Sign in to follow this  
Jimi X

Onlive

Recommended Posts

Interactive erotic software. The wave of the future, Dude. One hundred percent electronic!

Med tanke på lagg og div, så er jeg meget glad for at jeg om ca 9 måneder sitter med fiber rett inn i stua =)

Problemet uansett hardware på den eksterne gamer-pcn du spiller på blir jo at ditt tastetrykk skal sende fra deg, til en game-pc som igjen sender det tilbake til deg med oppdatert bevegelse. Dette vil ta for lang tid til at det blir responsivt nok for FPS... mht. at grafikken helst skal oppdateres i samme øyeblikk som du beveger musa.

Tja... det blir jo bare rekkefølgen som endres noe.

I dag foregår det slik:

1: Du får info fra serveren om hvordan alt ser ut.

2: Du klikker på musa/trykker på tastaturet og PC-en din sender dette til serveren

3: PC-en din predicter hva motstanderne gjør, og oppdaterer viewet på skjermen

4: Serveren oppdaterer posisjoner og sender info til klienten

Tilbake til start.

I stedet blir det:

1: Serveren oppdaterer posisjoner og predicter hva spillerne kommer til å gjøre frem til neste tick.

2: Serveren sender skjermbildet til deg

3: Du bruker mus og tastatur og din PC sender info til serveren

Tilbake til start

Jeg kan ikke se at dette vil gi noen dramatisk reduksjon i opplevd kvalitet. Det vil dog øke båndbreddebruken ganske kraftig.

Evt problemer med kvaliteten på linjen kan løses ved at OnLive plasserer servere i datasentre rundt omkring... f.eks hos alle de større ISP-ene.

Evt problemer med kvaliteten på linjen kan løses ved at OnLive plasserer servere i datasentre rundt omkring... f.eks hos alle de større ISP-ene.

Det var det første som slo meg også. Jeg har aldri høyere en LAN ping på cs servere som står hos andre Lyse brukere. Si de plassererer serverene hos Lyse sentralen sånn at jeg faktisk ikke skal innom sentralen og så til en bruker, men kun til sentralen kan jeg ikke forstå latency skal bli noe problem vertfall..

hahaha, faen så jeg lo av

dette bildet:

cybersexAnimation.gif

som ligger på siden deres. p

hahahahaha :(

Hva er greia med dildoen, kjøre den rett inn i puppa!?

Ikke rart hun vil ha dildoen der. Alle damer hyler jo ut i orgasme når de blir brystpult. Det har jeg nemlig sett på film!

Ikke rart hun vil ha dildoen der. Alle damer hyler jo ut i orgasme når de blir brystpult. Det har jeg nemlig sett på film!

:(

dersom det er noen av dere som driver med spillprogrammering vet dere at et bittelite etterslep ødelegger ALT. Dersom det tar 10 ms ekstra fra dagens standard, etter at du har trykket inn en knapp på tastaturet, merker man det veldig godt.

Stiller meg svært tvilendes til at det der kan bli vellykket.. Men vi får se.

Utifra hva jeg har sett, så er jeg imponert.

Men jeg er redd det vil bli for mye lagg for FPS.

Men skulle det funke bra, så betyr det at hardware industrien har dystre tider i møte.

Uansett er dette en genial ide og vil mest sansynlig være fremtiden innenfor gaming. Og når de fleste får fiberlinjer og HDTV så kan man jo nesten si ha det bra til alt som har med PC å gjøre.

Blir litt skeptisk og samtidig redd, for da vil jo de gode gamle tidene med HK, CPU, RAM og GPU bli historie.... :(

Og med alt on demand, chat og vennelister, så forsvinner kanskje alle de små spillforumene der ute...? ' />

[url=http://www.itavisen.no/808773/slik-fungerer-%ABonlive%BB'>http://www.itavisen.no/808773/slik-fungerer-%ABonlive%BB

http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=551738

http://www.dagbladet.no/2009/03/25/kultur/...gdc_09/5456208/

Uaktuelt for gamle geitebukker som meg. Jeg vil ha spillet fysisk i hylla mi, ellers er det ikke noe vits. Eieglede!

Datan min suger pikk, så dette hadde vært kjekt...dersom det faktisk funker

GJØR DEN? :(

og du vil bytte den ut?tulling!

Hadde min data sugd pikk, hadde jeg faen meg barrikadert meg i leiligheten.

Tard! Mente som at cd-stasjonen min suger pikk. Ikke hele datan. Strømforsyninga liker å få den opp i analen mens hovedkortet liker en tease.

Nei, men egentlig ganske smooth om denne teknologien før 3000.

Uaktuelt for gamle geitebukker som meg. Jeg vil ha spillet fysisk i hylla mi, ellers er det ikke noe vits. Eieglede!

joa, jeg er litt enig i det. Jeg også liker å ha spillet fysisk i hylla. Og jeg tror nok ikke at et opplegg som Onlive vil ta helt over med det første. Men på lang sikt så vil nok slike tjenester bli dagligdags.

Jeg tenker f.eks på bilder(foto) som jeg før hadde i papirutgave, men som jeg nå har lagret på f.eks for fotoknudsens sine sider ;-)

Da slipper jeg å tenke på de hvis det skulle skje noe med min PC og så kan jeg hente de uansett hvor i verden jeg befinner meg.

Det gjør ting lettere og enklere in teh longest run. Billigere får vi håpe det blir også smile.png

Snakket litt med noen venner ang dette med piracy, og som Onlive nevner som et av sine fordeler med dette systemet er at de ikke vil bli berørt av piratkopiering...

Vel det er i og for seg sikkert korrekt, helt til vi på pirate-onlive.org kan spille alle spill gratis ved å kjøpe en liten "duppeditt" som vi kobler til TV'n.

Dette kan faktis bli starten på en helt ny måte å bli pirat på...

Så da bør prisen på Onlive være såpass rimelig at jeg ikke gidder å gjøre meg til kjelltering for småpenger.

Trur nokk det kommer til å ta laaaaang tid før vi ser noko av dette utenfor USA. Saken er at dei må opprette servere fleire plasser I usa slik at ingen har dårlig forbindelse når dei spiller. Om dei skal gjere dette i europa og så seier det seg sjølv at dem kommer først til å sjå korleis dei går heime før dei begynner å tenke tanken ved å lansere det i europa. Så må jo dei skaffe seg samarbeidspartnere samt kartlegge kor dei skal plassere serverene. Om dette skal bli ein realitet så må det bli ein knallsuksess i USA noko eg har mine tvil til i første omgang.

Hvis de inngår avtaler med internett leverandører, så kan det se lyst ut for fremtiden. Og jeg tviler på at det kommer til å ta så lang tid før det enten blir sett på som en genistrek eller fiasko.

Fasiten, imo:

I dag foregår det slik:

1: Du får info fra serveren om hvordan alt ser ut.

2: Du klikker på musa/trykker på tastaturet og PC-en din sender dette til serveren

3: PC-en din predicter hva motstanderne gjør, og oppdaterer viewet på skjermen

4: Serveren oppdaterer posisjoner og sender info til klienten

Tilbake til start.

I stedet blir det:

1: Serveren oppdaterer posisjoner og predicter hva spillerne kommer til å gjøre frem til neste tick.

2: Serveren sender skjermbildet til deg

3: Du bruker mus og tastatur og din PC sender info til serveren

Tilbake til start

Jeg kan ikke se at dette vil gi noen dramatisk reduksjon i opplevd kvalitet. Det vil dog øke båndbreddebruken ganske kraftig.

Fremtidens IT-verden vil garantert være tjenestebasert, det tviler jeg ikke et sekund på. Selv tunge, seigræva softwareleverandører innen bedriftsmarkedet flytter mer og mer fokuset dit.

Jeg er også sikker på at dette er noe spillbransjen ønsker seg STERKT, siden de er såpass sterkt utsatt for piratkopiering.

Tror nok ikke spørsmålet er OM det kommer, men NÅR.

Selv i privatmarkedet i dag, er det jo mange som allerede bruker denne typen tjenester - man har jo f.eks. bildene sine lastet opp hos Foto Knudsen, bruker Skydrive fra Microsoft og hører på musikk via Spotify. Google lar deg bruke office-lignende verktøyer som regneark og teksteditor online, som du kan bruke selv eller dele med kollegaer.

Bumper denne litt.

Prøvde OnLive i dag og ble ganske overrasket over hvor bra det egentlig fungerte med tanke på at serverne ligger i USA. Litt lav oppløsning og høy ping, men tror dette kan bli bra når de plasserer servere i Europa. ' /> Håper Linux (og MAC for dem som bruker det) får full støtte. Venter forsatt på at Darkfall skal legges ut der p

Flere som har prøvd? Dette er helt klart fremtiden!

Jeg tror dere er litt rask på til å kaste dere på "the bandwagon" nå. Hva er løsningen for andre problemer enn å spille spill? Epost? Nettleser? Chat? Arbeid?

Det jeg mener er: virker det trolig at vi alle ønsker 3-4 bokser på maskinen vår og 3-4 tilbydere å forholde oss til der vi i dag strengt talt bare har en (ISP)?

Nettskyen er garantert fremtiden for arbeid, og datakraft, dette synes jeg derimot er for mye nisje. Kanskje neste generasjons konsoller kan angripe problemet litt bedre. Tanken at dette erstatter hardware er uansett like dårlig som tanken at konsoller erstatter PCer.