Hallo. (Denne posten er veldig galt plassert, rett og slett fordi jeg ikke kunne finne et forum for Battlefield: Bad Company, så dette var det nærmeste jeg kunne komme. Flytt gjerne denne posten til et mer passende sted.)
Jeg mener at Battlefield: Bad Company kom med mye flott. En ny og flott grafikk, kombinert med NYDELIGE lyder, effekter og maps. Dette spillet er veldig morsomt å spille. Men! Der stopper det.
Spillet har ikke noe kommunikasjonssystem som BF2 har, ikke squads og ingen tekst-chat heller. Du kan ikke si noen emotes eller radiomeldinger som "Enemy Spotted", "Need Backup", "Retreat" osv. Det blir for feil. Du har ingen muligheter til å kommunisere med venner eller dine medspillere, og derfor blir det kjedelig i lengden å spille Battlefield: Bad Company. Den eneste måten man kan kommunisere med folk i spillet er ved å bruke mikrofon. Men dessverre er det hele tiden folk som til min store irritasjon ufrivillig og uvitende bruker mikrofonen sin, fordi det er Voice-Activation nå, og ikke at man trykker ned en knapp. Derfor hører man ofte dagligdagse lyder fra hjemmene til alle spillere med mikrofon at de banner, snakker eller skriker etter mat til mora si, helt uvitende at alt blir tatt opp og sendt ut til serveren.
Derfor måtte jeg en gang skyte i bakken nær en kamerat for å få hans oppmerksomhet, fordi det ikke er noen radiomeldinger eller noe. Det er primitivt som faen. Såklart sier soldatene "Enemy Spotted" iblant, men da må du sikte på fienden og beskjeden blir ropt opp i radioen automatisk. Dette er nok lagt inn fordi folk ikke skal spamme radiomeldinger, som de fleste gjør i BF2. Problemet er at hele Battlefield-serien er basert på lagarbeid, teamwork, og når dette svære og viktige aspektet ikke finnes, blir det ikke et langvarig spill. Bad Company har jo ingen mulighet for klanbaserte kamper, heller!
Jeg har hørt rykter om at disse tingene fikses, men jeg er ikke sikker. Har dere hørt noe? Hva er deres mening om alt dette?
-T
1 reply to this topic
Skrevet 29 July 2008 - 22:51
Skrevet 30 July 2008 - 05:44
Vel, er i det store og hele enig i det du sier. Sto utenfor døra til Platekompaniet og kjøpte spillet på release-dagen. 2 stk til PS3 - 1 til meg og 1 til broder'n.
Fikk kvelden etter en tlf fra min bror: "..er helt teit jo, osv bla bla.." Hadde ikke prøvd det selv, så fyrte selvfølgelig opp PS3'en og gikk online. Måtte bare konstatere at det ikke ble som forventet, desverre
Spiller det nå kun i SP - skyter og har det gøy der istedet.
(Lastet forresten ned modd'en AiX til BF2 forrige uke, den var helt RÅ
!)
Fikk kvelden etter en tlf fra min bror: "..er helt teit jo, osv bla bla.." Hadde ikke prøvd det selv, så fyrte selvfølgelig opp PS3'en og gikk online. Måtte bare konstatere at det ikke ble som forventet, desverre
Spiller det nå kun i SP - skyter og har det gøy der istedet.
(Lastet forresten ned modd'en AiX til BF2 forrige uke, den var helt RÅ
Dette innlegget har blitt redigert av loke: 30 July 2008 - 05:45
1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere

Logg inn
Registrer deg

Opp