Sign in to follow this  
Ceft

O`store styrkeløft tråd!

Hvor ofte trener du styrke?   

139 members have voted

1. 1. Hvor ofte trener du styrke?

• 1 økt i uken
      5
    • 2 økter i uken
      17
    • 3 økter i uken
      48
    • 4 økter i uken
      19
    • 5 økter i uken
      14
    • 1 økt annen hver uke
      1
    • en økt i mnd
      5
    • et par økter i året
      30

Recommended Posts

Er ikke så ille egentlig, bare litt stress å måtte passe på å huske å ha innleggssålene i skoene.

Viktig å bruke de konstant, funker ikke om du har de i skoene et par dager i uka.

Har ett sålepar til hverdagsskoene og ett til treningsskoene :)

Hei, mener at dette er et relativt vanlig "problem"? , og at det derfor er greit å få tak i joggesko som er konstruert for å støtte ekstra på siden .

Mener også at det er f.eks adidas etc som er flinke til å lage slike,og at dette finnes på de fleste "seriøse" sportsbutikker.

Tror jeg ikke tar feil nå??

Tenkte jeg skulle vise fram hvor rundet rygg man kan løfte med i mark og komme fra det uten noen skiveutglidninger eller auau av noe slag å skrive hjem om. Dere kommer til å få mer vondt av å se på enn jeg fikk av å løfte for å si det sånn ;)

Maksløft på 250Kg:

http://www.youtube.com/watch?v=y4sN0c5wg2o

Tenkte jeg skulle vise fram hvor rundet rygg man kan løfte med i mark og komme fra det uten noen skiveutglidninger eller auau av noe slag å skrive hjem om. Dere kommer til å få mer vondt av å se på enn jeg fikk av å løfte for å si det sånn ;)

Maksløft på 250Kg:

1on1 håndbak ?

det er dog fortsatt lov å gi han gode treningsmusikk-tips...

Hadde nok tapt både håndbaken mot drozo og slåsskampen mot 13ri. Har faktisk ikke vunnet en eneste omgang håndbak i løpet av hele livet. Eneste skikkelige slåsskampen jeg har hatt i voksen alder mot en verdig motstander for en 2 år tilbake var en skikkelig øyeåpner. 90% av den kampen bestod i at jeg ble slått i ansiktet av en motstander som var langt raskere og hadde mye bedre kondisjon. Så om en veltrent kar som Entreri hadde ville banke meg, ville jeg først utforsket alternativene :

1. Be om nåde på mine knær

2. Betale ham nok til at han ble happy ?

3. Skrike Hjeeeeeeeelp !!!!

Musikken er takket være at vi bruker en liten kassettspiller fra åttitallet, og da blir det eneste reelle alternativet radio. Større anlegg har bare endt i klager fra naboene, så er en fin måte å begrense volumet på. Helt enig i at sangen i bakgrunnen er totalt "out of place".

Hvor i ALLE dager er det dere trener?

når det gjelder kjappe kondisfreaker må du gå for pungen!

I kjelleren på en boligblokk. Man kan tross alt kjøpe en del bra treningsutstyr for det det koster å trene på helsestudio 3-4stk over flere år.

[email protected]: 3 økter i uken, dag 1 bryst/triceps, dag 2 rygg/biceps, dag3 skuldre/bein

godt poeng, hvis man ikke betaler masse leie for rommet, umulig i Oslo :p

hvor mange pass i uka har du nå?

Maksløft på 250Kg:

1on1 håndbak ?

Er ikke sikkert du kjenner noe nå, men om noen år så plutselig sier ryggen din kaputt mens du driver på med oppvarmingsettet ditt..Ser ikke helt grunnen for at du bruker belte når du ikke holder ryggen rett og brystet ut?

Maksløft på 250Kg:

1on1 håndbak ?

Er ikke sikkert du kjenner noe nå, men om noen år så plutselig sier ryggen din kaputt mens du driver på med oppvarmingsettet ditt..Ser ikke helt grunnen for at du bruker belte når du ikke holder ryggen rett og brystet ut?

Ikke for å være usaklig, men ut fra profilbildet ditt går det fire av deg på en Lore. Jeg ville nok ikke kjørt så veldig mange sett med sånn rygg, men det får han nesten vurdere selv!

• Like 1

Ikke for å være usaklig, men ut fra profilbildet ditt går det fire av deg på en Lore.

Denne ga meg litt bobler i isteen.

Ontopic så er jeg meget imponert over Lore. Begynte selv å trene før sommern, men ble for opptatt med bacheloroppgaven til at jeg klarte å holde på lengre enn en måned. Nå når skolen begynner igjen og jeg er klar for å komme tilbake til gode rutiner, skal jeg trene 3 ganger i uka og forventer å se litt abs og muskler på min ellers så myke kropp innen et halvt år.

De færreste holder strict form når de går for maksløft...

At det neppe er balsam for ryggen = fair enough.

Ikke for å være usaklig, men ut fra profilbildet ditt går det fire av deg på en Lore. Jeg ville nok ikke kjørt så veldig mange sett med sånn rygg, men det får han nesten vurdere selv!

Uhm, quota tydeligvis feil pers. Jaja

"Er ikke sikkert du kjenner noe nå, men om noen år så plutselig sier ryggen din kaputt mens du driver på med oppvarmingsettet ditt..Ser ikke helt grunnen for at du bruker belte når du ikke holder ryggen rett og brystet ut?"

Det var vel nettopp i håp om å framprovosere en kommentar i denne gaten jeg postet videoen. Du avslører en del uvitenhet med at du ikke ser vits i beltebruken min, da korsryggen min faktisk er sånn noenlunde rett(langt fra perfekt, men levelig) og det er mage/korsryggområdet beltet er ment å hjelpe stabilisere(beltet blir en erstatning for svake magemuskler).

Det er øvre del av ryggen min som er rundet, og den er omtrent alltid rundet slik. Dette er selvfølgelig ikke ideelt, men å runde øvre del er langt fra så farlig som å runde korsryggen. Det er blitt noe av ett hysteri rundt dette med å hakke på "dårlig teknikk" i mark, jeg tviler sterkt på at særlig mange ryggskader kan spores til markløft utført med dårlig teknikk, om du prøver å makse med dårlig teknikk uten å ha noe særlig muskelmasse som kan stabilisere skjelettet så greier du sikkert å skade deg, men ellers så tror jeg nok at at de fleste ryggskader kan spores til mer dagligdagse oppgaver man utfører i hjemmet og på jobb hvor man "skal bare" og løfter noe halvtungt på en tankeløs måte også går det til helvete.

Jeg kjenner vel til en kar i min krets som skadet seg på mark, teknikken hans var veldig mye bedre enn min, men han hadde bolet seg opp mye en periode og økt hurtig i vektene han løftet, og da gikk det skeis når han løftet 246kg. Musklene hadde økt i styrke, men sener og bindevev trenger lenger tid på å tilpasse seg store belastninger. Han trener verken mark eller knebøy lenger pga det ene løftet.

Min erfaring er at det som er en virkelig farlig belastning for ryggen er skjev fordeling av vekten, f.eks en bensintank som bæres i ene armen mens man ikke bærer noe i den andre. Alle 4 gangene jeg har fått en liten smell i ryggen som tok noen dager å myke opp har vært pga skjev belastning. Anbefaler faktisk folk som opplever å få en kink i ryggen og som blir så stiv at de ikke greier å kle på seg en gang å komme seg på treningstudioet neste dag. Tving deg selv til å trene mark, nermest uansett hvor ubehaglig det er, mange repper på en litt lav vekt. Myk rygg oppnås langt raskere sånn enn ved å ligge strak ut i sengen/sofaen og håpe på at stivheten går over snart.

Maksløft på 250Kg:

1on1 håndbak ?

Har ingen planer om bli like stor som Lore! Og ja, kommer sikkert aldri til og løfte like tungt som han heller, men det er ikke poenget mitt heller..

Jeg har ihvertfall bilde ;)

Edited by Chillestad

"Er ikke sikkert du kjenner noe nå, men om noen år så plutselig sier ryggen din kaputt mens du driver på med oppvarmingsettet ditt..Ser ikke helt grunnen for at du bruker belte når du ikke holder ryggen rett og brystet ut?"

Det var vel nettopp i håp om å framprovosere en kommentar i denne gaten jeg postet videoen. Du avslører en del uvitenhet med at du ikke ser vits i beltebruken min, da korsryggen min faktisk er sånn noenlunde rett(langt fra perfekt, men levelig) og det er mage/korsryggområdet beltet er ment å hjelpe stabilisere(beltet blir en erstatning for svake magemuskler).

Det er øvre del av ryggen min som er rundet, og den er omtrent alltid rundet slik. Dette er selvfølgelig ikke ideelt, men å runde øvre del er langt fra så farlig som å runde korsryggen. Det er blitt noe av ett hysteri rundt dette med å hakke på "dårlig teknikk" i mark, jeg tviler sterkt på at særlig mange ryggskader kan spores til markløft utført med dårlig teknikk, om du prøver å makse med dårlig teknikk uten å ha noe særlig muskelmasse som kan stabilisere skjelettet så greier du sikkert å skade deg, men ellers så tror jeg nok at at de fleste ryggskader kan spores til mer dagligdagse oppgaver man utfører i hjemmet og på jobb hvor man "skal bare" og løfter noe halvtungt på en tankeløs måte også går det til helvete.

Jeg kjenner vel til en kar i min krets som skadet seg på mark, teknikken hans var veldig mye bedre enn min, men han hadde bolet seg opp mye en periode og økt hurtig i vektene han løftet, og da gikk det skeis når han løftet 246kg. Musklene hadde økt i styrke, men sener og bindevev trenger lenger tid på å tilpasse seg store belastninger. Han trener verken mark eller knebøy lenger pga det ene løftet.

Min erfaring er at det som er en virkelig farlig belastning for ryggen er skjev fordeling av vekten, f.eks en bensintank som bæres i ene armen mens man ikke bærer noe i den andre. Alle 4 gangene jeg har fått en liten smell i ryggen som tok noen dager å myke opp har vært pga skjev belastning. Anbefaler faktisk folk som opplever å få en kink i ryggen og som blir så stiv at de ikke greier å kle på seg en gang å komme seg på treningstudioet neste dag. Tving deg selv til å trene mark, nermest uansett hvor ubehaglig det er, mange repper på en litt lav vekt. Myk rygg oppnås langt raskere sånn enn ved å ligge strak ut i sengen/sofaen og håpe på at stivheten går over snart.

Måten du løfter på er helt stikk motsatt av hva markløft skal hjelpe kroppen med, få en rett og god holdning i ryggen. Her har du et godt bilde av hva du gjør med ryggen din av den utførelsen du "bruker"

r; bad_posture.jpg

Jeg ser heller ikke noe grunn til og løfte så tungt, når du ikke klarer og holde ryggen rett når du itillegg bruker belte. Belte er jo for og hjelpe mot svak kjernemusklatur.

Edited by Chillestad

Så basically det du sier er at hensikten med markløft er å ha god teknikk i markløft. lol

Herre... er det noen poster her jeg ikke ser? Hvilken del av MAKSLØFT er det du ikke har fått med deg? Er villig til å sette penger på at Lore's teknikk når han TRENER marklØft (ie: regner med at det ikke er typ 4x8 à 250 kilo...) er noe mer strict enn det makslØftet video'n viser.

Tror ikke noen bestrider at god teknikk i marklØft er lurt, men igjen: DET ER ET MAKSLØFT!! Teknikk og muskelstyrke tar deg 95% av veien, de siste 5% er dårlig teknikk og ren viljestyrke.

• Like 1