Sign in to follow this  
Ceft

O`store styrkeløft tråd!

Hvor ofte trener du styrke?   

139 members have voted

1. 1. Hvor ofte trener du styrke?

• 1 økt i uken
      5
    • 2 økter i uken
      17
    • 3 økter i uken
      48
    • 4 økter i uken
      19
    • 5 økter i uken
      14
    • 1 økt annen hver uke
      1
    • en økt i mnd
      5
    • et par økter i året
      30

Recommended Posts

Som topic sier så vil jeg at denne tråden skal inneholde følgende:

Husk at maksen i knebøy skal være "ass to the ground!" Altså skal ikke ha bare en liten svikt i beinene. Da hadde jeg klart over 190 kg og det er bare tull. :D

Høyde

Vekt:

Alder:

Maks Benkpress

Maks Markløft

Maks Knebøy

Da kan jeg starte!

Høyde: 1.80 cm

Vekt: 85 kg

Alder: 21

Maks Benkpress 120 - 125

Maks Markløft Mellom 210 - 230

Maks Knebøy Mellom 110 - 120 kg. (Ass to the ground)

Lurer du på hvor sterke nerder er?

Planlegger du å løfte noen av dem kanskje?(ass to the ground ofc.)

Jeg løfter det jeg klarer, men husker aldri hvor mye, eller hvor lite vektene er på, tenker ikke tall, bare hva som føles rett for kroppen. Motivasjon får man jo av resultatet, ikke penisforlengeren, aka vekten, som du klarer å løfte.

Fint for deg om du klarer å løfte en buss liksom, men det har jo ingen betydning i det store og hele.

Høyde: 182cm

Vekt: 145Kg

Alder: 27

Maks Benkpress: 165kg uten spretting, løfting av bak, stativ eller benkpresskjorte.

Maks Markløft: 240kg Skal ha 250 her innen mai 2010 er over, og 260 innen vi sier 2011.

Maks Knebøy: Er for stiv i brystmuskler og legger til å utføre knebøy korrekt. Trener beinpress hvor rekorden er 518kg.

Maks stående Skulderpress: 3 reps på 100 kg.

Høyde: 198 cm

Vekt: 85 kg

Alder: 16

Maks Benkpress: 50-60kg (avhengig av formen)

Markløft og Knebøy kjører jeg vanligvis ikke så der har jeg ikke noen spesiell "rekord"

Aner ikke hvor er jeg er nå, men for 3 år siden tok jeg følgende

Benk: 105

Markløft: trente med 160+

Knebøy: trente med 160+

Knebøy og markløft er dessuten øvelser for MENN, benkpress kan man jukse så mye med....

Vekt: 87kg

Alder: 26

Maks Benkpress: 115-120 (Varierer etter vekten min og dagsform)

Maks Markløft: Ukjent

Maks Knebøy: Ukjent, bruker å kjøre knebøy med personer oppå ryggen

Er ikke så opptatt av styrke lenger, trener for at det er gøy. Trener kampsport utenom så jeg går for en veldig definert kropp istedenfor store fettbulkete muskler :D Det vil jeg ikke ha, de er bare i veien.

Vekt: 140Kg

Alder: 26

Maks Benkpress: 150Kg for 4 år siden, klarer bare 140Kg den dag i dag.

Maks Markløft: prøvde øvelsen en gang, var tilfeldigvis 100Kg, kjente at jeg ikke kunne greid noe mer heller.

Maks Knebøy: prøvde 60kg og syntes det gjorde så vondt i nakken at jeg fortsatte med beinpress.

Punky: "Fint for deg om du klarer å løfte en buss liksom, men det har jo ingen betydning i det store og hele."

Ditt behov for å si dette uten prøve å følge trådstarters mal, i stedet for å holde deg unna topicen sier vel alt om hvor stor betydning du syns det har. GTFO of the thread plz :D

"OK" Lore :D

når jeg tok mest i knebøy:

Høyde: 179

Vekt: 69 kg

Alder: 17

Knebøy: 140 (4 reps) Aldri testet 1rm

benkpress: 50kg

Markløft aldri testet

Nå trener jeg med 120-130 i knebøy ca.

Trener 3 ganger i uka :D

Høyde: 166

Vekt: 55

Alder: 18

Knebøy: 115

Benkpress: 80kg

Markløft: Aldri testa 1RM men jeg trente litt med 60kg (rumenske løft).

Dette blir tipping i og med at jeg sjelden trener maks.

høyde:180

vekt: småfet

Alder: gammal

Benk: 120 kg

Mark: 130?

Knebøy: 160 eller mer

Artig lesestoff dette her :D

Vil du påstå at den knebøyen ville vært godtkjent i en styrkeløftkonkuranse? Da bør du være sykt stolt over det, men det tviler jeg på at den ville ha blitt :D

Husk at hofta skal være under kneet for at bøyen skal være skikkelig. Jeg ligger på ca 110-120 men vis jeg skulle ha gjort knebøy uten godkjent dybde kunne jeg sikkert ha klart 180 - 200 og det er bare tøv :D

Øh Lore, er du helt sikker på at du har skrevet riktig vekt? Ikke for å være frekk elns, men hvis du veier 140 kg er du rimelig baconboy.

http://www.astrazeneca.no/sykdommer/angina...&weight=140

Er du helt sikker på at du ikke har en iq på under 75 ? Ikke for å være frekk, men hvis du faktisk prøver å opplyse folk i et land der speil er utbredt om slike ting som antagelig er rimelig innlysende for dem selv så må man være rimelig tett i topplokket. Hadde revet hodet av deg og kastet det ut vinduet om vi var i samme rom :D

Øh Lore, er du helt sikker på at du har skrevet riktig vekt? Ikke for å være frekk elns, men hvis du veier 140 kg er du rimelig baconboy.

Er du helt sikker på at du ikke har en iq på under 75 ? Ikke for å være frekk, men hvis du faktisk prøver å opplyse folk i et land der speil er utbredt om slike ting som antagelig er rimelig innlysende for dem selv så må man være rimelig tett i topplokket. Hadde revet hodet av deg og kastet det ut vinduet om vi var i samme rom :D

Burn :D Elsker deg Lore

BMI kalkulatorene er på trynet også, de tar kun vekt og høyde i betraktning ikke muskler.

Da må jeg nok bare beklage Lore, var ikke ment stygt selv om det lett kan bli oppfattet som det, det var bare noe jeg stusset litt over, håper ikke du tok det _altfor_ personlig :D

Neida, jeg lo litt etter at jeg postet svaret mitt som sikkert burde hatt en mye mer vennlig tone. Er bare det at en skikkelig burn føres så riktig til tider :D Kunne alltids tålt en spøk om overvekten, men sånn vennlig opplysningsvirksomhet er faktisk mer irriterende da det insinuerer at man har et problem en ikke ser selv. Vil tro jeg er i litt bedre form enn den statusen jeg får utdelt av bmistandarden. Går en del på fjelltur i Bergen kommune når det er egnet vær til det, er ikke de høyeste fjellene her riktignok men ser ikke så mange andre i min vektklasse som gjør det samme.

Hvem stoler vel på BMI. Du kan regnes som veldig overvektig, men være tynn i den forstand for det. Går veldig på hvor stor muskelmasse en har.

Ot: Usikker på hva jeg tar i benkpress, da jeg trener Rocky-style. Det samme gjelder det andre, men at jeg greier å løfte minst 90kg er nok ganske sikkert. Og nei, jeg vet ikke hva min maks RM er, og jeg vet det er veldig dumt, da vektløfting skal gå etter x % av 1RM. Men jeg legger på med såpass vekt at jeg klarer maks 12 løft.

Knebøy har jeg derimot prøvd med vektmåling, og da tok jeg 150. Kunne sikkert greid mer, men det var ikke flere sånne greier å legge på.

Vil du påstå at den knebøyen ville vært godtkjent i en styrkeløftkonkuranse? Da bør du være sykt stolt over det, men det tviler jeg på at den ville ha blitt :D

Husk at hofta skal være under kneet for at bøyen skal være skikkelig. Jeg ligger på ca 110-120 men vis jeg skulle ha gjort knebøy uten godkjent dybde kunne jeg sikkert ha klart 180 - 200 og det er bare tøv :D

Jeg hadde nok fint klart å ta 160+ i knebøy på den måten du beskriver om jeg hadde trent på det ett par måneder. Før jeg fikk influensaen fra helvete i høst kjørte jeg 5-6 rep på 160kg og da hofta parallelt med knea uten belte. Jeg ante ikke at 160 i knebøy er spesielt mye, så jeg prøvde ikke å skryte på meg noe her, bare så det er sagt. Kjører mest HiT og fat-burning med frihantler og "frie" øvelser så jeg trener ikke spesielt spesifikke muskler/øvelser.

Dersom mer en 160 er mye så har vel genetikken en del å si også. Jeg alltid hatt en kropp som en alpinist (lår og rumpe som alltid har gjort det vanskelig å kjøpe jeans) og har alltid vært veldig sterk i bena. Ikke like sterk i overkroppen...hvis jeg bare hadde begynt med alpint i stedet for håndball...er vel for sent å angre nå som en er godt over 30.. :D

Jeg hadde nok fint klart å ta 160+ i knebøy på den måten du beskriver om jeg hadde trent på det ett par måneder. Før jeg fikk influensaen fra helvete i høst kjørte jeg 5-6 rep på 160kg og da hofta parallelt med knea uten belte. Jeg ante ikke at 160 i knebøy er spesielt mye, så jeg prøvde ikke å skryte på meg noe her, bare så det er sagt. Kjører mest HiT og fat-burning med frihantler og "frie" øvelser så jeg trener ikke spesielt spesifikke muskler/øvelser.

Dersom mer en 160 er mye så har vel genetikken en del å si også. Jeg alltid hatt en kropp som en alpinist (lår og rumpe som alltid har gjort det vanskelig å kjøpe jeans) og har alltid vært veldig sterk i bena. Ikke like sterk i overkroppen...hvis jeg bare hadde begynt med alpint i stedet for håndball...er vel for sent å angre nå som en er godt over 30.. :D

Da er det helt klart et talent innen knebøy. Uten tvil

Ang. BMI, så må du/dere huska at den heller ikke tar utgangspunkt i hvordan kroppen er byggd. Min f.eks. er sykt brei. I tilleg til at brystet mitt er stort i tillegg.

Har akkurat begynt å trene, men poster alikavell.

Høyde: 180

Vekt: 97, raser ned i vekt, tror jeg har fått en spisefortyrrelse (?)

Maks Benkpress: Rundt 60

Maks Markløft: 115

Maks Knebøy: 130

Målet mitt er å gå ned 17Kg på mindre enn et år :D

Ang. BMI, så må du/dere huska at den heller ikke tar utgangspunkt i hvordan kroppen er byggd. Min f.eks. er sykt brei. I tilleg til at brystet mitt er stort i tillegg.

Lykke til ! Er bare å sette seg et mål for hver eneste måned. Les deg opp og lær deg hvordan en deff skal gjennomføres.

Lykke til ! Er bare å sette seg et mål for hver eneste måned. Les deg opp og lær deg hvordan en deff skal gjennomføres.

Takk :D Vet allerede det.

Har vært vandt til et gitt antall gram med sukker i løpet av et år, så kroppen min har produsert mye insulin, noe som igjen har ført til vektøkning og "et sug etter sukker". Noe som har gjort det vanskelig å slutte.

Men nuh skal jeg bekjempe den jævlen som er innimeg.

Jeg har ikke lyst på godteri, det er noe jeg ikke trenger, det er ikke godt og det koster penger. Det er motoet mitt :D

Edited by Dott^