Hst 1 Report post Posted August 30, 2009 Ja, jeg er helt crazy. Share this post Link to post Share on other sites
ChaccO 0 Report post Posted September 4, 2009 det er ikke lenge til startskudde for fugeljakta starter no. Hvordan legger dere opp treninga til startskuddet? Er det en tur på leirduebanen dagen før - stå i kø i noen timer - brenne av 25 skudd fortest mulig for å funksjonsteste hagla eller holder dere skillza vedlike året rundt? Share this post Link to post Share on other sites
Settepotet 2 Report post Posted September 4, 2009 Tar 2-3 turer på leirduebanen i august. Aldri brydd meg så hardt om leirduer, treffer nok fugl. Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted September 4, 2009 Sier litt om hvor mye du vet om jakt. Hva tror du ville ha skjedd hvis det ikke var jegere? Hvis det ikke var jegere ville ikke du hatt noen unnskyldning for å skyte på stakkars små forsvarsløse dådyr med store, brune øyne som egentlig bare leter etter mammaen sin Share this post Link to post Share on other sites
Puffah 0 Report post Posted September 4, 2009 Skal inn på jaktfeltet våres i morra og gjøre klar postene. Litt småfiks her og der Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted September 4, 2009 Ja, jeg er helt crazy. Hvis du prøver å si Hst ender du opp med å si Hest...eller noe lignende i allefall. Share this post Link to post Share on other sites
veXed 4 Report post Posted September 7, 2009 Fredag blir første jaktdag for meg i år, da går turen opp til Hjartdal igjen. Dette er jo ganske fint med tanke på at Dyrsku'n starter samme dag, så blir vel en tur innom der iløpet av helga også tenker jeg. Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted September 7, 2009 fant løsningen på alle ørretproblemer, både i fersk- og saltvann: http://www.elbe.no/Produkter/Wobblere/Rapala_wobbler/677 aldri fått så mye napp i mitt liv, GBK til kveld/natt, GBM til dag. Share this post Link to post Share on other sites
Puffah 0 Report post Posted September 7, 2009 Drar på første jaktturen på fredag jeg også, rett etter skolen Share this post Link to post Share on other sites
ChaccO 0 Report post Posted September 8, 2009 No er hagla skutt inn.. salongen skyter 10 skudd innen 5 kronen på 25 m og rifla e på vei te å bli skutt inn i løpet av neste uke. Torsdag etter lunchen så stikker jeg rett fra arbeid og ut i hommelvika (mellom trondheim og værnes) for å gå noen timer. Genialt å få gratis jaktterreng igjennom jobb ' /> Håpe på å finne meg en stor tiur el noe slikt. Ser jeg den forpulte haren så skal den få springe, lærte av det i fjor etter å skutt en stor hare etter 5 min gåing. Måtte drasse med den resten av dagen Share this post Link to post Share on other sites
veXed 4 Report post Posted September 13, 2009 Da var Hjartdalsjakta over for i år tror jeg. Så ikke så mye som en eneste spurv etter to femtimers søk fredag og lørdag. Det vi derimot så mye av (som vanlig) var reinsdyr. Den ene gangen sto vi bare 20 meter fra en svær okse. Den så på oss og lurte fælt, men siden vi satt helt stille så skjønte den ikke hva det var (reinsdyr som dyr flest har jo elendig syn) Det var etter at den hadde gått forbi oss og vinden snudde at den plutslig fikk fart på seg. Jeg er sikker på at det vi lett kunne sniki oss frem og knifa den (hvis slikt hadde vært lov vel å merke ' />) Skulle jo helst hatt bilde av det, men den kom så fort på og kameraet lå i sekken, så da ble det sånn. Bedre med en god opplevelse enn et ræva bilde av en løpende rein sier nå jeg Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted September 13, 2009 fant løsningen på alle ørretproblemer, både i fersk- og saltvann:http://www.elbe.no/Produkter/Wobblere/Rapala_wobbler/677 aldri fått så mye napp i mitt liv, GBK til kveld/natt, GBM til dag. Selger MYE av den der jeg jobber, har hørt den skal funke suverent! Kjøpte rifle(Weatherby Vanguard Synthetic 30-06) for noen dager siden, skal kjøre den til børsemaker på onsdag gjenga løpet så jeg kan putte på lyddempern ' /> Må få skutt den inn, så kan jakta begynne. Bruker kun hagle for øyeblikket. Skal en tur i skauen på torsdag, se om jeg får skutt noe..hadde vært digg med litt kjøtt i frysern! Artig å lese de tåpelige antijaktinnleggene deres Share this post Link to post Share on other sites
Settepotet 2 Report post Posted September 14, 2009 Første jakthelg regna bort, så dro på fylla i stedet Vexed: det heter vel strengt tatt reinsdyrbukk? Share this post Link to post Share on other sites
veXed 4 Report post Posted September 14, 2009 jaja bukk da. Stor var den i hvertfall! Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted September 23, 2009 Var ute i dag, fikk ikke no. Så noe, hørte mye! Skal en tur i samme terreng på fredag og mandag, sjangse på å hilse på pippip da. Share this post Link to post Share on other sites
Puffah 0 Report post Posted September 23, 2009 Fullmåne fjerde oktober.. Gjenstår å se om Sunnmøre klarer å lage opplett vær den helga.. Share this post Link to post Share on other sites
Settepotet 2 Report post Posted September 24, 2009 Ble fjellrypejakt på lørdag i et STRÅLENDE høstvær. Fantastisk dag. Enormt med fjellrype, men det var også mye folk i terrenget så det førte ikke til så alt for mange skuddsjanser siden de ble jagd hele tiden. Ble 4 stykk på meg, og 4 fordelt på tre kompiser. Onsdag kveld så drar vi til Møre, for 4 dager med fjellrypejakt. Er meldt et helvetes møkkavær, så sekken fylles også godt med øl og andre godsaker Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted September 24, 2009 Høres bra ut! Share this post Link to post Share on other sites
Puffah 0 Report post Posted September 24, 2009 Var å skøt inn salongrifla.. Så irriterende mange kråker på jaktområdet i år! Share this post Link to post Share on other sites
Red-FoX 0 Report post Posted September 25, 2009 Fesketur i sommar, beste turn eg nån gang har hatt, ingen under 1 kilo Share this post Link to post Share on other sites
Settepotet 2 Report post Posted September 25, 2009 Men i svarte helvete. Det var litt av en fangst! Sinnsykt! Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted September 25, 2009 Fesketur i sommar, beste turn eg nån gang har hatt, ingen under 1 kilo Haha dæven! Hvor lang tid brukte du på å dra de? Fikk felt årets første orrhane i dag Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted September 25, 2009 Fesketur i sommar, beste turn eg nån gang har hatt, ingen under 1 kilo hvor i HELVETE var du og hva bet de på? Share this post Link to post Share on other sites
Red-FoX 0 Report post Posted September 25, 2009 et fiskevann inn mot grensa tel sverige, fikk endel på møresilda, restn på diverse sølvkroken sluker. Skal sies at jeg ikke fikk alle da, var noen kompiser som hadde tatt turen. Har vært der to år på rad nå, fortsatt ingen under 1 kilo, det er helt sjukt Første ørreten Share this post Link to post Share on other sites