Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Galilee

Dollhouse

Recommended Posts

Premiæren gikk av stabelen forrige fredag. Mange som har sett?

Jeg synes den var lovende. Jeg har litt vanskelig for å se at vi skal få sterke følelser for en karakter som stadig endrer personlighet og hukommelse, men første episode var såpass vellaget at jeg gleder meg veldig til neste episode ' />

Morsomt å se at mange av karakterene føltes kjente, som gamle venner (f.eks. Harry J. Lennix som Echos "handler" og Amy Acker som lege).

Flere som er tent foran neste episode? p

joss-whedons-dollhouse.jpg

Satte meg ned for å se en episode i går, hadde vel egentlig ingen forventinger inntil jeg så navnet "Joss Whedon" på skjermen, syntes det hørtes kjent ut og klikket meg kjapt inn på IMDb for å sjekke, nå har jeg ikke sett Buffy eller Angel, men Firefly oser det respekt av - og før jeg visste ordet av det hadde jeg sett 4 episoder av Dollhouse. :blush:

Fikk med meg ep1 og 2.

Må se mer for å uttale meg noe særlig om serien.

Jeg ventet lenge på JW's nye prosjekt, men jeg ble ganske skuffet av de første episodene.

Det hele virket ganske meningsløst og veldig episodehistoriebasert uten noen spennende hovedhistorie.

Men jeg fortsatte å se på i håp om at det skulle ta seg opp. Var spent på den hypede sjette episode og jeg ble veldig positivt overrasket! Hovedhistorien tok jo helt av her og nå er dette plutselig en spennende serie med masse potensial.

Håper den kan holde dette nivået framover.

Passet veldig bra at Dollhouse ble en ny favoritt for meg samme dag som BG sluttet.

Så første episode i går etter at jeg etter litt IMDB horing kom over Joss' navn, og fant ut at jeg måtte se om han hadde kommet med noe nytt i det siste. E1 var skuffende, ikke nødvendigvis fordi den var litt forvirrende, men fordi den så ut til å ikke gi noe grunnlag for en rød tråd gjennom serien. Hadde egentlig tenkt å legge hele serien på hylla, men bestemte meg for å gi det en sjanse til. E2 var bare en smule bedre, men den gjorde nok til at jeg villig så E3. Nok sagt så har jeg sett gjennom det som har kommet så langt og ikke bare har serien tatt seg opp, men den har blitt på grensen til spennende. E6 var i allefall en overraskelse for meg, og jeg gleder meg til fortsettelsen.

Må si jeg syntes det ble en litt for brå vending i E06.

Suddenly they are a global corporation trying to take over the world... WTF?

Nåja, så uventet var det da ikke. For min del var det rimelig obvious når man i byrjan fikk se ressursene og ikke minst når man får vite at DeWitt ikke er øverste ledd i kjeden. At slike folk har en høyere agenda er ikke akkurat uvanlig i slike shows.

Blir uansett spennende å se hvor de drar det herifra. Ikke minst hva slags retning de sender Ballard!

spørs vel hvor lenge serien får fortsette. kommer vel bare 13 episoder eller noe?

"Maybe something bad happened to us, and they are helping us heal"

"Well that makes sense..."

"Good morning, we're having banana pancakes for breakfast today"

"I like banana pancakes"

"We're all gonna die..."

AHAHHAHA :(

Dollhouse hadde egentlig for lave seertall, men det ser faktisk ut som det blir en sesong til. :boxed:

The official announcement will not be made until Monday at the network's upfront presentation, but sources confirm a deal has been struck for another 13 episodes. Fox plans to continue the show on Fridays next fall.

http://www.thrfeed.com/2009/05/dollhouse-second-season.html

Awwww... :)

Når jeg blir milliardærgründer skal jeg starte mitt eget mediahus, noe a la HBO. Josh Whedon blir en av de første jeg ringer, for jeg vil se mer Firefly! Realityshow skal være bannlyst og jeg skal ha nyheter som omhandler den virkelige verden, kjendismøl og agurknyheter kan andre fortsette med.

Og jeg skal pinadø ha ratingboksene hjemme hos folk som vet hva bra serier er!

SKjønner ikke hvorfor Joss Whedon, og andre også, fortsetter å la FOX rævkjøre de gang på gang... må da være mulig å pitche seriene til andre kanaler før man tyr til det satans lavmål-nettverket?

Det er faktisk et veldig godt spørsmål. og jeg har spurt meg selv om det samme. Whedon har gått på den smellen der med Firefly, en serie jeg virkelig savner, så hvorfor han går til Fox igjen..det kan jeg ikke forstå. Men aner ikke hvilke kanaler de har over dammen, eller hvordan ting fungerer der. Det eneste jeg vet, er at Fox svikter gang på gang.

Mange episoder er det snakk om totalt, og er det verdt et dvd-kjøp dagen det kommer ut eller er serien ødelagt av at den er 'uferdig'?

12 episoder i første sesong + en episode til som er med på DVDen. Men jeg vet ikke hvor mange episoder 2ern vil inneholde. :) Serien trenger mer Topher airtime

Mange episoder er det snakk om totalt, og er det verdt et dvd-kjøp dagen det kommer ut eller er serien ødelagt av at den er 'uferdig'?

Totalt 26 episoder inkludert Epitaph One som fulgte med S1 DVD. Dollhouse ble strengt tatt kansellert for en god stund siden, og i følge jungeltelegrafen så har Joss sett det komme, fordi S2 skal vist avslutte serien ordentlig! S2 så langt har vært en svært god opplevelse, spesielt de 6 siste episodene. Det er tragiskt at man kansellerer nå som serien virkelig har tatt av (kvalitetsmessig), bare synd at Fox har gjort bort i mot alt de kan for å gjemme bort serien slik at få får med seg avsluttningen. De siste episodene har tatt små kvantesprang historiemessig, og karakterutviklingen har vært svært god.

Så, siste episode har vel vært?

Kan noen fortelle meg om den ble avsluttet 'på skikkelig vis' eller om jeg skal droppe å se den?