Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Keown

Elektronisk musikk

Recommended Posts

Okok, her er jeg på denne festen, kjenner ikke så utrolig mange, men helvete så stilfullt. Var en sånn iskald stilfull leilighet med rare møbler og, helt 'skalla' liksom. Også var musikken og stilen den samme, elektronisk fengende musikk! IKKE techno, trance, rave eller lignende. 'Skikkelige' trommer, og stilfull fengende elektronisk musikk rett og slett!

Anbefal mye, har tenkt å begynne med slike stilfulle fester i framtiden. Så gief :(

Prodigy, kongene av Electronica :(

Joda, har mye topp musikk de! Tenkte mest uten vokal, men anbefal hva dere føler her!

Pettern: skal se om jeg finner et par eksempler på hva jeg tenker på.

Electronica/electronic er jo en ganske bred sjanger. Noen forskjellige type låter fra artister som alle er knall:

guuud rickroll er sååååå 06/07...

Er sikkert på bærtur med denne, men den er kul uansett!

Mulig det er downtempo du ser etter?

Ikke at jeg har noe særlig peil men bare søkte litt på youtube og hørte at det kanskje kunne passe deg.

Random sanger jeg fant:

Har en kjekk mix som ble laget av en kar jeg kjenner i nederland, kan laste den opp på rapishit eller megashit om du vil?

Anbefalar særleg Amon Tobin.

Han har laga mykje rart innanfor electronica, drum&bass, etc.

Eksmpel på låtar:

Saboteur - frå albumet Supermodified.

4 ton mantis - frå Supermodified

Du bør også sjekke ut noko som heiter "Solid Steel Presents Amon Tobin: Recorded Live".

[Wikipedia link]

Eg vil også anbefale Portishead.

Dei lagar musikk som kanskje ikkje er like "elektronisk", men dei er no borti det elektroniske iallefall...

Musikken er knallbra og saman med stemma til dama som syng (Beth Gibbons), blir det svært stemningsfullt.

Roads - Live at Roseland NYC (litt vel mykje lyd på basstromma her, høyres ikkje slik ut på cden...)

Konserten frå Roseland Ballroom i New York, var mitt første "møte" med Portishead. Anbefalar på det varmaste.

Ulver.

Disse er ganske spesielle. Mye av det er ganske melankolsk. Andre ting er rett og slett syre, men jeg elsker ULVER. Søk på dem på youtube så finner du mye.

De eldre sangene deres er svartmetall. Så vær på vakt når du søker hvis du ikke liker det :(

Vet ikke om det er helt samma greia, men. Ralph Mayers and the Jack Herren band

random sang

Bonobo - Flutter

http://www.youtube.com/watch?v=C2pG8EtH6C

Sjekk gjerne ut de andre der :(

Andre som kaaanskje er litt hardere og raskere, but yet so classical (kommer sikkert ann på sang til sang) er jo Prodigy som er nevnt, The Chemical brothers, Justice, Mylo, Crystal Castles, Daft Punk mm.

Edit: og Ugress og Røyksopp seff, men de var nevnt

Edit: og Groove Armada seff :(

Enig med viva, ratata anbefales så absolut!

picture this soundtrack ftw!

Mulig det er downtempo du ser etter?

Ikke at jeg har noe særlig peil men bare søkte litt på youtube og hørte at det kanskje kunne passe deg.

Random sanger jeg fant:

Har en kjekk mix som ble laget av en kar jeg kjenner i nederland, kan laste den opp på rapishit eller megashit om du vil?

Virket bra det der, last gjerne opp om du vil. Jeg er interessert! :(