Its a war out here 236 Report post Posted February 7, 2009 Heisann og håsann alle bf.no'ere. Jeg har i det siste funnet meg i en skrekkelig knipe. Jeg klarer ikke å finne noen filmer jeg har lyst til å kaste bort et par timer på å se. Mtp dette håpet jeg at noen der ute kunne være så elskverdige å anbefalle noen fine eller bra filmer. For å forhindre at dette blir another listetopic må du skrive litt utfyllende om filmen og også litt hvorfor du liker den så bra. Det er her vi snakker kvalitets-filmer, ikke oppkast verden helst aldri skulle opplevd. Husk at folk også har forskjellig smak, så ork å rakk ned på anbefallinger andre gjør. Kan begynne selv; Saving Private Ryan - 1998 Sjanger: Krig og Action Saving Private Ryan er en krigsfilm regissert av Steven Spielberg med kjente skuespillere som Tom Hanks, Vin Diesel og Matt Damon. Filmen tar oss fra landgangen i Normandie til en gruppe soldater får et spessielt oppdrag om å redde en menig ved navn Ryan. Effektene er fantastiske og historien er både bra og rørende. En av mine all-time-favorite krigsfilmer. Skuespillerprestasjonene er veldig gode og...ja...den er bare sinnsykt bra. Nå er det en fare for at 99% av alle der ute allerede har sett denne, men jeg anbefaller den uansett. Mulan - 1998 Sjanger: Barnefilm, action, komedie Nei, dette er ikke en spøk. Mulan er en av mine favoritt-disneyfilmer gjennom tidene. Filmen handler om at Kina blir invadert av Chao og hans menn. Keiseren sender derfor ut bud til alle familier om at de må stille opp med en mann for å kjempe mot Chao. Mulan har ingen bror, derfor må den gamle og skadde faren dra ut i krigen selv. Mulan tar saken i egne hender og utgir seg for å være en gutt slik at faren slipper å kjempe en kamp som mest sannsynlig ville blitt hans død. I hæren møter Mulan en gjeng gutter hun først blir uvenn med, men seinere får et sterkt vennskapsbånd til. Filmen er både hysterisk morsom, bra skrevet og faktisk trist (ja, jeg gråt da jeg var mindre). Absolutt en film jeg ville anbefalle alle og en hver. Dersom dere har små i huset er det nesten et must å ha den blant de andre VHS-filmene. Share this post Link to post Share on other sites
Cobra. 8 Report post Posted February 7, 2009 Gran Torino Sjanger: Crime, drama Filmen er regissert av Clint Eastwood, som også er hovedrolleinhaver i denne filmen. Filmen handler om en Walt Kowalski er en enkemann som holder på hans fordommer til tross for endringer i Michigan nabolaget og verden rundt seg. Kowalski er en gretten, hard-tenkende, ulykkelig en gammel mann, som ikke kan komme sammen med enten hans barn eller hans naboer, han er en koreansk krigveteran. Da hans nabo Thao, en ung hmong tenåring under press fra sin gjengmedlem fetter prøver å stjele Kowalskis Gran Torino begynner sakene å skje, Kowalski fastsetter å reformere ungdommen. Thaos familie får problemer med gjengen, Kowalski iverksetter tiltak for å beskytte dem fra gjenger som hjemsøker deres nabolag ANBEFALES :> Share this post Link to post Share on other sites
viVa 0 Report post Posted February 7, 2009 Requiem For A Dream Skrevet og regisert av Darren Aronofsky (idag mest aktuell med The Wrestler, som gjorde Mickie Rourke oscarnominert). Reqiuem for a dream (RFAD) ble også oscarnominert. tror det var beste kvinnelig eller noe. Det er en helt fryktelig film. den er på INGEN måte dårlig, men den er på alle mulige måter FRYKTELIG. satt med grøsninger og "chills" under 90 % av filmen. om jeg skal si hva filmen handler om med 1 enkelt ord vil jeg si : avhengighet. vi følger flere personer og deres "relasjon" til "avhengighet". En mor, hennes sønn og hans kjæreste og kompis. vanskelig å si noe om filmen, den er vel strengt tatt litt spesiell, men det er fryyyyktelig lenge siden jeg har sett noe som rørte meg mere. tror faktisk aldri jeg har sett noe som rørte meg mere. anbefalt aldersgrense: 30. jeg hadde ihvertfall problemer med å sove den natten. Tar vel sikkert i når jeg sier at det er det mest brukte soundtracket noensinne, men jeg er ærlig når jeg mener at dette KAN ikke være langt fra sannheten(sikkert her oscarnominasjonen lå når jeg tenker meg om). edit: LOL active gråt da han var liten!!!! (lion king er lett bedre enn mulan btw.. ja jeg gråt jeg og da.... ) Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 8, 2009 Schindler's List Sjanger: Drama Utgitt: 1993 Regissør: Steven Spielberg Filmen og boka bygger på virkelige hendelser under andre verdenskrig og handler om Oskar Schindler, en tysk entreprenør som kom til Krakow i Polen i 1939 for å tjene penger. Oskar Schindler, som i filmen spilles av Liam Neeson, var medlem av nazistpartiet og ville ha innflytelse på nazistene og spanderte mye godt på dem. På fabrikkene hans ansatte han jøder til å jobbe. Regnskapsføreren hans, Itzhak Stern, som han hadde stor tiltro til, var også jøde. Jøder ble forfulgt av nazistene og sendt til konsentrasjons- og utryddelsesleire. Jøder som var arbeidsdyktige fikk Blaushcein. Jødene ble sendt til en tvangsarbeidsleir der Amon Goeth var leder. I filmen opptrer også den beryktede SS-majoren og leirkommandanten Amon Göth. Rollen spilles av Ralph Fiennes. 13. mars 1943 skulle jødene forflyttes til den forferdelige konsentrasjonsleiren Plaszow. Forholdene der var elendige, og de måtte arbeide hardt hele dagen. I april 1944 skulle alle jødene fra Plaszow fraktes til Auschwitz. Schindler og Stern gikk da inn for å redde jødene. Han maktet, med fare for eget liv, å redde livene til over tusen polske jøder under holocaust. Tittelen referer til en liste med navnene til 1100 jøder som Schindler ansatte for å arbeide på fabrikken sin for å hindre at de ble sendt til konsentrasjonsleirene. Men jødene var ikke noe til våpenprodusenter så Schindler kjøpte inn våpen fra andre produsenter og utga dem for å være laget av hans arbeidere. Derfor gikk fabrikken bare i underskudd og Schindler gikk til slutt konkurs. Da tyskerne hadde tapt krigen og Oskar Schindler selv hadde blitt flyktning fikk han en avskjedsgave. Det var en ring og på den stod det: "Den som redder et liv, redder hele verden". Den hadde blitt laget av de mange jødene han reddet fra konsentrasjonsleirene og var av ekte gull. Share this post Link to post Share on other sites
LapperT 0 Report post Posted February 8, 2009 Enemy at the gates Sjanger: Action Regissør: Jean-Jacques Annaud Utgitt: 2001 Filmen handler om en soldat i stalingrad, han utmerker seg som skytter og blir snikskytter i kampen om stalingrad. Videre i filmen så blir det en slags "katt og mus" lek mellom hovedpersonen og en tysk snikskytter. Kanskje litt dårlig beskrivelse, men filmen topper min liste over ww2 filmer sammen med Saving Private Ryan ImDB Share this post Link to post Share on other sites
Zen0x 57 Report post Posted February 8, 2009 Snatch Sjanger: Komedie / Thriller Regissør: Guy Ritchie Utgitt: 2000 Filmen handler om en 84 kvadrats diamant som blir stjålet i USA og som kommer i hendene på noen som driver illegal boksing i London. Det hele utspiller seg til og bli en røre uten like der 4 gjenger jakter på den samme diamanten med ulike formål og proffisjonalitet. Dette er en film som er verdt og få med seg der du vil få mye sarkastisk og svart humor på sitt beste ! ImDB Share this post Link to post Share on other sites
viVa 0 Report post Posted February 8, 2009 L4yer Cake Sjanger: Action/drama/komedie År: 2004 Director: Matthew Vaughn fra Stardust fra 2007, (kjempefilm!) og jobbet med Lock Stock & 2 Smoking Barrels og Snatch. Med blandt annet: Daniel Craig, Tom Hardy, Jamie Foreman og Sally Hawkings. Om: drugdealing goes wrong, og alt blir bare et stoooort søl. masse ends som på et eller annet tidspunkt må møtes. britisk på sitt beste. om du liker snatch (eller lock stock som er enda bedre imo) er denne værdt å få med seg. den er "kulere" og smoothere enn Snatch, og imo er den lettere å svelge. enjooi jaaaaay 13:37 Share this post Link to post Share on other sites
veXed 4 Report post Posted February 8, 2009 For a few dollars more /Per qualche dollaro in più Sjanger: Spaghettiwestern Regissør: Sergio Leone Utgitt: 1967 Plott: For noen få dollar mer er den andre filmen i "dollarserien" til Sergio Leone. Filmen handler om "Mannen uten navn"(Clint Eastwod) og Oberst Douglas Mortimer(Lee van cleef), begge dusørjegere som finner ut at de må slå seg sammen for å få has på El Indio(Gian Maria Volontè). El Indio er en bankraner og elsker å duellere. Han bruker melodien som klokka hans spiller for å "telle ned" til når man skal trekke. Clintærn infiltrerer gjengen til El Indio, men ting går ikke helt etter planen og til slutt står det mellom El Indio, Manco (Mannen uten navn) og Oberst Mortimer i en duell. IMDB Trailer En film som er vel verdt å få med seg, og i mine øyne en av de beste filmene til Clintærn. Jeg kjenner det grøsser nedover ryggen hver gang jeg hører melodien fra klokken spille og tenker tilbake på alle gangene jeg har sett denne filmen på fanget til fattern. MÅ ses med nynorsk undertekst for maximum pleasure. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 8, 2009 Letters from Iwo Jima Sjanger: Drama, Krig, Historie Utgitt: 2006/2007 Regissør: Clint Eastwood Medvirkende: Ken Watnabe, Kuzunari Niomiya, Tsuyoshi Ihara, Ryo Kase, Shidou Nakamura m.f. Lengde: 142 min Letters from Iwo Jima(Brev fra Iwo Jima) er en Oscar-belønnet film fra 2006 regissert av Clint Eastwood. Den handler om slaget på Iwo Jima, sett med japanske øyne. Slaget tok sted fra februar-mars 1945. Filmen komplementerer Eastwoods Flags of our Fathers som handler om det samme slaget, bortsett fra at nå er det sett fra amerikansk synspunkt. Filmens dialog er nesten bare på japansk, men ble produsert av et amerikansk filmselskap. Filmen ble nominert til fire Oscar under den 79. Oscar-utdelingen for beste film, beste regi, og beste originalmanus i tillegg til beste lydklipp som filmen vant prisen for. Spaghettiwestern = :lol: Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted February 9, 2009 The Good, the Bad and the Ugly/Buono, il brutto, il cattivo (1966) Siden du dro frem Leone, vexed Mannen uten navn, Clint Eastwood, (The Good) driver et kappløp mot to andre "gunslingers" for å finne 200 tusen dollar i gull. De to andre er Sentenza, spilt av Lee Van Cleef, (The Bad) og Tuco, spilt av Eli Wallach (The Ugly). Filmen handler mest om moral og hvordan mennesker endrer seg når en stor sum med penger er involvert. Sergio Leone som står bak denne perlen av en spaghetti-western. 12 Angry men (1957) En av mine personlige favoritter. En 18-åring står tiltalt for drap på sin far og det er opp til de tolv mennene som er juryen i saken å komme med en dom. Skyldig betyr dødsstraff. 11 mener han er skyldig, én (Henry Fonda) mener det er rimelig tvil involvert og sier ikke skyldig. Ikke fordi han vet at han er uskyldig, men fordi han ikke føler det er sikkert nok til å dømme han. Hele filmen (omtrent) utspiller seg i rommet der juryen sitter og har noen av de beste skuespiller-prestasjoner jeg har sett. Perfekt karakterspill (spesielt Cobb som Juror #3) og man blir rett og slett sugd totalt inn i hva som foregår. Kan anbefale denne noe enormt! Easy Rider (1969) En road-movie som faktisk har en mening. Wyatt (Peter Fonda) og Billy (Dennis Hopper) setter ut på en road-trip fra LA til New Orleans i jakt på Amerika. På veien møter de vennskap, hat, frykt, sorg og glede. Helt fantastisk film, utrolig skuespill, herlig historie, helt über musikk og du vil føle et intenst hat mot rednecks. Jack Nicholson dukker også opp på veien som en beruset advokat. Rett og slett herlig film Ser film omtrent hver eneste dag, så kommer nok til poste flere etterhvert Share this post Link to post Share on other sites
Bananarama 0 Report post Posted February 9, 2009 Savior Sjanger: Krig, Drama Utgitt: 1998 Skuespillere: Dennis Quaid, Stellan Skarsgård, Nastassja Kinski Plott: Etter at familien blir offer for Muslimske terrorister, Joshua begår en ubegripelig handling og blir nødt til å verve seg til fremmedlegionen. Når Bosnia-krigen bryter ut ser han sitt snitt og verver seg på Serbisk side for å kjempe mot muslimer. Filmen gir et fantastisk innblikk i hvordan hatet kan svelge deg og alt du står for, og man får også se hvordan han finner sin mennesklighet igjen. Anbefales! Share this post Link to post Share on other sites
Cromsen 1 Report post Posted February 9, 2009 Equilibrium (2002) Smakebit: http://www.youtube.com/watch?v=FlzXEw616Ho...feature=related Hovedroller: Christian Bale, Sean Bean, Emily Watson, Taye Diggs, Angus Macfadyen, Sean Pertwee Plot: Den tredje verdenskrig har vært, det var bare så vidt jorden taklet påkjenningen, den vil ikke overleve en ny krig. De nye styresmaktene kommer frem til at den eneste måten å forhindre en ny krig, er å fjerne alle følelser. Et nytt stoff blir laget som fjerner alle følelser, og dette må alle ta flere ganger dagelig. "Sense offenders" vil bli drept. (Personer som ikke tar stoffet) Vi følger John Preston (Christian Bale), en agent som jobber for staten. Hans jobb er å jakte ned og drepe/ødelegge personer med følelser og ting som kan fremkalle følelser. (Malerier, musikk etc.) Fin tråd forresten! Blir lettere nå å plukke ut filmer fra videosjappa/låne filmer fra internett. Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted February 9, 2009 Så fint, Crom Ikke misforstå meg, folkens. Det er helt greit å diskutere filmer som er anbefalt frem og tilbake, bare ikke noe negativ nedrakking av andre. Tråden blir på en annen side mye mer oversiktlig når det kun er poster med anbefallinger i den The Butterfly Effect Produksjonsår: 2004 Sjanger: Drama, Thriller, overnaturlig Regissør: Eric Bress & J. Mackye Gruber Plot: I filmen følger vi gutten Evan Treborn (Ashton Kutcher) fra han er liten gutt, til han er i ungdomsalderen og til slutt på universitet. Når Evan er liten opplever han noen ganger at han mister totalt hukommelsen og aner ikke hva som har skjedd en kort periode. På grunn av dette råder en lege han til å skrive en dagbok i tillfelle hukommelsen hans gradevis blir dårligere og han til slutt glemmer alt. Heldigvis for Evan slutter disse hendelsene å skje da han og moren; Andrea flytter fra den lille byen. Vi møter igjen Evan når han går på universitet og ved en tilfeldighet leser han de gamle dagbøkene og plutselig blir han tatt tilbake til de stundene han ikke kunne huske noe fra. I disse minnene kan han endre det som skjedde i fortiden og på denne måten påvirke fremtiden. Han gjør alt han kan for å redde Kayleigh fra den pedofile faren, den ustabile broren og den pysisk-skadde Tommy. Uansett hva han gjør ender nåtiden opp værre enn den i utgangspunktet var. Utrolig spennende film med mange uforutsette twists. En av mine største favoritter noen sinne. Fantastisk bra! Share this post Link to post Share on other sites
ninjabloo 50 Report post Posted February 9, 2009 Taxi Driver Godfilm fra 1976 med De Niro på sitt absolutt beste, regisert av Martin Scorsese. The Wackness Litt nyere film jeg så for et par uker siden, Ben Kingsley i storform. Share this post Link to post Share on other sites
veXed 4 Report post Posted February 15, 2009 Litt mer info hadde vært fint olyo..... 9 Rota - No one has ever managed to conquer Afghanistan Sjanger: Krig, Drama Utgitt: 2005 Regissør: Fyodor Bondarchuk 9yo Rota/9th company er en film om VDVkompaniet med samme navn og deres innsats under krigen i Afghanistan. Filmen er selvfølgelig på russisk og er en av de få vellykkede russiske krigsfilmene (sammen med "the beast", "Voyna" og "Thunder Gate" serien) Filmen kan lett sammenlignes med Band of Brothers, da de inneholder mange like aspekter fra krig. Rollene er godt spilt, særlig han som sersjanten som trener dem i basen. Anbefales om du liker delvis ukjente perler eller gode krigsfilmer. De siste kampscenene hvor de forsvarer "hill 3234" IMDB|Trailer Share this post Link to post Share on other sites
DrunkenGecko 0 Report post Posted February 15, 2009 Gran TorinoSjanger: Crime, drama Filmen er regissert av Clint Eastwood, som også er hovedrolleinhaver i denne filmen. Filmen handler om en Walt Kowalski er en enkemann som holder på hans fordommer til tross for endringer i Michigan nabolaget og verden rundt seg. Kowalski er en gretten, hard-tenkende, ulykkelig en gammel mann, som ikke kan komme sammen med enten hans barn eller hans naboer, han er en koreansk krigveteran. Da hans nabo Thao, en ung hmong tenåring under press fra sin gjengmedlem fetter prøver å stjele Kowalskis Gran Torino begynner sakene å skje, Kowalski fastsetter å reformere ungdommen. Thaos familie får problemer med gjengen, Kowalski iverksetter tiltak for å beskytte dem fra gjenger som hjemsøker deres nabolag ANBEFALES :> Enig med Cobra, anbefales på det sterkeste! Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted February 15, 2009 Agreed, noen må rydde opp i det rotet som har kommet inn her. (tilbakemeldinger på filmer som er anbefalt her syns jeg dog er ok) Garden State (2004) Med Zach Braff, Natalie Portman og Peter Starsgaard. Handler om Andrew som må reise hjem fra LA for å være med på begravelsen av moren som har dødd. Hele hans voksne liv har han gått på forskjellige anti-depressiva som hans far, psykiater, skrev ut til han etter at hans mor ble lam som følge av en ulykke i hjemmet. Filmen går gjennom en god del forskjellige temaer hvor man følger den noe fraværende Andrew og gamle venner. Filmen handler mye om den apatiske følelsen mange unge i dag lever med og "oppvåkningen" fra det. Utrolig god film med veldig bra musikk (håndplukket av Braff og soundtracket vant en Grammy) Hvis du likte The Wackness, så er sjansen stor for at du vil like Garden State The Big Lebowski (1998) Med Jeff Bridges, John Goodman, Steve Buscemi, Julianne Moore +++. Skrevet og regissert av Cohen-brødrene. Bridges spiller The Dude som en kveld etter å ha handlet kommer hjem og blir angrepet av to typer som sier at de vil ha pengene hans kone Bunny skylder. Viser seg at The Dude har samme navn som en millionær, Jeff Lebowski, og de to kara har gjort en liten mix-up. Det hindrer dog ikke kinamannen (som han kalles) fra å pisse på Dudes teppe før de drar. Etter en liten pep-talk fra Walter (John Goodman) blir the Dude sugd inn i en jakt på kompensering for teppet sitt som fører til en av de snodigste historier satt på film. Hysterisk dialog gjennom hele filmen, handlingen er absurd og herlig, karakterene sitter som støpt hos alle i filmen (I am the walrus) Shut the fuck up, Donny! Se den! Share this post Link to post Share on other sites
Irritum Starbreeze 0 Report post Posted February 17, 2009 Sitter og ser på IP MAN. Kinesisk kung-fu film så for de av dere som liker slikt anbefaler jeg den på det sterkste. Korrekt bruk av slow motion, og vakker slossing. http://www.imdb.com/title/tt1220719/ Og når man er inne på martial arts filmer så har man og Shaolin Soccer http://www.imdb.com/title/tt0286112/ og Kung Fu Hustle http://www.imdb.com/title/tt0373074/ , filmer med humor og martial arts, hva kan egentlig bli bedre? Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted February 22, 2009 Funny Games US HANDLER OM: Et rikt, ungt-voksent par og deres 10-11 år gamle sønn er på vei til deres sommerresidens. Naboene og golfpartnerne har besøk av to veloppdragne, hvitkledde unge menn. Underlig, for så vidt. Men ikke oppsiktsvekkende. Når så de unge menn står på «vårt» pars dør for å låne fire egg, virker alt normalt. Inntil de unge menn avslører seg som det de er: To ravgale, ufølsomme drittsekker, som piner, ydmyker, dreper. De er velpleide, utstuderte torturister. Uten at man ser vold, faktisk. Men lyden! Dette er en nesten nøyaktig remake av en østerrisk film med samme navn. Mange mener den østerriske versjonen er bedre, men selv mener jeg at US-versjonen er den beste. Det fjerner riktig nok litt av filmens magi at skuespillerene er så lett gjenkjennelige, men det ødelegger på ingen måte. En vanvittig fet film! Share this post Link to post Share on other sites
Zen0x 57 Report post Posted February 22, 2009 SIden dette er en film tråd så lurer jeg bare på om noen av dere kan annbefale meg en SERIØS Left 4 Dead film ? Ikke noe Doomsday eller noe Det jeg er på jakt etter er en seriøs skildring hva som hadde skjedd viss det brutt ut en epedemi der du og får se militæret prøver febrilsk og holde dette under sjakk, mye drama og spenning. Kan godt være en serie også for den del. Mvh Zen0x Share this post Link to post Share on other sites
Hauger 37 Report post Posted February 22, 2009 28 Days Later Animal activists invade a laboratory with the intention of releasing chimpanzees that are undergoing experimentation, infected by a virus -a virus that causes rage. The naive activists ignore the pleas of a scientist to keep the cages locked, with disastrous results. Twenty-eight days later, our protagonist, Jim, wakes up from a coma, alone, in an abandoned hospital. He begins to seek out anyone else to find London is deserted, apparently without a living soul 28 Weeks later In the country nearby London, Don, his wife Alice and a few survivors live hidden in a farmhouse. When infected people break in the house, Dan panics and does not help his wife to escape, running away and leaving Alice trapped inside the room. Twenty eight weeks after the outbreak that annihilated the population of Great Britain, London is considered safe and the British survivors return under the coordination of the American Army, that keeps the city under permanent surveillance. Dawn of the Dead There is a young nurse named Ana who is returning from a hard day at work. Wanting to go home and cuddle with her husband Louis.But not paying attention to an emergency broadcast telling the public about a deadly plague of flesh eating creatures.Until the next day when the next door neighbor a little girl comes into their house and bites Ana's husband Louis in the neck.But Louis does not remain dead.Seconds later he is up and trying to bite Ana. Luckily Ana escapes in her car and sees the public being eaten by flesh eating zombies. Share this post Link to post Share on other sites
ninjabloo 50 Report post Posted February 22, 2009 Dawn Of The Dead Following an ever-growing epidemic of zombies that have risen from the dead, two Philadelphia SWAT team members, a traffic reporter, and his television-executive girlfriend seek refuge in a secluded shopping mall. Seffern bedre enn remaken. Share this post Link to post Share on other sites
viVa 0 Report post Posted February 22, 2009 til bloo eller andre the wackness fans. vet noen hvem denne "juliani" (sikkert ikke riktig skrevet. kun etter hørsel) som flere referer til? blandt annet Method Man og hun ene kunden? Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted February 22, 2009 Rudy Giuliani Han hadde blant annet en policy om "a cop on every corner". Biggie referer også til han i "Everyday Struggle" I'm seeing body after body and our mayor GiulianiAin't trying to see no black man turn into John Gotti John Gotti Giuliani var ikke alltid så populær av seg og var veldig "tough on crime" Share this post Link to post Share on other sites
viVa 0 Report post Posted February 25, 2009 Navn: Into The Wild Director: Sean Penn År: 2007 Priser: 2 oscar nominasjoner (Best Performance by an Actor in a Supporting Role & Best Achievement in Editing) om: en fyr som bestemmer seg for å slette legitimasjon, brenne pengene sine og sette utfor en reise. hvoren det fører han, han sikter på å ende opp i Alaska, der målet hans er å overleve 100 dager. I forkant av denne filmen, hadde jeg lest noen utdrag fra Henry David Thoraues "walden" og også litt av Jack London. Transendentialisme fasinerte meg litt og bestemte meg derfor for å se filmen. Den er basert på en sann historie (med unntak av en liten kjærlighet) om Christopher McCandless. boken ble gitt ut i 1996 og er skrevet av Jon Krakauer (basert på McCandless notater). veldig kul film som jeg vil anbefale. Share this post Link to post Share on other sites