Dexc 0 Report post Posted October 12, 2008 Jeg har BF2 Complete Collection i over 3 måneder nå. Fra dagen jeg kjøpte spille har jeg prøv å få det til å fyngere. Jeg har søk etter løsninger å det ser ut til at flere personer har samme problemet. Problemet: Spille starter opp skjermen blir svart ser ut som det ska starte, men så etter 2 sekunder blir den svart å jeg kommer tilbake til skrivebordet. Ting jeg har prøvd: - Starte som admenistrator - Kjør programmet i kompatibilitetsmodus for : Windows XP (Service Pack 2) + kjør dette programmet som administrator - Høyreklikk på BF2-> properties/Egenskaper -> der er det en linje med Target/Mål som ser sånn her ut "C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 Her bytter du "fullscreen 1" med "fullscreen 0" Du bytter altså 1 med 0 - Lastet ned "BF2_Patch_1.41" - Reinstallert BF2 - Reinstallert Windows (Jeg prøve også å instalere NVIDIA Driver som er en del av installerings menyen) da fikk jeg en error. "Installeringsprogrammet har oppdaget at oprativsystemet som brukes, ikke er Windows. Dette Instaleringsprogrammet og de tilknyttede driverne er bare beregnet for å kjøre på Windows. Installeringen vil bli avsluttet.") Detaljer Data type: Bærbar Windows Vista TM Home Premium Skjermkort: NVIDIA GeForce 8600M GT Prosessor: Inter ® Core 2 Duo CPU T5450 @ 1.66 GHz 1.67GHz Minne(RAM): 4.00 GB Systemtype: 32-byters operativsystem Driver: NVIDIA Driver Er det noen som har hatt det samme problemet? Vet hvordan vi fikser det? Ver grei å hjelpe meg å de andre som har det samme problemet!!! Share this post Link to post Share on other sites
cato_vareggson 0 Report post Posted October 13, 2008 Hva med punkbuster. Hadde my problemer før jeg fikk den riktig innstilt. Men jeg kom som regel inn før jeg ble sparket ut. Share this post Link to post Share on other sites
Søvd 22 Report post Posted October 13, 2008 Ja, dette er et klassisk BF2 problem. Og som oftest henger dette sammen med refreshrate(hz) innstillinger. Hvis du har låst refreshrate, sett denne i så tilfelle tilbake til orginal innstillinger (CSSource spillere liker å låse denne ) Det du kan gjøre hvis det over ikke fungerer er å gå inn på profilen som du finner i "C:\Documents and Settings\brukerkonto\My Documents\Battlefield 2\Profiles01" Åpne video.con i notepad. Her ser det slik ut "VideoSettings.setTerrainQuality 1 VideoSettings.setGeometryQuality 3 VideoSettings.setLightingQuality 1 VideoSettings.setDynamicLightingQuality 0 VideoSettings.setDynamicShadowsQuality 0 VideoSettings.setEffectsQuality 3 VideoSettings.setTextureQuality 1 VideoSettings.setTextureFilteringQuality 1 VideoSettings.setResolution [email protected] Endre denne til det skjermen din støtter VideoSettings.setAntialiasing 2Samples VideoSettings.setViewDistanceScale 1 VideoSettings.setVideoOptionScheme 3" Share this post Link to post Share on other sites
Dexc 0 Report post Posted October 14, 2008 Ja, dette er et klassisk BF2 problem.Og som oftest henger dette sammen med refreshrate(hz) innstillinger. Hvis du har låst refreshrate, sett denne i så tilfelle tilbake til orginal innstillinger (CSSource spillere liker å låse denne ) Det du kan gjøre hvis det over ikke fungerer er å gå inn på profilen som du finner i "C:\Documents and Settings\brukerkonto\My Documents\Battlefield 2\Profiles?01" Åpne video.con i notepad. Her ser det slik ut "VideoSettings.setTerrainQuality 1 VideoSettings.setGeometryQuality 3 VideoSettings.setLightingQuality 1 VideoSettings.setDynamicLightingQuality 0 VideoSettings.setDynamicShadowsQuality 0 VideoSettings.setEffectsQuality 3 VideoSettings.setTextureQuality 1 VideoSettings.setTextureFilteringQuality 1 VideoSettings.setResolution [email protected] Endre denne til det skjermen din støtter VideoSettings.setAntialiasing 2Samples VideoSettings.setViewDistanceScale 1 VideoSettings.setVideoOptionScheme 3" Prøvde det du sa.. Jeg gikk til dokumenter>Battlefield 2>Profiles>Default>Video Slik var det hos meg.. VideoSettings.setTerrainQuality 2 VideoSettings.setGeometryQuality 2 VideoSettings.setLightingQuality 2 VideoSettings.setDynamicLightingQuality 2 VideoSettings.setDynamicShadowsQuality 2 VideoSettings.setEffectsQuality 2 VideoSettings.setTextureQuality 2 VideoSettings.setTextureFilteringQuality 2 VideoSettings.setResolution 800[email protected] (Endret til VideoSettings.setResolution [email protected]) VideoSettings.setAntialiasing Off VideoSettings.setViewDistanceScale 1 VideoSettings.setVideoOptionScheme 1 Men samme resultat ! Share this post Link to post Share on other sites
Søvd 22 Report post Posted October 14, 2008 For morro skyld, prøv å rename videofilene, kan vere datan din ikke klarer å spille av introvideoene, da hopper den over disse. eks. "Dice.bik" endre til "Dice.bik1" Filene ligger her "C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\bf2\Movies" og det er 7stk. Du kan eventuelt flytte eller slette dem fra mappen. Share this post Link to post Share on other sites
Dexc 0 Report post Posted October 14, 2008 For morro skyld, prøv å rename videofilene, kan vere datan din ikke klarer å spille av introvideoene, da hopper den over disse.eks. "Dice.bik" endre til "Dice.bik1" Filene ligger her "C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\bf2\Movies" og det er 7stk. Du kan eventuelt flytte eller slette dem fra mappen. Nopp .. men jeg leste noe om datan min .. det sto på ein nettside at dell pcer ikke kunne bruke andre drivere en dell?? ... Det er derfor jeg ikke har kunnet laste ned driveren for BF2.... eller tar jeg helt feil? Har en Dell XPS M1530? Share this post Link to post Share on other sites
Søvd 22 Report post Posted October 14, 2008 Prøv dette. C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\ BF2.exe "+fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800" Guest_C90_* Jan 22 2008, 07:49 AM Post #5 That´s the same problem, i have. You have to go in your own Documents. There must be a folder with the name Battlefield 2 and than Profiles. In my there is another folder with the name default with the video.con. Open this file with the editor and change the resolution into [email protected]. If you have another folder in your Profiles do the same with the video.con, otherwise Battlefield 2 will start and run until you try to start your account. If it´s work you can start battlefield 2 in normal mode with changing to +fullscreen 1 and change the graphics options in the Battlefield 2 menu to any setting which you want. As I can see you have a laptop and with a little modification you can play in 16:10 fullscreen by adding after +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800 for an resolution of 1280*800 for example or any other resolution which you want. Share this post Link to post Share on other sites
Dexc 0 Report post Posted October 15, 2008 (edited) Prøv dette.C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\ BF2.exe "+fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800" Guest_C90_* Jan 22 2008, 07:49 AM Post #5 That´s the same problem, i have. You have to go in your own Documents. There must be a folder with the name Battlefield 2 and than Profiles. In my there is another folder with the name default with the video.con. Open this file with the editor and change the resolution into [email protected]. If you have another folder in your Profiles do the same with the video.con, otherwise Battlefield 2 will start and run until you try to start your account. If it´s work you can start battlefield 2 in normal mode with changing to +fullscreen 1 and change the graphics options in the Battlefield 2 menu to any setting which you want. As I can see you have a laptop and with a little modification you can play in 16:10 fullscreen by adding after +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800 for an resolution of 1280*800 for example or any other resolution which you want. Har prøvd dette også men jeg fant en person jeg går på samme skole som har samme data som meg.. jeg så på bf2 mappen hans å den så anderledes ut en min.. det var foreksempel : support XP ?? har du denne mappen?? Edited October 15, 2008 by Dexc Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen ^^ 0 Report post Posted October 27, 2008 Høyre klikk på bf2 iconet så tar du kompatibilitet så vis instillinger for alle brukere også haker du have kjør dette programmet som administrator (Viktig at du går inn på Vis innstillinger for alle brukere, og ikke bare tar snarveien uten om) Funket i allefall får meg Share this post Link to post Share on other sites
Head-Hunter 0 Report post Posted November 8, 2008 Hei! Har også det samme problemet. Dette gjorde jeg: 1. Installerte BF2 2. Reboota. 3. Installerte 1.41 patch. 4. Reboota igjen. Jeg opplevere det samme som deg, når jeg trykker på BF2 ikonet, så blir skjermen svart, deretter går den tilbake til skrive bordet. Hjelp! Share this post Link to post Share on other sites
zukuma 0 Report post Posted November 17, 2008 (edited) Prøv dette.C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\ BF2.exe "+fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800" Guest_C90_* Jan 22 2008, 07:49 AM Post #5 That´s the same problem, i have. You have to go in your own Documents. There must be a folder with the name Battlefield 2 and than Profiles. In my there is another folder with the name default with the video.con. Open this file with the editor and change the resolution into [email protected]. If you have another folder in your Profiles do the same with the video.con, otherwise Battlefield 2 will start and run until you try to start your account. If it´s work you can start battlefield 2 in normal mode with changing to +fullscreen 1 and change the graphics options in the Battlefield 2 menu to any setting which you want. As I can see you have a laptop and with a little modification you can play in 16:10 fullscreen by adding after +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800 for an resolution of 1280*800 for example or any other resolution which you want. Har prøvd dette også men jeg fant en person jeg går på samme skole som har samme data som meg.. jeg så på bf2 mappen hans å den så anderledes ut en min.. det var foreksempel : support XP ?? har du denne mappen?? Funka det da? Edited November 17, 2008 by zukuma Share this post Link to post Share on other sites
Dexc 0 Report post Posted November 30, 2008 Noe som fungerte for meg var å koble laptoppen til en skjerm.. Det er et problem med skjermen å jørr Share this post Link to post Share on other sites
Dexc 0 Report post Posted December 1, 2008 Prøv dette.C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\ BF2.exe "+fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800" Guest_C90_* Jan 22 2008, 07:49 AM Post #5 That´s the same problem, i have. You have to go in your own Documents. There must be a folder with the name Battlefield 2 and than Profiles. In my there is another folder with the name default with the video.con. Open this file with the editor and change the resolution into [email protected]. If you have another folder in your Profiles do the same with the video.con, otherwise Battlefield 2 will start and run until you try to start your account. If it´s work you can start battlefield 2 in normal mode with changing to +fullscreen 1 and change the graphics options in the Battlefield 2 menu to any setting which you want. As I can see you have a laptop and with a little modification you can play in 16:10 fullscreen by adding after +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800 for an resolution of 1280*800 for example or any other resolution which you want. Har prøvd dette også men jeg fant en person jeg går på samme skole som har samme data som meg.. jeg så på bf2 mappen hans å den så anderledes ut en min.. det var foreksempel : support XP ?? har du denne mappen?? Funka det da? Nei ' /> men det som fungerer er å laste ned en bedre prosessor. når du har gjort dette så skal det fungere.. Jeg fikk det ikke till etter å ha lastet ned bedre prosessor driver, men når jeg fikset oppløsningen ned til 800x600 så fungerte det.. Prøv dette.. hvis ikke så har jeg ikke peiling Share this post Link to post Share on other sites