Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Olla

Uteplassar i Tigerstaden

Recommended Posts

No er det knappe to månadar sidan eg flytta til Oslo, og eg og mine bukameratar har til no oppdaga at utvalet av utestadar for oss under 19-åringar ikkje er så altfor stort. I alle fall etter det vi har sett og høyrd. Det er litt kjipt å flytte til Oslo når ein er 19 igrunn, særleg når underetasjen i leilegheita er ein innbydande 20-årsbar -_(\

Når sant skal seiast har eg heller ikkje den mest spektakulære skjeggveksten, så å snike seg inn på ein slik stad er ikkje veldig realistisk.

Så langt har vi berre funne tre stadar vi kan opphalde oss på, som er Møllers, Luna Park og Trompeten. Dessutan likar eg sistnemnte særs lite sidan det er ein karaokebar, og fordi eg ikkje er noko spesielt glad i ølsorten dei tappar der. Jau, eg er kresen. Så ja, vi kan som sagt tenkje oss å utvide horisonten litegranne og finne nye stadar å opphalde oss på i helgene. Gjerne i sentrumsområdet, og gjerne med ein ølpris som ikkje siktar så altfor høgt mot 60kr-lappen.

Er det nokon som kan meddele vennlege tips, eller er alt håp ute?

Tror det skal være mulig å komme inn som 18 åring på Evergreen(er 20års grense men har aldri sett noen vakter) som er ett brunt studentsted rett ovenfor Blitzhuset.

Mosquito heter nå Crystal eller noe atm. ekkelt sted med ekle mennesker.

prøvde oss på Stravinsky igår, men der var det fryktelig mye mennesker så vi endte opp på Gabler istedet, 18 år på fredager, og jeg hadde det relativt morsomt. mye liv

gossip room har vel også 18, men der er det mye rart etter hva jeg har hørt + at kleskoden er laaaame

edit: møllers er forøvrig PWN!

Blå er vel i teorien 20, men når det er konsert virker det som det ikke er noe problem å være 19. Gossip Room er det andre stedet jeg vet om, men det er ofte jævlig lang kø der.

Rå er vel stedet for de som liker litt hip hop. vet ikke aldersgrense der tho

Var noen ganger på Møllers før jeg fylte 20, helt jævlig bule.

WOOORD!

Jeg hang veldig mye på Møllers da jeg var 16-20 år. Likte meg godt der den gangen. Nå er det jo 12 år siden jeg ble 20, men det virker da ikke sååå anderledes der nå (har tittet innom ved et par anledninger, i forbindelse med konserter i området eller liknende). Om man ikke er av den rocka typen kan jeg imidlertid godt forstå at man ikke trives noe særlig.

Møllers har da ok stemmning det, man må bare ikke ha noia mot mennesker i sort, for er mye gothere der. Men imo er det MYE bedre enn glatte sideskillfjortisser som henger rundt karljohan. Men altså, det er jo sykt mange steder man kan stikke selvom man er under 20, er flust av puber som er koselig å henge på hvor det aldri er vakter. Er du derimot ute etter dansegulv og søte jenter så er det ikke mye uten fake legg.

Takkar for tips.

Var på ein stad som heiter Roxy elns i går for å møte ei venninne. Heilt OK uteplass, men med ræva musikk.

Når det kjem til Møllers høyrer eg støytt og stadig om at der er så sjukt mange gotarar, men sjølv om eg har vore der fleire gongar har eg enda ikkje sett noko til hordane av desse berykta svartkledde folka. Kanskje eg er der på feil tidspunkt, eller kanskje eg rett og slett ikkje har hatt augo med meg.

Vi hadde en pub her på hjemplassen, Helheim, som hadde det fine ryktet at det var bare gotere og black metal-folk der. Vi som faktisk brukte å henge der så virkelig ikke dette. Sure, plassen hadde dekor i norrøn stil, men det var kjempemange hyggelige folk der, og det ble for det meste spilt rock og metal fra 70-80-tallet der.

Av dette har jeg kommet fram til at man ikke bør dømme uteplasser etter første kikk.

Sist jeg var på blitz var det vel 3-4 andre der. Vet ikke om det fortsatt er mennesker der, men miljøet har vel dødd ut.

Stargate har tradisjonelt sett ikke vært så nøye på å sjekke leg. Trivelig sted med enda mer trivelige priser.

Anbefaler et sted som heter Skuret på det sterkeste, 18 års aldersgrense på mandager, 20 resten av uka. Tror ikke de har noen dørvakter, så skal ikke være så voldsomt vanskelig å komme seg inn utenom. Ølprisen er chill, de tar 99 kr for en 2 liters-mugge før kl. 10. På mandagene har de hip hop-quiz, og Don Martin fra gatas parlament er DJ der, var hvertfall sånt opplegg jevnlig da jeg var der i sommerferien. Tror de kjører mer rock n' roll/pop-stil resten av uka. Innventaret der er i typ 20'årene og er generelt fete folk.

karta.jpg

Ligger overfor en rema eller noe.

Edited by J.J. Polis

De fleste steder som slipper inn 18åringer er dritt. Jenter på godt under 18 og gutter som er endel eldre er en gjenganger. Betong er 18 noen ganger som nevnt, stedet ovenfor Blitz er vel bare en vanlig pub, men visstnok veldig billig øl. Garage og Maiden for konserter. De folka som henger på f.eks Cosmo er kjipe folk, kjipe steder. Mono er vel en ide? Blitz er i brakker for tida, men det kan være artig å være der i helgene om de har konsert eller DJ. Endel trivelige folk, billige konserter og ofte endel bra band. K Jack: Er fullt der i helgene, ialfall tidvis mye folk, men er j ikke alltid så mange der til vanlig, da er det mer cafe/hengested