Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Entreri

NOEN som helst interesse for videre liga?

Recommended Posts

Jeg bare spør jeg - de som ser på og de som spiller:

Er dere i det hele tatt interessert i å ha et tilbud i Norge?

Gjennom sesongen har jeg i større og større grad blitt sittende med eneansvar for det meste som skjer med ligaen.

Spillerene blir sløvere og sløvere med å innrapportere kamptider og resultater.

Når man VET at man skal spille en uke, hvor vanskelig er det egentlig å snakke sammen på en mandag og avtale kamptid en gang i løpet av uken?

Selv om jeg gjentatte ganger har bedt dere instendelig om å si i fra i god tid, var det null respons.

Dette gjorde det helt umulig for oss å lage litt ekstra liv rundt kampene, som kommentering og slikt, selv om vi hadde brukt mye ressurser på å få til løsninger for dette.

Det ble bare flere og flere utsettelser på kampene ut i neste runder. "XXX skulle visst noe denne uka, så han kunne ikke..".

Altså - HELT seriøst folkens: De fleste spillerne, selv publicspillere, bruker flere timer i uka på CS:S enn en fotballspiller på middels høyt nivå trener. Hvor mange fotballspillere dropper kamper "fordi han skulle på kino" eller lignende? Hvor vanskelig er det å skulle planlegge EN fastlagt time i løpet av en uke? Det slår meg enten som veldig useriøst eller at man gir faen i opplegget vi lager for dere.

Nå har jeg skrevet en del nyheter og tatt initativet til en del tråder i ligaforumet her. Hvor stor respons gir dere meg på dette? Nesten ingenting.

Selv nyheter om finalene er det så og si INGEN av deltagerne som svarer i.

Vi lager et stort arrangement og får store kommersielle aktører til å stille opp. Dette er folk som kommer til å jobbe en hel helg for dere gratis.

INGEN respons.

Jeg fikser overnatting i Trondheim, som jeg REGNER med de fleste har behov for.

INGEN respons.

Helt seriøst. Hva tror dere vi i HF får for dette? Får vi flere spillere til serverne våre? Nei. Får vi flere sponsorkroner? Nei. Får noen av oss som jobber MYE for dere lønn? Nei. Får vi spille og ha det gøy i ligaen selv? Nei.

Dette har vært noe vi har gjort fordi vi har brydd oss om miljøet. Hvor mye motivasjon tror dere jeg har til å arrangere noen kommende sesonger for dere med den "takken" jeg får? SVÆRT lite.

Er dere klar over at svært travle mennesker står som bare pokker for å fikse utstyr, pc'er, skjermer og servere til sluttspillene for dere?

Konkurransegamerne utgjør en minimal andel av kundemassen vår, de spiller lite public og er nesten ikke aktiv på forumet. Likevel har de fått en gigantisk andel ressursmessig av oss. Hva får vi igjen for det?

Noen lønn har jeg aldri bedt om, men et MINIMUM av engasjement, interesse og aktivitet hadde jeg faktisk FORVENTET.

Nå er det snart på tide å komme seg ned av pidestallen, om dere ønsker noe som helst tilbud her til lands.

Det er flere ressurspersoner som allerde har gitt opp "Norgeseliten", og jeg må ærlige innrømme at jeg nærmer meg et punkt hvor jeg spør meg hvorfor jeg i det hele tatt gidder.

De eneste dette går utover er dere selv. Dere minster flere og flere tilbud, og står til slutt som "topputøvere" i et spill uten noe å spille for.

Dere ønsker gode premier. Hvordan skal vi kunne selge inn ligaen når jeg kan vise til 10 replys i en nyhet om ligasluttspillene, hvor TO utøvere av totalt 50 har svart?

"Joda, som dere ser er dette noe som engasjerer norges gamere og dere vil få mye bra PR av å være med å sponse dette". Særlig.

Så nå spør jeg dere - toppspillerne og norgeseliten:

Er det noen som helst interesse av det vi i HF driver på med for dere? Eller klarer dere dere fint uten cup'er og ligaer?

I såfall bruker jeg tiden min på publicspillerene og forumsbrukerne, som setter pris på tilbudet vi gir de.

Eirik aka Entreri

:D

Kan bare snakke for mitt eget lag og vi har vært opp i mot perfekte til å planlegge kamper, møte til riktig tid osv. Selv om vi har glippet en gang. Men jeg er svært enig at det har vært LABER innsats fra mange av lagene. At et lag ga seg ødela også svært mye og at det har blitt MYE WO's liker jeg heller ikke.

Slik jeg ser det virker det som om mange ikke klarer å planlegge en hel uke i fremtiden. (noe som burde vært fullt mulig for alle). Man må bare ta seg selv i nakken: "Når kan vi spille og når kan motstanderen spille?" Enkelt og greit.

Folk burde vise mer engasjement og følge reglene og ta imot de tilbudene de blir tilbudt.

Forøvrig så skal zeek, paint og moen bo hos meg og snipealot under hf playoffs.

Håper virkelig det blir en ny sesong og Entreri du gjør en god jobb, men dessverre så har du fått lite hjelp både fra innad i HF og utenfra.

Cheers.

hey entreri :D

Jeg er vel kanskje en av dem få som har sendt deg pmer anngående nyheter. skrevet i nyheter osv. noen gjør det andre ikke. jeg kunne likevel skrevet mer tilbakemeldinger.

Jeg ønsker selvfølgelig at tilbudet fortsetter. For det er det eneste tilbudet i norge vi har nå. Dere gjør en kjempe jobb, men selvfølgelig ting jeg føler ikke er helt bra.

Dette er ikke rettet mot deg entreri for du er vel nesten den eneste som alltid gjør noe.

skal ikke ta meg vann over hodet nå og snakke om ting jeg kanskje ikke har helt peiling på, men here we go.

1. det virker som folk i selve redaksjonen ikke er så veldig engasjert med å skrive updates osv som kan gjøre at publikum kanskje ikke får med seg alt. Mye ord men lite handling. Synes det skulle være en fast ansatt i redaksjonen som tar på seg arbeidet med å skrive en update for HVER ENESTE runde.

2. Jeg synes dere overhodet ikke skulle la det være slik at lagene skal få bestemme dag, det skulle heller vært slik at dag og tid var bestemt og da MÅ folk spille. Dette pga det uansett blir tull med det.

3. serverene dere har tilbudt har vært bra!, men problemet har til tider vært nede tid, slik at folk ikke kan se på.

4. Dere dømmer eller slår ikke ned på folk som bryter reglene! dette er etter min mening helt latterlig. her må dere være mer streng. Folk burde rett og slett skrive under på kontrakt når dem spiller i ligaen.

Og får å si det rett ut. Vi fikk for eksempel beskjed av durac om at om vi ikke lastet opp demoer så tapte vi kampen.

hvis dere går inn på ftp.battlefield.no så er det faktisk flere lag som nå skal til playoffs som ikke da burde være der "etter reglene"

Det jeg føler er:

spillerene har litt for mye "gidder ikke" attitude og det bør folk forandre seg på. Folk setter ikke nok pris på dette og det merker de når det har forsvunnet.

Dere i hf bør få inn flere folk som bestemmer OG folk som da HAR PEILING og folk som er uavhengige fra diverse lag. istedet for at det er spillere selv i ligaen som sitter å bestemmer.

når alt dette er sagt håper jeg du entreri og alle dem bak deg fortsetter den kjempebrae jobben dere gjør!

og ja vi i Oslo Lions har og gjort feil og "kranglet" med diverse lag anngående avtaling av kamper. ja det tar jeg på våres kappe og vi skal forbedre oss på dette til en eventuell 3 sesong.

Edited by EvoLutioN

Problemet er at dr får bestemme kampdager og tider selv, noe som er absurd i alle idretter.

Greit nok spilling bare er et tidsfordriv men alt folk er sa umoden er bare skammelig

Heisann, folkens!

Jeg vet det har vært etterlyst flere nyheter og oppsummeringer fra ligarundene, og jeg deler den meningen: det burde ha vært det.

Det er flere grunner til at dette ikke er blitt fulgt opp skikkelig, og det er min skyld som redaktør for Hellfragger. Jeg skal ikke komme med unnskyldninger for dette, men prøve å få en klarhet i hvorfor.

Som vi alle vet er miljøet lite, og antallet engasjerte folk enda mindre. Hellfragger har flere ganger søkt skibenter, men oppslutningen har vært lav. Vi har allikevel noen som tar i et tak, mens andre som burde fått opp aktiviteten - noe som igjen faller på meg. Dessverre munner dette ut i det Entreri skriver over: oppslutningen av kommentarer er lav i nyhetene, få gidder å lese og enda færre gidder å bry seg. Både jeg og skribentene mine mister veldig mye av motivasjonen under slike omstendigheter.

Andre ting er selvfølgelig det at vi ikke har en egen portal, og vi har manglet gode nok rutiner på dekningen av ligaen.

Jeg har ikke vært like synlig i denne sesongen som jeg var i forrige, av den grunn at jeg har hatt mye IRL å prioritere. Dette har ført til at min bror, Entreri, har blitt sittende mye alene med arbeidet. Både min, og hans egen skyld.

Poenget er at både jeg og Entreri trenger motivasjon, og når folk ikke gir feedback så svekkes den ytterligere. Det er mangel på ressurspersoner, men jeg vil bruke anledningen til å skryte av alle som legger mye arbeid i å gi norgestoppen et slikt tilbud!

Skal ta dette fort og gæli', for i mine øyne virker dette noe unødvendig..

.. er det interesse for en slik liga? Det innlysende svaret som treffer folk midt i panna er et skrikende ja - tror du virkelig en liga med et tilskuergjennomsnitt på 75-80 er uten interesse? I kampen mellom freelance og MultiGamer var vi helt oppe i 300 spectators, noe som er helt hinsides mye for Source å regne - selv på europeisk plan.

Du nevner at du sitter med eneansvar rundt ligaen, noe som er beklagelig med tanke på at jo flere fra Hellfragger som er med på planleggingsfasen og gjennomføringen av ligaen er utelukkende positivt for turneringens vei videre. Det som skurrer for meg er dog det at det virker som om dette vinkles til å være i større grad vår feil (spillerne, de som da er igjen), noe som for meg virker litt uten mening. Det faktum at færre kamper har blitt rapportert, planlagt e.l. er jo en klar følge av at hele tre lag har falt gjennom under ligaens gang - i tillegg til et innhopperlag som ga flere WO's enn kamper de faktisk spilte. Hvordan det kan være de aktive sin feil fatter og begriper jeg ikke.

Men, til noe som vi faktisk er medskyldige i, selv om flere lag har forsvunnet; fastsetting av kamptider.

Når dere gir spillerne friheten til å selv bestemme kamptider ønsker man selvsagt å plassere kampen på dagen som passer best for sitt eget lag - ettersom vi ikke får lønn for å spille dette (og det må betraktes som en meget tidskrevende hobby) vil folk gjerne få så mye ut av tiden de har til overs, og dermed nødig droppe andre fritidsaktiviteter. Nå gjelder det å huske på at det er snakk om ti forskjellige mennesker med ti forskjellige liv, og det å måtte klare å synkronisere det på en måte hvor alle ender opp fornøyde er tilnærmet umulig. Her kan dere som arrangører fjerne hele problemet ved å gjøre det så enkelt at kampdagene blir faste - enkelt og greit. Selvsagt vil noen lag bli misfornøyde, men da slipper vi i hvert fall den evige krangelen om hvilket lag som har fått flest skudd i hodet i ettertid.

Kort og godt; med fastsatte kamptider fra deres side har dere all mulighet i verden til å promotere, pynte, hvaenderevillemåttefinne kampene i god tid.

Ang. hvor mye tid vi bruker på dette; varierer fra person til person - selv kan jeg si at jeg har spilt rundt 5-6 timer CSS de siste to ukene - med andre mye mindre enn hva jeg gjorde da jeg spilte public for harde livet. Du må også huske på en meget viktig ting (her skyter du deg litt i foten), du nevner at det kun er snakk om én time av uken - vel, mer feil kunne det ikke ha vært. Akkurat som dere forbereder dere til avholding av en kamp forbereder vi oss til selve kampen - og når man spiller som mest går det utover absolutt alt rundt deg - uansett. Hvordan du kan finne på å si at et lag som spiller opptil 20 timer i uken tar opplegget useriøst gjør mer lettere irritert og får lyst til å si en god del ting som meget mulig ikke ville vært av det mest diplomatiske slaget - men likefullt på sin plass.

Greit, forum- og nyhetsaktiviteten i form av respons på dette har ikke vært stor, men det er vitterlig ikke et krav at vi skal hyppige postere selv om vi spiller i ligaen - såpass kan man i mine øyne ikke forvente. Og ang. dette med null respons; jeg har tilogmed skrevet nyheter for å promotere for ligaen på den community-siden jeg fordrar mest i verden grunnet simple opplegg og flere bent fram dumme skribenter - disse nyhetene ender opp med nærmere 150 kommentarer og MASSE hits og lesninger - i fjor f.eks skrev jeg søren meg flere nyheter om denne ligaen enn dere gjorde selv - og jeg kan faen meg ikke huske at jeg ikke fikk et ords ros for det... det ser ut som om jeg ikke finner motivasjonen til å skrive om sluttspillet som kommer om noen få uker, det virker jo som dere ikke får det med dere i hvert fall...

.. men nok om det.

Overnattingstilbudet i Trondheim er et utrolig flott tilbud, og at flere ikke har tatt seg i benyttelse av det er ikke deres tap, heller tvert om. Selv har vi vært sene ute med å gi lyd om dette da vi først ville sjekke hvorvidt det var mulig å snike seg inn blant bekjente i Trondheim først - selv om det koster lite kaster vi ikke muligheten om å bo gratis fra oss. Dog det jeg ikke helt skjønner er hvorfor du absolutt vil ha respons på dette - dersom lagene er for late/korttenkte til å ta til nytte tilbudet får de ha det så godt - du kan i hvert fall gå videre med god samvittighet over at du ga dem muligheten.

Ja, det er ingen tvil om at dere har gjort mye for scenen med ligaens inntreden - og alle (håper jeg) er klar over at dette er noe som gjøres frivillig. Ingen kan ta i fra dere arbeidet dere har lagt ned, og at dere tar dere bryet er virkelig noe å bøye seg i støvet for - men denne tordentalen du nå gir virker mer rettet mot alle lagene enn mot de som faktisk har tullet det til (de som legger ned). Jeg vet selv hvor mye stuk det er, jeg har holdt på meg lignende opplegg siden tidlig 2005, hvor jeg var med å avholde Norges til nå største liga gjennom tidene, NESL, i tillegg til dette har jeg skrevet nyheter om både stort og smått i inn- og utland. Takken jeg har fått har vært minimal, det kan vel egentlig trygt sies at jeg har blitt skjelt ut til de grader av hva jeg betegner som komplette idioter uten noe som helst mening i utsagnene sine mer enn én gang - men jeg sluttet aldri.. Jeg ba heller aldri om noe tilbake, og jeg fikk søren meg ingenting heller - jeg fortsatte fordi jeg hadde en interesse for det - og dersom man ikke har den motivasjonen/lysten bør man kanskje ikke sette av såpass mye tid til det man gjør? Da sett at det er så forferdelig som det gis uttrykk for...

Igjen det rundt engasjement og interesse; hvis du virkelig tror at du kan måle dette utifra antall kommentarer på denne siden er det synd - for det er mer eller mindre det eneste folk prater om på IRC - spillerne inkludert.

Konkurransegamerne utgjør en minimal andel av kundemassen vår, de spiller lite public og er nesten ikke aktiv på forumet. Likevel har de fått en gigantisk andel ressursmessig av oss. Hva får vi igjen for det?

Noen lønn har jeg aldri bedt om, men et MINIMUM av engasjement, interesse og aktivitet hadde jeg faktisk FORVENTET.

En annen ting; fremfor å kjøre ut med en tekst om hvor forferdelig alt er, så hadde det vært greit å vite at det vi faktisk foreslår blir tatt i betraktning - selv så jeg ingen av forslagene mine (som i mine øyne er elementære for å kunne kjøre en sesong uten masse problemer) tatt opp, diskutert, spurt rundt, e.l.

Dere må skjønne at dersom vi ikke får vite at dere tar dette til dere at færre vil komme med bidrag. En ting som folk har skreket om siden kvalifiseringen er anti-cheat-programmet tatt i bruk - et som er horribelt i bruk og absolutt ikke gjør det den er lagd for. Spillerne kom med flere forslag til enklere og bedre løsninger uten at noe skjedde... da kastet jeg mitt håndkle inn i den kampen.

En annen ting; Battlefield.no er ikke den optimale siden for et slikt opplegg - noe jeg tror dere er fullt klare over selv - og da er det ikke rart at folk vegrer seg fra å titte innom (denne siden har faktisk ikke fungert på 3 av 3 nettlesere over en lengre periode). Få fart på Hellfragger-siden som skulle vært ute rundt årsskiftet 08, og hvor det har "kun vært en innloggingskode" som har stoppet en lansering i så lang tid..

.. nok mas og klag fra min side på en stund - men dere kan umulig påstå at det ikke er mye valide poeng inni denne veggen med tekst - håper dette var et ønsket tegn på engasjement!

Og får å si det rett ut. Vi fikk for eksempel beskjed av durac om at om vi ikke lastet opp demoer så tapte vi kampen.

hvis dere går inn på ftp.battlefield.no så er det faktisk flere lag som nå skal til playoffs som ikke da burde være der "etter reglene"

Det jeg føler er:

spillerene har litt for mye "gidder ikke" attitude og det bør folk forandre seg på. Folk setter ikke nok pris på dette og det merker de når det har forsvunnet.

Dere i hf bør få inn flere folk som bestemmer OG folk som da HAR PEILING og folk som er uavhengige fra diverse lag. istedet for at det er spillere selv i ligaen som sitter å bestemmer.

Det er i grunn riktig det durac sier; laster man ikke opp demo taper man kampen. Ikke noe feil i det, det kunne hvilken som helst annen person sagt til dere også. Det som er feil er at det ikke har vært noen rutiner på dette med demo sjekking fra crewet side og det har blitt stolt blindt på at lagene laster opp det som skal lastes opp etter kampslutt. Men igjen når dette nå har blitt oppdagetfra deres side så kunne dere har gjort hf oppmerksomme på dette. Derfo har det blitt opprettet en klagemur, som kun har blitt brukt to ganger i løpet av hele sesongen.

For og svare litt åsen det her fungerer når avgjørelser skal ta og hvem som er sjefen.

De som har tilgang til intern-ligaforum blir sett på som rådgivere, de kommer med sin mening og det er Entreri som tar avgjørelsene. Så å si at det er spillere i ligaen blir også til en vis grad feil. Det er på grunn av denne ordningen at de som er på irc og ofte får spørsmål osv ikke kan svare asap zulu bingo på alle spørsmål. Spørmålene blir puttet inn i en tråd og diskutert vist det er behov for dette eller det blir tatt en avgjørelse av entreri vist det ikke er behov for noen diskusjon. Siden det nå er mye som er "first time" ting blir mye ofte diskutert, entreri er heller ikke online 24/7. Det som er mulig og svare på blir svart på, hvertfall når det gjelder meg selv, men nå har jeg hatt veldig lite med denne sesongen å gjøre.

Du sier også at det bør taes inn folk som har peiling.. Det er nå slik at de som nå styrer med ligaen er de som har mest peiling siden de har arrangert en sesong tidligere, så hvor vil du at de skal finne folk?

Det er også kun i sesong 2 av ligaen noe som på ingen måte gjør de som jobber med ligaen utlærte. Har vært mye "learning by doing" også denne sesongen.

villroy når jeg snakket om folk som har peiling tenkte jeg på at når man tar inn flere skribenter osv er det viktig at de vet hva de snakker om.

problemet og dette med klagemuren er at med en gang man tar opp noe der så er man noen forbanna rasshøl med en gang sett av de resterende lagene i ligaen, men men.

og dette med at det tar tid og dere diskuterer innad er forståelig. men enkelte av tingene som har blitt diskutert der bør det allerede være et KLINKENDE klart regelverk på etter min mening. og regelverket skal følges som for eks dette med Death Crush.

I redaksjonen har vi blandt annet MovieStar, jeg, Villroy og OLEE som alle har mye erfaring fra spillet. Det er ikke på kunnskapsnivået helen trykker, men heller på aktivitetsnivået - som jeg tar på min kappe.

Synes det er veldig mange gode poenger og erfaringer som blir skrevet her, og tro meg; vi tar de på alvor.

Synes Vendetta skrev et veldig bra innlegg, og jeg er vel en av de få som vet hva du har gjort for ligaen på NESL. Du fikk mye skryt av meg forrige sesong, Vendetta, men jeg har vært for slapp til å rose deg i år. Du står på som bare f***, og det er slike personer vi trenger i Hellfragger! :D

Se der ja, nå kom det litt respons som jeg håpet på :boxed:

Jeg mente det meste av det jeg skrev, men formulerte meg litt udiplomatisk med vilje. Jeg håpte at det ville føre til at folk ble såpass "oppildnet" at det kunne bli litt engasjement. Og det ble det.

For å svare litt på de tingene dere påpeker som kan forbedres: Selvsagt er det mye som kan / må bli bedre til en sesong 3. Redaksjonell oppfølging er en ting, som PzN allerde har svart på. En annen ting er dette med admins og klarere kontroll på demoer / regler. Her må vi absolutt få inn en del flere folk, og må annonsere etter dette FØR neste sesong starter.

Som Villroy sier - vi har enda en del barnesykdommer som jeg er overbevist om vil forbedres kraftig til en eventuell neste sesong.

Men igjen - litt av poenget mitt var engasjement. Ta bare de svarene som har kommet i tråden fra Evolution og Vendetta. Dere har mange veldig gode tilbakemeldinger til Hellfragger, og jeg regner vel med at dere ikke kom på disse tingene nå. Dette er akkuratt deg jeg etterlyser, at folk faktisk viser at de bryr seg ved å gi oss denne type tilbakemeldinger. Det HJELPER oss, samtidig som at det viser at dere BRYR dere. Det er til denne type ting ligaforumet er til for, og jeg håper virkelig at vi kan få opp aktiviteten rundt det til neste gang.

Nå skal det sies at dere to har vært blant de mest aktive, så det var ikke ment som kritikk til dere på noen måte ' />

Når det gjelder det med tispunkter for kamper, gjorde vi det slik i år av to grunner:

- Når vi i utgangspunktet hadde satt tider sist sesong, fikk vi konstante henvendelser om forskyvning.

- Det ble mange WO's fordi et lag ikke kunne møte til kamptidene vi hadde satt.

- Vi regnet med at lagene tok litt ansvar og avtalte seg i mellom i god tid.

På denne måten håpet vi at vi ungikk mest mulig WO's, samtidig som at lagene kunne få legge opp praccløpet selv.

En liten kommentar til dette Vendetta; jeg vet VELDIG godt hvor mange timer pracc som ligger bak officals. Har tross alt spilt på et forholdsvis høyt nivå selv for en del år siden ,selv om nivået i miljøet den gangen var mye lavere enn nå. Dog har jeg hatt mine perioder med daglige 3-timers praccer. Det jeg mente med innlegget mitt, var at når man uansett MÅ pracce frem mot en kamp, burde det å se noen dager frem i tid og bestemme seg for en time man kan faktisk spille denne ikke være så vanskelig.

Når det gjelder argumentet ditt vedrørende bruken av battlefield. Selvsagt skulle vi ønske at HF.no var oppe skikkelig, men sånn er det bare ikke og da må vi tilpasse oss. Dog har faktisk battlefield.no over 20.000 medlemmer, selv med flere opprydninger av inaktive kontoer gjennom årene. Nå så mange medlemmer har produsert nesten 2 millioner innlegg på forumene siden BF.no startet, skulle det da ikke være så mye vanskeligere for ligagamerne, eller? p

Jeg startet ikke denne tråden for å få skryt eller for å få masse folk til å skrive "fint" og "toppers" i nyhetstråder.

Jeg ville skape engasjement og høre med dree hvor landet lå.

Det jeg ØNSKER er at folk skal vise litt engasjement og BRY seg, for det skaper motivasjon for oss som driver dette - samtidig som at det gir oss en mye bedre liga. Å bry seg er i høyeste grad også å komme med konstruktiv kritikk og forslag til forbedringer. Dette er som regel mye viktigere enn skryt, fordi det hjelper oss til å forbedre oss.

MEN: Jeg står fortsatt på min uttalelse om at folk DEFINITIVT kan bli både mer velvillige og initiativrike når det gjeldper praktiske ting, som foreksempel kamptider og slikt. Det krever ærlig talt en halv kalori å snakke med motstanderene på mandag og avtale kamptid på kommende søndag . og det hadde gjort så utrolig mye for oss (som jeg har sagt i en tidligere tråd her inne). Jeg har også registrert at det var en og to "krangler" på IRC. Dette kunne blitt raskt løst om folk hadde brukt det dedikerte klageforumet vi opprettet. Dette er noen eksempler på det jeg faktisk synes av vi som arrangerer ligan bør kunne forvente av deltagerne.

jaja. nå kom eg for seint igjen. vendetta og evolution har jo skrevet alt.. dette skjer gang på gang. alltid noen som skriver samme meining som meg. derfor gidder eg ikkje å copy paste det dei andre har skrevet xD. Eg er vertfall veldig glad for at dere tar dere tid til å lage ein slik liga for oss.. det har vert drit gøy å spille i den. litt kjipt at sourctv falt ned i 2-3 matcher. . Gleder meg sjukt til playoffs ,blir sjukt artig.. Snakkast i trondheim. synest også det har vert sjukt mange overraskende lag i år. bare synd dei ikkje klarte å holde løpet ut. kunne vært sjukt mange gode lag om ikkje dei hadde folda.. tenker på vehemence, musicans, unit5/wkpc ,wgp ,tkf ,vivo og gamefuel. når vi søker pracc her om dagen er det umulig å finne match mot gode norske lag. kun mG teatime og evz å pracce mot nå. og er ikkje alltid dei praccer samtidigt som oss . eller i det heile tatt vil spille mot oss. håper at det er fleire lag som holder sammen til neste år. er ikkje så gøy å komme til play offs pga wO.

Med vennlig hilsen fra Tom-Erik Rolland

Edited by TeXreX

Kanskje ikke alle har gitt utrykk for det, men jeg tror nok de fleste spillerne i hf ligaen er storfornøyd med gjennomføringen =) Er nok en god del (inkludert meg) som leser nyheten og synes det er kjempekult, men som ikke poster en reply.

Eneste problemet jeg ser med hf-ligaen er at det er veldig mange come and go claner, aner ikke hvordan dere skal klare å luke ut dem =)

Edited by drazent

men det som irritere meg litt er.. den saken med deatcrush.. dem ble liksom "tatt for joks" og ingen av oss spiller vet hva som skjer med den saken osv.. jeg mener slike ting burtes da ASAP, og at alle må lasta opp demoer er jo litt waste off time.. når bare oss spillere her tilgang til det, er jo ikke laget noe nyhet for at hvem som helst kan laste ned demoer osv..

Tiller: Saken med deathCrush ble tatt internet med deathCrush, er dog enig at det kunne kommet et offisiell statement om det som var obvious: Er man bannet på hf sine servere kan man ikke delta i ligaen.

Hovedpoenget med demoene var HF skulle bruke disse internt hvis det ble en klagesak om cheat/antydninger til cheat etc. ikke for at andre skulle kunne laste de ned. Og på en gammel portal som dette så tviler jeg på at de hadde fått til et demosystem hvor alle brukere kunne lastet ned demoer.

Fyr demoene opp på multigamer.no! De er jo i sammarbeid med bf.no (community nanny greiene).

Når det gjelder demoer, har vi faktisk laget en betaversjon på en demouploader. Et lite program som automatisk uploader demoene dit de skal på FTP-området hos multigamerno. Dette blir sikkert tatt i bruk ved en eventuell neste sesong. Da vil demoene også være langt mer tilgjengelig for nedlastning :D

Når det gjelder demoer, har vi faktisk laget en betaversjon på en demouploader. Et lite program som automatisk uploader demoene dit de skal på FTP-området hos multigamerno. Dette blir sikkert tatt i bruk ved en eventuell neste sesong. Da vil demoene også være langt mer tilgjengelig for nedlastning :D

Og mye mindre stress å laste opp =)

Tiller: Saken med deathCrush ble tatt internet med deathCrush, er dog enig at det kunne kommet et offisiell statement om det som var obvious: Er man bannet på hf sine servere kan man ikke delta i ligaen.

Hovedpoenget med demoene var HF skulle bruke disse internt hvis det ble en klagesak om cheat/antydninger til cheat etc. ikke for at andre skulle kunne laste de ned. Og på en gammel portal som dette så tviler jeg på at de hadde fått til et demosystem hvor alle brukere kunne lastet ned demoer.

Som du nevnte så var det praktisk å få demoer i henhold til å verifisiere episoder fra kamper. Når det gjelder at man ikke kan delta i cup og/eller liga, så er dette noe som jeg mener er blitt annonsert et sted (public). Mulig så tidlig som ved k.cup1.

Ang. demoer, så er Hellfragger litt rikere på erfaringer :D

Når det gjelder demoer, har vi faktisk laget en betaversjon på en demouploader. Et lite program som automatisk uploader demoene dit de skal på FTP-området hos multigamerno. Dette blir sikkert tatt i bruk ved en eventuell neste sesong. Da vil demoene også være langt mer tilgjengelig for nedlastning :boxed:

Og mye mindre stress å laste opp =)

Du trenger ikke quote posten når den er ovenfor ffs...

jaja. nå kom eg for seint igjen. vendetta og evolution har jo skrevet alt.. dette skjer gang på gang. alltid noen som skriver samme meining som meg. derfor gidder eg ikkje å copy paste det dei andre har skrevet xD. Eg er vertfall veldig glad for at dere tar dere tid til å lage ein slik liga for oss.. det har vert drit gøy å spille i den. litt kjipt at sourctv falt ned i 2-3 matcher. . Gleder meg sjukt til playoffs ,blir sjukt artig.. Snakkast i trondheim. synest også det har vert sjukt mange overraskende lag i år. bare synd dei ikkje klarte å holde løpet ut. kunne vært sjukt mange gode lag om ikkje dei hadde folda.. tenker på vehemence, musicans, unit5/wkpc ,wgp ,tkf ,vivo og gamefuel. når vi søker pracc her om dagen er det umulig å finne match mot gode norske lag. kun mG teatime og evz å pracce mot nå. og er ikkje alltid dei praccer samtidigt som oss . eller i det heile tatt vil spille mot oss. håper at det er fleire lag som holder sammen til neste år. er ikkje så gøy å komme til play offs pga wO.

Med vennlig hilsen fra Tom-Erik Rolland

FYI, wGp har ikke foldet, vi har bare en midlertidig pause for å rydde om i saker og ting internernt + at jeg ikke har mus som virker skikkelig (den kobler seg ut hele tiden :\ ) Og grunnen til at vi måtte gi 2 kamper WO, er forklart, bare så det er sagt ^^

Nå kom jo wgp med i HF ligaen midt i sesongen, men jeg må ærlig innrømme at systemet med å avtale tidspunkt for en kamp er faktisk ikke så lett som du prøver å få det til å virke Entreri. Som en annen kar her sa, det er 10 forskjellige spillere det er snakk om, og alle kan ikke spille alltid. Det er ting som dukker opp som gjør at man ikke kan game, og da tenker jeg ikke på kino, henge med friends osv. Så forslaget med å ha faste kamptider vil jeg tro er ett mye bedre system, selvom det kan lage kvalme for noen. Da kan folk fast si at for eks "søndag kveld er jeg opptatt uanz", og det er lettere å forholde seg til .

Men jeg regner med jeg ikke har så mye jeg skulle ha sagt siden jeg kun var med på halve sesongen, men... for all del, selvom vi ikke replyer på ting, betyr det ikke at man er interessert ei leser tingene. For min del gidder jeg sjeldent replye ting, da eneste vetige jeg kommer på jeg kan si er for eks "nice, kult, supert" etc etc right, og det ser jeg ikke poenget med ^^

TDI (Til Din Informasjon, alternativt turbodiesel) Så skrev du nettopp et informativt og interresant innlegg. Gjør det oftere så er vi på god vei. :D

2. Jeg synes dere overhodet ikke skulle la det være slik at lagene skal få bestemme dag, det skulle heller vært slik at dag og tid var bestemt og da MÅ folk spille. Dette pga det uansett blir tull med det.

I UN-dagene i BF1942 for noen år siden var det alltid kamp klokka 20.00 på torsdager, banna bein. Og da spilte de fleste både CB-ladder, Opencup og praccs i tillegg.

Problemet er nok rett og slett at CS-kidsa i stor grad er noen primadonnaer. :lol:

Sign in to follow this  

• Create New...