Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FRlTZ

Party concept tanker

Recommended Posts

Ok, tenkte her vi kunne mekke en liten tråd om ymse party concepts, helst hold det innen hva som er realistiskt og økonomiskt mulig.

Kjør opp forslagene og ideene deres, og ett catchy navn :-)

BRING THE NOISE !!

idee form

Party conceptet går ut på at deltagere av festen, har jo somregel en mp3 spiller eller lignende, og med random trekning, får de spille sin musikk.

CD plater er jo også fullt mulig og ha med, men disse tar somregel større plass, og la oss inse det, de fleste fester har en PC i sentrum.

Hva som trengs:

PC (Laptop eller stasjonær).

Kabel for og koble til enhet.

MP3 enheten i seg selv

Stereo/TV og spille fra.

----

MOTOR FEST

Idee form

Her er det snakk om at mens festen og musikken kjører, så går det bilshow på ALLE skjermer på stedet, trenger ikke være samme show/episode.

Dette ble kjørt endel hjemme hos meg da jeg bodde på Ryen i Oslo, og det var bra morro, ikke alle vil snakke på festene, eller trenger slags...oppvarming, biler får gutter til og prate :D

Hva som trengs

PC

En eller flere TV/LCD skjermer

Endel bilshow episoder.

Her i gården går det mest i up in smoke tour på lerret, mens chicksa er på bordet og guttene ligger langstrak i det boneyard med sprit og sigarer... men for all del, bilfest hørtes bra ut(Y)

Party conceptet går ut på at deltagere av festen, har jo somregel en mp3 spiller eller lignende, og med random trekning, får de spille sin musikk.

CD plater er jo også fullt mulig og ha med, men disse tar somregel større plass, og la oss inse det, de fleste fester har en PC i sentrum.

Det der funker aldri. Nei, beste tipset for en god kveld på flasken er at INGEN fokuserer på musikken, men faktisk lar den spille og gå i bakgrunnen helt for seg selv.. I så fall du ha en DJ som styrer spilleønskene!

Dette ble kjørt endel hjemme hos meg da jeg bodde på Ryen i Oslo, og det var bra morro, ikke alle vil snakke på festene, eller trenger slags...oppvarming, biler får gutter til og prate :D

Det der er jo akkurat det samme som å kjøre kompisvorspeil med Serie A på skjermen om lørdagen!

Party concepts, dette er jo vorspeil!

Nei, temafester skal tas helt ut, togaparty, 80-tallsfest eller erotisk aften f-o-r e-k-s-e-m-p-e-l.....

Party tips nummer en: Alltid inviter 50% flere jenter.

Har tilgode å feile. Og alle får ta med seg venninner.

Ellers drikkelek olympiade en klassiker, bare å hente fram diverse drikkeleker og se hvem som overlever flest. Handler pent lite om å vinne, for sjeldent noen klarer å bli ferdige. Shotte-ludo, busstur, terningspill, beerpong m.f. er klassikere her i huset hvertfall. Ellers er det fin husregel at alle må styrte en pils eller ta en shot hvert 30. minutt på vors. (viktig med alarm klokke så alle får det med seg)

hadde det enormt morsomt med beerpong ihvertfall! anbefales!

Om noen har noen tips som kan brukes til å dra folk til ett utested utenom de vanlige:

Skumparty

B&W party

Halloween/karneval

Hoe & pimp party

Om noen har noen smooth temafester å komme med, så kjør på! Trenger noe.. :boxed:

Skal evt komme med oppdatering på om noe blir brukt, med bilder! :D

Det der funker aldri. Nei, beste tipset for en god kveld på flasken er at INGEN fokuserer på musikken, men faktisk lar den spille og gå i bakgrunnen helt for seg selv.. I så fall du ha en DJ som styrer spilleønskene!

Dummeste jeg har hørt! :D

De festene jeg har vært på det siste halve året har det alltid vært youtube som styrer musikken. Da får jo alle det de vil ha, og musikken stopper aldri. Er det kløner som spiller obskure raplåter som ingen andre liker, så får jo ikke han slippe til etter et par sanger, enkelt og greit!

Om noen har noen tips som kan brukes til å dra folk til ett utested utenom de vanlige:

Skumparty

B&W party

Halloween/karneval

Hoe & pimp party

Om noen har noen smooth temafester å komme med, så kjør på! Trenger noe.. :happy:

Skal evt komme med oppdatering på om noe blir brukt, med bilder! :boxed:

Åja åja, så det er her du håper å finne temaet ditt :blush:

hihi :D

Her er et bra konsept:

Alle tar med seg drikke de liker, og så møtes man hjemme hos noen og sitter og prater ting som interesserer dem. Det blir aller best hvis man har litt for få sitteplasser slik at hver gang folk går for å hente en øl så må de flytte på seg (fordi noen andre tar plassen deres). På den måten tvinges folk på en fin måte til å bli kjent med flere.

(ja, det er sikkert teit å kalle dette et "konsept", men realiteten er at dette er det eneste som funker. Alle andre ting er bare lokkemidler for å få folk til å komme å gjøre nettopp dette).

Skumparty

B&W party

Halloween/karneval

Hoe & pimp party

Om noen har noen smooth temafester å komme med, så kjør på! Trenger noe.. :D

Skal evt komme med oppdatering på om noe blir brukt, med bilder! :happy:

Åja åja, så det er her du håper å finne temaet ditt :happy:

hihi :boxed:

haha! Bruker de kanalene jeg har.. :happy::blush:

Her er et bra konsept:

Alle tar med seg drikke de liker, og så møtes man hjemme hos noen og sitter og prater ting som interesserer dem. Det blir aller best hvis man har litt for få sitteplasser slik at hver gang folk går for å hente en øl så må de flytte på seg (fordi noen andre tar plassen deres). På den måten tvinges folk på en fin måte til å bli kjent med flere.

(ja, det er sikkert teit å kalle dette et "konsept", men realiteten er at dette er det eneste som funker. Alle andre ting er bare lokkemidler for å få folk til å komme å gjøre nettopp dette).

Hør på embetsmannen Gotvin!

70-60-80-hoe-fest gir bare musikalfolkene nok en grunn til å kle seg utenom det vanlige.

Voerspiell leker finnes det masser av, og de hefigste jeg har spillt er

"Kings".

http://en.wikipedia.org/wiki/Kings_(drinking_game)

Ride the Bus:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ride_the_bus

Katosh:

Husker ikke regelenne på dette, og spiller er også automatisk bannet for bruk av trøndere, pga dems...mangel på og kontrollere alkohol intaket i dette spillet.

Hinter bare til en fest under TG i påsken for noen år siden...

Gå hit -> http://www.hustlers.no/main.html -> Crews -> Manes og KnightRider

Manes er vel mannen bak "Ride the bus".

Mens KnightRider brakte Kings og Katosh inn i varmen i Norge :-)

Har reglene for Katosh liggende på en a de 12 HDD'ene jeg har flytende hjemme, men av frykt for trøndernes liv...så tror jeg vi lar det ligge...

Om ikke noen andre her har reglene??

Har prøvd og nå mine gammle clan mates i hustlers, får se om vi får oppskriften på "killer of trønders" spillet :-)

Om det er middag involvert, er det veldig artig å dele ut lapper fra en pose til alle de fremmøtte om ting de skal gjøre under middagen, så skal alle prøve å gjette hva som sto på lappene etterpå.

eksempel på hva som kan stå på lappene: Skål ofte / Le på feil steder / avbryt andre når de prater / påstå det er hund i maten / stjel mat av andre / syng / si du er mett

Jeg vil anbefale å sette på noen Irske sanger. Får en god stemning av det. Prøv "Johnny Logan and Friends: Irish Connection"

Han har også en veldig fin drikkesang som passer for rundt 3 personer.

Det hele går ut på at hver gang refrenget kommer så skal en person drikke så mye øl han/hun klarer til refrenget er slutt, så er det neste person sin tur når neste refreng kommer, så neste person der igjen osv. Når alle har drukket en gang hver, så bare fortsetter man på den samme rekkefølgen som sist.

Og på det siste refrenget som kommer (Som er raskere), så skal alle sammen drikke så mye de klarer til det er slutt.

Fungerer bra på begynnelsen av en fest for å få litt fart på sakene. Eller når drikkingen går tregt blandt folket.

Edit: Og det blir bedre om alle rundt klapper i takt med refrenget mens personen drikker.

en ide kan vi hadde i fjor påske var å invitere alle venner og kjente på hyttetur, men før noen fikk komme måtte alle lage en snømann/dame/hund/whatever nede ved veien som går forbi hytta og inn til skianlegget.

Det kan selvfølgelig lages flere snømenn når hytteturen har utartet seg som hytteturer ofte gjør....

det ble aldri gjort, men samme planen eksisterer i år og om man får med en 25-30 stk. så tror jeg det kan bli en helt ok dag derpå når alle barnefamiliene skal på ski og kjører forbi....

Omvendt fest

Du står opp klokka 7 en lørdagsmorgon, du går i kjøleskapet og tar deg en øl. Klokka halv 8 begynner gjestene som du har invitert å komme, og alle har med seg drikke og godt humør og har et helt vanlig vors.

Når klokka nærmers seg 12 er det bare å ringe taxi og finne ut hvor man har lyst til å gå ut og ta med seg alle sammen og komme seg ut på byen.

Utestedene stenger jo som kjent i 3 tiden på natta, så klokka 1500 så bør man begynne å tenke på å komme seg hjem eller på nach.

Dra i gang et fantastisk nach med speilegg og alt som måtte finnes i kjøleskapet før en i 18-19 tiden på kvelden finner det for godt å gå å legge seg for å våkne søndagsmorgonen og være (nesten) helt uthvilt...

MEDISIN FEST!!!

idee form

Party concept som går ut på at alle deltagerne tar med seg masse forskjellige piller, enten fra medisinskapet hjemme og/eller div. som er kjøpt inn for anledningen. Alle heller så pillene sine i en stor bolle og rører godt rundt. Så er det bare å hive innpå og skylle det ned med vodka :D

Hva som trengs:

Piller

Vodka

Vaskebøtter

Musikkanlegg

Acid-techno

Hei hei hei, nå glemmer du det viktigste; LIGHTSTICKS!

Omvendtfest hørtes gøy ut, tror det må gjøres en gang. Føler medisinfest burde hete darwinfest, og helst holdes et sted som ikke kan knyttes til deg.

Selv sliter jeg med å se det attraktive i en del temafester. Mer spesifikt, temafester hvis formål er naken hud. Jeg ble for en tid siden presentert for konseptet fetish-party. Man kler seg i sexy undertøy/lærkostymer og fester. Med andre ord tar man hore/hallik-party et steg lenger. Siden det var noen veldig fine venninner av meg som presenterte ideen virket den i utgangspunktet god, inntil jeg innså at det ville være folk som meg der også. Halv- og helfete gutter som drikker seg fra sans og samling i håp om bedøve kjønnsorganet så det ikke stivner ved synet av ungjentepupper, hvilket resulterer i at man går med bokser/truse med åpenbare pisseflekker og snøvler... Jeg konkluderte altså med at det var en heller dårlig ide.

Føler samme prinsippet gjelder togaparty. Foruten at man går kledd i toga, hva er egentlig attraksjonen? Og hva er egentlig attraksjonen med toga? Før man svarer på dette må man altså forkaste bildet man har i hodet av jenta man har siklet etter i fire måneder fordi man ikke har baller til å gjøre noe med det, og se for seg den feite kompisen sin i toga. Vil man se det bildet på ekte? Jeg føler svaret er nei.

Om poenget med utkledningen er at den skal ha en psykologisk effekt for å gjøre folk mer løssluppne, burde ikke bruk av masker være en langt bedre ide? Altså utkledning hvor man også har skikkelige masker, så man ikke øyeblikkelig kan kjenne hverandre igjen? Kombiner dette med et krav om at folk er passelig fulle når de kommer, samt så høy musikk at man sliter med å høre hverandre, og man ender enten opp med å gjøre ting man angrer dagen derpå eller en gjeng med folk som fullstendig feiger ut fordi det er lettere å fantasere om ville fester enn å gjennomføre de.

Utkledning må jo ha en viss effekt i alle fall. Husker at eksrussefestene når jeg studerte pleide å ta fullstendig av. Det er noe med russedrakten som får folk til å legge igjen både fornuft og skamvett. En bra ting, med andre ord.

Masker funker nok fett. Men kun i en Eyes Wide Shut-setting

Resten av filmen sugde, men den scenen du sikter til, BcK, gjorde hele filmen verdt å se. Den var genial!

Forøvrig er jeg litt enig med Pazuzu. Jeg har vært på noen fetish-fester (var medlem i SMiL Norge en periode), og jeg må si at konseptet i seg selv egentlig er ganske bra. Problemet er at hele opplegget blir ødelagt av alle de asosiale kikkerne som går rundt alene og stirrer på folk. Det samme har en tendens til å skje med alle andre fester hvor planen er at folk skal bli løsslupne. Det funker ikke når det er planlagt. (Unntaket er visstnok de festene hvor kokain-dealere inviterer strippere på fest/nachspiel, men det er ikke helt min greie)

Hei hei hei, nå glemmer du det viktigste; LIGHTSTICKS!

Hadde rave party som innflytningsfest og kjøpte masse stasj fra Kina.. gikk med 300 lightsticks på 7 timer :boxed: Harry som faen, men garantert god stemning. Samme er drinker med mye redbull.

EDIT: En ting som jeg syntes er gøy (i tillegg til maskefest som er nevnt <- da må du ha mye forskjellige folks om ikke kjenner hverandre) er style change. Hipphopp / rock / reggae gutta må suite opp, mens vi som er mer vant med å gå i skjorte/bleazer elns må dresse ned. Samme gjelder for jentene, men da pleier egentlig alle bare å slutte opp, fordi ingen er jo sluts fra før av, så da må man jo benytte sjansen :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...