godt grunnlag med muskler så håper det funker. Men etter de to ukene, vil muskelmassen bli mindre? ikke mindre enn nå, men vil jeg greie å opprettholde den uten kreatin?

Tar ca 3 uker før kreatin lagrene i kroppen er fyllt opp....så 2 uker er for lite imo. Og husk å drikk masse vann.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kompis av meg sa han kjente en fyr som hadde tatt no kreatin greier som var lovlig i Norge, og han fikk konstante mareritt, ble utrolig aggressiv og ustabil,

Så det kan nok føre til en del psykiske problemer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nei. Bare.....nei. Det denne fyren tok var nok adskillig sterkere saker. At han er så feig at han skylder det på kreatin og dere er så blåøyd at dere tror på det er problemet her.

Share this post


Link to post
Share on other sites

**, mot normal, så fungerer den gamle "trening" = "resultater" ganske fint, men om du ikke tar bilder har du ingen "bevis"... **!

(edit: note to self, ikke logg på i fylla)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En kompis av meg sa han kjente en fyr som hadde tatt no kreatin greier som var lovlig i Norge, og han fikk konstante mareritt, ble utrolig aggressiv og ustabil,

Så det kan nok føre til en del psykiske problemer

Haha. NEPPE kreatinen sin skyld. Det høres LITT ut som AAS-problemer :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voter for ny ban

Share this post


Link to post
Share on other sites

fordi du har 22 posts i dag, der 21 (?) av de er i flere mnd gamle tråder som er døde for lengst.

"go for it" er vel strengt tatt ikke et veldig informerende eller givende innlegg uansett, i en tråd som er utgått for lengst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette er allerede stemplet som en tråd som er "utgått for lengst", men jeg vil gjerne bidra med litt soft science ifm. en kreatinopplevelse likevel.

Er nylig ferdig med en veldig vellykket kreatinkur. Økning i samtlige baseøvelser var ca. 10% etter 3 uker på kreatin, og økning i kroppsvekt var 2kg. Sluttet tvert etter 4 uker, og den påfølgende uken gikk det gradvis ned igjen mot samme form som før kuren, bortsett fra en generell økning på ca. 5%. Jeg har trent lenge og kjenner kroppen min veldig godt, og en så rask økning har jeg aldri hatt utenfor en kreatinkur.

It works, bitches.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det funker jo ikke når du sier at styrken falt bort etter du sluttet med kreatin igjen ?

Jeg vil ha styrken konstant. Vil ikke være avhengig av å drikke kreatin regelmessig. Dessuten samles det for mye vann i musklene og som du sier, går opp i vekt.

Greitnok for de som absolutt vil ha kjappe resultater i form av styrke men utseendemessig og langvarig styrke er det best uten noe sånt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det funker jo ikke når du sier at styrken falt bort etter du sluttet med kreatin igjen ?

Jeg vil ha styrken konstant. Vil ikke være avhengig av å drikke kreatin regelmessig. Dessuten samles det for mye vann i musklene og som du sier, går opp i vekt.

Greitnok for de som absolutt vil ha kjappe resultater i form av styrke men utseendemessig og langvarig styrke er det best uten noe sånt.

5% økning på 1-2 uker er ikke ingenting, i hvert fall ikke for meg. Høyere intensitet de par ukene jeg gikk på kreatin gav avkastning. Men det er selvfølgelig en ærlig sak å ikke bruke kreatin, jeg bare påpeker at det fungerer for meg.

Det er nok ikke bedre å ikke gå på kreatin med tanke på utseende og styrkeøkning, som du sier... De 2 kiloene med vann forsvinner jo igjen, og du sitter tilbake med fordelene fra noen ukers ekstra intensiv trening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hensikten med kreatin er jo å gjøre treningen din mer effektiv, fordi du klarer å pushe deg selv lengre. Du blir ikke sterkere av det, og du ser ikke større ut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gammel tråd, men ønsker bare å si en ting om kreatin. Det funker, det er det ikke tvil om, men det er mye vann og en er ikke garantert at effekten vedvarer like godt i ettertid. Kreatin finnes naturlig, og dersom en føler en har nådd et platå, er det etter min mening andre ting en kan gjøre i tillegg til å bruke kreatin. Kosthold er 97% av uken din, trening er 3% så det sier seg vel selv at her bør det være MYE å hente.

Velger å fjerne linken min, da denne kan misforståes veldig lett.

Legger heller til en saklig og god link (etter min mening), husk dette er en diskusjon, og ikke en vitenskapelig avhandling om kreatin, men det er interessant å lese og det er unektelig gode poeng og sannheter i den tråden. Det viktigste med kreatin er uansett å bruke hodet, og kjenne sin egen kropp.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=100831

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette er allerede stemplet som en tråd som er "utgått for lengst", men jeg vil gjerne bidra med litt soft science ifm. en kreatinopplevelse likevel.

Er nylig ferdig med en veldig vellykket kreatinkur. Økning i samtlige baseøvelser var ca. 10% etter 3 uker på kreatin, og økning i kroppsvekt var 2kg. Sluttet tvert etter 4 uker, og den påfølgende uken gikk det gradvis ned igjen mot samme form som før kuren, bortsett fra en generell økning på ca. 5%. Jeg har trent lenge og kjenner kroppen min veldig godt, og en så rask økning har jeg aldri hatt utenfor en kreatinkur.

It works, bitches.

Og det er ingen grunn til å ta "kreatinkurer", man kan ta sine 5-10g hver dag mer eller midre resten av livet uten noen negative effekter så lenge man sørger for normalt godt væskeinntak.

Monohydrat kreatin er antageligvis det mest studerte kosttilskuddet som finnes.

Sry for bump. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this