LapperT 0 Report post Posted April 27, 2009 Allround use Kjøper du en ordentlig en så kan du kjøre både i skau og på vei Edit: leif Share this post Link to post Share on other sites
Sjulimann 2 Report post Posted April 27, 2009 Trur det er lett å gå lei av å kjøre atv på vei i lengden. Da trur jeg 2 hjul er bedre. Share this post Link to post Share on other sites
brisi1nor 0 Report post Posted April 27, 2009 Trur det er lett å gå lei av å kjøre atv på vei i lengden. Da trur jeg 2 hjul er bedre. Vart lei like fort av 4 hjul som du blir av 2 hjul. Men det er vel en smaksak Share this post Link to post Share on other sites
Petter'n ^.- 0 Report post Posted April 27, 2009 Billigste og artigste fremkomstmiddelet fra 16-18 år er jo selvfølgelig en girmoped(nyere type helst med am6 motor da) Men det er jo min mening Share this post Link to post Share on other sites
Spitfir3 0 Report post Posted April 27, 2009 Hvor fort går det med en trimma 50ccm motor med ATV? Kikka litt på denne: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...ll&tot=null Share this post Link to post Share on other sites
brisi1nor 0 Report post Posted April 27, 2009 Hvor fort går det med en trimma 50ccm motor med ATV? Kikka litt på denne: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...ll&tot=null Vel det kommer da an på men sko tro ikke for stor forskjell fra en moped. Kanskje 70-90. Oppimot 100 vis du skikkelig blodtrimmer den Share this post Link to post Share on other sites
Petter'n ^.- 0 Report post Posted April 27, 2009 skal ikke mye til for å få nye motorer til å gå bedre. Vil tro det er nok å ta ut plomba så gjør de nok 70. Min Derbi SMR er helt orginal bortsett fra at jeg har effektanlegg og litt større dyse. den gjør over 80 ;p Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted April 28, 2009 Hvis jeg ikke tar blodig feil nå, så går ikke atv som motorsykkel, eller moped. Trur du må ha traktorlappen for å kjøre en hvis du bare er 16. I teoriboka for bil, så står det hvertfall at man kan kjøre trike (trehjuls) og atv med førekort klasse B. Hvis jeg ikke husker feil. Nytter nok ikke med traktorlappen lengre. Nye regler i 2006 (eller 2005, husker ikke). Ihvertfall laget de nye regler da (raringer) begynte å bruke denne landbruksmaskinen på veiene. Den er jo absurd upraktisk. Tar nesten like stor plass som en bil og er mindre behagelig enn en motorsykkel. Fin til å frakte sauer med, idiotisk å kjøre omkring i bytrafikken på. Nei, kjøp moped. Da kan du suse forbi køene på utsiden. Og ja, ATV krever billappen etter de nye reglene. Share this post Link to post Share on other sites
Arkash 0 Report post Posted April 30, 2009 Hvis jeg ikke tar blodig feil nå, så går ikke atv som motorsykkel, eller moped. Trur du må ha traktorlappen for å kjøre en hvis du bare er 16. I teoriboka for bil, så står det hvertfall at man kan kjøre trike (trehjuls) og atv med førekort klasse B. Hvis jeg ikke husker feil. Nytter nok ikke med traktorlappen lengre. Nye regler i 2006 (eller 2005, husker ikke). Ihvertfall laget de nye regler da (raringer) begynte å bruke denne landbruksmaskinen på veiene. Den er jo absurd upraktisk. Tar nesten like stor plass som en bil og er mindre behagelig enn en motorsykkel. Fin til å frakte sauer med, idiotisk å kjøre omkring i bytrafikken på. Nei, kjøp moped. Da kan du suse forbi køene på utsiden. Og ja, ATV krever billappen etter de nye reglene. 50 kubikks atv'er krever fortsatt kun mopedlappen. Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted April 30, 2009 Hvis jeg ikke tar blodig feil nå, så går ikke atv som motorsykkel, eller moped. Trur du må ha traktorlappen for å kjøre en hvis du bare er 16. I teoriboka for bil, så står det hvertfall at man kan kjøre trike (trehjuls) og atv med førekort klasse B. Hvis jeg ikke husker feil. Nytter nok ikke med traktorlappen lengre. Nye regler i 2006 (eller 2005, husker ikke). Ihvertfall laget de nye regler da (raringer) begynte å bruke denne landbruksmaskinen på veiene. Den er jo absurd upraktisk. Tar nesten like stor plass som en bil og er mindre behagelig enn en motorsykkel. Fin til å frakte sauer med, idiotisk å kjøre omkring i bytrafikken på. Nei, kjøp moped. Da kan du suse forbi køene på utsiden. Og ja, ATV krever billappen etter de nye reglene. 50 kubikks atv'er krever fortsatt kun mopedlappen. I stand corrected. Men da må de være plombert til 45 km/t vel? Share this post Link to post Share on other sites
Flylover 73 Report post Posted April 30, 2009 MopedBIL!! Share this post Link to post Share on other sites
Arkash 0 Report post Posted April 30, 2009 I stand corrected. Men da må de være plombert til 45 km/t vel? Det må iallefall stå at de er plombert i vognkortet, hva som er realiteten er at det veldig sjeldent er sånn ute på veien. Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted April 30, 2009 I stand corrected. Men da må de være plombert til 45 km/t vel? Det må iallefall stå at de er plombert i vognkortet, hva som er realiteten er at det veldig sjeldent er sånn ute på veien. Yes. Da vil jeg si at scooter/moped er bedre. Mer fremkommelig osv. Jeg fant forresten akkurat ut at noen har STJÅLET SIKRINGSBOKSEN på scooteren min, så der ble jeg fotgjenger. Hvem FAEN gidder det? Krever jo verktøy og det er ingen som gidder kjøpe en brukt sikringsboks. Share this post Link to post Share on other sites
Arkash 0 Report post Posted April 30, 2009 Yes. Da vil jeg si at scooter/moped er bedre. Mer fremkommelig osv. Jeg fant forresten akkurat ut at noen har STJÅLET SIKRINGSBOKSEN på scooteren min, så der ble jeg fotgjenger. Hvem FAEN gidder det? Krever jo verktøy og det er ingen som gidder kjøpe en brukt sikringsboks. Kanskje det var noen som hadde en ødelagt sikringsboks og fant ut at de ville skaffe en på en billig måte? Og til du som vil kjøpe atv, ikke kjøp en 50cc, de går så dårlig at det er helt latterlig, skaff deg en girmoped med am6 motor som noen tidligere har sagt her, jeg selger faktisk min, så om du er i nærheten av Drammen så komsi komsi, annonse ligger på kjøp og salg forumet Share this post Link to post Share on other sites
brisi1nor 0 Report post Posted April 30, 2009 (edited) Hvis jeg ikke tar blodig feil nå, så går ikke atv som motorsykkel, eller moped. Trur du må ha traktorlappen for å kjøre en hvis du bare er 16. I teoriboka for bil, så står det hvertfall at man kan kjøre trike (trehjuls) og atv med førekort klasse B. Hvis jeg ikke husker feil. Nytter nok ikke med traktorlappen lengre. Nye regler i 2006 (eller 2005, husker ikke). Ihvertfall laget de nye regler da (raringer) begynte å bruke denne landbruksmaskinen på veiene. Den er jo absurd upraktisk. Tar nesten like stor plass som en bil og er mindre behagelig enn en motorsykkel. Fin til å frakte sauer med, idiotisk å kjøre omkring i bytrafikken på. Nei, kjøp moped. Da kan du suse forbi køene på utsiden. Og ja, ATV krever billappen etter de nye reglene. Du kan fortsatt få traktor registrerte ATV'er men de koster flesk for tida, siden så mange ungdommer som vil ha dem. En list over ATV'er som jeg vet kan registreres som traktor: Can am outlander 400 Dinli Helix 150 Polaris EU-Traktor 600 Grizzly 700 Grizzly 500 Rhino 700 Det er flerne men kommer ikke på noen enda Edited May 2, 2009 by brisi1nor Share this post Link to post Share on other sites
Petter'n ^.- 0 Report post Posted April 30, 2009 MopedBIL!! Det kjøres på mopedlappen.. men er fortsatt 18-års grense :/ Share this post Link to post Share on other sites
Spitfir3 0 Report post Posted May 5, 2009 Yes. Da vil jeg si at scooter/moped er bedre. Mer fremkommelig osv. Jeg fant forresten akkurat ut at noen har STJÅLET SIKRINGSBOKSEN på scooteren min, så der ble jeg fotgjenger. Hvem FAEN gidder det? Krever jo verktøy og det er ingen som gidder kjøpe en brukt sikringsboks. Kanskje det var noen som hadde en ødelagt sikringsboks og fant ut at de ville skaffe en på en billig måte? Og til du som vil kjøpe atv, ikke kjøp en 50cc, de går så dårlig at det er helt latterlig, skaff deg en girmoped med am6 motor som noen tidligere har sagt her, jeg selger faktisk min, så om du er i nærheten av Drammen så komsi komsi, annonse ligger på kjøp og salg forumet Hmmmhmhmhm. Tja, jeg får vel tenke over dette. Har jo ikke penger jeg, så jeg må jobbe en del før jeg får kjøpt meg noe som helst så tenketid er det nok av. Share this post Link to post Share on other sites
Zen0x 57 Report post Posted May 5, 2009 ATV er serr gay. Jeg kødder ikke ATV er sjef! Nå snakker jeg ikke om de 50 kubikkene da men skikkelige greier på et par hundre og mer Share this post Link to post Share on other sites
Petter'n ^.- 0 Report post Posted May 5, 2009 vel, eneste fordelen med de er at man kan kjøre "off-pist" med de. Har kjørt en 800 kubikk som er bilregistrert, og imo er det mye bedre med en litt sprek bil(no vanvittig med aks i de der). ATV vs lett-mc vinner lett-mc lett (hehe ) Share this post Link to post Share on other sites