Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
veXed

Komediefilmer

Recommended Posts

Hallo godtfolk på låven. Jeg ser etter noen bra komedier, helst ikke hollywoodiserte mainstreamfilmer/serier. Jeg har en noe sær form for humor(ifølge andre), og foretrekker svart humor/svart satire("I kina spiser de hunde", "Bad Taste") og komedier som inneholder livsidioter/livstapere(Mr.Been, My name is earl, Jay and Silent Bob).

De/det jeg allerede har sett som går under denne typen humor er:

- Jay and Silent Bob strikes back

- Mallrats

- Clerks II(Clerks I har jeg ikke giddi å se fordi jeg har fobi mot svart/hvitt filmer :D )

- Bad taste

- I kina spiser de Hunde(og toern, gamle menn i nye biler elns, tror jeg)

- Superbad(litt på grensa den her, men anyways)

- Det meste av Monty Python

- Super troopers (og de andre filmene fra de folka, Beerfest fks.)

- Reno 911: Miami

- Tenacious D

- Be kind rewind

En del andre filmer også som jeg ikke husker navna på, men jeg skulle gjerne hatt sett noen flere :boxed:

Først, se Clerks 1. Seriøst, du vil ikke angre. :boxed:

Så kan jeg slenge på Pineapple Express, Dogma, Harold & Kumar Go To White Castle og Harold & Kumar: Escape From Guantanamo Bay :D

Vet ikke om "Hitchhiker's guide to the Galaxy" eller hva den heter går under denne type komedie, men filmen er nå uansett veeeldig morsom imo! :D

Eller så har du "The Last Supper".

Så for ikke lenge siden Delicatessen. En litt sær film, svart komedie. Synes den var veldig bra :happy:. Den er fransk, men sær humor i fleng er der ihvertfall...

En annen en er jo "Four rooms" ganske spesiell den og. Er 4 regissører som har laget hver sin del av filmen og sær og morsom er den og :D

er du interessert i masse blod og gørr og japanske jenter så burde du ta en titt på "the machine girl". har noen sykt fete scener :boxed:

Death race 2000, Kung pow, og Survive style 5+ er lattis og :blush:

hehe takk, visste ikke at det var flere filmer med Harold and Kumar :boxed:, skal se hva jeg får sett utover :D

Kom på Clockwise også. Genial film med John Cleese :D

Og da må man jo bare nevne A Fish Called Wanda, da snakker vi en god del svart humor! :boxed:

Dr. Strangelove ja, det er en film jeg alltid har hatt lyst til å se, men blir alltid skremt av at det er svart/hvitt. Får vel etterhvert tvinge meg til å se både den og Clerks 1. Kom på en serie også som jeg fulgte litt med på i høst:

Chuck og man må jo ikke glemme filmene: Hot fuzz og Shaun of the dead :D

Har hørt rykter om at man kan miste fargen på pupillene om man ser for mye svart/hvitt tv.

Ja, gamle filmer er kjedelige og farlige. Best å holde seg til Harold & Kumar.

Kilde?

Jeg har hørt lepow studerer film eller noe på NTNU, så jeg stoler på han.

Ehh, nei?

Har du aldri hørt folk snakke om "vakre blå øyne" eller "dype brune øyne?" (jeg har sistnevnte :D)? Da er det fargen på pupillen det er snakk om. Det du tenker på er den sorte flekken midt i pupillen, som kalles retina.

Noe mer du ville lære før du uttaler deg?

Eh, sikker på at du ikke tenker på Iris nå isopor? Iris/Regnbuehinna er jo der fargen ligger, mens en pupill er åpningen i midten som lyset slippes igjennom, og retina er afaik bare et mer vitenskapelig navn på netthinna....

Anyways, etter at jeg så den første filmen om Harold and Kumar, så skjønte jeg mye mer av toern (det jeg husker av den isåfall, som ikke er så mye) :D

Vet ikke hvilken du foretrekker jeg:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320924 (Ser på denne kilden som særdeles troverdig)

Regnbuehinnen (iris) er grønn, blå, grå eller brun. Den kan utvide seg og trekke seg sammen, alt etter om vi trenger mye eller lite lys for å se.

Pupillen er en åpning som lyset går igjennom.

Netthinnen, retina, er en del av øyet bestående av celler som fanger opp synsinntrykk; tapper (gir fargesyn og skarpt syn), og staver (gir svart-hvitt-syn og syn i mørke).(Fant ikke noe bedre kilde enn wikipedia her dessverre)

http://www.eyeguide.no/%C3%98yets%20anatomi/

Internettkilder ja. tenkte jeg det ikke.

Plukk opp en bok en gang i blant. Internett er brukerstyrt, noe som kan føre til mye bra, men man kan aldri være trygg på innholdet. Personer kan utgi seg for å være hvem som helst og late som om de har peiling, selv på nettsider som ser ordentlige ut. Hvis du noengang tar høyere utdanning får du nok erfare det.

Så godt forsøk, men det holder nok ikke.

herlighet, jeg trodde kids fikk undervisning i kildekritikk på ungdomsskolen i disse dager.

*riste på hodet*

Internettkilder ja. tenkte jeg det ikke.

Plukk opp en bok en gang i blant. Internett er brukerstyrt, noe som kan føre til mye bra, men man kan aldri være trygg på innholdet. Personer kan utgi seg for å være hvem som helst og late som om de har peiling, selv på nettsider som ser ordentlige ut. Hvis du noengang tar høyere utdanning får du nok erfare det.

Så godt forsøk, men det holder nok ikke.

herlighet, jeg trodde kids fikk undervisning i kildekritikk på ungdomsskolen i disse dager.

*riste på hodet*

PS:

1. Læreren min har sagt det.

2. Det står i naturfag boken min.

3. Fikk spørsmål på prøve om det, jeg svarte det det som veXed sa. Jeg fikk riktig.

Noe mer du ville vite? :D

:D:boxed::blush::happy: :happy: :happy: :happy: :happy::D:boxed::blush::huh: :huh: :huh: :huh: :happy::huh: :huh: :huh: :huh: :D:boxed::blush::happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

BUUUUUUUUUUUUUUUUURN!