Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
DrunkenGecko

Gamer.no går sin egen vei

Recommended Posts

img_nyhet.jpg Gamer.no går sin egen vei

Etter en ufattelig innsats over mange år avsluttes nå sammarbeidet mellom Tek.no-nettverket og Gamer.no grunnet uenigheter om driften av Gamer.no.

Som de fleste kanskje kjenner til så var Gamer.no - Norges største spillnettsted - i sammarbeid med Tek.no nettverket, eid av Edda media. Gamer.no var Tek.no sin spill-redaksjonelle på side med Hardware.no, Akam.no, Audiovisuelt.no og Amobil.no. De fleste av disse sidene som nå er under Tek.no var tidligere kjent som Hardware-nettverket, før Edda Media med Tek.no tok over i 2008.

Etter lange forhandlinger om driften av Gamer.no bestemte nå partene seg for å skille vei. 

Gamer.no vil være oppe til slutten av denne uken, men de jobber for å få opp en ny midletidig side som forhåpentligvis er oppe etter helgen. Videre vil Gamer.no ha et sterkt sammarbeid med en ny partner som vil videreføre konseptet og de redaksjonelle verdiene.

I avtalen om Gamer.no sitt sammarbeid med Edda Media fikk Gamer.no benytte seg av tjenestene som prisguide.no, bruktmarket.no og diskusjon.no. Ettersom sammarbeidet nå oppløses vil Gamer.no ikke lengre ha mulighet til å benytte seg av disse tjenestene, men sier de vil få et eget diskusjonsforum oppe så snart som mulig og på sikt finne erstattnigner til de andre tjenestene.

Ifølge ansvarlig redaktør for Tek.no Håvard Røste, vil de definitivt bli nødt til å få opp en ny spillside så fort som mulig. Han innrømmer at det vil bli vanskelig å erstatte Gamer.no sine redaksjonelle kvaliteter, men de skal gjøre et godt forsøk og ønsker Gamer.no lykke til videre.

Gamer.no sin redaksjon takker alle venner og kolleger i Edda Media og Tek.no nettverket for et flott sammarbeid.

Jeg lurer bare på HVORFOR, hva vinner de på og gå ut av det strålende netverket ? Synes den TEK.NO communitiet er genialt. Det har du alt av mine intreresser samlet på en side, og vil jeg studere de nyhetene jeg føler for kan jeg gå dypere inn i det.

Utrolig SYND for Gamer.No

Gamer.no var bedre før de ble dratt inn i Hardware.no nettverket. Jeg er ingen fan av måten de deler alle miljøene sammen på. Syns alt er rotete.

Men spørs om de mister skribentene sine da, men tror langsiktig er det bedre for gamer.no å være alene så de kan gjøre noe unikt imotsetning til HW.no klonene.

Er ikke så vanskelig kan ikke bli værre en catch-gamer uansett :lol:

Men bedre en battlefield.no/hellfragger skjer ikke smile.png

Tror dette blir veldig bra for Gamer.no, Tor-Steinar har med seg hele staben sin. :lol: Alt ble snudd opp ned når Mecom overtok eierskapet av Orkla Media og døpte om selskapet til Edda Media.

Kjempebra, Gamer.no slik jeg så det var bare en spillartikkelside med tilhørende forum som stort sett ble underlagt hw.no/diskusjon.no- sine alt for strenge forumregler. Forumet var i tillegg dårlig satt opp og utdatert på mange områder.

Håper det "nye" Gamer.no kan bli en samlende spillportal for Norske gamers, og ikke bare anmeldelser og artikler.. kanskje vi til og med får se noen spillservere? :lol:

Vi trenger ikke en ny multigamerside, men noe mer !

Da var gamer.no nede, en smule tidligere enn forventet. Like greit etter flamebait krigen som kom etter KZ2 anmeldelsen! Tror og håper Gamer.no blir å lykkes på egne bein, jeg kommer i alle fall til å gjøre mitt for det (mao registrere meg på forum). Tek.no nettverket vil få det tøft med å erstatte gamer, spesielt siden (nesten) samtlige skribenter har hatt baller til å stå på egne bein og meninger.

Det eneste kjipe er å miste funksjoner som prisguiden o.l. Forumet kan jeg leve med, diskusjon.no har tapt seg kraftig de siste årene. Lenge siden jeg var aktiv på noen fora, men nedleggelse etter nedleggelse (overklokking, barbara, kulturo for å nevne de jeg savner) ødelegger stort når ingen tar over fakkelen når det kommer til innhold.

Må si dette er veldig uprofft når jeg ser at gamer.no ikke får beholde brukermassen sin. Dette er jo ren svindel. Hadde jeg vært utvikler hadde jeg knekt arma på vedkommende som gjorde dette.

Gamer.no er plutselig borte fra weben, bare en midlertidlig side. Altså norges STØRSTE gamerside er plutselig borte med brukerne og alle postene.

Jeg tenkte seriøst at de fikk beholde det men virker ikke sånn. Er jo flere år med poster som er helt borte nå sannsynlig.

Gamer.no hadde jo massiv brukermasse da de var bare gamer.no. Regner med siden så mange miljø er knyttet sammen at SQL tabellene til gamer er unik så det er faktisk mulig å redde brukerne og alle postene.

Hvis Gamer.no ikke får beholde dette så har jeg ikke ord .... har gamer.no en eller annen sjef så burde han smelle ned døra til Edda Media og forlange dette som et minimum.

Som jeg skrev til deg på bloggen så er databasen over brukere tilknyttet diskusjon.no. Etter at alt ble føyd under det domenet mistet de individuelle sidene sine fora. Om nye gamer.no skulle portert databasen så hadde det først og fremst blitt ett administrativt mareritt. Hva med alle posts du har under andre fora? For det andre så har de mest sannsynlig sagt fra seg rettighetene når mergen til diskusjon.no skjedde.

Har egentlig aldri likt når det er en "eier" bak nesten et dusin "lignende" sider, Akam.no Amobil.no Gamer.no Hardware.no Kvinneguiden.no Prisguide.no Tek.no fra Edda (Orkla) og Topp.no, Seher.no, Lommelegen.no, KK.no, itavisen.no, henne.no, femina.no, dingz.no, dinside.no, digi.no fra Aller Internett. Nå skal jeg si jeg ikke besøker noen av de nevnte, utenom 1. Føler det blir litt "konsept meets mass-production", og da føler jeg identiteten og kosen forsvinner.

Det er vel det som er hovedgrunnen til at jeg ser på dette som en god ting. Hele tek.no - nettverket har etterhvert blitt veldig likt, spesielt etter at de individuelle sidene ikke fikk beholde egne design. Problemet startet vel egentlig back in the day når overklokking.no og programmer.no ble merget med hw.no. Artiklene som var dynket med entusiasme og "feel-good" over hva de drev med forsvant, og i dag fremstår hw.no som en nyhetsformidler - med svært lite egenprodusert stoff. Ser for meg at det kommer til å bli formelen for de resterende sidene som tiden går.

Unntaket fra dette var gamer.no, som med mye knallbra egenprodusert stoff sto fram som et godt eksempel over hva det hele handler om. Entusiasme og glede over hva du driver med!

Håper "nye" gamer.no tar tilbake noe av det "gamle".

Hw.no er itavisen/dinside 2.0

Savner gamle dager :lol:

Som jeg skrev til deg på bloggen så er databasen over brukere tilknyttet diskusjon.no. Etter at alt ble føyd under det domenet mistet de individuelle sidene sine fora. Om nye gamer.no skulle portert databasen så hadde det først og fremst blitt ett administrativt mareritt. Hva med alle posts du har under andre fora? For det andre så har de mest sannsynlig sagt fra seg rettighetene når mergen til diskusjon.no skjedde.

Jo men tabellene til gamer.no forumet må jo være unik siden alle kjører på IPB. Kan ikke skjønne det skal være noe problem, har gjort lignende tidligere.

Tror nok uansett at hverken Edda eller nye Gamer er interessert i en sånn løsning. Kanskje kjipt for brukere som bryr seg om sin post e-peen, men jeg kunne ærlig ikke brydd meg mindre. Autologin og vips er problemet borte etter registrering.

Tror nok uansett at hverken Edda eller nye Gamer er interessert i en sånn løsning. Kanskje kjipt for brukere som bryr seg om sin post e-peen, men jeg kunne ærlig ikke brydd meg mindre. Autologin og vips er problemet borte etter registrering.

En stor brukermasse tror jeg nok gamer.no bryr seg om ja. Nå må alle registrere seg på nytt isåfall. Hva med f.eks brukeranmeldelsene jeg har laget? Er ikke det litt feil at Tek.no sin nye spillside får den istedenfor gamer.no? Syns dette er håndtert totalt feil jeg og uprofesjonelt. Man kunne enkelt skilt Gamer.no fra HW.no nettverket og de har fått behold sine opprinnelige brukere.

Det er vel det som er hovedgrunnen til at jeg ser på dette som en god ting. Hele tek.no - nettverket har etterhvert blitt veldig likt, spesielt etter at de individuelle sidene ikke fikk beholde egne design. Problemet startet vel egentlig back in the day når overklokking.no og programmer.no ble merget med hw.no. Artiklene som var dynket med entusiasme og "feel-good" over hva de drev med forsvant, og i dag fremstår hw.no som en nyhetsformidler - med svært lite egenprodusert stoff. Ser for meg at det kommer til å bli formelen for de resterende sidene som tiden går.

Unntaket fra dette var gamer.no, som med mye knallbra egenprodusert stoff sto fram som et godt eksempel over hva det hele handler om. Entusiasme og glede over hva du driver med!

Kan ikke si jeg kjenner meg helt igjen på at Gamer.no var det stedet som leverte mest egenprodusert. Hardware.no gjør ufattelig mange tester, selv om de i den siste tiden har fått et samarbeid med et nettsted i Sverige som skriver tester, som oversettes og publiseres på HW.no. Akam.no likeså, og faktisk et nettsted som ikke bare publiserer pressemeldinger vill vest som enkelte andre gjør.

Gamer.no skal ha kred for veldig mange gode tester, men synes ikke de utmerker seg noe spesiellt i forhold til en del av de andre nettstedene i TEK.no nettverket.

Forøvrig så har jeg jobbet i HW.no i ca 2 år før øksa kallt "nedskjæringer" kom i Edda Media.... så litt kjennskap til hvordan ting fungerer har jeg.

En stor brukermasse tror jeg nok gamer.no bryr seg om ja. Nå må alle registrere seg på nytt isåfall. Hva med f.eks brukeranmeldelsene jeg har laget? Er ikke det litt feil at Tek.no sin nye spillside får den istedenfor gamer.no?

Å nei! brukeranmeldesene dine! :lol:

Fubar: Om du har bak scenen erfaringer så skal jeg ikke tvile på det, jeg bare ytrer min mening og oppfatning som bruker. Som jeg ser det så har hw.no i dag blitt en nyhetsformidler, frontsiden er tross alt fylt med slikt som gjør at i alle fall jeg går "glipp" av testene. I det siste så er inntrykket mitt at det bare testes produkter som strekker seg til et stort publikum - ikke at det er noe galt med det - men det har til gjengjeld gjort at alle grunnene jeg hadde for å besøke siden er borte. Laptoper, strømforsyninger og mindre ting som mus er det jeg ser som de siste testene. Hvor ble det av tiden hvor det var ekstreme prosjekter som dukket opp? Eller hvor målet var å tyne fletta av ett eller annet hovedkort? De forsvant i all hovedsak når overklokking.no ble lagt ned, som var det som skilte nettverket ut. Greit, flere internasjonale sider hadde nok større suksess, men sjarmen var der og gløden fra de som sto bak. I dag så er denne biten bare en liten del av en anmeldelse, men om det er det jeg er ute etter så har jeg en handfull andre sider jeg kan ty til som i mine øyne gjør en vel så god jobb. Husker også spesielt tiden hvor ildsjeler som Oivind_Dahle leverte tester av skjermer på løpende bånd, ofte på request av publikum. Gikk til innkjøp av flere skjermer takket være denne mannen, hvor ble sånne som han av? Det var vel ikke plass til sånne som han lenger?

Gamer på sin side har nesten ikke vært i forandring, om så bare til det bedre, siden jeg fikk opp øynene for siden. Features, sniktitter og anmeldelser med en kvalitet som jeg ikke vet om noen andre her til lands som slår - således internasjonalt! Det tar kanskje en tid mellom hver publisering, men herregud så verdt det er å vente.

Jo men tabellene til gamer.no forumet må jo være unik siden alle kjører på IPB. Kan ikke skjønne det skal være noe problem, har gjort lignende tidligere.

Tabellene til Gamer.no sitt forum er ikke unike. Faktisk har de ikke sine egne tabeller. Spilldelen av forumet på Diskusjon.no var tidligere knyttet opp mot Gamer.no. Det har ingenting å si om du registrerte deg som følge av Gamer.no eller ikke, det er ikke noe system som sjekker det. Sidene som er knyttet mot diskusjon.no er knyttet mot en enkel lisens av IPB, denne ene lisensen er den som Diskusjon.no bruker, det er ett forum. De forskjellige sidene har ikke hver sin forumlisens med andre ord. Diskusjon.no er en egen side for seg selv, hvor sider har muligheten til å hekte seg på som en del av Edda Media.

Artiklene til Gamer.no derimot vet man naturligvis hvilke er i databasen og er ikke slettet, de befinner seg for øyeblikket på http://www.tek.no/hvaskaljeghete som nå jobber med å bygge opp en ny spillside. Det samme gjelder brukeranmeldelser, brukeranmeldelser er knyttet opp mot www.prisguide.no og befinner seg fortsatt der. Tek.no vil beholde Gamer.no sine tidligere artikler, men etter hva jeg har hørt skal og Gamer.no få en kopi av de tekstene i databasen som Gamer.no har skrevet.

Spillforumet til Gamer.no vil fortsatt bestå, det finner du her: http://www.diskusjon.no/index.php?c=277 , men det vil nå være Tek-nettverket sin nye spillside som vil hekte seg på denne delen av forumet. (Derav kategoriene "Tilbakemeldinger på artikler (Tek/spill") etc. Les "Hva som skjer med spillforumet etter Gamer-Tek skillsmissen"

Edited by tsppreben

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...