Gå til innhold

Survival Guide

avean stealth shadow ninja

21 replies to this topic

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 16 069 Innlegg:
Postet bilde

Tenkte jeg skulle poste litt tips og triks siden dette er et rimelig vanskelig og avansert spill hvor det garantert er mange ting som flere ikke vet om. Kommer til å ta for meg navigasjon og områder hvor man kan skaffe loot, type loot og hvordan man skal overleve og lete etter camps.

Lokasjoner jeg nevner blir linket opp så dere kan se på kartet hvor det er til enhver tid.

Verktøy (Disse har jeg oppe hele tiden mens jeg spiller)
http://dayzdb.com/map
http://www.dayzcommander.com/ (Lar deg starte spillet lynkjapt, tar seg av updates automatisk og lar deg ha favoritter samt tracke dine venner + filtrere etter dag og natt samt masse annet.)

Shortcuts du må kunne
M = Kart
O = Klokken
CTRL-M = GPS
K = Kompass
F = Skifte mellom fire modes og evt granater
N = Nightvision
B = Binoculars
, = Skifte mellom ulike chat kanaler, direct communication burde stå default
CAPS LOCK = Mic chat. Denne burde brukes hvis du møter andre spillere så du kan hyle ut du er friendly
PIL OPP = Løper raskere, kjører raskere
V = Klatre over
G = Inventory
2x CTRL = Du legger ned våpenet så du ikke sikter på folk når du stopper opp
2x SHIFT = Toggler mellom å alltid løpe eller å alltid gå
Page up, Page Down = Zeroing på rifler som har dette.

Grafikk og ytelse tips
Husk at 3D Resolution er den faktiske spilloppløsningen. Om du setter Interface til full hd og 3D til 640x480 så vil spillet se utrolig datert ut. Du må sette Interface og 3D til samme oppløsning.
Disable ATOC, PPAA, Postprocess Effects, Shadow og AA samt Anistropic Filtering. Spillet vil se like bra ut samt Postprocess Effects legger til blur som du absolutt ikke vil ha.

Ny karakter
Du kan spawne ved stranden helt fra sør-vest til litt lengre nord-øst opptil byen SOLNICHNIY
To største byene i spillet er CHERNOGORSK og ELEKTROZAVODSK.
Disse to byene er livsfarlig av flere grunner. De har utrolig mye utstyr å finne samt det er nærme 90% av spawn lokasjonene.

Her vil folk som regel drepe deg så fort de ser deg så jeg anbefaler å løpe til de mest anbefalte bygningene for å finne de mest nødvendige tools som kompass, fyrstikker, kniv og øks for så å stikke fortest mulig nord derfra. Husk at sålenge du har havet bak ryggen din så løper du mot nord sålenge du ikke spawner ved THREE VALLEYS eller SOLNICHNIY. Bare ha kartet som jeg linket oppe og følg veier og kjennemerker for å finne ut hvor du er. Når du nærmer deg byer så vil det være veiskilt som nevner hvor du er hen, dette vil være på russisk. Så SOLNICHNIY blir CONHEYHBIN.

Hvor du kan løpe i CHERNO og ELEKTRO
Apartments i Cherno er en perfekt plass for å geare opp lynkjapt. Det området har 5 apartment bygninger med 3 etasjer hver full av utstyr + et sykehus på andre siden. Denne ligger på nordsiden av byen i utkanten mot skogen, veldig lett å finne. 1 minutt unna mot sør-øst i byen her er det også en militærcamp hvor du kan finne mid-end våpen som AK-47 eller M16.

I Elektro har du Fire Stations og Butikker som er lurt å besøke, disse er også på nordsiden av byen. Butikker har alt fra mat og drikke til simple våpen og ryggsekker. Fire Stations har som regel mid-end våpen som AK47 og M16 blant annet.

Hvis du skulle være uheldig å spawne helt vest ved Kamenka så ville jeg droppet de store byene og besøkt flystripen istedet som er ved Balota. Sør for den så ligger flere militærtelt med vakttårn hvor det kan spawne mid-end våpen.

Spawner du ved Three Valleys, Otmel eller Solnichniy så løp videre Nord til du kommer til BEREZINO.
Her er det ikke like stor aktivitet som ELEKTRO og CHERNO og den har mer utstyr enn noen av disse byene. Rundt området her har du 3 Apartments + en butikk du kan besøke. Enda lengre Nord igjen i samme byen så har du ytterligere 3 apartments du burde sjekke ut samt militærcamps, fire station.

Da er jeg full av utstyr, hva nå ?
Fortsett nordover mot NE Airfield hvis du er på østkanten eller NW Airfield hvis du er vestover. NW Airfield har bedre loot da det har militære barracks hvor det kan spawne high-end gear, men mer risikabelt for at det er bandits der (Fiendtlige spillere).
Deretter utforsk skogen rundt i Nord for baser hvor du kan finne alt fra kjøretøy til utrolig bra utstyr.

Hvordan overleve i skogen
Sålenge du har en kniv, øks, fyrstikker og vannflaske så kan du overleve i skogen i det uendelige.
Drep en gris, sau, kanin og ta kjøttet. Gå i en tettskog og still deg inntil treet. Deretter gå i inventoryen din og høyreklikk øksen og velg "Harvest Wood". Nå kan du høyreklikke fyrstikkene i inventoryen din og starte bål. Her kan du grille kjøtt sånn at du kan spise det og det gir deg i tillegg 600-800 blod.

Det er også flere dammer omkring på kartet samt vannbrønner hvor du kan fylle på vannflasken din og drikke fra. Da er det bare å gå i vannkanten, evt ved en brønn og høyreklikke vannflasken og "Fill Waterbottle".

Tips videre
Stol på ingen og begynn å spill med folk du faktisk kjenner. Alene blir det fort kjedelig da det er mye løping i spillet. Se om du finner deg Camping Tents i butikker og sett deg opp en base sånn at du kan putte ting du finner inni der. Tilslutt hvis du spiller smart nok så har du nok utstyr lagret at selv om du dør så kan du bare løpe tilbake og geare opp lynkjapt.

Annet verdifullt tips er at hvis det er zombier i en by så er det pga det er spillere der. Så hvis du kommer til NE Airfield og du ser masse zombier der så er det andre spillere der. Hvis du ser dem plutselig spawner når du ankommer så kan du føle deg trygg på at du er alene akkurat der og da. Dette gjelder for alle plasser.

Zen0x

Freelance Photographer

• Markedsføring
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 459 Innlegg:
*STICKY* !!!

View Postredux, on 22 December 2011 - 01:03, said:

irriterer meg at infanterivåpnene ikke har lock-on , er så jevlig hardt å være sniper i dette spillet at man burde få lock på infs.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 726 Innlegg:
Anbefaler folk også om å ha 2 stk stekt kjøtt i inventaret til all tid.
Blir du skutt så du f.eks går ned til rundt 1000 blod, kan du fort spise kjøttet og du vil rekke å få bandasjert deg osv.

Nydusja

litt mann i dress

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 725 Innlegg:
Spawn -> Løp til Elektro / Cherno -> Finn deg våpen -> Postet bilde
naken

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:
:lol: :lol:
Nettopp derfor man bør unngå elektro og cherno hvis man kan. Men er hysterisk artig og spennende i de byene da, er alltid noe som hender der.

Dante

Løytnant

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 443 Innlegg:
Fin intro. Savner dog gjennomgang av inventory'en, som er noe av det mest grusomme jeg har opplevd.. Kan være veldig vanskelig som fersking. Eller kanskje UI-bruk skulle vært i en egen tråd/guide.

Artic

=PCB=

• Serveradmin
  • PipPip
  • 164 Innlegg:
Er det noen som har noe tips for å unngå å bli drept av zombier når man skal loote bygninger og slikt..? Taktkker for å unngå å bli sett og å komme seg vekk.

Vet om den å bryte LoS, men blir truffet ganske ofte likevell, og føler at de utgjør en litt større trussel enn det de burde :p Dør jo flere ganger daglig..

Multicyber

SinnaMulti

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 048 Innlegg:
løpe oppover bratte bakker så du må gå, så løpe ned igjen :p Zombiene flyr ut å dør
Løpe inn i hus med to innganger, så løper du bare gjennom å går stealth ^^

beste tipset er å holde seg unna / bak zombiene ^^ Eller gjør som jeg, løpe som faen å hakke ned alt med øks :D

Artic

=PCB=

• Serveradmin
  • PipPip
  • 164 Innlegg:
Løpe som faen å hakke ned alt med øks høres ut som noe lignende jeg fort ender opp med :p

Heradon

Prime|Minister

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 755 Innlegg:

Vis innleggNydusja skrev 03 August 2012 - 14:45:

Spawn -> Løp til Elektro / Cherno -> Finn deg våpen ->

Eller bare gå til Militærcampen i Balota hvor det står 4 Deer stands, og ovenfor har du airstrip.... Du er omtrent garantert til å finne AK og bedre automatrifler... Berezino er også veldig bra, der er det t.o.m 2 butikker, militærtelt, fabrikkområde, deer stands og leiligheter.
Tidligere medlem av -CN- Commando Nord og [IC] Iron Cross Nick var -CN-/[IC] Hitman/Psycho/Phantom
- Medlem av Prime Battlefield 3.

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:

dopehawk

Sersjant

• Klanmedlem
  • PipPip
  • 440 Innlegg:
Natterstid er den beste lootetida da , looter gearet av zombier hvis du er tøff da. Men skygger unna folk med våpen i starten , hvis jeg ser en som er like ny som meg så kan jeg teame opp hvis han/hun er villig . Ellers så er det ninja ..Har jeg våpen og den andre ikke har så tar jeg kontakt også , men som sagt - Vet ikke hvor mange ganger man har dødt av instashoot av en med lee enfield.. øks er faktisk det jeg foretrekker isteden for våpen i byen når man er ny , man vil helst ikke trekke altfor mye oppmerksomhet din vei. 1 hit kill zombies der - Har du øks og for los er det bare å springe inn i byggning og høgge ivei etterhvert som dem poper inn. Noen ganger finner du alt før du rekker å komme til byen , da kan man liksågreit springe til skogs å loote dearstand og er man tøff nok -Stary og airfield - Sjansene får å treffe på helivrak på tur dit er stor , da kan man fort ende opp med NV og heavy gear.
Postet bilde

Multicyber

SinnaMulti

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 048 Innlegg:
Spawna ved balota for noen dager sia, fant øks å løp opp til airstrip, såg to karer med akm og en med dmr :p Hakka ned begge to med øksa, fikk 2 bandits kill og fult av det jeg trengte av utstyr :p Elsker å hakke ned folk med øks :p

humaN

Løytnant

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 351 Innlegg:
har kjørt rundt i flere dager nå med ATV, UAZ og en lastebil med en kompis. Har hatt det drit morsomt med å kjøre rundt i flere timer bare ved å loote camps så og si over alt. Men, as we speak så ble vi DC'd fra serveren og mistet UAZ'n og ATV'n. :((((

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 223 Innlegg:
Vi var vel en 6-8 stk I stad som klemte nedpå en huey :-D var digg og se den explodere I lufta og forsvinne over åsen :-D
Oi, feil tråd. Hater forum på mobil.
http://sigs.enjin.com/sig-bf3/c777f1971dd83fd5.png

HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.

OptimusCrime

Its's a war out here!

• Utviklingssjef
  • 11 046 Innlegg:
Faen, denne guiden trengte jeg. Er den fortsatt oppdatert og aktuell i current version?

Mistet egentlig interessen veldig fort fordi jeg ikke kunne kommandoer og shortcuts at all. Jævla mye å holde styr på :p
OptimusCrime .net - What the fudge?
<@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
<@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 223 Innlegg:
Den er vel fortsatt grei og følge den :-)

Er Jo normale kontroller da :-P

M -map
G - inventory
L - Lommelykt

Greit og huske, trenger ikke mere :-P I går vær vi 10 stk på mumble som spellte sammen, det er komplett kaos men jævelig gøy :-D bare og bli med :-)

HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:
Har fjerna det med å disable hyperthreading i bios. Aner ikke hvorfor men da jeg testa det første gang gikk jeg opp 2x fps men nå har jeg bra fps uansett om det er på eller ikke. Sikkert en patch som fiksa det etter jeg laget dette. Anbefaler følgende startup parametere: -cpuCount=4 -winxp -maxvram=2048

Bytt ut 4 med antall kjerner du har på prosessoren. Men hvis du får plutselige fps dropp så bare fjern det. Jeg fikk ihvertfall 20 mer fps enn normalt.

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 223 Innlegg:
Hvor bytter jeg om Di parameterne?

Altakrass

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:
Det gjør du i steam, høyreklikk på operation arrowhead>properties>set launch options fyll inn og god tur :)

For mer fps : http://forums.steamp...d.php?t=2782938

Dette innlegget har blitt redigert av Altakrass: 01 March 2013 - 15:27

g_maZta

Menig

• Redaksjonen
  • Pip
  • 47 Innlegg:
Glem ikke å koke vannet ditt!

Om du ikke koker vannet du drikker risikerer du å dra på deg zombie-sickness.
Tegn på at du er smittet er bla hoste(som lager lyd), samt at blood sakte med sikkert synker.

For å koke vann må du ha "empty tin can" og et bål.

Jeg bruker vanligvis å ha en boks med mat med meg. Når jeg blir sulten sparer jeg boksen til neste gang jeg er i skogen og kan lage med et bål.
På denne måten slipper du å måtte løpe til et sykehus etter antibiotika.

Chemlights er undervurdert!

Chemlights er kjekt å ha dersom du ikke har military flashlight (som er MYE mindre synlig enn vanlig lommelykt), eller Nightvision goggels *sukk*.

Det finnes tre forskjellige chemlights, og forskjellen er hvor mye de lyser opp, og samtidig hvor langt unna de synes.

Blå - 35 meter
Rød - 50 meter
Grønn - 75 meter

Utover denne distansen er de kun synlige som en liten prikk.
Det går 10 chems pr pakke(itemslot) og de kan bæres samtidig med våpenet ditt.
For å gjøre dette trykker du "F" til du ser det står Chemlights oppe i høyre hjørnet, deretter kaster du det på bakken for så å plukke et opp igjen.Du har nå en bærbar lyskilde.
But beware of bandits!!!

Litt basic men:

For å putte main weapon i ryggsekken må du ha minst 10 ledige plasser.
Tilhørende Ammo flyttes også med, og kan i noen tilfeller (dersom du bytter main) mistes.

Slakte dyr

Steke kjøtt fra slaktede dyr er nevnt over, men kom i hug at forskjellig kjøtt gir forskjellige blodverdier. Fra 200-800.

Pass også på at det ikke er zombier i nærheten når du slakter. De formelig elsker lukten(?) og lyden(?) av et dyr som slaktes.

Edit: Nå blei jeg skikkelig sugen på å spille, gitt! :D

g_maZta

Menig

• Redaksjonen
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Vis innlegghumaN skrev 29 August 2012 - 19:40:

har kjørt rundt i flere dager nå med ATV, UAZ og en lastebil med en kompis. Har hatt det drit morsomt med å kjøre rundt i flere timer bare ved å loote camps så og si over alt. Men, as we speak så ble vi DC'd fra serveren og mistet UAZ'n og ATV'n. :((((

Ikke kjør ATV'en over broer...
Den vil flippe og du vil dø. Eller i det minste brekke bena og skade deg stygt.

Svar

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere