Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
interim

Ny PC

Recommended Posts

Hey, fikk meg en laptop til jul, det sies at den skal klare og kjøre Battlefield 2 med high quality uten lagg. Men tester litt 1.6 nå, lagger som et rent helvette.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=381264 (link til laptoppen)

Jeg er ikke så flink med pc, så jeg er lost:P Står at den kjører over 80 prosesser, men vet ikke hvilke som er nødvendige osv.

Noen tips? Takker for svar :D

Edited by interim

Windows knapp + R. Skriv msconfig. Så går du på Startup og fjerner alle programmer som ikke er nødvendig 24/7. F.eks programmer som steam, msn etc.

Ellers kan du bare ta programmer du er usikker på å søke på google (f.eks. sttray). Da står det som regel på 1. side som kommer opp om dette er en nødvendig prosess og om det er trygt å avslutte den. Du må ha litt vett også da.

Catalyst Control Center som du ikke trenger i startup, hvis du ikke ofte gjør endringer. Om du bruker CCC til overklokking, så anbefaler jeg å finne et mer "lightweight" program som RivaTuner, for CCC tar en del minne.

Sidebars er noe du også sikkert kan fjerne. Det bruker mer minne, enn det hjelper meg ihvertfall.

*Prøv å last ned nyeste drivere til skjermkortet ditt.

*Windows update.

*Start 1.6, connect til en server, Alt + Tab, se om noen prosesser kjører typ +60%.

*Prøv å kjør i kompabilitetsmodus for XP.

Har du 32 eller 64bit Vista?

Står den på noe sånn batterie greier ? Vet min laptopp har 2 skjermkort, et 9600kort og ett innebygd.

Som karen over sa, Trykk på batteriet og sjekk om du kjører i en eller annen form for batteri-spare modus. Hvis du kjører i spare modus vil ytelse bli dårligere

Avslutte steam.exe er vel ikke lurt hvis man skal spille 1.6 men...

OT: Sikker på at det ikke er et cs 1.6 vs Vista problem? Prøvd andre spill?

nei har ikke rukket og teste det riktig enda, vil det også si css?

Står den på noe sånn batterie greier ? Vet min laptopp har 2 skjermkort, et 9600kort og ett innebygd.

finner 1 batteri nedi der, når jeg drar musa over den kommer det bare: Fulladet (100%) Gjeldende strømsparingsplan: HP - anbefaling. Dobbelklikket på iconet, da kom det opp 3 valg: Balansert, Strømsparing og Høy Ytelse. Den sto på strømsparing.

*Prøv å last ned nyeste drivere til skjermkortet ditt.

*Windows update.

*Start 1.6, connect til en server, Alt + Tab, se om noen prosesser kjører typ +60%.

*Prøv å kjør i kompabilitetsmodus for XP.

Har du 32 eller 64bit Vista?

Fikk pcen i går fra komplett, så alle drivere burde vell være oppdaterte?

kompabilitetsmodus?

Det er 32bit system.

Edited by interim

driverne er garantert ikke oppdatert i en helt ny maskin. alltid anbefalt å laste ned siste uansett hva :D

driverne er garantert ikke oppdatert i en helt ny maskin. alltid anbefalt å laste ned siste uansett hva :D

er du en knupp og finner den nyeste driveren til meg? finner ikke noe selv :/

ati radeon hd 3450

utrolig merkelig. med det oppsettet så skal den lappen der kunne dra cs på minst medium glatt. 99% av gangene har det noe med grafikk-drivere å gjøre, så da står jeg fast dessverre :D

alternativt så kan laggen ha med tilkobling å gjøre (packetloss/drop osv.) men hvis det samme skjer i SP-spill så er det et problem jeg ikke forstår

Vil tro han kjører det interrne grafikk kortet. Minn gjorde det helt til jeg fikk skiftet til slutt.

det er pågrunn av ting som dette jeg har en fobi for alt som ikke er stasjonært og selvbygd :D

med mindre det er snakk om noe fra alienware/voodoo pc

Laptopen din skal klare å dra BF2, CS 1.6 og Source med gode video-instillinger uten problemer. Mengden prosesser har lite å si, du har vel 3GB med minne og 64-bit Vista? Skriv dxdiag i kjør og sjekk Display for driverdato og versjon.

vsync har veldig lite å si her. Den stiller kun FPS etter det skjermen din støtter. Skjermen din er vel på 60-85Hz, så rundt 60 bilder i sekundet støtter skjermen din. Folk sier at de får mye bedre ytelse med denne deaktivert, men jeg merker ikke noe forskjell.

finner 1 batteri nedi der, når jeg drar musa over den kommer det bare: Fulladet (100%) Gjeldende strømsparingsplan: HP - anbefaling. Dobbelklikket på iconet, da kom det opp 3 valg: Balansert, Strømsparing og Høy Ytelse. Den sto på strømsparing.

Om du ikke har gjort det, så skift til "Høy ytelse".

Vil tro han kjører det interrne grafikk kortet. Minn gjorde det helt til jeg fikk skiftet til slutt.

og hvordan får jeg skiftet det?

Laptopen din skal klare å dra BF2, CS 1.6 og Source med gode video-instillinger uten problemer. Mengden prosesser har lite å si, du har vel 3GB med minne og 64-bit Vista? Skriv dxdiag i kjør og sjekk Display for driverdato og versjon.

vsync har veldig lite å si her. Den stiller kun FPS etter det skjermen din støtter. Skjermen din er vel på 60-85Hz, så rundt 60 bilder i sekundet støtter skjermen din. Folk sier at de får mye bedre ytelse med denne deaktivert, men jeg merker ikke noe forskjell.

har 32bit vista.

Om du ikke har gjort det, så skift til "Høy ytelse".

been there done that.

Tror ikke den skifter skjermkort når du skifter til høy ytelse, gjorde ikke minn, stresset i sikkert 1 time før jeg fant "springe knappen" rett over tastaturet. Da ble det fart på saken :D