Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Laban

Army'n

Recommended Posts

:(

Skjold militærleir, kaldt øde lite sted ligger midt i en liten bygd ved navn Øverbygd (ødebygd) et par hus, en skole, en coop mega butikk et utested/bar der alle soldatene går i helgene når man har helgeperm. Som ironisk nok heter karma (du forstår når du er der)

Du har et hardt år forann deg, mye kulde, lange triste mørke dager ihvertfall når mørketiden setter inn. På det mørkeste har du en time med skumring/halvlys. Men du venner deg til det efterhvert. Synd du kommer inn i januar, ingen tid til å venne deg til kulden. Det er det verste.. Jeg hadde heldigvis innrykk i 2bn på høsten., fikk god tid til å venne meg til kulden sånnsett.Ellers så er hele oppholdet der oppe hva du gjør det til selv.

Lykke til

pfff, venner seg fint til alt klima etterhvert. syte over kulde....gjeng med pøssies.... :(

Kulde er jo ikke problemet her oppe, er mer at det er lite lys. Fint men litt vanskelig når man er i hæren I would think.

e: ikke det, er jo kalt som faen på skjold!

mørketida er den beste del av året imo. Spesielt her oppe hvor det er null lys. Hadde det ikke vært for det totale mørket fra oktober/november til mars/april, så hadde jeg seriøst ikke klart å bo her. Sommertida med midnattsol og lys døgnet rundt er det verste ever i mine øyne. Blir totalt utslitt av det

Er på Skjold leir nå. Akkurat ferdig med rekrutten. Er i IngBn, oversetningskompaniet. Ping virker rimelig fett syns jeg. spesielt sting.. Etter 6 uker her oppe så syns jeg det er rimelig ålreit faktisk. God velferd, til tider. En del aktiviteter å gjøre på fritiden. Kan bare nevne DDR som jeg er blitt jæævlig god på disse 6 ukene.

Snakka med en fyr fra ping om beretløp. De hadde da løpt 15 kilometer med våpen og stridsvest og i tilleg gjennom hinderløype og noe annet drit. Det er et helvete akkurat der å da, men skal love deg det blir deilig å bli ferdig med det. Og når du ser tilbake på det i ettertid så tenker du at det er en grei erfaring å ha med deg.

For meg Bn2 er en gjeng med slakapunger spør du meg. Snakka med noen derifra. Under bivuak fikk de feltrasjoner hver dag og fikk sove i godt og varmt telt og sovepose hver dag. Mens vi i den mandige OVSKP måtte sove under åpen himmel uten å ha spist på to døgn, i tilleg til å ha marsja heile dagen.

Syns du bør glede deg til skjold. Nå har jeg bare vært her i 6 uker, og det har såvidt begynt å bli kaldt. Men til nå så stortrives jeg her.

Føler egentlig jeg burde ha vært i nordnorge, og ikke i gardehelvette. Doc: 15km er jo ikke akkurat døden da, finnes mye værre ting å bedrive tjenesten med.

Army'n er bare vås har jeg kommet fram til i min drunken haze. Folk snakker om disiplin, men er ikke det å være udisiplinert en del av å være et individ? Vil man ha disiplin og det som medfølger så join army'sn. Er man ikke enig i det, så leave it.

Aldri vært i army'n, kommer aldri til å bli påkalt (er fritatt i krig og fred), men jeg forsvarer mitt land på privaten hvis det skulle vært nødvendig. My standpoint.

Enig med en post Avean (den gærne jæveln) hadde en gang om at vi burde utvikle ikke-bemannede forsvar :(

Jepp, du høres ut som en med godt erfaringsgrunnlag til å uttale deg.

Ikke-bemmannet forsvar? Det høres mest ut som en ikke-ting med mindre du er interresert i å kaste inn hele oljefondet i utvikling.....

pfff, venner seg fint til alt klima etterhvert. syte over kulde....gjeng med pøssies.... :(

Inviterer deg herved på fjelltur i november. Vi tar med følgende oppakning:

- Mat

- Primus

- Fyrstikker

- Kniv

- En flaske med vann

det er alt vi trenger for en helg på fjellet. Hvor er det enkleste å møte opp for deg?

Er på Skjold leir nå. Akkurat ferdig med rekrutten. Er i IngBn, oversetningskompaniet. Ping virker rimelig fett syns jeg. spesielt sting.. Etter 6 uker her oppe så syns jeg det er rimelig ålreit faktisk. God velferd, til tider. En del aktiviteter å gjøre på fritiden. Kan bare nevne DDR som jeg er blitt jæævlig god på disse 6 ukene.

Snakka med en fyr fra ping om beretløp. De hadde da løpt 15 kilometer med våpen og stridsvest og i tilleg gjennom hinderløype og noe annet drit. Det er et helvete akkurat der å da, men skal love deg det blir deilig å bli ferdig med det. Og når du ser tilbake på det i ettertid så tenker du at det er en grei erfaring å ha med deg.

For meg Bn2 er en gjeng med slakapunger spør du meg. Snakka med noen derifra. Under bivuak fikk de feltrasjoner hver dag og fikk sove i godt og varmt telt og sovepose hver dag. Mens vi i den mandige OVSKP måtte sove under åpen himmel uten å ha spist på to døgn, i tilleg til å ha marsja heile dagen.

Syns du bør glede deg til skjold. Nå har jeg bare vært her i 6 uker, og det har såvidt begynt å bli kaldt. Men til nå så stortrives jeg her.

Nå har jeg lest så mye rart på forumer rundt om kring at denne posten gav meg et kjempeløft:P Men nå har valget etter BS havnet på art.jeger, TPT og sting: :( noen som vet hva slags oppgaver sting har i afghanistan? Blir det bare prodding etter miner elle mulighet for å prate med lokalbefolkningen og gjøre seg kjent?

Nå har jeg lest så mye rart på forumer rundt om kring at denne posten gav meg et kjempeløft:P Men nå har valget etter BS havnet på art.jeger, TPT og sting: :( noen som vet hva slags oppgaver sting har i afghanistan? Blir det bare prodding etter miner elle mulighet for å prate med lokalbefolkningen og gjøre seg kjent?

Heisann, når jeg tjenestegjorde der var stingerne like mye ut å patruljerte gatene som det vi var. Så er nok ikke bare prodding de driver med. Men de ble også brukt til å søke og rydde minefelt rundt flyplassen og campen vår.

Nå er ikke jeg ingeniør så jeg vet ikke spessifikt hva de drev med hver dag, men det lille jeg fikk med meg gjorde de stort sett det samme som en hvilken som helst annen patrulje.

Hva STING gjør i utlandet er noe av det første du får høre ;p var i allefall slik med oss. De er hissige på å få folk til å bli interessert i å tjenestegjøre i afghanistan og irak.

Jepp, du høres ut som en med godt erfaringsgrunnlag til å uttale deg.

Ikke-bemmannet forsvar? Det høres mest ut som en ikke-ting med mindre du er interresert i å kaste inn hele oljefondet i utvikling.....

mr. grumpypants kjenner ikke til humor ' />

Inviterer deg herved på fjelltur i november. Vi tar med følgende oppakning:

- Mat

- Primus

- Fyrstikker

- Kniv

- En flaske med vann

det er alt vi trenger for en helg på fjellet. Hvor er det enkleste å møte opp for deg?

Vi kan treffes på bunnen av Hiorth-fjellet over fjorden her. Tror jeg har noen dager på rad med fri i November, men må sjekke vaktlista mi først. Leie oss en rifle også i tilfelle isbjørnen kommer snusende i det evige nattemørket. 50-60 effektive kuldegrader hvis vi er heldig :(

Hæren infanteri det samme som 2 bataljon? Søkte meg til Hæren Infanteri. Håper på å bli kalt inn til høsten. Når får man vite om man kommer inn eller ikke?

Er det mulig!?

Blir nesten rett og slett hissig og forbanna av å lese hva slags holdninger drittungene her sitter med!

Å gi "råd" som "haha du er fucked" har lite for seg. Selv om man er en pussy med negative holdninger til forsvaret, er det liten vits i å ta motet fra andre som faktisk VIL inn og gjøre en jobb! Det er ikke mange av dem og vi trenger dem!

Og til dere tards som presterer å si ting som "det går ikke ann å vende seg til kulde" osvosv. Man kan være fra Mandal og bli sendt til Skjold og klare klimaforandringen LETT hvis man ÅPNER ØRENE OG HØRER OG LÆRER DET BEFALET PRØVER Å BANKE INN I DE FORBANNA IGNORANTE NEGATIVE HODENE DERES!

Vær voksen kar, vask superundertøyet ditt så fort det er skittent, BRUK klærne du får utdelt slikt det er forskrevet og det skal gå deg vel!

Og til dere som kommer til å si noe svada som "det hjelper ikke med dååårlige ullsokker når man ligger ute i 40 effektive minus" - Hold kjeft. Dere har ikke ligget i 40 effektive, dere ER drittunger som ikke har fulgt med i timen, for hadde dere gjort det hadde dere ikke sittet her og runka på nettet og spydd rundt dere med slike holdninger.

Gled deg til militæret du! Det blir bra!

Har du fler spørsmål så ta heller turen til milforum.net. Det kommer lite godt ut fra denne gjengen.

Og til dere tards som presterer å si ting som "det går ikke ann å vende seg til kulde" osvosv. Man kan være fra Mandal og bli sendt til Skjold og klare klimaforandringen LETT hvis man ÅPNER ØRENE OG HØRER OG LÆRER DET BEFALET PRØVER Å BANKE INN I DE FORBANNA IGNORANTE NEGATIVE HODENE DERES!

/facepalm

Man lærer å takle kulden, men man vil aldri vende seg til den.

Er det mulig!?

Blir nesten rett og slett hissig og forbanna av å lese hva slags holdninger drittungene her sitter med!

Å gi "råd" som "haha du er fucked" har lite for seg. Selv om man er en pussy med negative holdninger til forsvaret, er det liten vits i å ta motet fra andre som faktisk VIL inn og gjøre en jobb! Det er ikke mange av dem og vi trenger dem!

Vær voksen kar, vask superundertøyet ditt så fort det er skittent, BRUK klærne du får utdelt slikt det er forskrevet og det skal gå deg vel!

Og til dere som kommer til å si noe svada som "det hjelper ikke med dååårlige ullsokker når man ligger ute i 40 effektive minus" - Hold kjeft. Dere har ikke ligget i 40 effektive, dere ER drittunger som ikke har fulgt med i timen, for hadde dere gjort det hadde dere ikke sittet her og runka på nettet og spydd rundt dere med slike holdninger.

Har du fler spørsmål så ta heller turen til milforum.net. Det kommer lite godt ut fra denne gjengen.

WRÆÆÆL og GRRRR!

Sanjuro: Jeg var en av de som faktisk så frem til militæret, og selv om deler av tjenesten var morsom så ble hovedinntrykket ødelagt av dårlig ledelse og lite penger. Men, nå var jo jeg i gardehelvette.

Hvis du ligger i ro i 40 minus så er det jo kaldt uansett om du har på deg netting, dobbel ullfrotte, koma og anna, balaklava, membranlue og bf'en, samt fyllikvanter og vindvotter. Jervenduk og noe varmt å drikke på i tillegg derimot, da blir det bare kos :lol:

Er det mulig!?

Må du roe ned litt a bolla. Vi sitter her og fyrer han opp litt, så han skal være på alerten når han kommer inn og er nervøs som alle de andre gutta. Røverhistorier om forsvaret og hvor hælvete det er der tror jeg bare er bra, siden det syker opp folk til en litt faenivoldsk-innstilling samtidig som de er ydmyke når det er deres tur til å få vaksinene og ag'n under innrykk.... Du er selfølgelig ikke fucked om du blir innkalt til førstegangstjeneste uannsett hvor du ender, opplæringen og utstyret du får utdelt under førstgangstjenesten er er prima til det vær og forhold det skal brukes i. Og jo jeg har faktisk opplevd bortimot ekstreme forhold i militæret. Toppen av Keiservarden med havet rett inn og stormstyrke i enkelte vindkast så synker effektive grader fort midt på vinteren. Oppå der hadde vi selfølgelig ikke vært om ikke vi hadde hatt klær og opplæring i bruken av klærne, det er noe alle som skal ut i kulda blir lært opp i under førstegangstjeneste.

Samme røverhistoriene fikk jeg når jeg skulle inn. Fikk høre at du er fucked. Du må ha ag-gym til du spyr av smerte i armene , bære en tømmerstokk alene gjennom hinderløypa til du falle sammen av utmattelse, og jogge til du spyr blod. Alt er selfølgelig HELT sant.=)

Gled dere til militæret! Gjør jobben din etter beste evne og bruk utstyret godt. Det blir et hælvete!:lol: