Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
retro

Norwegian Whalers

Recommended Posts

Endelig er vi i gang og som lovet til flere hold skal jeg komme med en delvis skikkelig forumpost om klanen.

Norwegian Whalers er for dere uinnvidde mest sannsynlig den eneste norske klanen som er aktiv i Battlefield 1942, om mulig verdens beste multiplayer krigsspill noensinne. Vi er ikke en Quake 2 klan og vi har ikke stjelt navnet dems! Fant ikke noe når jeg googla det, bare mye om norsk hvalfangst av en eller annen grunn..

nw ble uansett opprettet etter at nye NPS kom på andreplass i revival cupen til Battlefield.no, vi tapte knepent med to tickets for svenske Illuminators. Dette ga mersmak og vi ville dermed danne en ny klan og komme i form slik at vi kunne gruse litt tyskere, polakker og andre østeuropere som fortsatt spiller 1942. Også ville vi ha revansje og hevne det kjipe to-ticketsnederlaget mot Illuminators.

Ingen virket å ville å ta på seg ansvaret med å lede dette, men alle som spilte noen kamper for nye NPS ønsket å fortsette og de ville faktisk satse! Etter en del diskutering blant meg, Slash og Tryll kom vi frem til at en ledergruppe der vi delegerte ansvaret var en modell som kunne fungere, ingen av oss ville ta på seg alt og være primus motor alene. Vi truet Sjef med pryl, deng og bøter om han ikke ble WA og vi hadde plutselig en grei og fungerende ledergruppe.

Ledergruppa består da av retro (klanleder), Tryll (taktikk, laguttak og kampledelse), Slash (vara for tryll) og Sjef (War Arranger).

Ettersom de gamle NPS gutta ønsket å stille i revival cupen til bf.no rekrutterte de inn slash for å kunne stille lag, deretter tok de inn meg i varmen. Da avspark nærmet seg dukket hele én NPS-er opp, det var Nice. Derfor tok slash og jeg inn Tryll som igjen tok inn Bravo. Underveis i cupen hentet vi inn flere spillere og de som til slutt var med videre til det nyoppstartede nw var Nice, AZO, GCF/Kakeninja, Tryll, Slash, Bravo, Kittel, Sjef, Jaykaafski, retro og svensken. Disse er nå supplert av k-man, XU, Tiny, bayer og Pluto. Da husket jeg alle eller? :D

Etter en liten stund ble vi med i BF42-liga.de hvor vi tok over plassen til et bunnlag i 2. divisjon avdeling A. Første kamp ble en tøff opplevelse der vi uten noen forberedelser skulle møte Conclave som er og var det suverent beste laget i ligaen. De fikk et utrolig løft av å miste Slash til oss, en avgjørelse vi angrer bittert på i ettertid.

Kampen var fair, men vi hadde mye å gå på. Derfor er jeg glad for at vi får en full sesong i 2. div før vi evt skal bryne oss i 1. divisjon. Vi må øve mye sammen og bli samspilte. Kampen mot CC <- kan dere lese om der.

Neste kamp vi skulle spille var tirsdag 16. desember. Denne gangen var jeg fast bestemt på å møte mer forberedt og når Illuminators ville ha prac mot oss var vi klare. Det var en trivelig og ganske jevnspilt kamp hvor Illu slo oss fortjent på Tobruk og vi slo dem fortjent på Battleaxe. Det var nok et greit resultat for begge parter ettersom de skulle spille Tobruk og vi skulle spille Battleaxe. Kampen i går gikk mye bedre enn kampen mot CC. I tillegg til at vi fikk forberedet oss skikkelig denne gangen så var de en smule svakere enn CC. 4-0 var et solid resultat og vi er dermed sikra mot nedrykk fra 2. div. Vi er også sikra mot opprykk, men vi skal fortsatt vinne den siste kampen vår. Kampen mot italienerne

Så da er vi godt i gang, men vi har nå tatt juleferie med oppstart januar når vi har vår neste kamp i ligaen. Spill gjerne public med oss forresten, vi er på VT v. 2.1.4 ip: loke.serveftp.net og standard port. Er det 1800?

Oppdatering pr. 8 Februar: slash tar over som leder og kontaktperson.

Så da er vi godt i gang, men vi har nå tatt juleferie med oppstart januar når vi har vår neste kamp i ligaen. Spill gjerne public med oss forresten, vi er på VT v. 2.1.4 ip: loke.serveftp.net og standard port. Er det 1800?

Port er 1980

Morsom lesing! :D

Lykke til i 2009.

Har vel glemt aa si at jeg er paa Gran Canaria frem til den 9 Januar, herlig med juleferie.

Blir full satsing paa bf naar jeg er hjemme igjen.

Vil samtidig oenske alle Bf'ere God Jul og et riktig Godt Nytt Aar.

Vurderer permban om ikke retro stiller opp med nudes av hele lineupen :lol:

Kjempegøy å se norske spillere som fortsatt biter godt fra seg i dette spillet. Er dere åpne for at folk kan hive seg med på mixer en gang i blant?

Vi er jo som nevnt åpne for at folk henger med oss på VT og spiller public, blir vi mange nok spiller vi alltids internkamper og der er det åpent for "alle". Det har vært litt laber aktivitet de siste to ukene, men det skyldes jul, nyttår og hjemreiste studenter etc. Så det vil nok begynne å ta seg opp fra og med først prac som er kommende søndag.

Da er Tiny på norsk jord igjen, kan ikke si jeg savnet dette landet i disse 3 ukene, men men.

Uansett er det tid for å satse litt på bf igjen, så snart linja er stabil så blir det spilling, skal komme meg på vt å snakke med dere :lol:

Førstepost oppdatert med lederinfo hvor jeg som siste oppgave på en god stund tvinger slash til å ta over som leder og kontaktperson. Jeg vil nok angre bittert på å la en bergenser få ansvar :lol:

Lycka till i fortsättningen! Har faktiskt inte sett detta förräns nu.

Ni får pallra er upp till första divisionen så att vi får spela lite officiella matcher som betyder något, det tror jag blir riktigt kul.

Men: "...Conclave som er og var det suverent beste laget i ligaen" ??? Suveränt största kanske. :boxed: Men de var kanske bäst i division 2?

Hehe kampen igår var vel bare en bekreftelse på at vi valgte riktig når valgte å kose oss i andre divisjon framfor å slite i første divisjon :boxed: Conclave var vel det beste laget i andre divisjon den sesongen, men vi hadde vel bare spilt to kamper da. Vi er et bedre lag enn Conclave imo(og vi har vel vunnet de fleste kampene mot dem også) og ihvertfall nå i det siste. De har mistet endel av de gode spillerene.

btw. Vi spilte forferdelig dårlig i går(under evne :boxed:) og dere er jo seff et veldig godt lag.