15 replies to this topic
Skrevet 22 July 2012 - 12:07
Skrevet 26 July 2012 - 20:06
http://no.twitch.tv/2dawngames
Livestream now:)
Å fly heli blir nesten som i DC, Å det bør peeke interessen for flere her pÅ bruket:)
Livestream now:)
Å fly heli blir nesten som i DC, Å det bør peeke interessen for flere her pÅ bruket:)
Dette innlegget har blitt redigert av Ldd1: 26 July 2012 - 20:18
Skrevet 26 July 2012 - 20:17
Har testet Ravage og for meg så er grafikk og immersion mer viktig, da har jeg BF3(som er helt sinnsykt i grafikk og lyd) og ArmA 2 (som er helt sinnsykt i spill-opplevelse, grafikk og frihet). Hadde jeg hatt en maskin fra 2005 elns så ville dette helt klart vært et alternativ, men akkurat nå så blir dette litt slapt. FPS sjangeren har vært her siden 1998 og har blitt utforsket gjennom årene til dags dato, den eneste som har klart å gi noe nytt er faktisk DICE som klarer å forfriske det å skyte en annen spiller i hode, og ArmA som har klart å gi oss en bedre måte å spille på.
Skrevet 26 July 2012 - 20:28
cri74 skrev 26 July 2012 - 20:17:
Har testet Ravage og for meg så er grafikk og immersion mer viktig, da har jeg BF3(som er helt sinnsykt i grafikk og lyd) og ArmA 2 (som er helt sinnsykt i spill-opplevelse, grafikk og frihet). Hadde jeg hatt en maskin fra 2005 elns så ville dette helt klart vært et alternativ, men akkurat nå så blir dette litt slapt. FPS sjangeren har vært her siden 1998 og har blitt utforsket gjennom årene til dags dato, den eneste som har klart å gi noe nytt er faktisk DICE som klarer å forfriske det å skyte en annen spiller i hodet.
Syns det var forfriskende med et spill der grafikken IKKE var hovedattraksjonen:)'
Og som faktisk krever masse av spilleren når det kommet til aim og fly heli etc. Ikke bare sette seg i crouch å lolspraye 100 meter å få 2 kills
Dette innlegget har blitt redigert av Ldd1: 26 July 2012 - 20:30
Skrevet 26 July 2012 - 20:38
Ja jeg skjønner den, men Ravege går ikke frem i tid akkurat ? Det er et nytt spill som tilbyr det samme du har i et mangfold av andre spill, de fleste bakover i tid. Når man snakker om BF3 og BF4 så har du noen som pusher envelopen legere, de tar alt som er i FPS og gir det en ekstra edge ift grafikk og lyd.... og når man tenker på FPS så er det egentlig alt du kan gjøre, for alt annet er prøvd ut fra før. Du har flyvende-back-pack-soldater og undergjordiske-myte-omspunndenede-karakterer. Jeg mener, YO, hva mer kan man finne opp, om ikke bedre grafikk og en annerledes måte å gjøre det på?
Jeg er også enig i at BF3 har mange feil og det er egentlig rart hvordan de klarer å rydde opp dette i Close Quarters og ikke ellers. Man kan neste tro at det er to forskjellige spill man spiller og at det ene fungerer bedre enn det andre, men CQ fungerer bedre en vanlig BF3 merklignok. Håper de kan overføre dette i neste DLC og til BF4.
Skal det komme noe "nytt" i FPS sjangeren må de virkelig jobbe hardt tror jeg, ellers blir det å skaffe seg "kunder" som ikke har opplevd FPS før. Jeg tror at mange av FPS spillene avhenger av hvor mange av dine venner som spiller det. Se på CS feks, de spiller et spill som er "gamling spill delux".
Jeg er også enig i at BF3 har mange feil og det er egentlig rart hvordan de klarer å rydde opp dette i Close Quarters og ikke ellers. Man kan neste tro at det er to forskjellige spill man spiller og at det ene fungerer bedre enn det andre, men CQ fungerer bedre en vanlig BF3 merklignok. Håper de kan overføre dette i neste DLC og til BF4.
Skal det komme noe "nytt" i FPS sjangeren må de virkelig jobbe hardt tror jeg, ellers blir det å skaffe seg "kunder" som ikke har opplevd FPS før. Jeg tror at mange av FPS spillene avhenger av hvor mange av dine venner som spiller det. Se på CS feks, de spiller et spill som er "gamling spill delux".
Skrevet 26 July 2012 - 20:54
Jo det er klart
Allikevel så tror jeg ikke at dem som oppgraderer til nye maskiner kommer til å være fornøyd med 2005 grafikk og mekanikk. La oss si at alle de som spiller CS kjøper seg en ny maskin, mest sannsynlig har dem ikke oppgradert på over 7-8 år. Hvordan ser spillet de har lyst å spill se ut? De vil vel ha mer "bang for the buck" antagligvis, samtidig så er det nesten slik at alle de som sitter å spiller CS er dem vi trenger i det nye FPS miljøet. De ville balansert community og trukket flere spillere inn samtidig som de ville tilført en "much needed moral" i hvordan spille FPS. Det nytter ikke å gi en gave til en gjeng med kids som er alt for slappe til å ha egen tanker, hvordan spille spillet og hvordan lage teamwork. Mye av det finnes i eldre utgaver av FPS miljøet og det er derfor de "gamle" trives der de gjør og hvorfor gamle spill rekkurterer nye spillere til akuratt det miljøet.
Jeg tror ikke at det bare handler om ferdigheter, men om et spill er lagt opp slik så vil det naturligvis tiltrekke seg dette miljøet. Det er ingen spill pr dag dato som har klart å overgå dette og det handler om at konsoll plattformen ikke kan tilrettelegge slik PC plattformen gjør, det er tross alt FPS tittelen de "stjeler" fra PC-Spill. Det som er nyskapende innenfor FPS er grafikk og lyd tror jeg, og derfor stagnerer det slik det gjør nå. Hadde feks BF3 vært laget til PC og ikke konsoll, så ville dem ikke bare revolusjonert grafikk og lyd, men også slik FPS spilles. Big mistake DICE.
Jeg tror ikke at det bare handler om ferdigheter, men om et spill er lagt opp slik så vil det naturligvis tiltrekke seg dette miljøet. Det er ingen spill pr dag dato som har klart å overgå dette og det handler om at konsoll plattformen ikke kan tilrettelegge slik PC plattformen gjør, det er tross alt FPS tittelen de "stjeler" fra PC-Spill. Det som er nyskapende innenfor FPS er grafikk og lyd tror jeg, og derfor stagnerer det slik det gjør nå. Hadde feks BF3 vært laget til PC og ikke konsoll, så ville dem ikke bare revolusjonert grafikk og lyd, men også slik FPS spilles. Big mistake DICE.
Skrevet 26 July 2012 - 22:00
Jeg er gjerne med neste gang i håp om at det forandrer min mening 
Helt klart mener jeg at FPS sjangeren burde tilby noe nytt og at det skal kunne spilles kompetivt. Arma feks er ikke lagt opp for kompetiv spill, men jeg mener det er et av de siste "Ekte Pc-Spillene" alikevel og at spillet tilbyr unikt gameplay for spillerne sine.
Alt for mye ser ut som X-box og gjennom tiden så begynner det jaggu meg å se ut som det kan spilles på min ny innkjøpte Galaxy 2 også. Om Ravage utnytter ressursene og kan gi god gameplay samtidig så mener jeg thumbs up!
Jeg er solgt i lange baner på BF3 - det ser spektakulært ut, og det føles som man er der i RL. Det blir spennende å se om Ravaged kan gi det samme intrykket eller veie opp med andre egenskaper som for meg til å glemme at jeg er en avatar i en FPS. Når noen kritiserer sola i BF3 og kommer unna med det, så mener jeg at jeg kan kritisere Ravage som ikke engang har anim for å bøye seg rundt hjørner
Helt klart mener jeg at FPS sjangeren burde tilby noe nytt og at det skal kunne spilles kompetivt. Arma feks er ikke lagt opp for kompetiv spill, men jeg mener det er et av de siste "Ekte Pc-Spillene" alikevel og at spillet tilbyr unikt gameplay for spillerne sine.
Alt for mye ser ut som X-box og gjennom tiden så begynner det jaggu meg å se ut som det kan spilles på min ny innkjøpte Galaxy 2 også. Om Ravage utnytter ressursene og kan gi god gameplay samtidig så mener jeg thumbs up!
Skrevet 26 July 2012 - 22:44
Arma 2 er mulig pga det er laget spesifikt for PC hardware og ikke PS3 eller Xbox360. Tror ikke bransjen blir å snu pga de vil tross alt tjene mest mulig penger. Så spill som Arma 2 osv tror jeg blir en nisje, men skal aldri si aldri pga populæriteten til DayZ om dagene. Kompetetivt egner det seg ikke nei pga spillet er for stort, å streame en turnering ville tatt flere dager.
Noen har tenkt å hoste noe kalt "Hunger Games" i DayZ som tar ibruk ting fra filmen. Altså en privat server hvor alle slåss mot alle til det er en person igjen. Dette vil gå over flere dager og vinneren som står igjen vinner 200 dollar. Blir spennende å se hvordan dem tenker å streame noe sånt, er jo omtrent umulig å få med seg alt siden Chernarus er rimelig insane svært.
Noen har tenkt å hoste noe kalt "Hunger Games" i DayZ som tar ibruk ting fra filmen. Altså en privat server hvor alle slåss mot alle til det er en person igjen. Dette vil gå over flere dager og vinneren som står igjen vinner 200 dollar. Blir spennende å se hvordan dem tenker å streame noe sånt, er jo omtrent umulig å få med seg alt siden Chernarus er rimelig insane svært.
Skrevet 29 July 2012 - 15:10
Har 6 Betakeys igjen om noen er gira på å prøve
Skrevet 13 August 2012 - 19:56
http://no.twitch.tv/2dawngames
Live clan match klokken 21.00 for dem som vil se. Første forsøk på clan match med stream:)
Live clan match klokken 21.00 for dem som vil se. Første forsøk på clan match med stream:)
1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere

Logg inn
Registrer deg

Opp