Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Cpt. Awesome

Bør jeg oppgradere til windows 7?

Recommended Posts

rolig tøser da.. :boxed:

også en bug som sletter de første 3 sekunder av MP3-fil, anyway Jackal, se7en blir nokk også mitt første kjøpte :boxed:

MP3 buggen er jo borte for lengst. Den dukka jo opp i en beta for flere måneder siden, og ble raskt fjernet.

W7 ftw. Jobba i går med bilderedigering, decoding av x264 HD film, Officearbeide, hørte på musikk, surfing og lasta ned torrents - samtidig. Hverken XP eller Vista gir en smoothere opplevelse av en et OS enn W7 når det er mye som skjer samtidig. Det skal dere vite. :boxed:

W7 skal kjøpes - tvert det kommer ut.

Settepotet, det var dét jeg ville høre! Den beskjeden gir en perfekt følelse, så nå må jeg bare ha det :boxed:

Du burde sende inn til feedback.

skikkelig koselig operativsystem altsaa!! =)

Hadde en xp install som jeg hadde klart aa herpe ganske grundig, saa jeg foeler at laptopen min plutsleig ble fin og nydusja ;p

Må føye meg inn i rekken her, Win7 tok ca 10min å innstallere og da virket "alt" som det skulle. Eneste jeg måtte laste ned som winupdate ikke fant var skjermdrivere til HD4870 samt vista64 drivere til g15 tastaturet (kun lcd og hotkeys som ikke fungerte uten drivere).

Det fine var at ATI/AMD har laget en fin driverpakke til win7.

Ikke helt optimal enda da flerskjermoppsett er skilt ut fra catalyst og ligger standard i win7.

Dette er kun relatert til lagrede skjermprofiler i catalyst for min del.

Har nå brukt vista64 home norsk i noen mnd og er veldig fornøyd, Win7 skal kjøpes når det er klart :boxed:

win7 virker for meg som vista slik det burde være. alt fungerte prikkfritt etter en installasjon som bare de enkleste linux distroene kan hamle opp med, kjapt og enkelt. eneste jeg savner er en innebygget e-post klient slik den som var i vista der jeg kan blokkere domener og ikke bare adresser.

kommer nok til å faktisk kjøpe mitt første OS siden xp ble lansert.

har vista 64 bit og dual booter win7, må si jeg er mer fornøyd med vista atm. Ser jeg har litt motsatt opplevelse av alle andre, men kan vel ha noe med at jeg kjører SLI, har Creative lydkort osv. så er endel tredjeparts problemer jeg opplever.

Win7 virker som et meget godt OS og skal lett kjøpe det når det er kommet gode drivere fra tredjeparts levrandører for all min hw.

Funker veldig bra :lol: Så Win7 er mitt Main OS nå. Ikke hatt noe problemer.

Virker langt kjappere enn Vista og da særlig filkopiering noe som må ha vært en bug i Vista eller noe.

Age of Conan lastes inn på 2-3 sekunder, så virker som Win7 er flinkere til å ta ibruk minne.

Systemet er også langt mer logisk enn tidligere windows. Slipper å ha mange vindu minimert, alt er bare ryddig sortert i ett og samme ikon. Helt konge.

Hvordan er det med systemkravene til W7? Har en gammel laptop her (P4CPU) som jeg kunne tenke meg å teste litt på... :lol:

1 GHz processor (32- or 64-bit)

1 GB of RAM (32-bit); 2 GB of RAM (64-bit)

Graphics card Support for DirectX 9 graphics device with 128MB of memory (for Aero)

HDD free space 16 GB of available disk space (32-bit); 20 GB of available disk space (64-bit)

Optical drive DVD-R/W

W7 går fint på netbooks, f.eks ASUS Eee, så der har du jo i det minste en indikasjon. :lol: GL HF.

Installerte akkurat Windows 7, eg òg.

Er nøgd hittil, og håpar eg er like nøgd om ei veke.

Ok, da blir det monsteroppgradering av to stk laptop'er her i løpet av helgen. Testresultater blir postet i denne tråden. :lol:

Hvorfor jeg vil teste på gammel HW?

Om du hadde visst hvor mange som kommer til meg og lurer på om de kan få "nytt vindu fordi det gamle lekker", så jah... Blåse nytt liv i gamle maskiner folk har liggende tror jeg kan gjøre mye, så derfor må det testes godt. Og kanskje w7 gjør akkurat det - nok til at de kan spare noen tusenlapper - ihvertfall i denne omgang, so be it. >D

Grr, eg har funne eit punkt eg mislikar sterkt med Windows 7.

Eg likar å ha alle ikona mine på startmenyen, slik at eg slepp å ha dei i trynet til alle tider, pluss ein clean desktop. Men av ein eller annan grunn, går det ikkje an å tømme Recycle Bin frå denne menyen, som det gjekk an i både XP og Vista. Eg må altså inn på desktopen, skru på slik at eg ser ikon på skrivebordet, tømme recycle bin og så gøyme ikona igjen. Stress!

Menmen, er no berre ein filleting, så eg slepp å hisse meg opp :lol:

Er nøgd elles.

høyreklikk på oppgavelinjen --> toolbars --> huk av desktop --> høyreklikk på desktop --> view --> huk vekk show desktop icons. el presto!! clean desktop og muligheten for å tømme søppelbøtte.

slik har jeg hatt det på min maskin siden xp ble lansert.

Hmm, stilig. Takk for tipset!

Men eg må seie at eg ikkje likte så godt å ha det slik, heller. Eg er kresen :lol:

La inn windows 7 på laptopen i dag (som er min eneste pc atm) og det går som en drøm. Funker raskt og bra og er kjappere en den gamle XP installen jeg hadde. Var riktig nok en del rusk der, men still. :lol:

Skal sette inn en GB mer ram på denne snart og.

Da er w7 installert på en god gammel Fujitsu-Siemens Lifebook E-series med en enkel P4 Mobility-CPU og 1Gb RAM.

Installasjonen gikk over all forventning. Jeg satte ikke inn nettverkspluggen før installasjonen var ferdig - nettopp fordi jeg ville se om den taklet installeringen uten adgang til internet.

Installasjonen tok ca 14 minutter på denne maskinen - og det er mer enn imponerende! XP på samme maskin, tar om lag to timer(!).

Etter at den var ferdig, ventet jeg meg masse hassle med drivere og annet tull - men det eneste som ikke virket, var lydkortet. Og med AC97 i bunn, så er ikke det så rart.

Satte inn nettverkspluggen, og i løpet av noen få minutter ble drivere for nettverkskortet oppdatert, lydkortet og skjermkortet (ATI) installert - og jeg fikk bare beskjed om at nå er alt iorden.

Responsen på start og flytting av vinduer er også over all forventning på en så gammel maskin. Microsoft har faktisk, med w7, bevist at det går ann å blåse liv i gamle maskiner (denne er fra 2002).

Konklusjon:

Fantastisk enkelt. Raskt og effektivt både på installasjon og bruk. Imponerende!

Terningkast:

5. w7 får ikke noen sekser fra meg, og det er fordi det ikke er mulig på en slik maskin uten å måtte gå tilbake til Windows 95 OSR2. :lol: Også fordi det er dårlig støtte for lavere oppløsning enn typiske 20" widescreen i designet til plattformen. Testobjektet makser på 1024x768, og det blir litt for trøktsammen på skjermen.

Hva slags erfaring jeg har med Win-OS?

Mitt første Windows var Windows 3.1 med DOS 5.0 i bunn. Og det har skjedd mye siden da gitt. Mine favoritter blant OS har så langt vært;

- Windows 95 OSR2

- Windows 2000 Professional

- Windows XP Professional

- Windows 7 (om den holder seg slik som antatt til produktet er ferdig)

Windows ME og Vista er ikke noe for meg. Jeg liker de ikke hhv. for ustabillitet og kompabilitetsproblemer (ME) og Vista for ett elendig grensenitt og krav til ressurser.

Men hvem vet? Kanskje w7 er løsningen på mange av problemene til den normale brukeren...? I'll hope so. >D

Kjørt W7 siden første dag av public beta.

Kan vel si at jeg opplever det som like bra eller bedre enn XP i dagens tilstand for begge OS.

Eneste minus er manglende støtte på 64bit applikasjoner, så dersom dere går for 64bit, sørg for at dere ikke har noen spesielle applikasjoner dere trenger som ikke støtter 64bit.

(Eneste tilfelle for meg var en vpn kobling mot jobben, så ikke noe særlig stort varsel:))

Go go W7

Tror jeg vil venta et halvt års tid. Da jeg alligevell kjøper ny pc om et halvt år ca., skulle den gjerne ha full Win7. Dét er grunnen eh.

Win7 er fantastisk. De to eneste problemene jeg har støtt på er at Punkbuster ikke virker på Win 7 (PB har sagt at de ikke støtter beta, men nå kan de vel komme med støtte til Win 7snart). Det andre er å få godkjent sikkerhetssertifikatet på Skandiabanken. Noen tips på sistnevnte?