Gå til innhold

Hvordan lage film av demo

269 replies to this topic

Entreri

Generalløytnant

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 16 464 Innlegg:
Er det andre enn meg som opplever lagg når dere recorder? Har jo en helt ok maskin med AMD 64 3000+, 1 GB RAM, Raptor 74GB 10.000 RPM disk og X800 256MB grafikk-kort.. Spillet oppfører seg litt hakkete, omtrent som om man spiller med interpolate 0 (uten nøyaktigheten seff...), eller om antivirus skulle starte samtidig med spillet. Resultatet er at alle recordforsøk når jeg skal spille ender med at jeg dør fort, og cheaterdemoer ikke blir så vellykkede :)

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Legger merke til at det gjør et lite hakk når jeg starter å ta opp en demo, men det forsvinner med en gang....

Entreri

Generalløytnant

• Rådsmedlem
  • 16 464 Innlegg:
Med meg er det nesten hele tiden, og responsen føles helt feil når jeg forsøker å spille - så forsøk på "skrytevideoer" ender opp som tabbevideoer i stedet :) Tenkte å utvide med 1 GB RAM og se om det hjelper..

Guest_(-1)_*

• Gjest

Entreri skrev 21 Jun 2006, 12:03:

Med meg er det nesten hele tiden, og responsen føles helt feil når jeg forsøker å spille - så forsøk på "skrytevideoer" ender opp som tabbevideoer i stedet :) Tenkte å utvide med 1 GB RAM og se om det hjelper..

Vis innlegg

tror ikke det hjelper :-/, krever jo ikke noe spesielt mye minne å ta opp demo. Hakker det når du tar screenshots også eller?

Entreri

Generalløytnant

• Rådsmedlem
  • 16 464 Innlegg:
Har ikke merket noe særlig når jeg tar screens nei.. Ganske irriterende det opplegget der :)

Guest_(-1)_*

• Gjest

Entreri skrev 21 Jun 2006, 12:21:

Har ikke merket noe særlig når jeg tar screens nei.. Ganske irriterende det opplegget der :)

Vis innlegg

hadde installert spillet på nytt og testet demo funksjonen med en gang, svensk løsning på problemet ditt, men det tar jo ikke så veldig lang tid å laste det ned

Entreri

Generalløytnant

• Rådsmedlem
  • 16 464 Innlegg:
sant nok! Tror jeg skal gjøre det ja :)

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Jeg slår meg sammen med minus og sier at Fraps funker best :) Etter mye dill med avi-funksjonen i CS fant jeg ut at det ikke virket så bra. Testet fraps og etter litt knoting med codec ser jeg nå at det er enklest.

zENy

#TriMedia

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:
er det ikke bare å ta playdemo<navnet> og filme det med Fraps?
www.fraps.com
<span style='font-size:10pt;line-height:100%'>Oh my fucking god what does omfg mean?</span>
--------------------
<span style='color:red'>css<3</span>
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:black'>Spray'n Pray</span></span>?

dirle

Kaaaaaaaaan'ke

• Yogi
  • 10 008 Innlegg:
jo det er det. på en annen side så kan du gjøre det slik som i guiden hvis du ikke har lyst til å betale for fraps eller laste ned en piratversjon.

zENy

#TriMedia

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:

dirle skrev 1 Jul 2006, 14:08:

jo det er det. på en annen side så kan du gjøre det slik som i guiden hvis du ikke har lyst til å betale for fraps eller laste ned en piratversjon.

Vis innlegg

Fraps er gratis!!!
<span style='font-size:10pt;line-height:100%'>Oh my fucking god what does omfg mean?</span>
--------------------
<span style='color:red'>css<3</span>
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:black'>Spray'n Pray</span></span>?

djchange

Pensjonert HF/BF Grafiker, Skribent og Vaktsjef

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 813 Innlegg:
Ja gratis ja, om du ønsker å ha "www.fraps.com" stående øverst i vinduet på alle filmer du lager pluss andre restriksjoner.

Postet bilde
bah.. forget it..
Twitter: Hellfragger.no - Battlefield.no - Multigamer.no
Steam Community: Hellfragger.no - Battlefield.no - Multigamer.no
ORGINALE Facebook-sider: Hellfragger.no - Battlefield.no - Multigamer.no
Steam for Mac: Last ned klienten her

gnoble

yo

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 537 Innlegg:
For å få fritt kamera i demoer, så må man bruke demo smoother, som man finner i demoui. Da kan man f.eks følge en nade i lufta osv.. Temmelig fet kan det bli.

Video tutorial: http://files.filefront.com/Demo_Smoother_V...;/fileinfo.html
Valve Wiki: http://developer.valvesoftware.com/wiki/De...s#Demo_Smoother
Posted Image
Ignorance is strength. http://www.studentsfororwell.org/

Guest_(-1)_*

• Gjest

gnoble skrev 12 Jul 2006, 16:24:

For å få fritt kamera i demoer, så må man bruke demo smoother, som man finner i demoui. Da kan man f.eks følge en nade i lufta osv.. Temmelig fet kan det bli.

Video tutorial: http://files.filefront.com/Demo_Smoother_V...;/fileinfo.html
Valve Wiki: http://developer.valvesoftware.com/wiki/De...s#Demo_Smoother

Vis innlegg

dra meg i sekken så fett - går lett 1 tur på fjellet med pudlan dine for denne O store gnoble!

andyski

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 527 Innlegg:
får feilen : Video Compressing error : The source image format is not acceptable . (error code -2)

når jeg skal lagre :)
hi

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Håkai, jeg trenger hjelp til denne møkka :)

Tar opp med Fraps, videoen jeg får da kan i praksis ikke spilles av eller jeg får det ihvertfall ikke til :wub: , Uansett..Jeg komprimerer filen med VDub og bruker XVid codec for å gjøre den jobben og da får jeg snutter som er perfekte og kan spilles av uten noe problem. Så kommer problemet mitt, jeg laster klippene inn i Premiere Elements, men Premiere vil ikke spille de av så jeg jobber egentlgi i blinde. prøvde å bare smekke sammen 3 klipp etter hverandre og kompilere det, men fila jeg får har kun lyd og ikke bilde. Takler ikke premiere videoene? Alle avspillingsmulighetene jeg har (VLC Player, Media Player, Divx player++) takler de fint, men ikke Premiere :)

Drit i det, jeg fant ut av det...Fader det er tydelig at jeg er n00b på dette :rolleyes: Var drit enkel løsning...

Dette innlegget har blitt redigert av BcK: 26 July 2006 - 01:22

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Flott at du fikk ordnet det :)) Da er det ikke lenge til BcK-filmen får verdenspremiere antar jeg.

Kanskje andre som får dette problemet er interessert i hva din løsning var?

Postet bilde
Smoking kills, and if you're killed, you've lost a very important part of your life.

“You miss 100% of the shots you don't take.”

-Wayne Gretzky

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Premiere Elements takler avi filer den ikke har tatt opp selv fra et DV-Kamera dårlig, fant jeg ut, så ved å åpne avi-fila man fra Fraps i Windows Movie maker og lagre den på nytt som DV-AVI løste problemet :)

Foreløpig har jeg to opptak fra åffis only,så jeg venter til linja kommer før jeg mekker filmen...Kan ikke mekke film med boter, det hadde vært flaut :wub:

btw, den derre demoui saken er ganske bugga :)

Dette innlegget har blitt redigert av BcK: 26 July 2006 - 13:13

andyski

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 527 Innlegg:
Lite problem med fraps,

jeg tok demo av en match jeg spilte, og jeg hører at dem andre folka snakker i vt når jeg ser filmen

blir det borte når jeg legger til musikk i movie maker?
hi

Entreri

Generalløytnant

• Rådsmedlem
  • 16 464 Innlegg:
Du kan jo bare fjerne all lyd fra demo / konvertert video og legge på egen musikk og lyd :)

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:

madbird skrev 26 Jul 2006, 14:24:

Lite problem med fraps,

jeg tok demo av en match jeg spilte, og jeg hører at dem andre folka snakker i vt når jeg ser filmen

blir det borte når jeg legger til musikk i movie maker?

Vis innlegg

Recordet du demo av matchen, eller spilte du inn hele matchen live med Fraps? Om du recordet det hele er det ikke verre enn å starte demoen, hoppe til ønsket tick og starte innspilling uten VT og snakkesalige personer i bakgrunnen )

Edit: Eller du kan gjøre som Entreri sa, fjerne lyden fra filmen og legge til ønsket melodi, gjerne noe JS.

Postet bilde
Smoking kills, and if you're killed, you've lost a very important part of your life.

-Wayne Gretzky

andyski

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 527 Innlegg:
fjernet lyden, bare musikk nå
hi

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Har bare et enkelt spørsmål...Hva slags program trenger man for å lage stilige introer? Sånn med 3d-tekst og/eller bilder etc. ?

tar det som gitt at premiere kan lage rulletekst på slutten av en film...

andyski

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 527 Innlegg:
3d greier o.sv følger med Windows Movie maker
hi

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Kan jo alltids nøye meg med det,ja, det fungerer jo fint, men fins det andre alternativer? er jo ingen krise, men greit å vite hva man kan velge mellom

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:

BcK skrev 26 Jul 2006, 19:02:

Kan jo alltids nøye meg med det,ja, det fungerer jo fint, men fins det andre alternativer? er jo ingen krise, men greit å vite hva man kan velge mellom :)

Vis innlegg

Hvis du har tilgang på Photoshop og ImageReady kan du jo prøve og lage en animasjon der..

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Får vel fiske frem den tykke manualen som kom med photoshop, da

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:

BcK skrev 2 Aug 2006, 19:07:

Får vel fiske frem den tykke manualen som kom med photoshop, da :iiiiik:

Vis innlegg

Mange bra tutorial sider som ofte har flere typer effekter. Syns det er bedre og ha noe på skjermen jeg da, men men
SPOILER:

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Sitte og slite med noe eget på den ene siden....Sjekke ut en tutorial og bedrive litt uskyldig plagiat på den andre siden...Hmmm, vanskelig valg

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:

BcK skrev 2 Aug 2006, 21:45:

Sitte og slite med noe eget på den ene siden....Sjekke ut en tutorial og bedrive litt uskyldig plagiat på den andre siden...Hmmm, vanskelig valg

Vis innlegg

Hehe, meninga var at du kunne lære noen effekter derfra :iiiiik:

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:

Hydra skrev 2 Aug 2006, 21:51:

Hehe, meninga var at du kunne lære noen effekter derfra :iiiiik:

Vis innlegg

Hva er det du insinuerer?

hydra

xD

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 705 Innlegg:

BcK skrev 2 Aug 2006, 21:45:

Sitte og slite med noe eget på den ene siden....Sjekke ut en tutorial og bedrive litt uskyldig plagiat på den andre siden...Hmmm, vanskelig valg :iiiiik:

Vis innlegg

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
:iiiiik:

Lærer jo litt av det også

XalandoXz

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:
Halla!

Når jeg har fått de klippa jeg vil ha om til .avi filer. Så er de i svært dårlig kvalitet!
Hva skal jeg gjøre for og fikse?

Og er det noen gode redigerings program jeg kan bruke?

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:

XalandoXz skrev 13 Aug 2006, 00:17:

Halla!

Når jeg har fått de klippa jeg vil ha om til .avi filer. Så er de i svært dårlig kvalitet!
Hva skal jeg gjøre for og fikse?

Og er det noen gode redigerings program jeg kan bruke?

Vis innlegg

Du har fulgt oppskriften til Dirle? Da skal klippet du får ha samme kvalitet som du spiller med (omtrent). Jeg bruker Premiere, men WMM fungerer fint det også bortsett fra at bildekvaliteten på sluttproduktet ikke blir tilfredsstillende.

Jeg har et kjapt spørsmål. Hvordan får jeg til å "spole" fort fram i demo-opptaket? Sånn at jeg fast forwarder over kjedelig trasking og går i slo-mo når jeg gjør et kill? Da mener jeg når jeg tar opp fra demoen og ikke sånn øke hastighet i Premiere. Jeg prøvde med Demoui, men da ble det "panelet" med i opptaket. Er det kanskje så enkelt som å klippe opp klippet i Premiere og si at den delen skal gå sakte og den delen fort? Eller er jeg bare n00b med demoui? :lol:

Frikk, du vet dette godt for du lagde jo den filmsnutten med Alan Jackson sangen, der spoler du jo som bare f :cool: Hvordan gjorde du det?

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Kan komme med detaljert oppskrift senere i kveld, men er for øyeblikket på hytta.

Grov oppskrift:
DemoUI
Edit...
New command (eller noe i den gata)
DemoPlaybackrate
  • starttick 20
  • endtick 200
  • playbackrate 0.25
Dette vil da gi deg avspilling på 25% mellom tick 20 og 200 (forutsatt at du setter playbackrate til noe annet etter 200).
Det enkleste er egentlig å legge til én slik in-game, deretter finne alle tick-områder du ønsker å inkludere for så å fikse resten av hastigheten i Notepad eller lignende.

Bind gjerne en knapp til demo_pause og demo_resume (demo_ + tab fikser kommandoer :lol:)), da kan du pause og gjenoppta avspillingen uten å ha demoui'en oppe :cool:

Den detaljerte oppskriften vil vel bli ganske lik, men kan legge ved eksempel )

Postet bilde

-Wayne Gretzky

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Frikk :cool:

Du har ingen anelse på hvor mye jeg trenger dette, så tusen takk! :lol:

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Eksempel på tekstfil til demo:
SPOILER: demo.vdm

Postet bilde

-Wayne Gretzky

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Frikk :cool:

Kunne du gitt en kort forklaring på hvordan jeg bruker dette? er helt nabb :lol:

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
SPOILER: Bildeforklaring
1. DemoUI: Shift+F2 for å åpne, "Load..." for å åpne demofil.
2. Edit...:Trykk for å redigere kommandoer knyttet til demoen.
3. Slik ser edit-vinduet ut.
4. Ved å trykke "New->" kan du velge hva du ønsker å forandre, i dette tilfellet avspillingshastigheten - ChangePlaybackRate.
5. Her setter jeg ønsker hastighet for et gitt område.
  • Name: Selvforklarende :cool:)
  • Start on: Velg TimeUseTick i dropdown-menyen. Her fyller du inn ønsket starttick som du finner i vindu 1. I dette tilfellet 7979.
  • Stop: Hvor lenge skal denne hastigheten gjelde? I dette tilfelle inntil tick 8231 hvor min ønskede slomo-scene slutter.
  • Rate: Ønsket hastighet for det avgrensede område. I dette tilfelle 25%, 0.25.
Bør legge til et nytt ledd etter det avgrensede område for å få hastigheten tilbake til det normale, 1.0, eller hva du måtte ønske som neste hastighet.

I demoens vdm-fil, i dette tilfellet demo2.vdm vil dette ende opp som:

demoactions
{
      "1"
      {
            factory "ChangePlaybackRate"
            name "Unnamed1"
            starttick "7979"
            stoptick "8231"
            playbackrate "0.2500001"
      }
}

Ved å bruke "Go to:" i vindu 1 kan du hoppe til ønsket tick i demoen, dette er nyttig ettersom spoling bakover ikke eksisterer. På en hf.no-server er gjerne ett sekund 100 ticks forutsatt at cl_updaterate står på 100 :lol:)

Postet bilde

-Wayne Gretzky

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 191 Innlegg:
Du er en liten engel du,Frikk :cool:

Skal leke meg med dette de neste dagene :lol:

X-NaViGaToR

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:
Kossen får eg filmen til avi? når eg lage filmen så kome den i dem. fil;S ke ska eg jere da? de kome bare at filmen ikkje er suporta...............

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Det enkleste vil være å anskaffe seg FRAPS og ta opp det du ønsker fra demoen din -> playdemo demonavn. Deretter komprimere med ønsket program, f.eks. WMM.

Postet bilde

-Wayne Gretzky

X-NaViGaToR

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:
koe hen? eg ser ingen plass der eg skifte filene te avi:_S

X-NaViGaToR

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:
Det står enna at den ikkje er suporta?

X-NaViGaToR

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:
Ke er Video Capture Hotkey?

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Anbefaler deg å lese åpningsinnlegget i denne tråden for detaljert forklaring for hvordan man kan lage film av demo.

Postet bilde

-Wayne Gretzky

X-NaViGaToR

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:
Eg greie det sikkert viss dokk seie ke video capture hot key? det fant eg på file://localhost/C:/Fraps/help/HELP_MOVIES.HTM !:S det står ingen ting om det på instuksjonen din.........

X-NaViGaToR

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:
eg he 1.6:S er det d sama?

Frikk

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
Nei, source og 1.6 er ikke det samme. Capture hotkey finner du i innstillingene for Fraps.

Postet bilde

-Wayne Gretzky

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere