Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
9RRRRr

Hva gjør du nå Chobo?

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7509&g2_serialNumber=1

Hellfragger fikk tak i Chobo for en prat om hva han egentlig gjør nå om dagen.

Det har skjedd mye i de siste månedene i toppnivået for Counter Strike: Source gamere i Norge. Noen har valgt å spille med utenlandske lag og flere klaner har blitt splittet opp eller lagt ned av forskjellige grunner. Dette fører til at flere spillere blir stående uten lag for tiden og vi i Hellfragger har derfor hørt litt rundt om hva de egentlig bedriver tiden sin med om dagen, og hva fremtiden bringer.

I dag har vi vært så heldige at vi fikk tatt noen få ord med Chobo, han er kanskje mest kjent fra sin tid i MultiGamer.

Hei Chobo! Fint om du starter med å introdusere deg selv for leserne våre.

- Vel mitt navn er Christoffer Fodstad Eng, på verdensvideveven går jeg under aliaset "Chobo". Har spilt css i ca. 3 år, men

spilte 1.6/1.5/1.3/1.1/1.0 før det igjen. I source har jeg spilt i Crossed, Volt-Gaming, Catch-Gamer, MultiGamer, PoS(happyface), Tweaked, Oslo.Lions og dtekt.

Hva har din dyrbare tid blitt brukt til etter at valgte å forlate MultiGamer?

- Hehe, etter mG hadde jeg en periode i PoS som var veldig koselig. Så ble jeg ferdig med den stressende delen av skoleåret og hadde muligheten til å joine dtekt eller tweaked, eller jeg sa til tweaked at jeg joina dtekt om jeg ikke fikk et tilbud av de. Da kom Mættis "cabron" Mættisen på bana med et tilbud og jeg joina. Vi spilte jævlig bra i praccs og offisielle kamper på internett men potensialet kom ikke fullt ut på lan så både TG og hellfragger playoffs ble en fiasko av de sjeldne. Etter det joinet jeg alchemists Unleashed som senere ble gamewire.css, vi var en lokalklan og hadde det egentlig veldig ålreit men de andre ville satse mer enn meg så vi ble enige om at jeg ikke skulle være med siden jeg måtte jobbe veldig mye den sommeren. Etter sommeren joinet jeg dtekt sammen med CideR latterli saN og ovrum, vi gjorde det helt OK på bylan(2.plass) og i hellfraggerligaen, men vi følte at det ikke holdt og jeg fant nok en gang ut at ambisjonsnivået til de andre var mye høyere enn mitt så jeg quitta. Etter dtekt har jeg tatt livet med ro, vært praksis fra høyskolen (jobbe uten å få betalt) og tatt livet med ro. Nå har jeg tatt turen tilbake til 1.6 igjen :lol:

Counter Strike 1.6 sier du? Er det der vi ser deg i fremtiden på et aktivt topnivå?

- Hehe, muligheten er der for at jeg gjør et lite comeback i 1.6 nå. Jeg driver å loker rundt og ser an forholdene ihvertfall.

Så det er ingen planer nå om dagen, ikke noe prosjekt på gang på dette tidspunktet?

- Ingen helt spesifikke i planene mine, driver å tester litt rundt så man får bare se hva som funker og ta det derifra..

Hvorfor velge 1.6 forran source, betyr dette at vi ikke ser deg noen gang i fremtiden spille source på et aktivt nivå?

- Counter Strike 1.6 er litt mer spennende igjen, har fått igjen gnisten i det spillet. I CS: Source har jeg vært med på det meste og jeg føler at det nivået som jeg/vi var på i multiGamer kommer aldri til å nås igjen så da gir jeg meg heller aktivt med source (kanskje litt for sent)

Så hvis du skulle fått et tilbud om å starte opp igjen innenfor source med dine gamle lagkamerater ville du ha takket nei?

- selv om det hadde fristet hadde jeg nok måttet takke nei ja, har utrolig mange herlige stunder med gutta i mG tho, savner de alle som en :lol:

Hvis du skulle valgt ut en ting du har oppnådd under eSport karieren din hva ville du ha ragert høyest opp på listen?

- Det må vel ha blitt en delt førsteplass mellom hele Clanbase EuroCup-raidet til Crossed og da vi (mG) slo Insignia Cadre etter overtime på shgopen (vi lå under 7-15)

Har du noen tips til de som ønsker å komme seg opp til topen av CS Source norge?

- Spille med de som er bedre enn seg for å lære og masse masse deathmatch, være målbevisst og yte sitt beste. 3D summerer det egentlig ganske fint opp : Desire Discipline & Dedication.

Vi i hellfragger takker deg masse for praten, har du noen siste ord så shout it out!

- Shoutout til sameclayman, tr1ckster i sameland, kjæresten min oda<3, topprisGEM, adrian, knutti, marius, roland, TUHLlegutten,

CIDER, ZENIX, QCK, og #gjeddaisivet. Kontakt meg på irc på #experiencing for å donere penger til mitt Fond som heter

"FREE EVERLAST", alle pengene går uberettiget til WayBack(livet etter soning) som kommer til å hjelpe eVERLAST med å komme på føttene igjen. SHOUTOUT TIL POSGUTTA som alltid er der for en USAKLIG diskusjon, og shoutout til herm (han slo meg på aimmap). Alle dere jeg har glemt nå kan egentlig bare pm'e meg på irc for en offisiell unnskyldning. PS: HILSER til alle dramaqueensa på inviten, kIDZ.

Hellfragger ønsker Chobo lykke til videre uansett om det skulle være i CS 1.6 eller CS: Source i fremtiden!

Flott intervju" Ble litt overasket over det 1.6 greiene, men jaja

PS: HILSER til alle dramaqueensa på inviten, kIDZ.

:lol:

fint intervju med en koselig kar, kan skjønne at man prøver no nytt når man føler man har oppnådd det meste innenfor et spill. Lykke til videre mann :lol:

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...