Sign in to follow this  
Puffah

Jakt & Fiske

Recommended Posts

et fiskevann inn mot grensa tel sverige, fikk endel på møresilda, restn på diverse sølvkroken sluker. Skal sies at jeg ikke fikk alle da, var noen kompiser som hadde tatt turen. Har vært der to år på rad nå, fortsatt ingen under 1 kilo, det er helt sjukt :)

Å fytti... :D

Kunne du vært grei å meddele med hvilket vann det er snakk om? Blir LETT en tur dit neste sommer når jeg uansett er i nærheten... Er vant til torsk på 10 kg og gjerne litt til, men ørreter skal jeg være sjeleglad for om kommer oppi halvkiloen.

Selvfølgelig! :) Sitter og gleder meg som en unge til den 25.

Blir sikkert noe småviltjakt og men er Elgjakta jeg gleder meg mest til biggrin.png

et fiskevann inn mot grensa tel sverige, fikk endel på møresilda, restn på diverse sølvkroken sluker. Skal sies at jeg ikke fikk alle da, var noen kompiser som hadde tatt turen. Har vært der to år på rad nå, fortsatt ingen under 1 kilo, det er helt sjukt :)

Syyyykt! Nord-Norge dette da eller?

Min gullfangst i år ble en fjellørret på 4,5 kg.

Status for årets jakt så langt: Et godt stykke stødig Orrhane. smile.png

Et godt stykke stødig Orrhane. ' />

p

Blir småviltjakt et par måneder framover, kun skogsfugl.

Må vel prøve å få fatt i noen rådyr også.

Håper på å ta en tur i skauen til helga hvis muligheten byr seg.

Syyyykt! Nord-Norge dette da eller?

Min gullfangst i år ble en fjellørret på 4,5 kg.

Status for årets jakt så langt: Et godt stykke stødig Orrhane. smile.png

jepp, nordnorge =)

fjellørret på 4,5 er ganske sykt da, har du noen bilder?

Var en tur i år også, masse stor ørret!

Har blitt to ryper hittil i år. Ekstremt lite lirype i fjellet. :)

Sist helg ble jakta ødelagt av kraftig tåke, men fikk observert enorme mengder fjellrype. Tydelig at den er mer hardfør enn lirypa, siden fjellrypebestanden øker fra år til år.

Fjellørret på 4,5 kilo ja. Greit det! ;)

Har blitt to ryper hittil i år. Ekstremt lite lirype i fjellet. :)

Jau, skulle egentlig på Hardangervidda på rypejakt, men fikk kvote på 5 stk. på 1 uke, så droppa det ;)

' />

Var på jakt i helga, fikk leid en liten koie på terrenget.

Så kun et par orrhaner og 2 stk tiur, men fikk dessverre ikke skuddhold.

Blir vel på'an igjen til neste uke p

Jakta nærmer seg nå, noen har planer om å ta turen ut i skauen eller på fjellet i år?

Noen som enda ikke har tatt storviltprøva?

Har trua på at det blir bra fangst i år, var ganske tassent i fjor.

Har også et par nye børser jeg må få innskutt og prøvd, blir moro :blink:

Jessda, skjøt opp for storvilt ikveld så nå gleder jeg meg til Elgjakta starter! :blink:

Blir sikkert litt åtejakt på rev også! :blink:

Da er det kun 3 dager til det braker løs med småviltjakt igjen. Hvem sliter med drømmer om flaksende ryper, og bomskudd for tiden? Håper jeg ikke er alene? :)

Nå har det jo vært stedvis lemenår, så har ekstremt god trua i år!

Jakta nærmer seg nå, noen har planer om å ta turen ut i skauen eller på fjellet i år?

Noen som enda ikke har tatt storviltprøva?

Har trua på at det blir bra fangst i år, var ganske tassent i fjor.

Har også et par nye børser jeg må få innskutt og prøvd, blir moro ' />

oh jg gleder meg =) av pers årsaker har jg ik fått jakta siste to åra pga ymse;P

men blir småvilt jakt iår da felles jakta begynner=)

gleder meg til og prøve min nye halvauto baretta=) og seff min gammle trofaste diamnod over under=)

blir litt sein jakt iår men med det gode lemmen året og annet fireint så har jg trua mye er igjen da jg jakter der folk flest ikke klarer gå=)morro blir dt som alltid=) luftgeværet som er godkjent for jakt på småvilt i the uk skal li med for og ta par ørret i bekken som alle år tidligre;P

til dere som skal på elg++ jakt lykke til og go jakt=) småvilt dere også=) spent se i tråden her etter endt jakt på fangst raport=)

til alle,vær forsiktig og go jakt=)

edit:nei settepotet ikka bare du som har de drømmer xD p

hæ? hva har skjedd?

Første gang vi er på jakt med bikkja (1 år) og ble borte i 4 - 5 timer. Tenkte jo det verste med en gang. Men så la vi igjen en jakke med godbiter på og der lå hu å sov. Når vi gikk tilbake for å sjekke om hu var der.

Blir å feste en sånn "sender" rundt halsen neste gang. Så vi har mere oversikt over hvor hu er.

hæ? hva har skjedd?

Første gang vi er på jakt med bikkja (1 år) og ble borte i 4 - 5 timer. Tenkte jo det verste med en gang. Men så la vi igjen en jakke med godbiter på og der lå hu å sov. Når vi gikk tilbake for å sjekke om hu var der.

Blir å feste en sånn "sender" rundt halsen neste gang. Så vi har mere oversikt over hvor hu er.

Hadde blitt nervøs da ja.

Kjøpte meg en hundepeiler likegodt, man vet jo aldri.

Da var sesongkort i orden, bestilt hytte ved et flott terreng om en par ukers tid.

Etter dårlig fangst de siste åra, har jeg trua i år tongue.png

godt dere fant hu igjen da stifi=) slikt er ikke gøy,,

ble dt no fangst da btw?=) type jakt er du på?=)

daniel,du må sikte bedre vettu;P hehe tongue.png

godt dere fant hu igjen da stifi=) slikt er ikke gøy,,

ble dt no fangst da btw?=) type jakt er du på?=)

daniel,du må sikte bedre vettu;P hehe ' />

Skal innrømme at det har blitt alt for lite trening med hagla.

Skyter mest med riflene p

Hadde kjempefin rypejakt ifjor. I år blir det dog ikke mya jakt på meg - pga. av ryggprolaps så klarer jeg ikke å gå så langt (er derfor jeg surrer så mye her på forum). Skal på tur til terreng ved Nilsebu, tar også med salong og fiskestang denne gangen, får se hvordan det går.

Tok årets første tur med hagla på lørdag, i lokalt terreng. Det vil si null jaktkort, og ingen andre jegere. Herlig! Men, det fantes omtrent ikke fugl. Har nesten dårlig samvittighet for de to lirypene jeg skjøt. Så kun 3 liryper og 6 fjellryper totalt. Skylder på været, som var helt jævlig bra. Nesten 20 grader.

Har også skaffet følgende dingseboms:

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/tilbe...asy-hit-9001477

Dette fungerte faktisk over all forventning! Har før hatt en vanlig rød plastikkdings på hagla. Var påmontert når jeg kjøpte. Ulempen er at jeg har en tendens til å ha begge øyne åpne når jeg skyter, og da har den null funksjon siden både høyre og venstre øye ser den.

Men: på Easy-Hit så ligger rødpunktet skjult inne i et lite rør, slik at det er KUN høyre øye som ser punktet når du følger viltet med begge øyne. Rett og slett genialt. Skyter aldri leirduer, men i helga så datt jo alt jeg kom på skuddhold på. Og ja: jeg skyter vanligsvis svært dårlig. Anbefales!