Gå til innhold

Fotball-EM 2012

EM fotball

45 replies to this topic

Reppelars waits for nobody

Smacktard

• Medlem
  • PipPip
  • 256 Innlegg:

Posted Image

Gruppespillet:

Gruppa A

Posted Image Russland
Posted Image Polen
Posted Image Hellas
Posted Image Tsjekkia

Gruppe B

Posted Image Nederland
Posted Image Danmark
Posted Image Tyskland
Posted Image Portugal

Gruppe C

Posted Image Spania
Posted Image Italia
Posted Image Irland
Posted Image Kroatia

Gruppe D

Posted Image Ukraina
Posted Image Sverige
Posted Image Frankrike
Posted Image England

Kampoppsett:
Spoiler

Da er vi allerede godt i gang med EM 2012 i Polen/Ukraina.

Så hvem er favoritten og hvem tror dere vil vinne? Hvem vil overraske og skuffe?

Selv håper jeg at Sverige vil komme langt. Har ingen favoritt blant de antatt beste lagene, men tror vel kanskje Spania vil trekke det lengste strået også i dette EM.
Et team med høyt kvalifiserte aper er sendt ut for å ta hånd om situasjonen.
*,--._
Enemy tree spotted!

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
Spania er vel opplagt, ellers så håper jeg på Tyskland og Nederland også :)
Mesterskapsskuffelsen tror jeg kommer med Italia

- The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch
- When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
- If you're gonna get mad at me every time I do something stupid, then I guess I'll just have to stop doing stupid things. - Homer Simpson

FredsmeglarN

Peace Sells...But Who's Buying?

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 4 829 Innlegg:
Eneste jeg har å si om EM per dags dato, er at jeg håper at et lag (gjerne et stort ett, typ Nederland) fullstendig boikotter en kamp om det blir mye rasisme. Så jo allerede på treningen(?) til Nederland at det var mange som kom med apelyder. Kvalmende.

Sjitt_break

Hovedadmin BF-serien

• Ledergruppa
  • PipPip
  • 287 Innlegg:
Jeg håper og tror NORGE vinner denne gangen :yahoo:
SEMPER FI ,DO OR DIE.KILL KILL KILL!!!

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 004 Innlegg:
Spania og Tyskland er faktisk mine to finaletips egentlig, hvertfall de jeg håper i finalen.
Og jeg håper virkelig at de retarda rasist-supporterne er i mindretall og forsvinner inn i fotballfesten dette skal være. Og skulle noe lag bli utsatt for slik hets, så går de av banen i protest. Så får dette EM bli en skandale slik at man i fremtiden velger bedre egnede vertsnasjoner :)
Support bacteria - they're the only culture some people have

To know death, Otto, you have to fuck life... in the gall bladder!

IQTus said:

virker som om alle vil gratulere henne i alle kanaler!

Finner mesteparten av musikksamlingen min listet opp her:
http://rateyourmusic.com/images/latest_acq/Sektleder.png

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 807 Innlegg:
DANMARK!
Not all those who wander are lost.

Smacktard

• Medlem
  • PipPip
  • 256 Innlegg:
Jah! Mesterskapets første skrell. Godt jobba av det danske hold . ;) |Postet bilde
*,--._
Enemy tree spotted!

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 004 Innlegg:
Spania mot Italia kan bli interessant ikveld, og veldig spent på å se hvordan Irland klarer seg dette mesterskapet. Vært litt kult om Guinness-folka hadde knuse alt og gått videre :D

IQTus said:

http://rateyourmusic.com/images/latest_acq/Sektleder.png

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
Irland?!! hahahaha :lol:

cmon da mann, de suger jo! Hadde egentlig troa på Nederland - Tyskland i finalen, med Tyskland som vinnere (NEI IKKE På STRAFFER!!!!!), men Nederland har jo tydeligvis fått hjerneskade så nå er jeg mer skeptisk. Man må jo bare anta at spania presterer, så kanskje det blir de. Tror Spania vinner ikveld, men håper på Italia.

Ang rasismegreiene så bestemte jeg meg for å se Stadiums of hate igår, Ukrainske officials er helt latterlige - politimestern prøvde å bortforklare åpenbare nazi-hilsner med at de pekte mot banen for å rette oppmerksomhet mot seg selv :lol: Lattis av UEFA å gi EM til disse landene, men vi får håpe at det blir holdt under kontroll. Jeg håper egentlig ikke kamper blir avsluttet i protest, men heller at idiotene blir tatt hånd av med en gang og straffet brutalt.
¯\(^_-)/¯  <-- MÆ PÅ LADDERN xD(╯‵Д′)╯彡┻━┻ <--- MOTSTANDER xD

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 004 Innlegg:
Det hadde vært morsomt sa jeg, ikke som i at jeg aktivt ville ha de fram og er fan :p Get yo shit together!

Selv tror jeg Spania kommer til å vinne greit over Italia, og ser lett for meg Spania i finalen.

IQTus said:

http&#58;//rateyourmusic.com/images/latest_acq/Sektleder.png

Smacktard

• Medlem
  • PipPip
  • 256 Innlegg:
Håper og tror at Spania vil knuse Italia i kveld.
*,--._
Enemy tree spotted!

drozo

Brigader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 191 Innlegg:
Blir nok ikke Spania som vinner. Vinner de så er det ikke så bra av de andre lagene tbh. Spania uten Puyol og med Pique i dårlig form gjør at de er svakere bakover enn de vanligvis er. Samtidig som de savner Villa.

Nederland virker sterke, men sliter med å score :) Har trua på Frankrike, de har et spennende lag med noen spennende unge spillere (<3 M`Vila) . Italia vinner hver gang det har vært katastrofer som kampfiksing o.l i forkant så det kan jo hende de vinner om man tror på slike overtroiske ting. Favoritten min er nok Tyskland som har gjort mange gode mesterskap på rad nå.

Blir nok trist å være England fan som vanlig, men det er jo lov å håpe :) Ellers heier jeg seff på Sverige og Danmark og håper de kommer langt.
It’s not exactly rocket surgery
Skurk : Tror jeg skal fyre en ny joint, admin kan du swappe til specc?

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
Bra kamp, synes Spania spilte best, og hadde mest sannsynlig vunnet hadde det hatt en helt annen spiss enn Chelsea-klovnen Torres!
Hva har han gjort i år som tilsier at han skal ha plass i Spania-troppen i EM? Nada,

- The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch
- When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
- If you're gonna get mad at me every time I do something stupid, then I guess I'll just have to stop doing stupid things. - Homer Simpson

drozo

Brigader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 191 Innlegg:

Vis innleggVafflus_Slappis skrev 10 June 2012 - 18:50:

Bra kamp, synes Spania spilte best, og hadde mest sannsynlig vunnet hadde det hatt en helt annen spiss enn Chelsea-klovnen Torres!
Hva har han gjort i år som tilsier at han skal ha plass i Spania-troppen i EM? Nada,

+1 - Helt håpløst at han i det hele tatt blir satt innpå. Viser problemene Spania har uten David Villa tbh.

Jackal.no

Voffsen

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 045 Innlegg:
Rart at torres kom inn isteden for Llorentes

Posted Image
Has the social skills of a serial killer and struggles to communicate with anything that doesn't have a keyboard.
Jackal.no | @jackalno | LastFM | Youtube | Flickr

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:

Vis innleggJackal.no skrev 10 June 2012 - 18:57:

Rart at torres kom inn isteden for Llorentes

Enig! Hvor er Soldado forresten? Skada?
Han og Llorente er myyyye bedre alternativer enn mr.manorawomanwtf?
Torres har like mye målteft som en pakke med knekkebrød.

drozo

Brigader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 191 Innlegg:
Noen som vet om Soldado er skadet siden han ikke er med? Må jo være derfor Torres har blitt tatt ut. At Soldado er skadet mener jeg.

Edit: I was to late xD

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 004 Innlegg:
Helt grei kamp, men utrolig mye fomling på begge lag. Og at Torres presterte å rote bort 3 store sjanser, måtte le litt under kampen da :D

IQTus said:

HEGGIS

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:
Spania mister mye ball i dag. Samtidig liker jeg italienerne! Cassano er en fantastisk spiller! Holder med Russland og Neder(laget). Utrolig skuffa over Hollenderne men virkelighetsbilde tilsier Spania/Tyskland i finalen. Så har jeg stor tro på at Frankrike skal overraske alle og vinner hele EM=) Undervurdert lag med store kvaliteter!

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
Ikke nevneverdig overrasket over at Torres kom innpå. Morsomt hvor fort glemmer hvor god han faktisk var. Når man i tillegg tar med at han var betraktelig bedre for chelsea i vår enn på lenge er det ikke merkelig at han gis sjansen tidlig i EM. Nå puttet han jo ikke, men my guess er at han får spille neste match også (om enn som innbytter), og presterer han ikke der vil Llorente gå forran.

Skal ikke begynne å avskrive i hytt og pine men Italia Spania og Tyskland har sett betraktelig bedre ut enn Nederland, så jeg bytter ut Nederland med Italia i favorittkandidat-lista mi.

edit: Som jeg kan forstå er ikke Soldado skadet, han ble bare ikke tatt ut. I utgangspunktet merkelig, men mtp at Spania er villig til å spille uten en dedikert spiss er vel 2 i backup nok i massevis. Ikke veldig overrasket over at Torres går forran Soldado der. Torres har mer erfaring fra mesterskap, og er i form en bedre spiller.

Smacktard

• Medlem
  • PipPip
  • 256 Innlegg:
Arrrrgh....................
*,--._
Enemy tree spotted!

Jackal.no

Voffsen

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 045 Innlegg:
Godt å se svenskene taper :D

Posted Image
Has the social skills of a serial killer and struggles to communicate with anything that doesn't have a keyboard.
Jackal.no | @jackalno | LastFM | Youtube | Flickr

FredsmeglarN

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 4 829 Innlegg:
Kult at Shev innfir.
Massiv LOL at Lustig!

Smacktard

• Medlem
  • PipPip
  • 256 Innlegg:
Zlaaaaaaatan!! :dans: :swe:
*,--._
Enemy tree spotted!

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 984 Innlegg:
Fuck Zlatan!

Og jeg håper Ukraina utligner mot England. Hadde blitt spennende :D
OptimusCrime .net - #5 mest besøkte profil!!1111111111
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no | www.clanserver.no
12:53 <@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
12:53 <@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
Hit, men ikke lengre England!
Morro med svensk seier i dag :)

DosMetros

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 226 Innlegg:
Håper Platini er flau nå etter det han sa igår

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 004 Innlegg:
Så, oppsettet for en litt kjedelig finale er klar. Spania som spiller sin "Oi corneren gikk ikke rett i mål så vi spiller helt tilbake til keeper"-fotball og italia som desperat prøver å tilpasse seg den selv om Italia har spilt godt i det siste. Gleder meg nesten mer til bronsefinalen

IQTus said:

FredsmeglarN

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 4 829 Innlegg:
Da blir du nok skuffet over at det ikke er bronsefinale i EM :p

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 004 Innlegg:
En storkamp mindre, hurra hurra

IQTus said:

Smacktard

• Medlem
  • PipPip
  • 256 Innlegg:
Grusomt... Ble ikke den stemningen man håpet på her i Berlin.

Heia Spania på søndag!
*,--._
Enemy tree spotted!

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
Kommer til å bli EM i svalestup detta.
Begge lag, har spillere som spiller i de mest "rullesegrundtpågresset10123gangernårjegblirtaklet" - ligaene i europa!
Enda godt man slapp å se Ronaldo i finalen i det minste, han er jo ett stupelandslag for alene.

EDIT: Weird, fikk ingen rød strek under stupelandslag, regner med det er ett ord som blir flittig brukt :p

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 235 Innlegg:
pff, har da på ingen måte vært mye filming i dette EM?

får så noia av gamle forestillinger om at italia er primadonnar og tysklands maskin er best uber alles. Italia er et kjempelag, med hardtarbeidende stjerner med lite nykker. Da utenom Balotelli, men alle elsker zlatan lissom, hva er forskjellen? Heldigvis blir norsk tipping også påvirket av norges elsk på tyskland så vel som England og satte italia til 4.2 i odds :D Det selv om Tyskland ALDRI har slått Italia i et sluttspill, de har fått 8 forsøk.

Fortjent finaleplass, og spennende kamp på gang!
Posted Image

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9 000 Innlegg:
Definér "mye filming"... det burde ikke vært noe som helst, men når det filmes er det overveldende god sjanse for at vedkommende kommer fra sydlige strøk. Men med det sagt så var Italia gode i går, og Tyskland var ræva. Uansett hvor mye jeg misliker Italia (og Ballatelli mest av alt) så var det ikke ufortjent at de gikk til finale.

Tragisk nok var dette også den mest fartsfylte kampen av sluttspillskampene i EM... med andre ord: GJEEEEEEESP for et mesterskap.

Vedder på at finalen, som jeg selvfølgelig ikke får sett, blir et fyrverkeri uten like...

Spoiler

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
Hehe Sussidal

qed:
Har da på ingen måte sagt det var ufortjent, selv om at jeg heller skulle sett Tyskland i finalen i stedet for Italia. :)
Mener bare at ligaene for de representative landene er av den mest diver vennlige sorten, å blir ikke overasket om kampen blir preget av filming.
Håper jeg tar feil, for finalen skal sees, bare frykter det værste. :)

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
lol jeg så ihvertfall 2 situasjoner med totalt bs-filming fra italia vs tyskland. Og tyskland er åpenbart det beste laget på papiret. Men i en semifinale i EM på det nivået betyr en dårlig vs en god dag mye.

Synes forøvrig mesterskapet har vært godt jeg. Ikke like bra som 2008, men fortsatt et godt mesterskap. Bare synd Spania er i nok en finale, gud så jeg hater det laget. Håper Italia moser de totalt. De har ihvertfall spillere som ser mot mål.

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 235 Innlegg:

Vis innleggtorres skrev 30 June 2012 - 01:16:

Og tyskland er åpenbart det beste laget på papiret.
det teller ikke noe på papiret ditt at de aldri har slått italia før i mesterskap?
Posted Image

drozo

Brigader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 191 Innlegg:
Det har ikke vært mye filming... litt har det vært, men ikke like ille som det er er i en serierunde i Spania... Busquets har jo faktisk holdt seg på beina som regel. Ronaldo også.

Hva syns dere om Hummels da? Syns han har vært veldig oppskrytt både før mesterskapet og under mesterskapet, ihvertfall på norsk tv. Men nå syns jeg Pique har vært dårlig siden han ble skadet tidligere i sesongen også da, så dunno.

qed: Statistikk skal jo i utgangspunktet ikke ha noe å si når det er snakk om forskjellige lag.. Har lite tro på at de tyske spillerne hadde en mental sperre for å slå Italia fordi statistikken sier at de aldri har slått Italia.

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9 000 Innlegg:

Vis innleggqed skrev 30 June 2012 - 10:38:

det teller ikke noe på papiret ditt at de aldri har slått italia før i mesterskap?
Med samme logikk så er Norge på papiret overlegne Brasil... syns slik statistikk blir litt tynn når man snakker 6 år siden forrige kamp og 30 år for kampen før der... men uansett, historisk data ligger klart i Italias favør - uten at jeg egentlig levnet dem store sjanser mot Tyskland. Nå begynner jeg å lure på om de skal ta det helt hjem nok en gang :-/

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
Helt enig sussi (og drozo). Hvordan betyr historie noe når det er HELT forskjellige spillere på lagene? Det er en bitteliten selvtillits-boost for Italia. Kanskje.

Hummels har jo levert en god sesong for Dortmund, og han er jo ung. Grunnen til all hypen er vel at han ikke er veldig kjent for EPL-elskende nordmenn. Litt som all hyllesten Pirlo helt plutselig får.

drozo

Brigader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 191 Innlegg:
Har bare sett 2-3 kamper av Hummels i Dortmund og et par landskamper før EM. Da var han ok. Men både før og under EM så har han blitt lovpriset av spesielt norske medier. Mener at både Spania, Italia, England, Danmark, kanskje Sverige til og med har bedre stoppere enn det Hummels er. Men det er jo helt klart at han ikke er en dårlig spiller når han spiller på det beste laget i Tyskland, syns bare han blir litt overvurdert.

Pirlo fortjener jo hyllesten han får nå. For han var virkelig ikke god en stund i Milan. Klubbskiftet hans var nok nødvendig, og jeg syns han har vært bedre i EM enn han har vært i andre mesterskap.

Håper på Italia i finalen!

Krigsforbryter

Listefyll

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 295 Innlegg:
bet italy all
Roser er døde, verden er stor
Jeg har en hagle og vet hvor du bor

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:

Vis innleggKåre Krigsforbryter skrev 01 July 2012 - 19:44:

bet italy all

Håper ikke du satset bort huset og traktoren.... :lol:

drozo

Brigader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 191 Innlegg:
Ser dårlig ut for Italia gitt. Som forventet. Håper fortsatt på litt magi fra Italia tho! Morro at Alba scoret. Godbacken sin det! :)

Krigsforbryter

Listefyll

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 295 Innlegg:

Vis innleggVafflus_Slappis skrev 01 July 2012 - 20:36:

Vis innleggKåre Krigsforbryter skrev 01 July 2012 - 19:44:

bet italy all

Håper ikke du satset bort huset og traktoren.... :lol:
Var nok det :p
Roser er døde, verden er stor
Jeg har en hagle og vet hvor du bor

FredsmeglarN

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 4 829 Innlegg:
Jaja, det beste laget vant vel, men finalen lignet skummelt på NesTea - InCa i GSL...

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere