Gå til innhold

David Goldfarb forlater DICE

battlefield dice spill

6 replies to this topic

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 478 Innlegg:
Postet bilde

David Goldfarb forlater DICE. David er mest kjent som lead designer for Battlefield 3 singleplayer og Bad Company 2, men har også jobbet for Guerilla og Milestone. "5 år og 4 spill, takknemlig for å ha jobbet med så supre mennesker og spill. Farvell" twittret han.

Foreløpig er det ikke kommet en offisiell melding verken fra DICE eller EA om hvem som skal erstatte han, men til Kotaku sier Goldfarb at fansen ikke har noe å bekymre seg for. I en blogpost (Fuck it, lets rock) kommer det frem at han har tenkt å jobbe med film.

David Goldfarb blir dermed en i rekken av kjente navn som har forlatt DICE den siste tiden, blant andre Barry Tingle (bedre kjent som Bazajaytee) og Ben Cousins. Cousins startet med mobil spill (ngmoco sweeden) og det kan se ut som Bazajaytee (i følge nettsiden sin) har meldt seg på iOS og app development kurs sammen med sin forlovede. Update: Bazajaytee jobber som "Associate Producer" på Danger Close Games og har ansvaret for post launch support og Ranked Server Provider for MOH.
Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 988 Innlegg:
Hvem er David Goldfarb?
OptimusCrime .net - #5 mest besøkte profil!!1111111111
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no | www.clanserver.no
12:53 <@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
12:53 <@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 478 Innlegg:
Som Jess Cliffe og Mihn Le er for CS, eller kanskje ikke like viktig... men noe i den duren :p

HeliX
Victrix Legion

SpookyManooky

Lollos i dollos!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 096 Innlegg:
Tenkt å jobbe med film? Da håper jeg inderlig ikke det er han som lager dem, single player kampanjene på både BF3 og BC2 var dass.
HOBOBOI, MaddaHaody, SpookyManooky.

Yo!

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 478 Innlegg:
BC2 Singleplayer likte jeg egentlig :)

HeliX
Victrix Legion

Luremus

Conquest FTW!

• Klanmedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 781 Innlegg:
Barry Tingle jobber fremdeles for EA med Frostbite. Han holder fortiden på med MoH Warfighter.

scenest skrev 20 August 2012 - 23:59:

Har selv spilt veldig mye på bf.no serverene igjennom bf1942,bf2 og bf3. Holdte også til på hellfragger når jeg spilte css.

Sitat

STEAM_0:1:5054741 - rx.scenest, Wallhack og norecoil

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 478 Innlegg:
Goldfarb trer inn i ny stilling som Game Director i Starbreeze, de som laget Syndicate (remake). Starbreeze kjøpte nylig Overkill, de som laget PayDay, og det er annonsert at de holder på med Payday 2 og et annet uannonsert prosjekt.

"Jeg har arbeidet med en del store spill-tittler og det har vært veldig fint, men jeg har egentlig ønsket å kunne jobbe med mindre og mer "tight"ere prosjekter, som er mer gameplay drevet. Med Starbreeze var det en mulighet å jobbe med ting jeg jeg liker å holde på med og de har gitt ut spill som jeg liker"

Ulf Anderson (Starbreeze/Overkill) sa "Jeg har rekruttert en del folk i bransjen før og jeg har sparket noen også. Jeg ser virkelig frem til å jobbe sammen med David, jeg har aldri jobbet sammen med en noen av hans kaliber"

Kanskje det kommer noe spennede fra han nå som han har "frie tøyler"

HeliX
Victrix Legion

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere