IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

13 Pages V  « < 11 12 13  
Reply to this topicStart new topic
> Samletråd for treningsprogram, Spørsmål, erfaringer, tips?
oteren
post 11 Dec 2009, 15:50
Post #601

Sjefsgnageren over alle sjefsgnagere!

Group: Moderator

From: Sykkylven
Member No.: 446

Gadd bare skumme lars sitt innlegg, men jeg er ganske enig og ler av følgende ting;

-De som tror man *må* få i seg 3gram protein, hver eneste dag og bøtter nedpå med kylling og proteinpulver, samtidig som de ikke rører markløft eller (dype) knebøy.

-Fjærkre-bolerne. Dvs de som trener mye, gjerne fire ganger i uka, men aldri tar en eneste knebøy eller mark. Resultat? Enorme bryst, armer og skuldre, festet i en underkropp som ser ut som om den hører til en blodkreftpasient.

-Isolasjonskongene. De som har et 3/4/5 splitt-program som knapt nok får plass på en a4side i størrelse 10 font. Et godt eksempel er en som jeg ofte møter på gymmen min. Han ser ut som om noen har lagd kroppen hans av pinneved, samtidig som han har to klumper på skuldrene og en biceps spiss nok til å sprekke en ballong. Han kommer som regel rett fra garderoben og hopper rett på reverse chickens eller militærpress lol.gif

Hadde alle kjørt et 5x5 helkropps eller 2split med MYE vekt på pyramidetoppen, så hadde det ikke vært mye diskusjon igjen på div internettfora iallefall wink.gif

Mvh en som trener kickboxing/muay thai 3-4 ganger i uka, kombinert med 2 dager vektløfting, og som nærmer seg 150% kroppsvekt i arbeidsvekt på markløft smile.gif

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
Reinsdyr
post 14 Dec 2009, 11:40
Post #602

Fenrik

Group: Klanmedlem

Member No.: 11.205

QUOTE (oteren @ 11 Dec 2009, 15:50) *
Gadd bare skumme lars sitt innlegg, men jeg er ganske enig og ler av følgende ting;

-De som tror man *må* få i seg 3gram protein, hver eneste dag og bøtter nedpå med kylling og proteinpulver, samtidig som de ikke rører markløft eller (dype) knebøy.

-Fjærkre-bolerne. Dvs de som trener mye, gjerne fire ganger i uka, men aldri tar en eneste knebøy eller mark. Resultat? Enorme bryst, armer og skuldre, festet i en underkropp som ser ut som om den hører til en blodkreftpasient.

-Isolasjonskongene. De som har et 3/4/5 splitt-program som knapt nok får plass på en a4side i størrelse 10 font. Et godt eksempel er en som jeg ofte møter på gymmen min. Han ser ut som om noen har lagd kroppen hans av pinneved, samtidig som han har to klumper på skuldrene og en biceps spiss nok til å sprekke en ballong. Han kommer som regel rett fra garderoben og hopper rett på reverse chickens eller militærpress lol.gif

Hadde alle kjørt et 5x5 helkropps eller 2split med MYE vekt på pyramidetoppen, så hadde det ikke vært mye diskusjon igjen på div internettfora iallefall wink.gif

Mvh en som trener kickboxing/muay thai 3-4 ganger i uka, kombinert med 2 dager vektløfting, og som nærmer seg 150% kroppsvekt i arbeidsvekt på markløft smile.gif

Du antar at alle har samme treningsmål som deg: å bli diger. Det finnes faktisk de av oss som ikke har lyst til å se ut som om vi er laget av biffstykker, men som heller vil være så sterk som mulig innenfor en viss vektklasse.

Det ALLER verste som finnes er besservissere og nybegynnere som skal kommentere og gi "gode" råd til folk med mye mer treningserfaring fordi de har lest på treningsforum.no at 5x5 og RYP er de eneste programmene som duger. Selv varierer jeg mellom et fullkroppsprogram med bare baseøvelser og et 3-splittprogram med mye isolasjonsøvelser. På den måten lar jeg aldri kroppen bli vant til et treningsopplegg, og jeg holder kroppsvekt nede og styrke oppe. Jeg aksepterer at det kanskje ikke er ditt mål, og jeg er aldeles enig i at markløft er en veldig god øvelse. Men en person med "biceps spiss nok til å sprekke en ballong" har sannsynligvis en del treningserfaring, og han vet nok hva han driver med. Så med respekt å melde: stfu.

--------------------

+Quote Post
Lore
post 14 Dec 2009, 14:28
Post #603

dobbel pluss ugod tankekriminalitet

Group: Battlefield.no Veteran

From: Bergen
Member No.: 6.830

Det høres nesten ut som om du tar det personlig Reinsdyr. Jeg kan ikke se at hverken jeg eller oteren prøvde å kritisere deg så skjønner ikke helt hvorfor du tar det sånn. Oteren sier ingenting om at han har ett mål om å bli diger, så hvor tar du det ifra egentlig ? At vi alle har forskjellige mål er jo greit nok, men for å oppnå de målene så må man gjerne likevel ta i bruk en del av de samme virkemidlene på trening.
Angående spørsmålet ditt tidligere så var det nok en overdrivelse fra min side. Hvor trener du hen reinsdyr, mener å huske at du holdt til her i Bergen ?

--------------------
If you are gay, that's totally cool. But, you must divulge this information so that when we are insulting each other and saying, "you're so gay, dude." we can make sure to say, "you're so hetero, dude." to you. If we are insulting, we want to make sure everyone's feelings are hurt. - Matt Rhodes

+Quote Post
Reinsdyr
post 14 Dec 2009, 15:58
Post #604

Fenrik

QUOTE (Lore @ 14 Dec 2009, 14:28) *
Det høres nesten ut som om du tar det personlig Reinsdyr. Jeg kan ikke se at hverken jeg eller oteren prøvde å kritisere deg så skjønner ikke helt hvorfor du tar det sånn. Oteren sier ingenting om at han har ett mål om å bli diger, så hvor tar du det ifra egentlig ? At vi alle har forskjellige mål er jo greit nok, men for å oppnå de målene så må man gjerne likevel ta i bruk en del av de samme virkemidlene på trening.
Angående spørsmålet ditt tidligere så var det nok en overdrivelse fra min side. Hvor trener du hen reinsdyr, mener å huske at du holdt til her i Bergen ?

Sry hvis jeg virker overdrevent sint. Men det er ikke gitt at folk ikke aner hva de holder på med selv om de (jeg) veier 70kg og kjører isolasjonsøvelser iblant.

Trener stort sett på Studentsenteret i Bergen. Noen ganger Vektertorget.

--------------------

+Quote Post
Talgmar
post 14 Dec 2009, 16:10
Post #605

Teh creator of Spandex - thoit pants

From: Kløfta
Member No.: 2.362

Jeg har et treningstips for å få "skippern"-arm/armer, alt ettersom.

Først går du til innkjøp av 3 til 4 bokser kløver vaselin. Viktig at det er kløver og ikke noe billig lokalt merke, da kløver vaselin holder bedre på fettet under høy friksjon.

Så finner du en relativt liten krakk med en god pute på toppen, og setter deg godt til rette på denne med litt spredte bein.
Kle så av deg og legg lakrisen løst i en allerede innsmurt høyre/venstre-hånd alt ettersom hvilken arm du vil ha effekten på.

Så skyver du inn en DVD med Kvitt eller dobbelt-marathon fra 80-tallet og skyfler løs mens du ser Knut Borges dobbelthake strekkes og klemmes som en kalkun-hals. Gjenta inntil du har ønsket effekt og bytt arm.

Vel bekomme.

(takk til beep for tips, guide og bilder)

--------------------
Maxi: Noen liker kuk, og hvis du liker vagina mer så er det fint for deg.

+Quote Post
oteren
post 23 Dec 2009, 00:42
Post #606

Sjefsgnageren over alle sjefsgnagere!

Group: Moderator

From: Sykkylven
Member No.: 446

Jeg har igrunn som mål å ikke bli diger, så det var skivebom biggrin.gif

Og, du er virkelig ett av unntakene fra alt jeg dissa (jeg også trener som oftet på studentsenteret).

--------------------

+Quote Post
Reinsdyr
post 23 Dec 2009, 09:47
Post #607

Fenrik

QUOTE (oteren @ 23 Dec 2009, 00:42) *
Jeg har igrunn som mål å ikke bli diger, så det var skivebom biggrin.gif

Og, du er virkelig ett av unntakene fra alt jeg dissa (jeg også trener som oftet på studentsenteret).

Awki, kanskje det var jeg som generaliserte blush.gif

--------------------

+Quote Post
OptimusCrime
post 28 Dec 2009, 00:32
Post #608

Nom Nom Nomm

Group: Utvikler

Member No.: 8.335

Generelt spørsmål. Hvor ofte tar dere pauser, og hvor lenge når dere har trent en periode? Trener 3 ganger i uka, generelt tungt, men har aldri noe fast opplegg for når jeg tar en ukes pause, eller en halv uke.

--------------------
OptimusCrime - lol
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no | www.clanserver.no

Ungdomsskolen - Dypeste innlegget på hele bf.no
Hvordan du har drita deg sikkelig ut - Tittelen sier alt

+Quote Post
veXed
post 28 Dec 2009, 17:12
Post #609

Go brutal!

Group: Redaksjonen

From: RANDOM SPAWN POINT
Member No.: 11.426

Selv tar jeg vanligvis en ukes pause før jeg begynner på et nytt program evt. en ny runde dersom programmet går over 10 uker.

Evt. så går det jo ann å "cruise", slik man gjør i DC. Etter en sju-åtte tunge uker tar man to uker hvor man tar det litt roligere (rundt 60-70% RM), skipper en økt eller to, og gjør seg klar igjen til åtte nye og harde uker.

Det finnes vel ikke akkurat noen særlig fasit på hva som er best, men selv synes jeg det funker bra med ei ukes pause etter en 8-10 tunge uker, dersom det passer med programmet eller ikke annet er opplyst i det programmet du følger.

--------------------
QUOTE (Isopor @ 8 Dec 2008, 19:21) *
Funker ikke hvis du ser ut som dr. bf-nerd, liksom.

Ratchet, hvorfor må vi alltid velge mellom den sikre død og den sannsynlige død? - Clank
Trololol'd
Behold.... It'sa meee, Super Mary!

+Quote Post
Lore
post 28 Dec 2009, 17:33
Post #610

dobbel pluss ugod tankekriminalitet

From: Bergen
Member No.: 6.830

Tar ideelt sett aldri pauser, selv om det blir noen i året pga sykdom og ferie. Tar heller å trener veldig lett når formen tilsier det i stedet for.

Noen andre som lurer på hva de driver med på treningsenteret når 15år gamle gutter tar 200KG i benken , riktignok med drakt men likevel boxed.gif

--------------------
If you are gay, that's totally cool. But, you must divulge this information so that when we are insulting each other and saying, "you're so gay, dude." we can make sure to say, "you're so hetero, dude." to you. If we are insulting, we want to make sure everyone's feelings are hurt. - Matt Rhodes

+Quote Post
Avean
post 28 Dec 2009, 17:38
Post #611

Ninja

From: Trondheim
Member No.: 275

I starten tok jeg ofte pauser men nå har jeg trent stadig i flere år så trenger ikke å bekymre meg for overtrening noe mye lengre.
Men merker det på kroppen egentlig, er jeg sinnsykt stiv og sliten så trener jeg ikke. I Jula tok jeg en pause på en uke og kom tilbake sterkere enn noensinne og følte jeg fikk tatt meg langt mer ut på treningen. Snakket med flere sist som sa det samme. Så er viktig å la kroppen få komme seg og ikke stresse hver dag å trene deg ihjel.

--------------------

+Quote Post
veXed
post 28 Dec 2009, 17:58
Post #612

Go brutal!

Ja så klart, det viktigste er jo å lytte til kroppen. Noen har lettere for å unngå overtrening enn andre.

--------------------

Ratchet, hvorfor må vi alltid velge mellom den sikre død og den sannsynlige død? - Clank
Trololol'd

+Quote Post
Reinsdyr
post 29 Dec 2009, 17:52
Post #613

Fenrik

QUOTE (Lore @ 28 Dec 2009, 17:33) *
Noen andre som lurer på hva de driver med på treningsenteret når 15år gamle gutter tar 200KG i benken , riktignok med drakt men likevel boxed.gif

Syke ting. Ser ut som han har pinnebein, da.

Lurer på hvor mye han benker om 5 år.

--------------------

+Quote Post
Avean
post 29 Dec 2009, 19:32
Post #614

Ninja

From: Trondheim
Member No.: 275

Er vel vanlig i konkurranseløft men bøyd rygg er juks spør du meg og kombinert med belte og drakt i tillegg. Men ja er nå bra uansett. smile.gif

Jeg trener konsekvent med ryggen plantet godt i benken ihvertfall.

--------------------

+Quote Post
OptimusCrime
post 30 Dec 2009, 04:12
Post #615

Nom Nom Nomm

Group: Utvikler

Member No.: 8.335

Hm, også opplevd å komme sterkere tilbake etter en kort pause, og lurte på om det lå en smart strategi bak det. Men da får jeg heller ta pauser når jeg føler for det smile.gif Takk for feedback.

--------------------
OptimusCrime - lol
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no | www.clanserver.no

Ungdomsskolen - Dypeste innlegget på hele bf.no
Hvordan du har drita deg sikkelig ut - Tittelen sier alt

+Quote Post
JR
post 4 Jan 2010, 11:55
Post #616

Übergamer

Group: Supermedlem

Member No.: 112

QUOTE (Avean @ 29 Dec 2009, 20:32) *
Er vel vanlig i konkurranseløft men bøyd rygg er juks spør du meg og kombinert med belte og drakt i tillegg. Men ja er nå bra uansett. smile.gif

Jeg trener konsekvent med ryggen plantet godt i benken ihvertfall.

Bøyd rygg er fullt lovlig så lenge skuldre, ræv og føtter ikke forlater underlaget. Med løfteskjorte kan man ta opptil 25% mere, så det er vel egne konkurranser for bruk av "hjelpemidler". En jeg trener med går ifra 190kg til 220 i benkpress med bruk av skjorte.

Uansett så er det jo hva man løfter "rent" som teller...mange som lurer seg selv der gett.

Man får også tvunget utspring og feste lengre ifra hverandre hvis man kurver ryggen litt og presser brystet opp mot stangen, så det kan være en fordel for de som sliter med å bygge bryst.

--------------------

+Quote Post
neeta
post 14 Jan 2010, 22:45
Post #617

Blid'Pus

Group: Supermedlem

From: Gjøvik
Member No.: 3.104

Jeg har gått fra forstanden og meldt meg inn på et treningssenter. Nå har jeg virkelig ikke råd til å la være å trene!
Har prøvd å bli seriøs angående trening i 4-5 år nå, men mangler selvdisiplin til de grader. Er den fødte sofagris. Det verste er at det er utrolig gøy å trene, og jeg blir veldig hekta når jeg først kommer igang. Dessverre er det fort gjort og falle av og ned i sofaen igjen :/

Nå har jeg funnet et treningssenter med felles saltimer - har foreløpig vært på corebar, noe som var ganske alright. Skal teste ut aerojump i morgen, hører rykter om at det er festlig biggrin.gif

+Quote Post
Reinsdyr
post 14 Mar 2010, 11:52
Post #618

Fenrik

Jeg har et spørsmål.

Er det noen som har noen gode traps-øvelser som kan inkluderes i et 5x5-program? Jeg mangler litt masse på øverste del av ryggen. Ryggøvelsene jeg har i programmet fra før er brede chins (3 ganger i uken) og markløft (1 gang i uken).

--------------------

+Quote Post
Fenzan
post 14 Mar 2010, 15:03
Post #619

Wake the dead

From: Trondheim\Steinkjer
Member No.: 2.617

Foroverbøyd stangroing!

--------------------
Now I'm standing on the rooftop, ready to fall
I think I'm at the edge now, but I could be wrong

+Quote Post
veXed
post 14 Mar 2010, 15:15
Post #620

Go brutal!

Foroverbøyd stangroing er en god øvelse. Markløft er uten tvil den beste, men den har du tydeligvis allerede med. Shrugs kan være et alternativ, men dette er vel hovedsaklig en isolasjonsøvelse, så jeg ville nok heller satset på foroverbøyd stangroing (som nevnt ovenfor smile.gif) evt T-roing.

Du kan jo også ta en kikk hos ExRx

--------------------

Trololol'd

+Quote Post
Reinsdyr
post 14 Mar 2010, 20:47
Post #621

Fenrik

QUOTE (Fenzan @ 14 Mar 2010, 15:03) *
Foroverbøyd stangroing!

Bra plan!

Takk for hjelp :-)

--------------------

+Quote Post

13 Pages V  « < 11 12 13
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 7 September 2010 - 08:35
Battlefield.no Army 2.0 based on Mocha v1.2 Skin © Bytech Web Design