Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Lygre

Call of Duty: World at War

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7401&g2_serialNumber=1 Call of Duty: World at War

World at War tar oss med tilbake til 2. verdenskrig. Vi savner moderne krigføring.

(Battlefield.no): Multigamer skriver: "World at War er det fjerde COD-spillet på like mange år. COD2 var et av de bedre lanseringsspillene på Xbox 360. COD3 var et ganske misslykket spill. I fjor kom COD4 som var et av de beste skytespillene, spesielt flerspillermessig, på flere år. Nå har vi testet det femte spillet i serien, og det var som forventet ikke like solid som fjorårets utgivelse."

Karakter: 5.5/10

Les hele anmeldelsen på Multigamer.no.

CoD:WaW kan sies å være en ren WW2 mod av CoD4, så hvordan noen kan påstå at CoD4 er et mesterverk, mens CoD:WaW er elendig, stiller jeg meg uforstående til. Lyden i CoD4 er heller ikke akkurat noe skryte av. Har fått inntrykk av at CoD:WaW har blitt forhåndsdømt av mange pga det er Treyarch som har gitt det ut.

Trenger vi det? Ja, sier jeg. Er lei CoD4 og det var greit med utgivelse av en WW2-mod etter et år med CoD4.

Personlig likte jeg WaW bedre enn Modern Warfare, hvorfor? Jeg likte følelsen i spillet bedre. Ikke noe jeg kan sette umiddelbart fingeren på, men blant annet det att du kan sette deg inn i en stridsvogn hjalp jo litt på. Lyden kritiseres ser jeg, det er forsåvidt greit nok, men ellers føler jeg att spillet har relativt få mangler. Men en ting er ihvertfall sikkert. Vi trenger ett BF3 snart :D

Problemet med COD:WAW for min del er at det er for enkelt. Det er ingen våpen som har rekyl og føler som jeg løper etter en fiende og holder inn venstre mustast til tider.

Men største problemet er at kartene er for små, man blir minnet på hvor mye man savner et nytt Battlefield spill når man spiller det online. F.eks WAR modusen har de tatt fra Battlefield serien, men når du kan stå på ene flagget og se andre flagget 50m unna (Overdriver ikke) så har man et seriøst problem. Det vil aldri fungere i klansammenheng.

CoD:WaW kan sies å være en ren WW2 mod av CoD4, så hvordan noen kan påstå at CoD4 er et mesterverk, mens CoD:WaW er elendig, stiller jeg meg uforstående til.

Beste uttalelsen om Cod5 til nå. :D

Spilt igjennom solo delen av spillet og endel online og har ikke annet å si enn at det ble kjedelig.. Alle missione var omtrent det samme, 1000infanterister som man skal skyte seg vei igjennom, altså ingen utfordringer i det hele tatt.. Grafikken er det lite å si på, den er veldig bra, mens lydene i spillet er for dårlig. En MG høres ikke ut som en salongrifle, strengt talt :D Brettene er og alt for små til klanspill, da du fra en ende ser hele mapet foran seg..

Terningkast 3

CoD:WaW kan sies å være en ren WW2 mod av CoD4, så hvordan noen kan påstå at CoD4 er et mesterverk, mens CoD:WaW er elendig, stiller jeg meg uforstående til. Lyden i CoD4 er heller ikke akkurat noe skryte av. Har fått inntrykk av at CoD:WaW har blitt forhåndsdømt av mange pga det er Treyarch som har gitt det ut.

Trenger vi det? Ja, sier jeg. Er lei CoD4 og det var greit med utgivelse av en WW2-mod etter et år med CoD4.

Det blir for dumt og påstå det du sier der.

Battlefield 2142 er en "mod" av Bf2 men kom ikke her og påstå at 2142 var like bra/bedre enn BF2. 2142 sugde på alle områder.

og jeg mener selv ihverfall at cod 4 var mye bedre enn cod 5.

De jeg snakker om er de som sier at "omg CoD5 suxxor" samtidig som de mener at CoD4 er det beste ever. CoD4 var jo en kraftig forbedring med tanke på MP fps spill når det kom. CoD5 representerer slikt sett ikke noe nytt under solen. CoD5 er så og si klin likt CoD4 og det er slettes ikke dårlig.

Jeg finner også det merkelig at man kritiserer CoD5 for ting som man ikke kritiserer CoD4 for feks dårlig lyd (spesielt våpenlyder), masse scripting i SP, kjedelige Gunner oppdrag osv.

At noen liker CoD4 litt bedre enn CoD5 har jeg ingen problemer med, men at noen mener at CoD4 er terningkast 6, mens CoD5 er terningkast 3, synes jeg er en merkelig konklusjon når det så og si er to sider av samme sak.

CoD4 er grunnen til at CoD5 blir sett ned på. Etter flere år med BF1942, CoD1-3 så har folk sett mer etter moderne krig som i BF2 og CoD4. Jeg er nesten 100% sikker på at vis CoD5 var et spill som kom før CoD4 (derre skjønner hva jeg mener) så hadde det nok slått til litt bedre hos gamere her på BF.no

Hadde Treyarch stått for Modern Warfare i fjor og Infinity Ward hadde laget World at War i år, så kan jeg garantere dere at WaW hadde vært et bedre spill enn Modern Warfare, og da ville sannsynligvis COD4 vært et middelmådig spill, mens COD5 (WaW) ville vært blant årets beste spill, selv om det hadde vært et WWII-spill.

Det kan godt hende at Treyarch kommer med spill som er verdt en karakter 8 eller høyere i framtiden, men etter COD3 og COD5 gleder jeg meg ikke så veldig til COD7. I mellomtia så har vi vel COD6 fra IW høsten/november 2009, med mindre Activision har andre planer.

Foreløpig liker jeg CoD5 svært godt. Jeg liker at det er WW2-setting, og jeg liker jevnt over kartene bedre enn kartene i CoD4. Klanspilling er desverre br0ken i begge spillene (eller rettere sagt: klanspillerne er br0ken.. de ødelegger jo spillene med de usannsynlige kjipe CSifiserings-modene sine).

CoD4 er grunnen til at CoD5 blir sett ned på. Etter flere år med BF1942, CoD1-3 så har folk sett mer etter moderne krig som i BF2 og CoD4. Jeg er nesten 100% sikker på at vis CoD5 var et spill som kom før CoD4 (derre skjønner hva jeg mener) så hadde det nok slått til litt bedre hos gamere her på BF.no

Jeg synes ikke det er rart egentlig. Det er jo tross alt en oppfølger, og oppfølgere skal være bedre på de fleste områder.

etter en liten prøv runde med Cod5. så var det ikke sånn hippura. det er som og gå fra en fotball bane til en liten gang. føler seg litt inneklemt. pga. at det er så fast vei man skal følge mye av spillet. personlig er jeg mer glad i den friheten der jeg kan rusle litt opp i trær og føle at jeg kan gjøre enforsell. Cod4 var ganske så gjærete hele veien. men var litt større. og den veien man fulgte føltes litt mer naturilig. sikket mange som mener at jeg tar feil men. og lyden i cod5 høres ikke helt naturlig ut. +++ noen små ting som kunne forbedres. som alle andre spill så er ikke dette heller perfekt.

i hjertet mitt er det ingen ting som kan erstatte BF42. følelsen av spillet. Miljøet. alt.

men godt førsøk igjen med tanke på cod5. men bedre lykke neste gang.

Liker SP-delen i CoD 5 veldig godt. Skikkelig krigsfølelse, som bare CoD-serien makter å klemme ut på min 22".

Men slutter aldri å irritere meg over at russere skal snakke engelsk til sine egne landsmenn....

CoD4 var helt nytt når det kom en helt ny ide, mens CoD5 har bare kopiert CoD4 1.0 versionen og fiksa snipern bytta litt skins og vola CoD5. De hadde det så travelt at de glemte og se hva annet som hade blitt fikset i CoD4 som lean bug for eksemple som igjenn er i CoD5. Sier litt hvor dårlig gjennomført det er, som gjøre at det blir samme spille følelse som i CoD4 = dårlig. Mapsa i Multiplayer er forsat ikke noe og skryte av forsate så store men forsat små, for det meste så kan det låne seg og bli i spawn siden du kan nesten alti se alt annet derfra på mange av mapsa.

Jeg var vant til og se alle løpe forover og mot bomb steda når runden starta men i CoD5 så ser man folk som løper langt tilbake og inn i busker så det blir nesten umulig og se dem. Spillet har blitt enda mer campy en hva CoD4 var og halvparten av folka som liker CoD5 ser ut som de alldri har spillt FPS får med måten de spiller på. Et FPS spill skal være action og litt dramatik :D MEN CoD5 mangler alt av det.

Og Singleplayer var ikke noe morsomt vennlige botsa driver bare og dytter deg ut av cover hele tiden så du blir drept så og si vis du spiller på Hardened eller høyere. Spiller du på Easy så kan du løpe gjennom vert mission bare med kniven. Det er jo litt morsomt vis du letter etter cheatsa for co-op.

Latterlig anmeldelse. Spesielt utsagnet; "I Halo og Half-Life har vi karakterer som Master Chief og Freeman. I COD(5) har vi ingen slike personligheter å forholde oss til." Hadde nok reagert litt om man spilte som 'Sgt. Macho' i CoD 1, 2, 3 og 5, en fiktiv krigshelt som drepte 50 000 tyskere på 5 år.

Eneste jeg kan si meg enig i er at lydeffekten fra våpnene er litt slappe. Det skal gjerne blø litt av øra etter man har tømt et par magasiner med MG42.

Cod waw kunne like godt være en gratis mod til cod4. Likte ikke spillet i det hele tatt, :D Det beste er vell zombie mod som er morsomt i berusa tilstand:)

Men skal ikke gi opp for tidlig, skal vente til promod kommer for fult.

Latterlig anmeldelse. Spesielt utsagnet; "I Halo og Half-Life har vi karakterer som Master Chief og Freeman. I COD(5) har vi ingen slike personligheter å forholde oss til." Hadde nok reagert litt om man spilte som 'Sgt. Macho' i CoD 1, 2, 3 og 5, en fiktiv krigshelt som drepte 50 000 tyskere på 5 år.

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente. Det jeg sier er at COD5 ikke har noen sterke personligheter, og samtlige av karakterene er såppas kjedelige at du ikke bryr deg om de dør eller ikke.

Er du enig i det, eller er det en latterlig kommentar?

Jeg synes ikke det er et spill hvor det er nødvendig å ha den type personligheter. De tidligere CoD-spillene hadde veldig antydning til dette heller. Man husker bare gjerne vagt noen figurer som stikker seg ut, f. eks den gamle sprø russeren i CoD: WaW. Eller den litt chubby rødhårede skotten som fulgte deg i CoD 2 under Afrika-kampanjen. Det passer seg ikke på samme måte med en Master Chief eller en Agent Blaskowitz i Call of Duty. Det føles mer riktig å være en del av "mengden av navnløse soldater" som dør på slagmarken.

Du dreper rundt 50 000 folk og et par tusen tankser på Single Player... Men du kan jo dø vis du har lyst

Syns de kunne ha gåt tilbake til sån som det var i CoD2, sån at Tyskern ikke kan løpe runt med Thomsen fra starten av men må ploke den opp vis han skal osv

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...