Sign in to follow this  
Ludvig

Kommer ikke på nett!

Recommended Posts

Jeg har gått til anskaffelse av en ny stasjoner PC. Men nå kommer jeg meg ikke lenger på nett. Jeg innstallerte driveren til det trådløse

D-Link kortet, fant husets trådløse nettverk og skrev in krypteringsnøkkelen. Jeg var på nett og fikk lastet ned noen oppdateringer, men etter en restart så

kommer jeg meg ikke lenger på nett. Jeg vet ikke hva det kan vere :(

Jeg får beskjed om at det har blitt oppdaget trådløse nettverk, og velger da fra listen det som tilhører huset. Da går det få sekunder så kommer det en feilmelding

som sier:

Kan ikke koble til det valgte nettverket. Nettverket er kanskje ikke lenger innen rekkevidde. Oppdater listen av tilgjelgelige nettverk

og prøv å koble til på nytt

Og det eneste nettverket som dukker opp er det jeg skal koble meg til, men det går ikke.

Hva gjør jeg?

Jeg hadde et liknende problem på laptopen min, og da fant jeg etter mye om og men ut at trådløs-kortet var satt opp til å sende med redusert effekt. Da jeg stilte den opp til max effekt løste det seg, og jeg har aldri hatt problemet igjen.

Kanskje du har en liknende innstilling hos deg?

Tror jeg har det problemet på lap-toppen min Prostgot.For ca. 2 uker siden, stoppa den med å gå på nett eller no, altså trådløst. Den finner ingen nett eller no slik i nærheden, og broeren mins laptop og inne på den annen side av veggen å den kjører fint på nett. Har ikke endre noen innstillinger eller no, men det gir meg stress. iPod Touch'en min kommer også på det trådløse nett.

Edited by FearHawk

godt tips.

test pcen på et annet trådløst nett, for å bekrefte om det er selve kortet det er sender/motaker det er noe galt med.

du kan endre kanal på routeren også. standarden er 11. men om det blir en konflikt med et annet lokalt nett så går det ann å bytte til kanal 9 for eksempel.

imens vi er inne på temaet: Hvorfor finner laptopen min netverket "fittetryne" overalt hvor jeg er med den, selv om jeg har trykket av trådløst nettverk på pcen. også står det at den kobler til "ved behov"

har prøvd å koble til, emn uansett hvor stort behovet er så går det ikke sad.png