Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Arex_x

U-fred på Gaza. Over 200 drept.

Recommended Posts

Akkurat. Ingen regler i krig, who the fuck cares? :lol:

Men hvis man fjerner reglene du kritiserer så er det jo fullt lovlig å be en 23-åring ta på seg et bombebelte og sprenge seg selv på et torg. Da kan man ikke klage.

Valget ditt er enkelt. Enten så mener du at i krig (som kan være så mangt) så er alt lov for å oppnå seier, og holder kjeft. Eller så mener du at det skal være visse regler og klager når noen bryter de. Akkurat nå så mener du at selvmordsbombing og raketter mot sivile mål er "mot reglene" så da er du for regler i krig.

Nei alldeles ikke, jeg klassifiserer det som terroisme, fordi målet er å spre frykt blandt befolkningen.

Israel derimot forsvarer seg selv, og har mao en helt annen agenda.

Jeg har ikke snakket om lovlig/ulovlig, fordi det er helt meningsløst i krig.

Det Israel driver med er da langt fra terror. De driver en forsvarskrig mot terrorister som har sendt haugevis av raketter fra Gazastripen.

Det er forøvrig LENGE siden Israel okkuperte Gazastripen, men det er du sikkert klar over...

Angående gazastripen, så blir vel det nesten et definisjonsspørsmål.

Og det israel gjør med ortodokse settlere er jo mye verre enn noen form for militær okkupasjon, det er annektering av land.

Det Israel driver med er da langt fra terror. De driver en forsvarskrig mot terrorister som har sendt haugevis av raketter fra Gazastripen.

Det er forøvrig LENGE siden Israel okkuperte Gazastripen, men det er du sikkert klar over...

Angående gazastripen, så blir vel det nesten et definisjonsspørsmål.

Og det israel gjør med ortodokse settlere er jo mye verre enn noen form for militær okkupasjon, det er annektering av land.

Det er vel ikke settlere igjen på Gazastripen, så vidt jeg har fått med meg.

Jeg har ikke snakket om lovlig/ulovlig, fordi det er helt meningsløst i krig.

I rest my case. Mitt syn er også at det finnes ikke rett og galt, kun "the eyes of the beholder"

At to stykker som begge to føler for det denger livskiten ut av hverandre er det fint lite vi kan gjøre med. Reglene er der for at uskyldige ikke skal få anal intruders under prosessen

Isreal bare forsvarer seg.

Fått deg nytt nick igjen Mujahedning/Geirfugl. I håp om å provosere noen ?

Isreal bare forsvarer seg.

Fått deg nytt nick igjen Mujahedning/Geirfugl. I håp om å provosere noen ?

Fått tilbake menoraen igjen Lore? i håp om å provosere noen?

For de som gidder : Ron Paul gaza og div

Angående den fn skolen som Israel skal ha bombet og drept 43 så skjedde det vist ikke helt sånn som man har trodd: link

Fremdeles ikke noe positivt for Israel, men litt anderledes enn vi har blitt ledet til å tro.

hehe, yes, leste lokale fnmyndigheter måtte avkrefte her i går. Rykter sprer seg raskt, og internasjonale media er raske til å publisere. Morsomste her var jo at israelske myndigheter hadde såpass lite kontroll at de prøvde begrunne hvorfor de hadde truffet skolen, først ved hjelp av den videoen der to menn med gunnere vimser rundt, som viste deg å være et år gammel, og så dagen etter ved å skylde på at det ble skutt en rakett derifra tre år tidligere.

Mest spennende spørsmålet da, er vel hvordan de kan ha dokumentasjon klare for å legitimere en hendelse som viser seg å ikke stemme.. :lol:

Jeg er faktisk faktisk glad at hamas sine raketter sjeldent dreper folk. om alle de flere tusen rakettene skulle ha tatt liv,så har det vært en del idag.

Standard prosedyre.

53115399bx2.jpg

Hamas vet at resultatet av at de gjør som på venstre side av tegningen blir som høyre side av tegningen.

Så da blir spørsmålet; Hvilke motiv har Hamas for å gjøre som de gjør?

IDF vet at resultatet av at de gjør som på høyre side av tegningen blir som venstre side av tegningen.

Så da blir spørsmålet; Hvilke motiv har IDF for å gjøre som de gjør?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...