sadolf 1 Report post Posted August 25, 2009 Få deg et tåkefilter... Share this post Link to post Share on other sites
ChaccO 0 Report post Posted August 25, 2009 kan vel ikke noe for at man ikke har rydda opp arbeidslyse etter sæ etter en lang dag me jobbing på gården? BTW: den kikkerten jeg kjøpte på ebay.. MØK!!!!!!!! blir en nikon istede no Share this post Link to post Share on other sites
Puffah 0 Report post Posted August 25, 2009 kan vel ikke noe for at man ikke har rydda opp arbeidslyse etter sæ etter en lang dag me jobbing på gården?BTW: den kikkerten jeg kjøpte på ebay.. MØK!!!!!!!! blir en nikon istede no Vel, når du fikk rifle OG kikkert for 3300, så sier det seg selv Er det noen regler med hvor langt vekk fra hus man må gå før man kan skyte? Jeg har en flokk på 10-12 hjort som driver og sprader rett nedenfor huset om kveldene. Nom nom hjortesteik. Om du har løyve/avtale til å jakte der så tror jeg ikke det er spesielle begrensninger for avstand fra andre hus. Bare pass på sikker bakgrunn Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 25, 2009 Er vel bare at du ikke kan bruke fastmonterte lys som "lokkemiddel", forsåvidt ikke noe lys i det hele tatt. Ikke lov med "kunstig" lys, det vil si alt bortsett fra sola Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted August 25, 2009 Åh, fiske også. Er det noen bf-ere som driver med fiske, eller er dere crazed gunmen alle? Er fluefisker selv. Har en ni fots Redding ørretstang som jeg i år har fått 2 fisk på. Forferdelig fiskesesong så langt på grunn av varmen. 3 dager på Hardangervidda = ikke et eneste napp Share this post Link to post Share on other sites
Cecion 0 Report post Posted August 25, 2009 Er vel bare at du ikke kan bruke fastmonterte lys som "lokkemiddel", forsåvidt ikke noe lys i det hele tatt. Ikke lov med "kunstig" lys, det vil si alt bortsett fra Sola Duh! Share this post Link to post Share on other sites
ChaccO 0 Report post Posted August 26, 2009 Åh, fiske også. Er det noen bf-ere som driver med fiske, eller er dere crazed gunmen alle? Er fluefisker selv. Har en ni fots Redding ørretstang som jeg i år har fått 2 fisk på. Forferdelig fiskesesong så langt på grunn av varmen. 3 dager på Hardangervidda = ikke et eneste napp Fiske å . har slitt ut 2 fluestenger, men foretrekker mark å dupp me en kjel på båle Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 26, 2009 Fisker egentlig bare med sluk, men kjøpte fluestang her om lørdagen, så må få prøvd det også. Har blitt en del dorging ettersom fattern har kjøpt ny båt. Dere som fisker, sleng opp pers. hvis dere vil Share this post Link to post Share on other sites
Settepotet 2 Report post Posted August 26, 2009 Laks, 7 kilo. Tatt forrige helg. Ørretfangst i starten av august. Pen fjellørret Fra Børgefjell, sommeren 2006. Rypefangst Lirype Største fisker er da laksen øverst på 7 kilo, og fjellørret på 2 kilo. Fisker laks kun med flue. Til fjellørreten går det mye i mark og sluk. Når det gjelder jakt, så går det hovedsaklig i fjellrypejakt da jeg synes det er 10x mer utfordrende enn lirypa. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 26, 2009 Lekre bilder! Torsk, 7kg.(Pers) Torsk 7.2kg. Fikk dette i posten i dag, blir artig å få montert og så prøvd det. Share this post Link to post Share on other sites
Settepotet 2 Report post Posted August 26, 2009 Enten har du jævla store føtter, eller så er det den minste 7,2 kilosen jeg har sett Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 26, 2009 Enten har du jævla store føtter, eller så er det den minste 7,2 kilosen jeg har sett Var veldig kort, og jævlig feit! Bruker skostr. 47 Share this post Link to post Share on other sites
Settepotet 2 Report post Posted August 26, 2009 Det forklarer en del Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 26, 2009 Det forklarer en del Hehe forhåpentligvis, ble nesten sjokkert da jeg veide den. Share this post Link to post Share on other sites
ninjabloo 50 Report post Posted August 26, 2009 Må være fylt med bly den jæveln der. Har fisket litt i sommer, men har ikke blitt det helt store. Skal prøve å lure storgjedda i nærmeste fremtid, må finne ut om det er noe tess med jerkbait-fiske. Share this post Link to post Share on other sites
Cecion 0 Report post Posted August 26, 2009 Nå kan jeg virke veldig dum, men er det der røyer? En blå røy virker jo litt spesielt Share this post Link to post Share on other sites
Muldvarpen 0 Report post Posted August 26, 2009 Lurte litt på de fiskene der jeg og Hitterste og største er jo definitivt røye, men de andre? Blå fisk? Skummelt og jeg har en eksamen i ferskvannsfiskforvaltning Share this post Link to post Share on other sites
ninjabloo 50 Report post Posted August 27, 2009 Er nok lyset, de er ikke så blåaktige. Men det er to forskjellige røye-typer. Femundsrøye og Litj-Vonsjørøye. Sistnevnte er finest og rødest i kjøttet. Share this post Link to post Share on other sites
xxx 2 Report post Posted August 29, 2009 Jakter hver helg. På damer under 16 år. Share this post Link to post Share on other sites
torres 17 Report post Posted August 29, 2009 provoserende azz grandis Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted August 30, 2009 her er min beste ørret: 9 kg eller ikke.. etter halvannet døgn rundt øyungen og bjørnsjøen denne helgen noterer jeg en sucker på 190 g og to napp som begge tok snøret... Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted August 30, 2009 Pent fjes, qed! Ontopic: Ekte menn skyter andre mennesker, ikke forsvarsløse ting Share this post Link to post Share on other sites
Hst 1 Report post Posted August 30, 2009 Sier litt om hvor mye du vet om jakt. Hva tror du ville ha skjedd hvis det ikke var jegere? Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 30, 2009 Jegere jakter vel egentlig for å få en primitiv bekreftelse på at vi kan skaffe mat om det skulle behøves. I tillegg er det kjempespennende når man jakter. I dagens moderne tid så blir jaktutbyttet en eksklusiv matbit under finere former med rødvin og mye ljuging på en lørdagskveld. Det er faktisk mange kristne prester som jakter med god samvittighet. Det er viktig å forstå ekologien på jorda, vi mennesker er bare en del av den som alle andre varelser, men vi skal forvalte den med kunnskap på en mest human måte som mulig. Som det var før(og som det også er nå), spise eller bli spise. Naturen er faktisk nådeløs i mange avseende når vi bedømmer den utifra et menneskelig perspektiv, men utifra planetperspektiv er det normalt å spise eller bli spist. Om du studerer dypt inni ekologien, ser du at det ikke er ingenting som går til spille i naturen. Så dette et annet sted, endret litt på det. Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted August 30, 2009 Sier litt om hvor mye du vet om jakt. Hva tror du ville ha skjedd hvis det ikke var jegere? Jesus, so much for sarkasme. Herregud hst, alt får deg til å tenne på alle pluggene. Share this post Link to post Share on other sites