Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Robin//

Kong Kord ved roret!

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7214&g2_serialNumber=1 NRK - spiller.no dekker COD4 Cup, Intervju med Roar Halten - Kong Kord

Fra Frokost-TV til hardcore spillkommentator, finnes det ikke grenser for Kong Kords' skillz?

screen7_large.thumbnail_1.jpg(Battlefield.no): Prosjektgruppen for battlefield.no CUP v III er svært stolte av å kunne presentere ett intimt samarbeid med NRK under gjennomføringen av cupen som går av stabelen fredag 31.10 til 2.11-2008. I spissen for NRK står  Roar Halten alias Kong Kord som også er medlem nr 1 her på battlefield.no. Derfor tar vi en prat med mannen selv for og høre litt om hans hverdag i NRK's spillredaksjon og tanker rundt livet.

Kan du presentere deg kort i forhold til den jobben du har nå i NRK? For meg så fremstår din stilling som rene drømme jobben.

Det er det nok mange som synes. Jeg selv inkludert. Jeg er NRKs spillredaksjon. Så enkelt er det.
Du vil vel kanskje ha litt nærmere forklaring på hva jeg fyller dagene med, og det skal du få. Spill er et relativt ukjent medie i NRK-sammenheng. Vi har pirket i det før i TV-programmet Nerd, men med meg er det første gangen at et menneske jobber fast med dette stoffet. Utenom anmeldelser av spill og nyhetsvirksomhet, så er jeg også ?eksperten? på spill i forskjellige radio- og tv-programmer. Og så gjør jeg slikt som dette da, kommentering på nett-tv. Veldig morsomt.

Hvilke forventninger har NRK til battlefield.no Call of Duty 4 cup. Så langt meg bekjent så er dette første gangen dere dekker spillet COD4.
Har dere ukentlige egentreninger i online gaming i arbeidstiden?

Forhåpningene er store. Jeg tror CoD4 er et flott spill å vise fram på denne måten. Grafisk sett er CoD veldig lekkert, og scenarioet i search & destroy er lett å forstå. Jeg håper derfor det blir mye action.
Egentrening, og egentrening, fru Blom. Spiller.no har egne spillservere i Trackmania, CoD 4 og CS:S som jeg henger på. Jeg er hekta på CS:S surf for tiden, dessverre ?. Det blir dessverre litt for lite spilling i arbeidstiden. Bra jeg har en tålmodig frue der hjemme. Du møter meg også på irc @quakenet #spiller.no.

Mange tar mye for gitt, og alt er enkelt å få til, kan du si litt om hva som kreves av dere for å være i stand til å bidra så mye som dere skal og over 3 dager, og hvilken teknologi som må til?

Vi har lyst til å dekke mange events i tiden som kommer. Derfor har vi valgt å tenke enkelt. En mann som gjør alt av det tekniske og kommentering., innimellom med en sidekommentator. Nå har vi en rigg som gjør alt dette. I praksis en spillmaskin og en redigeringsmaskin, 2 PCer med andre ord.

Hvordan ser dere på det norske markedet når det gjelder online spilling. Nordmenn er jo ganske bedaglige med en god porsjon ?skal ikke tro du er noe? mentalitet innarbeidet i folkesjelen. Dette gjør sitt til at vi har mange klaner, men få av disse er profesjonelle klaner. Samsvarer denne holdningen i Norge med deres strategi for å dekke online e-sport.

Vi snakker ikke lengre om en e-sportstrategi, men en eventstrategi. Og i det ligger det at vi like gjerne kan direktesende en Buzz-konkurranse som en CS-match. For oss er det viktig å nå bredt. Og selv om e-sportentusiastene er mange, så vil gjerne nå enda flere enn det. Utfordringen er ofte at det er mye tyngre å lage direktesendte eventer basert på konsoll. Men? det skal vi få til. Når det gjelder janteloven, som du referer til, så tror jeg den står for fall. Det ser vi med utleveringen som skjer i blogger eller på youtube, for å nevne noe. Terskelen for å vise frem seg selv, er mye mindre nå, enn den var for noen få år siden.

Avslutningsvis: kan du fortelle litt om hvordan man som community kommer i kontakt med NRK for samarbeid til forskjellige eventer? Vi har mange blomstrende communitys for spillere og klaner og jevnt over er aktiviteten høy i e-sport Norge. Jeg er sikker på at flere ønsker mer media rundt sine arrangementer.

Japp. Også Spiller.no er avhengig av dedikerte mennesker. Vi har samarbeidet godt med ildsjeler før, og det vil vi gjerne fortsette med. Uten at jeg kan love noe, så er det bare å sende en e-post til [email protected], så kan vi vurdere om vi vil dekke det folk foreslår.
Dette kan like gjerne være en enslig match mellom, for eksempel, de to beste CoD-klanene, som et større LAN. Eller om du har tatt opp en video av deg selv der du regjererer på Guitar Hero : Through Fire and Flames på ekspert, for å nevne noe. Vi er selvsagt avhengig av at det er bra underholdningsfaktor på ett eller annet nivå ?

Takk til K3rmIT for invtervjuet og til Roar Halten som intervjuobjekt!

Dette er utrolig artig.

NRK stiller med Kong Kord i bresjen for å sende mange cup kamper på nett-tv gjennom helgen.

Som Kongen skriver: De er opptatt av mangfoldet, og vi er opptatt av communityet.

Dette vil si en bred dekning av kamper der fokuset er "Morten Minstemann" i like stor grad som "leet spillerene"

Dette blir en kanonheleg med mye action og jeg er sikker på at vi kan se god underholdning også smile.png

Herlig at Spiller.no stiller opp på slikt. Hver underholdningsverdien betraktelig på denne type arrangmeneter for folk som ka nskje ikke er SÅ inne i det gjeldende spillet.

BTW: Kjøper meg sixpence til HF-finalene! biggrin.png

De gamle er fortsatt eldst, Roar - et stykke mannebein uten like.

Når det er sagt, så trenger jeg ikke si noe mer.

Sett og møtt Kong Kord 2 ganger og han er mest karismatiske personen jeg har vært borti.

Er som å se en stor tv-personlighet noe han forsåvidt er også.

:thumbs up:

Det er ennå ledige plasser i cup'en

Cup of duty, dere smile.png

"Mange tar mye for gitt, og alt er enkelt å få til, kan du si litt om hva som kreves av dere for å være i stand til å bidra så mye som dere skal og over 3 dager, og hvilken teknologi som må til?"

Wow...

det var et stk. dårlig skrevet intervju, sorry altså, men noen måtte si det... mange av spørsmålene var dårlig formulert og det kunne heller vært stykket litt opp enn å ta 3-4spørsmål av gangen.

Her har bf.no redaksjonen ligget på latsiden!

On a brighter note; Kult at spiller.no dekker COD4 og Roar Halten, aka Kong Kord, aka Jesus Halten er alltid like tafs å høre på biggrin.png

Flott initiativ!

Hehe, blame me.

Det er ikke uten grunn jeg ikke er i redaksjonen. ;)

Sett og møtt Kong Kord 2 ganger og han er mest karismatiske personen jeg har vært borti.

Word.

Også herlig at NRK har en fyr i den posisjonen som faktisk har erfaring fra klanspilling og vet hva det går i. biggrin.png

Det er jo i så fall utrolig synd. Selv har jeg hele 2(!) bursdagsfeiringer jeg må delta på akkurat denne helgen, hvis ikke hadde jeg garantert mast meg med på et lag.

Enig!

Er sterkt heterofil, men for Halten er jeg villig til å gjøre unntak!

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...