Sign in to follow this  
Ceft

O`store styrkeløft tråd!

Hvor ofte trener du styrke?   

139 members have voted

1. 1. Hvor ofte trener du styrke?

• 1 økt i uken
      5
    • 2 økter i uken
      17
    • 3 økter i uken
      48
    • 4 økter i uken
      19
    • 5 økter i uken
      14
    • 1 økt annen hver uke
      1
    • en økt i mnd
      5
    • et par økter i året
      30

Recommended Posts

imo - har du null erfaring spanderer du på deg 5 timer med en personlig trener. Han skal lære deg to ting:

1) noen gode coreøvelser, gjerne med bruk av dumbells litt i crossfitstil

2) to grunnleggende olympicøvelserm, markløft og støt.

ikke noe gir mer coretrening enn de store gode øvelsene, og ikke noe er bedre å begynne med imo. Bare begynn rolig. Mer spesifikke øvelser kan man ta etterhvert. Regner med at du kan nok måter å bøye biceps på.

Om du har veldig svai i ryggen er nok det et fleksibilitetsproblem i like stor grad som et styrkeproblem. Sannsynligvis har du veldig stramme hoftebøyere og erektormuskulatur i ryggen. Skuldergreiene dine er nok også et lignende problem. Gå på mobilitywod.com for ideer om hvordan behandle, søkeord: psoas, t-spine. Er du smart finner du nok også mye som kan hjelpe på skuldrene dine der - og for guds skyld gjør det, så alvorlig forskjell i skulderhøyde høres ut som en tikkende bombe for kroniske muskelplager, hilsen en med 2 1/2 års personlig erfaring.

Forøvrig stusser jeg litt på hvorfor han skal innføre en så avansert øvelse som støt så tidlig? Heller bøy imo.

• Like 1

Har du pratet til lege om svaiet i ryggen? Det kan bli ganske seriøst om svaiet er veldig stort.

Legen/fysioterapeut vil nok ha en god del tips å komme med. Anbefaler deg å ta en sikkelig runde for å få det sorted out.

Sliter du svai i ryggen kan en skumrulle hjelpe deg på vei, hjalp meg veldig! http://fitnessblogge...e-egenmassasje/

Men har du drastisk svai i ryggen, ville jeg nok gått til den fysio, kiropraktor etc! Personlig hadde jeg litt krum brystrygg, og etter en 4 behandlinger hos kiroen er jeg mye mye bedre, og merker det generelt på jobb og på trening at ting går mye bedre :)

Et tips kan også og kjøre sumo-markløft, det er mye lettere og opprettholde spennet i ryggen under dette løftet vs vanlig mark.I tillegg kan knebøy til boks være en mulighet for deg.

Og som Qed sier, spander på deg noen timer med en personlig trener! Verste jeg ser er nye folk på gymmet, som skal lære nye folk og teknikk og løfting...

Edited by Chillestad

Sumo-markløft er det jeg har gjort faktisk, det er sånn jeg foretrakk å stå :)

Men angående skumrull greia, bruker du den bare til å stå slik i planke? Det sto ikke noe om hvordan man skulle bruke den. :)

http://goldenmuscles...rkout-routines/ <--- oppvekker.. :) Man har vell alle merket hvorfor man får så god økning når man tar en ukes pause fra gymmen.. Dette er forklaringen på hvorfor! :p

Skumrulla kan du bruke akkurat som det passer deg. Rull rundt hvor enn du har mykvev du vil lette opp. Sjekk YouTube om du mangler kreativitet. Vil fortsatt anbefale mobilitywod, vesentlig mer effektive metoder enn kun rulle.

- For rygg og overkropp! Bare og søke for ben og rumpe på tuben.

Du bruker på de fleste muskelgrupper før, under og etter trening(De to siste er valgfri og gjøre)! Bruk den hver gang før du skal trene, får i gang blodgjennomstrømningen samt myker opp der du er støl. Rull med muskelfibrene.

Itillegg ville jeg startet med dynamisk oppvarming etter rullinga! Det hjelper.

http://prestasjonstrener.com/2013/08/19/dynamisk-oppvarming/ Edited by Chillestad

Haha, tar på det ja! Kjørte stående militærpress, frivendinger, hantelpress, handstandpushups og shrugs :) Nydelig følelse etterpå!

I følgende video tar min gode venn og padawan Peacebreaker 220kg i knebøy, 112,5kg i benk og 215kg i markløft (m/straps), etter i underkant av halvannet år med styrketrening! Jævlig kjekk spotter har han og.

(Vi trener på Lade Treningssenter om noen i Trondheimsområdet tilfeldigvis skulle ha lyst til å tafse)

Fred! Vi skal møtes i Trondheim i 2014. Jeg trener på Sats på Valentinlyst. Det blir vel en 10 minutter fra Lade-ish. Hadde vært koselig å trent med noen kjente fjes, blir trætt av å gjøre det alene hele tiden.

Må også begynne å trene mer. Skal prøve å være flink dette året :)

Bare å ta initiativ det så skal du få veibeskrivelse og bli tatt i mot med åpne armer :)

Vi trener som regel mandag*, onsdag* og fredag**.

* Fra ca. 17:00

** Fra ca. 18:30

200+ i bøy og mark og kun 110 i benkpress? Litt ujevn styrke? :-)

Ganske så vanlig vektfordeling på de tre baseøvelsene det?

Egentlig ikke. Typisk knebøymax for de av oss som ikke har noe spesielt talent i bøy eller benk er benkmax+50%, men nå utvikler denne tråden seg litt fort. Ro dere ned.

benkpress har alltid vært min store svakhet, men tror jeg skal klare 135 på en god dag. Men da er min max markløft ca 220. kroppsvekt er ca 72 kg, så det er en forholdsvis god relativ styrke. Benkpress vil nok alltid være min akilleshæl da de biomekaniske forholdene for denne øvelsen suger seriøst. Pokkers gener :-)