Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gwaihir

Max Manus Filmen

Recommended Posts

Gå å Embrace the darkness somewhere else,desverre men 12 åringer som har satan kors i avataren sin diskvalifiseres automatisk ifra å bli tatt alvorlig av meg

:lol:

Næmmen var det noen som blei lei seg ? dakars deg da,du kan jo kanskje si hvorfor du syns jeg er en idiot? ellers så er det jo litt vanskelig å forsvare seg og debatere videre rundt problemet ditt på dette diskusjons forumet ..hmm ? eller hva sier du beep(2år)

;)

I følge profilen din er du 34 år, og du tror visst du er jævlig smart når du kommenterer alderen til andre her?

Makan til lavmål, du diskuterer verre enn 12-årige jenter på fjortisfylla.

Lykke til.

Stemmer det at jeg er 34 år,uten at det kvalifiserer til noe,jeg bare bemerker alderen til folk da jeg ser et mønster i det de har svart opp imot hva de satt som alder i profilen sin.

Det er lov å være litt dummere og ha litt mindre livserfaring og innsikt når man er "fjortiss" enn når man er gammel,men det finnes så klart ALLTID unntak,da det er MANGE oppegående mennesker her på bf.no i 16-19 års alderen,samtidig som det er tomsinger på 30+ :)

Men nå er det ikke det som er emnet i denne posten.

Posten handler om Max Manus og filmen som er ute i disse dager.Det er en film basert på bøkene han har skrivd om sine erfaringer under 2verdenskrig,

Dette er en mann som ofret alt for landet du bor i og som følge av dette fortjener respekt og blomster :)

Folk som slenger dritt om denne mannen og hans innsats, provoserer meg til de grader da det er så innihelvete respektløst og barnslig,for ikke å snakke om total mangel på historie kunnskap,forståelse,empatiske følelser og rett og slett folkeskikk!

Posten handler om Max Manus og filmen som er ute i disse dager.Det er en film basert på bøkene han har skrivd om sine erfaringer under 2verdenskrig,

Dette er en mann som ofret alt for landet du bor i og som følge av dette fortjener respekt og blomster :lol:

Folk som slenger dritt om denne mannen og hans innsats, provoserer meg til de grader da det er så innihelvete respektløst og barnslig,for ikke å snakke om total mangel på historie kunnskap,forståelse,empatiske følelser og rett og slett folkeskikk!

Mao, du tåler ikke at folk har andre meninger enn deg, så da tar du mannen i stedet for ballen.

Igjen, makan til lavmål.

care på hele diskusjonen da den er totaaaalt meningsløs. Nazistene tapte, hva mer vil man ha?

Mao, du tåler ikke at folk har andre meninger enn deg, så da tar du mannen i stedet for ballen.

Igjen, makan til lavmål.

Lever etter enkle regler,en av de er :folk som pisser på folk som faktisk har gjort noe for andre på bekostning av seg selv kan dra te hælvete.

Om det er lavmål i boka di så bryr jeg meg lite om det.

Beste norske filmen jeg har sett, og beste filmen jeg så på kino i 2008! Til de som klager på skuespill, nevn en bedre film fra Hollywood som gikk på norske kinoer forrige år?

Om Avean nevner "The day the earth stood still" så skal jeg personlig analfø han med en Keanu Reeves pappfigur! Så får vi se om han klarer å holde masken slik som hans helt!

Kan fortelle at de som liker norsk film har en godbit i vente, nemlig Død Snø! I likhet med Kill Buljo tar den seg ikke høytidelig, men oser av filmglede fra de som står bak. Skal ærlig innrømme at skuespillet ikke er på topp, men filmens andre kvaliteter gjør mer enn nok opp for det. Surpomper kan gå å se "Australia" om de på liv og død skal ha "ekte" skuespill fra the Ozzy bunch!

Kan fortelle at de som liker norsk film har en godbit i vente, nemlig Død Snø! I likhet med Kill Buljo tar den seg ikke høytidelig, men oser av filmglede fra de som står bak. Skal ærlig innrømme at skuespillet ikke er på topp, men filmens andre kvaliteter gjør mer enn nok opp for det. Surpomper kan gå å se "Australia" om de på liv og død skal ha "ekte" skuespill fra the Ozzy bunch!

herriguuuud så mye tror jeg aldri at jeg har ledd under en kinofilm. fantastisk film

Det er lov å være litt dummere og ha litt mindre livserfaring og innsikt når man er "fjortiss" enn når man er gammel,men det finnes så klart ALLTID unntak,da det er MANGE oppegående mennesker her på bf.no i 16-19 års alderen,samtidig som det er tomsinger på 30+ :lol:

Ja, og du er faen meg beviset

Det er lov å være litt dummere og ha litt mindre livserfaring og innsikt når man er "fjortiss" enn når man er gammel,men det finnes så klart ALLTID unntak,da det er MANGE oppegående mennesker her på bf.no i 16-19 års alderen,samtidig som det er tomsinger på 30+ :lol:

skal du slenge dritt så må du jo bakke det opp med en grunn,så jeg får en sjanse til å svare deg,håpløst å diskutere her jo.. stønn.

Hotel Cæsar er selve symbolet for dårlig skuespill, det er mer teater og hører ikke hjemme noen plass.

En fyr fra oslo klarer uansett ikke å filleriste noe som helst, dere er for opptatt med å holde pannebåndet på plass og de hvite skoene deres rene !

Du er klar over at nesten ingen fra Oslo kommer _fra_ Oslo? Byen er full av innflyttere som på død og liv skal avle.. Det er mao avkommet fra bygdetullingene som oppfører seg som idioter.. :lol:

OT: Har ikke fått sett filmen enda pga diverse problemer med ryggen. To timer i kinosete orker jeg rett og slett ikke. Og nei; jeg kommer _ikke_ til å låne filmen på Det Store Biblioteket for å se den i sofaen. Denne filmen fortjener (etter det jeg har hørt) enormt lerret og fet lyd.

Fyfaen Gwaihir du er jo rett å slett idiot

Næmmen var det noen som blei lei seg ? dakars deg da,du kan jo kanskje si hvorfor du syns jeg er en idiot? ellers så er det jo litt vanskelig å forsvare seg og debatere videre rundt problemet ditt på dette diskusjons forumet ..hmm ? eller hva sier du beep(2år)

:lol:

Dine argumenter er helt idiotiske, og for å unngå å få trøkk etter trøkk så prøver du å rakke ned på de andre ved å sette degselv i et lys som gjør deg mye bedre enn dei. Og det faktum at du er 34 år gammel er ganske skummelt sida du oppfører deg ein pubertal gut som akkurat har fått tak i eit tastatur og prøve å være e-helt.

Det er lov å være litt dummere og ha litt mindre livserfaring og innsikt når man er "fjortiss" enn når man er gammel,men det finnes så klart ALLTID unntak,da det er MANGE oppegående mennesker her på bf.no i 16-19 års alderen,samtidig som det er tomsinger på 30+ :)

skal du slenge dritt så må du jo bakke det opp med en grunn,så jeg får en sjanse til å svare deg,håpløst å diskutere her jo.. stønn.

Skal du slenge dritt om andre må du bakke det opp med ein grunn, so får den personen sjanse til å svare deg.

Og det faktum at du er med i staffet på battlefield.no og oppfører deg sånn på forumet so blir ikkje inntrykket av battlefield.no bedre:)

men "du har oppnedkors som avatar, deg tar jeg ikke seriøst" innlegg er backet opp plenty?

beep det du skreiv der skjønte jeg desverre ingenting av..

Viva.. jeg har backet det opp. med å forklare at hobby"satanister" er i mine øyne he he hva skal man si ikke helt oppe å går ennå,så når en sådan tuller med maxy boy så må jeg jo tirre tilbake.

Hobby satanister er i min bok noe jeg har sett manga av da jeg som sagt er 34 år og kommer ifra satan capital Horten,og har i løpet av oppveksten hatt mange samtaler med Kompiser/bekjente som de fleste har vokst det av seg etter 10-15 år med livserfaring :lol: og sitter nå i mer eller mindre a4 saksa med unge og 1.6 barn :)

De fleste blackmetallere skjønner etterhvert at det er litt flaut å stå å brøle i mikken samtidig som man står der med spiker rundt nakken og dama henger bak bandet på scenen og blør mensen lol...

ikke ta alt så seriøst da mennesker ;)

beep det du skreiv der skjønte jeg desverre ingenting av..

Viva.. jeg har backet det opp. med å forklare at hobby"satanister" er i mine øyne he he hva skal man si ikke helt oppe å går ennå,så når en sådan tuller med maxy boy så må jeg jo tirre tilbake.

Hobby satanister er i min bok noe jeg har sett manga av da jeg som sagt er 34 år og kommer ifra satan capital Horten,og har i løpet av oppveksten hatt mange samtaler med Kompiser/bekjente som de fleste har vokst det av seg etter 10-15 år med livserfaring :lol: og sitter nå i mer eller mindre a4 saksa med unge og 1.6 barn :)

De fleste blackmetallere skjønner etterhvert at det er litt flaut å stå å brøle i mikken samtidig som man står der med spiker rundt nakken og dama henger bak bandet på scenen og blør mensen lol...

ikke ta alt så seriøst da mennesker ;)

Du tirrer jo ikke tilbake, du dummer deg ut med din uvitenhet. So keep it up, Mr Simpleton.

Satanisme i seg selv er bare et livssyn. Google eller søk i wiki etter Anton LaVey for å lære mer. Er kun et menneskebasert syn med innslag av standard religiøst bullshit ' />

[quote name=

2. Satan represents vital existence instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates!

5. Satan represents vengeance instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all!

8. Satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or emotional gratification!

9. Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.

2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.

3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.

4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.

5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.

6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.

7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.

8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.

9. Do not harm little children.

10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.

11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Ah, fuck it, bare slenger på linken til hjemmesida. Står mye pussig der tongue.png

Synes det var en bra film, men det er nok litt for "glorifiserende". Max Manus og resten av Milorg utrettet svært lite før siste halvdel av krigen, og da hadde Tyskland så og si allerede tapt. Gleder meg til "oppfølgeren" om Osvald-gruppen kommer. Dette var en organisasjon som var underlagt NKVD (Moskva), og utførte aksjoner mot jernbaner osv. fra begynnelsen av krigen (altså lenge før Milorg i det hele tatt var i stand til å utrette noe). Når krigen var over, passet det selvfølgelig dårlig at kommunister ble helter i Norge, og derfor fikk ingen av medlemmene noen form for "berømmelse".