Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nirex

Glad tråden!

Recommended Posts

Lest ett sted at for hver 10". tomme, så skal man en meter fra tven. Det vil si at om du har 60", så skal du egentlig sitte seks meter unna skjermen.

Jeg har 27" på datan sjæl, noe som var mindfuck til tusen i starten. Nå føles det veldig naturlig, selv om jeg innimellom må se "rundt" på skjermen for å få med meg alt som skjer. Folk som ikke er så vant til store skjermer syntes det er helt horribelt å jobbe med.

Faste regler på avstand til skjerm er stort sett bare bullshit, det går helt på hva man selv liker :)

Jeg er glad for at jeg nå sitter med ustabilt nett 2. uken på rad, og at Anal Digital ENNÅ ikke har prestert å få en tekniker til å gidde å gå opp etasjene og inn for å sjekke veggkontakt og modem, kun vært ute i boksen på utsiden av blokken to ganger. Fikk kunde"service" igår til å love å ringe meg idag etter at de hadde ringt teknikerstaben. Har gitt de idag på å sende teknikeren, ellers begynner jeg å kikke etter annen nettleverandør. Forbanna byråkratiserte drittselskap.

Så... det jeg virkelig er glad for er at jeg fortsatt kjøper musikken min på fysisk plate, så jeg kan nyte lidenskapen uavhengig av nett-tardsa :)

Jeg er glad for at jeg fant Flåklypa-spillet, og sitter nå og koser meg med postsortering!

Kanskje tidenes beste spill! <3

Det er forresten eple-spillet som er the shizzle..

• Like 1

Jeg er glad fordi jeg har hatt sjansen til å jobbe to uke som lærer på en barneskole! ^^ Morsomt at det kommer gutter fra 7'ende den siste dagen og vil ha hadeklem :)

• Like 1

Jeg er glad for at jeg fant Flåklypa-spillet, og sitter nå og koser meg med postsortering!

Der kom det en stor dose nostalgi og slo meg i ansiktet med en hammer. Wow lenge siden sist jeg har spilt, og postsorteringen eide hardt!

Jeg er glad fordi jeg har hatt sjansen til å jobbe to uke som lærer på en barneskole! ^^ Morsomt at det kommer gutter fra 7'ende den siste dagen og vil ha hadeklem :)

Nice! Jobber som miljøarbeider i 5-7 og kan kjenne meg igjen i det du sier! :)

Er en herlig følelse!

Jaggu!

Er utdannet barne-og ungdomsarbeider, så vurderer STERKT å søke jobb som miljøarbeider selv! :) Syykt digg å jobbe som lærer, men enda bedre som miljøarbeider kan jeg tenke meg, da du da slipper å planlegge så mye timer! :p

Hvilken utdannelse har du Zen0x ??

Jeg har igrunnen ingen utdannelse innen det. Men har jobbet som ringevikar i SFO og jobbet i barnehage.

Nå jobber jeg på en liten privat Montessori skole med ca 45 elever. I min klasse er vi 3-4 voksne fordelt på 17 elever, fra alderen 5-7 klasse :)

Ja jeg kunne aldri ha tenkt meg og vært lærer. Som du sier mye ansvar og planlegging.

Nå når jeg går hjem fra arbeid, er jeg ferdig. Samt fri på kvelder og helger :)

Jaggu!

Er utdannet barne-og ungdomsarbeider, så vurderer STERKT å søke jobb som miljøarbeider selv! :) Syykt digg å jobbe som lærer, men enda bedre som miljøarbeider kan jeg tenke meg, da du da slipper å planlegge så mye timer! :p

Som miljøarbeider gjør du jo "drittoppgavene" for å sette det på spissen da. Hvis man f.eks jobber på en tilrettelagt avdeling er det du som mater, skifter bleier osv mens lærerne bare vil ha timene. Og ja, selvfølgelig er det planer som må lages. Men igjen, det får du jo plantid til :)

Jaggu!

Som miljøarbeider gjør du jo "drittoppgavene" for å sette det på spissen da. Hvis man f.eks jobber på en tilrettelagt avdeling er det du som mater, skifter bleier osv mens lærerne bare vil ha timene. Og ja, selvfølgelig er det planer som må lages. Men igjen, det får du jo plantid til :)

Det varierer jo fra plass til plass, Mariell :) Men i 5-7 er det heller ikke mange som trenger å skiftes bleier på, og når du snakker om mat, har de niste, dersom det ikke er matlaging, og da er det igjen læreren som styrer! ;)

Og Opti, ja.. man får vell dårligere betalt for jobber med lite ansvar og planlegging, men ikke alt handler om å tjene inn masse penger heller! :) Jeg vil ærligtalt mye heller tjene lite og stortrives med jobben og kose meg, enn å tjene mye å ha en jobb jeg ikke stortrives i som er stress.. :)

• Like 2

Tenkte ikke bare på lærere generelt da, tenkte på arbeid på tilrettelagt avdeling på det eksempelet :)

Og mener du å jobbe som lærer med miljøarbeiderutdanning? Det går vel ikke?

Ehm.. altså, nå skal jeg ramse det opp her.. :)

Jeg har nå jobba litt som vikar på en barneskole og stortrivdes i lærerrollen, og generelt trivdes veldig godt på skolen. Jeg kan jobbe som miljøarbeider nå, ettersom jeg har b-uarbeider utdanning, men vurerer samt å ta mer ped, så jeg kan jobbe fra 1-4 klasse også som lærer :)

Tror du må ha mer enn bare ped for å bli lærer. Jeg med førskolelærerutdanningen måtte ta to eller tre år for å få det. Men skjønner greia..

Og Opti, ja.. man får vell dårligere betalt for jobber med lite ansvar og planlegging, men ikke alt handler om å tjene inn masse penger heller! :) Jeg vil ærligtalt mye heller tjene lite og stortrives med jobben og kose meg, enn å tjene mye å ha en jobb jeg ikke stortrives i som er stress.. :)

Sa ikke det jeg sa for å rakke ned for noen, men det er jo et faktum som de fleste er kjent med. Sånn fungerer verden bare.

Å tjene penger kommer overhode ikke i første rekke for meg heller. Hovedsaklig gjelder det å like det man driver med.