Gå til innhold

The basics of Config.cfg

118 replies to this topic

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:
http://www.battlefie...showtopic=64353
Er jo en del configer der, Nightes lyddel f.eks. er jo veldig god.

Infiltrator

Grog consumer

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 3 474 Innlegg:
Det merkeligste med hele greien er jo at i CPL kan man bare forandre på de instillingene som er tilgjengelig i menyene. Dvs. at de proeste av de proe spiller med "vanilla" cfg.

Men ikke mistforstå! Bruk min andel skrips likevel :) F.eks. min favoritt som skifter mellom slot1 og slot 2 sånn at jeg bruker en knapp (på musen) til å skifte mellom rifle og pistol.
---------------------
----------------------
-----------------------
------------------------

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13 191 Innlegg:
Klarer man ikke å spille med 33 ticks er man ikke cpl materiale...Sammenligning: En god sjåfør skal kunne kjøre like bra med en Lada som med en Ferrari

Infiltrator

Grog consumer

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 3 474 Innlegg:
Aha! Hva faen er ticks? Det har jeg lurt på lenge.
---------------------
----------------------
-----------------------
------------------------

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Ticks er sånne rykninger :)

neida, ticks er antall oppdateringer som sendes og mottas hvert sekund eller no (er ikke helt stø på dette lenger)... jo mere ticks jo bedre, altså hf-serverne har 100 ticks som er høyest :)

Infiltrator

Grog consumer

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 3 474 Innlegg:
Og hvorfor er det CPL med 33 ticks?
---------------------
----------------------
-----------------------
------------------------

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Nå har jeg ikek all verdens peil på CPL, men jeg antar at turneringene holdes ved LAN og spiller man CSS på LAN oppdager man fort at man ikke får mer enn 33 ticks...Men siden det er proff liga setter de vel opp en server i lokalet ell no så man får 100 ticks, vet egenltig ikke :)

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Beklager dobbelpost, men vil gjerne ha svar på dette :)

Jeg kan ikke se sprayen min lenger, hva var console commandoen for å se sprays? jeg kan se andre sine sprays, men ikke min...

virrevapp

Major

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 852 Innlegg:
r_decals 1024 eller 2048 tror jeg.. men det er mulig man må ha en kommando til, husker ikke hva den var..
<3

PzN

Redaktør

• Rådsmedlem
  • 11 019 Innlegg:
cl_logofile "1"
Revolutionary But Gangsta

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
cl_logofile bestemmer vel kun hvilket bilde du ønsker å benytte som logo? Da kan i så fall problemet la seg løse ved å velge logo på nytt. Dette baserer jeg på at jeg har cl_logofile "materials/vgui/logos/waterfall.vtf" i config.cfg :))

Postet bilde
Smoking kills, and if you're killed, you've lost a very important part of your life.

“You miss 100% of the shots you don't take.”

-Wayne Gretzky

iNtEREx

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 581 Innlegg:
hei! kan noen svare på hvordan man ordner sånn at når man hopper så croucher man samtidig?

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Trykk hopp, i luften holder du nede knappen du croucher med, for meg er det ctrl :)

iNtEREx

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 581 Innlegg:
tror du misforsto litt her nå:)
hvordan man ordner i autoexec sånn at SPACE er binda med crouch.
altså trykker man SPACE så hopper man og croucher

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Det vil bli noe i denne duren;

alias &#34;+hopp&#34; &#34;+jump; wait; +duck&#34;
alias &#34;-hopp&#34; &#34;-jump; wait; -duck&#34;

bind &#34;space&#34; &#34;+hopp&#34;

Postet bilde
Smoking kills, and if you're killed, you've lost a very important part of your life.

-Wayne Gretzky

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
håkai :)

iNtEREx

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 581 Innlegg:

Frikk skrev 26 Jul 2006, 15:28:

Det vil bli noe i denne duren;

alias &#34;+hopp&#34; &#34;+jump; wait; +duck&#34;
alias &#34;-hopp&#34; &#34;-jump; wait; -duck&#34;

bind &#34;space&#34; &#34;+hopp&#34;

Vis innlegg

ok,bind "SPACE" "+jump"; "togglecrouch"

så det funker da altså ikke?

Infiltrator

Grog consumer

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 3 474 Innlegg:

eluZion# skrev 26 Jul 2006, 15:41:

Vis innlegg

bind &#34;SPACE&#34; &#34;+jump; togglecrouch&#34;
Nå kan det hende det funker. Brukt for mye anførselstegn der
---------------------
----------------------
-----------------------
------------------------

Fable

E-sports caster for GGWP.TV

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 987 Innlegg:

(-1) skrev 18 Jul 2006, 09:38:

det som hadde vært flott med denne tråden var om en av dere som har peiling på dette med config kunne lagt ut en, slik at noobs like me også kunne blitt bedre. Ser på andre forum at admins har lagt ut veiledning og tips til config, bedre det enn å si at "forskjell på god og dårlig spiller...", utrolig bra hvis noen kunne bidra med noe slikt her!

hilsen (-1)
:)

Vis innlegg

Som du spør, skal du få. Hvis du legger merke til har jeg ikke brukt alias for å lage meg noen commands... Dette er forresten en autoexec.cfg fil.

Derimot kan du legge merke til når du bruker denne at den låser hvilke skins som skal brukes på terror og ct - så slipper man forvirringer. Lik er også skrudd av slik at man ikke skyter på døde ting eller blir distrahert fra å skyte på de som faktisk er levende.

SPOILER: "Min cfg"

Leder for GGWP.TV - E-sports casting

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence? There's one marked 'Brightness,' but it doesn't work." - Gallagher
"I like long walks, especially when they are taken by people who annoy me." - Noel Coward
"The reason lightning doesn't strike twice in the same place is that the same place isn't there the second time." - Willie Tyler
"Why don't you take a long walk off a short bridge.."

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:

Fable skrev 27 Jul 2006, 13:06:

mat_vsync 0 - Hvorfor skru av vsync?
fps_max 76

rate 50000 - 25000 er maks
cl_updaterate 50 - Sett gjerne til det samme som fps_max for å få oppdateringer så ofte som mulig
cl_cmdrate 50 - Sett gjerne til det samme som fps_max for å sende oppdateringer så ofte som mulig

Vis innlegg

Postet bilde

-Wayne Gretzky

iNtEREx

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 581 Innlegg:

Infiltrator skrev 26 Jul 2006, 17:03:

eluZion# skrev 26 Jul 2006, 15:41:

Vis innlegg

bind &#34;SPACE&#34; &#34;+jump; togglecrouch&#34;
Nå kan det hende det funker. Brukt for mye anførselstegn der :)

Vis innlegg

trur ikke det virker siden det står "unknown command togglecrouch i console når jeg hopper

PzN

Redaktør

• Rådsmedlem
  • 11 019 Innlegg:
[OFFTOPIC] eluZion#, serverscript er nå sendt på PM :) [/OFFTOPIC]
Revolutionary But Gangsta

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Noen som husker hvor det var Dirle eksperimenterte med sin config og la ut resultet, screenshot, for hver gang? Var en av de som hadde lite kvalitetsloss, men som stabiliserte fps'en ganske mye.

dirle

Kaaaaaaaaan'ke

• Yogi
  • 10 008 Innlegg:
denne?

cl_minmodels 1
cl_ejectbrass 0
cl_forcepreload 1
cl_phys_props_enable 0
cl_phys_props_max 0
cl_ragdoll_physics_enable 0
cl_show_splashes 0
mat_forceaniso 0
mat_antialias 0 
mat_bloomscale 0
mat_bumpmap 0
mat_clipz 1
mat_fastnobump 1
mat_fastspecular 1
mat_mipmaptextures 1
mat_hdr_enabled 0
mat_reducefillrate 1
mat_specular 0
mat_trilinear 0
mat_wateroverlaysize 16
mat_vsync 0
mp_decals 50
muzzleflash_light 0
r_avglight 0
r_cheapwaterend 1
r_cheapwaterstart 1
r_decal_cullsize 2
r_decals 0
r_drawdetailprops 0
r_drawflecks 0
r_drawmodeldecals 0
r_dynamic 0
r_eyes 0
r_lightaverage 0
r_lightinterp 0
r_lod 0
r_occlusion 0

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Dirle :)

dirle

Kaaaaaaaaan'ke

• Yogi
  • 10 008 Innlegg:
eller denne.

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Var nok den første der. Dirle, du er blitt bløt på dine "eldre dager" :)

dirle

Kaaaaaaaaan'ke

• Yogi
  • 10 008 Innlegg:
jeg er bløt som en sekk med skrapjern.

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Ummmm :)

Fable

E-sports caster for GGWP.TV

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 987 Innlegg:

Frikk skrev 27 Jul 2006, 14:01:

Fable skrev 27 Jul 2006, 13:06:

mat_vsync 0 - Hvorfor skru av vsync?
fps_max 76

rate 50000 - 25000 er maks
cl_updaterate 50 - Sett gjerne til det samme som fps_max for å få oppdateringer så ofte som mulig
cl_cmdrate 50 - Sett gjerne til det samme som fps_max for å sende oppdateringer så ofte som mulig

Vis innlegg

Vis innlegg

rates: Jeg får 70+ fps i små ganger, men så langt ned som til 25-30 ute i front yard på office only. Jo lavere fps jo mindre respons får jeg fra musa hvilket fører til at jeg suger. Derfor vil har jeg et kompromiss. Dvs updaterate 50

vsync: Jeg hadde denne på før. Men jeg har tv kabel og de gangene jeg glemmer å skru av Clone View så får jeg vsync fps på max 50. Noe som ikke er ønskelig.

Rate 25000: Ok... :)

Den configen jeg har lagt ut er testa omhyggelig på mitt system. Jeg tjener ingenting av fps med å sette ned settings enda mer. Skjermkortet mitt takler css uten problemer, men andre ting ved hardware senker hastigheten. Dvs det er hovedsaklig cpu som sliter. Mao. den cfg'en gir meg så mye som mulig grafikk uten å senke fps.
Leder for GGWP.TV - E-sports casting

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence? There's one marked 'Brightness,' but it doesn't work." - Gallagher
"I like long walks, especially when they are taken by people who annoy me." - Noel Coward
"The reason lightning doesn't strike twice in the same place is that the same place isn't there the second time." - Willie Tyler
"Why don't you take a long walk off a short bridge.."

brn

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 340 Innlegg:
Hallao!

Har et lite spørsmål her, er vel kanskje litt avansert og vet heller ikke om det faktisk er mulig å gjennomføre.
Uansett; Finnes det en måte å binde "record" (eks Page up tasten), demofunksjonen, og i så fall slik at det lagres som demo1, 2, 3 osv? Og på samme måte som "record", så vil jeg også ha svar på om det kan gjennomføres med "stop" også?

Siden jeg ikke er verdensmester på config og diverse, kan noen som har kunnskap nok lage dette?
Tenker meg det ikke er bare meg selv som vil ha nytte av dette, siden det tar de ekstra sekundene å taste inn i console kontra en enkelt knapp, som i verste fall kan medføre døden i selv den beste gullerunde.

Takk på forhånd.
G|ve Superpower

dirle

Kaaaaaaaaan'ke

• Yogi
  • 10 008 Innlegg:
http://www.counter-s...id=99&getid=320

der tror jeg du finner det du er ute etter.
når jeg får opp hovedmaskinen min kan du få demoscriptet mitt, det starter og stopper med en knapp.

brn

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 340 Innlegg:
Flotte greier!
Demoscriptet fra den linken du postet fungerte akkurat slik jeg hadde i tankene, raskt og effektivt.
Tusen takk Dirle, for raskt og fyldig svar! :)

-----------------
EDIT: Etter å bare ha testet dette ut i "Create server", for deretter senere å spille på #6eren, så oppstod det visse problemer grunnet det scriptet.
Buymenu, som var bundet til "B" forsvant, samme med jointeam og av alle ting knappen "6" i buymenu..

Må nok fjerne demo-delen av autoexecen min, med mindre jeg klarer å fikse på det selv..
G|ve Superpower

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Min demo-kodesak... Funker fett for meg

SPOILER: lim inn i cfg

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:

BcK skrev 2 Aug 2006, 19:09:

Min demo-kodesak... Funker fett for meg

SPOILER: lim inn i cfg

Vis innlegg

Leita etter noe jeg slapp og skrive selv, takk!

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
bare kos :iiiiik:

dirle

Kaaaaaaaaan'ke

• Yogi
  • 10 008 Innlegg:

Brann! skrev 30 Jul 2006, 21:23:

-----------------
EDIT: Etter å bare ha testet dette ut i "Create server", for deretter senere å spille på #6eren, så oppstod det visse problemer grunnet det scriptet.
Buymenu, som var bundet til "B" forsvant, samme med jointeam og av alle ting knappen "6" i buymenu..

Må nok fjerne demo-delen av autoexecen min, med mindre jeg klarer å fikse på det selv..

Vis innlegg

man lager en cfg som heter feks. demo.cfg, ligger den i cfg mappen og skriver exec demo.cfg i valve.rc.
min erfaring er at det er bare mye man kan ha i autoexec.cfg før det begynner å tulle seg.

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:

BcK skrev 2 Aug 2006, 21:45:

bare kos :)

Vis innlegg

:iiiiik:

Entreri

Generalløytnant

• Rådsmedlem
  • 16 464 Innlegg:
Et par spørsmål:
-I den configen jeg bruker, står lydvolumet til fullt - noe som sprenger en stakkars gråhåret manns trommehinner. Hvilken kommando setter dette?
- Hvilken c_ettellerannet må stå til 1 for at jeg skal se sprays? Som admin er det fordel å kunne se hva kidsa sprayer rundt omkring, og dette forsvant med den nye configen.
- om jeg går inn i options og stiller noe, kommer "couldn't write to config.cfg" og av en eller annen merkelig grunn blir cl_crosshairscalen min satt til default. Er dette rett og slett fordi config.cfg er satt til skrivebeskyttet?

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:

Entreri skrev 3 Aug 2006, 11:10:

Et par spørsmål:
-I den configen jeg bruker, står lydvolumet til fullt - noe som sprenger en stakkars gråhåret manns trommehinner. Hvilken kommando setter dette?
- Hvilken c_ettellerannet må stå til 1 for at jeg skal se sprays? Som admin er det fordel å kunne se hva kidsa sprayer rundt omkring, og dette forsvant med den nye configen.
- om jeg går inn i options og stiller noe, kommer "couldn't write to config.cfg" og av en eller annen merkelig grunn blir cl_crosshairscalen min satt til default. Er dette rett og slett fordi config.cfg er satt til skrivebeskyttet?

Vis innlegg

Skal prøve og hjelpe deg så godt jeg kan;
1 dette er faktisk så enkelt som volume. Max er volume 1, halveis volume 0.5 osv.
2 cl_logofile brukes til å velge spray hvis det er det du tenker på. I mange fps fikser fjerner de "decals" eller setter max antall på disse(kuler, tagger etc). Hos meg i allefall er 50 grensen for å ikke få se noen tagger. Hvis du tror det er dette som er problemet hos deg, kan du prøve og sette mp_decals til et høyt nivå(100++) og se om det hjelper.
3 dette er fordi i options går det også ann og skifte på crosshairstørrelse, og har du den som small der og applyer, vil alt som står lista opp i options stå der, så derfor er det lurt og lære deg det du trenger med commandoer:) config.cfg er ikke satt til skrivebeskyttet. Anbefaler deg og bruke autoexec.cfg, gjør det selv på alt fra bindings til grafikk da css ikke bruker denne filen selv.
Håper du får det til:)

Entreri

Generalløytnant

• Rådsmedlem
  • 16 464 Innlegg:
Takker så mye! Tenker volumet skal ned til 0.6 for mine sarte ører :iiiiik: Bruker autoexec.cfg til alle settings, og har cl_crosshairscale 2800 der. Problemet er når jeg går inn i options for å stille ned lyden manuelt, hopper crosshairscalen tilbake til "default" når jeg trykker "ok". Men siden jeg nå sikkert klarer å sette volumet i configen, er jo ikke dette et problem lenger. Takk skal du ha :)

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:

Entreri skrev 3 Aug 2006, 11:33:

Takker så mye! Tenker volumet skal ned til 0.6 for mine sarte ører :iiiiik: Bruker autoexec.cfg til alle settings, og har cl_crosshairscale 2800 der. Problemet er når jeg går inn i options for å stille ned lyden manuelt, hopper crosshairscalen tilbake til "default" når jeg trykker "ok". Men siden jeg nå sikkert klarer å sette volumet i configen, er jo ikke dette et problem lenger. Takk skal du ha :)

Vis innlegg

Np, men må du stille volume hver gang du starter CS vil jeg tro at commandoen ligger i autoexec.cfg, siden config.cfg endrer seg etter bruk av options. Bare så du ikke endrer bare i configen og ikke skjønner en kuk av hvorfor den fortsatt er sånn :boxed:

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Selv bruker jeg enkel toggle for "volume 1" og "volume 0", men om du trenger jevn volumregulering fungerer det bra med scripts.

//Regulerer volum med musehjulet så lenge ALT holdes inne.

bind &#34;alt&#34; &#34;+alt&#34;

alias &#34;+alt&#34; &#34;bind mwheelup volup;bind mwheeldown voldn&#34;
alias &#34;-alt&#34; &#34;bind mwheelup invprev;bind mwheeldown +jump&#34;

alias &#34;volup&#34; &#34;incrementvar volume 0 1 0.05&#34;
alias &#34;voldn&#34; &#34;incrementvar volume 0 1 -0.1&#34;

Edit: Byttet til min hjemmelagde volumjustering.

Dette innlegget har blitt redigert av Frikk: 30 October 2006 - 19:20

Postet bilde

-Wayne Gretzky

!nValID

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 220 Innlegg:
Jellow..

Har eit lite problem.. Korleis får du til å bruke ein cfg som ein annen person har lagd istedenfor default_config? Dette er den configen som blant annet z0uless bruker.. Har ikkje peiling på korleis du får til dette..

Takk for all hjelp..

Edit: Har forresten EK - Buyscript, hvis det skulle ha noko betydning..
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Fjern/rename din egen config.cfg, legg deretter inn en annen config.cfg ) Du kan eventuelt overskrive din gamle config.cfg med din nye.

Postet bilde

-Wayne Gretzky

Entreri

Generalløytnant

• Rådsmedlem
  • 16 464 Innlegg:
Eller du kan kalle z0uless sin for autoexec.cfg, og kjøre denne ved å legge til:

exec autoexec.cfg i valve.rc
exec autoexec.cfg nederst i config.cfg - filen du allerede bruker. Den vil da overstyre de tilfellene hvor filen behandler de samme settingene, men du får beholde funksjonaliteten til Elvenkind mtp kjøp etc..

!nValID

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 220 Innlegg:
Tok å sletta heile cstrike mappa, og la inn z0uless sin cfg uten å ha EK, og då gjekk det heilt fint ;) Takk for hjelp!
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

andyski

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 527 Innlegg:
Når jeg legger inn cl_ragdoll_physics_enable "0" i config.cfg, spiller, går utav, så er det fjerna igjen, tør jeg spørre hvorfor? :lol:
hi

virrevapp

Major

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 852 Innlegg:
tror du må legge den i autoexec
<3

andyski

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip