Gå til innhold

Homohets er kult?

138 replies to this topic

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11 174 Innlegg:
Noe jeg har bitt meg merke i en stund nå er at jeg mistrives mer og mer på mumble når jeg spiller CSS. En stor grunn til dette er det jeg oppfatter som homofobi/homohets.

Dette gjelder en salig blanding av både stabsmedlemmer og vanlige spillere, og det gjør meg trist.

Er det virkelig fortsatt slik at homofili er noe sært og skummelt som man gjør narr av i dag? Er jeg den eneste i den "faste gjengen" på mumble som reagerer på dette?

Personlig tror jeg at så lenge man synes dette er greit, så er man med på å lukke miljøet for en hel del spillere - og jeg ønsker å se miljøet vårt vokse også på mumble.

Hva synes dere?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
What we and Activision learned from MW2
about:me

Zaxo, on 27 September 2012 - 20:57, said:

Jeg skal se ferdig åndenes makt

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 205 Innlegg:
har selv merket mye jøde, homo og negerhets på diverse vt/ts/mumbler, som igjen har ført til at jeg fant meg en litt mer voksen gjeng å game med.:)

trckdck

gatherstar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 339 Innlegg:
Nå skal jeg ikke snakke for de andre, men i mitt "banne-vokabular" finnes det skjellsord som inneholder blant annet jøde, homo og negerhets, uten at jeg har noe som helst imot dem. Jeg hater det, men nå har det seg sånn at jeg ikke vet hvordan det havnet der, eller hvordan jeg skal slutte med det, og dette gjelder for øvrig flere av mine kompiser.
Posted Image

Holycrap

pr0 SMG

• Redaksjonen
  • PipPipPip
  • 1 297 Innlegg:
^this
Postet bilde
Skribent - Battlefield.no
GAME CREW - SØRLANET
Colbæ og lapskauskunst er mine helter

nightzirch

nightzirch... From Above!

• Utvikler
  • PipPipPipPip
  • 3 005 Innlegg:

Vis innleggtrckdck skrev 03 June 2012 - 13:26:

Jeg hater det, men nå har det seg sånn at jeg ikke vet hvordan det havnet der, eller hvordan jeg skal slutte med det, og dette gjelder for øvrig flere av mine kompiser.
Selvom jeg banner til vanlig, gjør jeg det aldri foran mamma eller pappa, og jeg anser det er slik med all banning egentlig: så lenge du tenker deg en smule om før du prater, så er det null stress å unngå. Håper ikke du tar dette som personangrep på deg eller noe, men i mine øyne er det "kids" som sier "neger", "homo", "jøde" osv.. Det var mer sånt som var kult på ungdomsskolen og kanskje til og med videregående. Etter det blir man mer voksen og prøver å bruke litt bedre ord, kan man si :p Er dårlige manerer overfor the ladies også.

Tilbake til OPs poeng, så er jeg enig. Siden gaming er en måte for de fleste å få ut aggresjonen sin på, er det samtidig mye drittord ute og går. Og når mange slike personligheter går sammen er det naturlig å prøve å overgå hverandre i sine utbrudd, selvom man ikke er klar over det selv. Hvis folk ingame begynner med "neger"-prat, pleier jeg å gi en god advarsel. Vanligvis stopper det, men noen få ganger fortsetter de. Og da er det ikke få advarsler unna ban-button.

Jeg er en høflig person fordi jeg er oppdratt slik, kanskje derfor jeg irriteres enormt av denne type oppførsel.

Igjen, håper ikke jeg tråkker noen på tærne.. Bare lufter mine egne meninger

Sjitt_break

Hovedadmin BF-serien

• Ledergruppa
  • PipPip
  • 287 Innlegg:

Nå skal jeg ikke snakke for de andre, men i mitt "banne-vokabular" finnes det skjellsord som inneholder blant annet jøde, homo og negerhets, uten at jeg har noe som helst imot dem. Jeg hater det, men nå har det seg sånn at jeg ikke vet hvordan det havnet der, eller hvordan jeg skal slutte med det, og dette gjelder for øvrig flere av mine kompiser.

Weird , for meg virker det som om det bare hadde vært å slutte med det....Eller er det slik at noen blir fysisk avhengig at det som man blir av f.eks heroin??

Kjenner flere personer som er homser, og jeg er RELATIVT overbevist at de IKKe bruker ord som JæVLA+HETEROFILE...... etc i en banne sammenheng?
SEMPER FI ,DO OR DIE.KILL KILL KILL!!!

Zaxo

Hovedadmin CSS

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 810 Innlegg:

Tenker du noensinne over hvordan det føles for de som personer som er jøder, homofile eller mørkhudete, å høre andre bruke beskrivelser rettet mot deres situasjon som skjellsord?

Tenker du over hvor sårende det er at noe man er, blir brukt i en nedlatende og sårende sammenheng?

Man kan prøve å argumentere for at det er så "vanlig" og at "alle andre gjør det", men det gjør det overhodet ikke mindre sårende for det.

Jeg mener derfor det er direkte feigt å bruke som unnskyldning at man egentlig ikke har noe i mot de personer man fremviser en nedlatende holdning mot. For det er helt selvsagt at man har en nedlatende holdning om man bruker de som skjellsord!

Enhver form for mobbing vil bli slått ned på her på Battlefield.no/Hellfragger.no.

Og de av dere som tar dere i å bruke slike banneord må absolutt ta seg selv i nakken og kutte det ut. Det er svært lite bra med slik oppførsel og det har langt større og flere konsekvenser enn dere tror.
Nyttige linker for deg som henger her på Hellfragger.no:
Serverliste | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Mumble (VOIP) Hjelp | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Gather

Spoiler

Spoiler

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 007 Innlegg:

Vis innleggZaxo skrev 03 June 2012 - 17:11:

Jeg mener derfor det er direkte feigt å bruke som unnskyldning at man egentlig ikke har noe i mot de personer man fremviser en nedlatende holdning mot. For det er helt selvsagt at man har en nedlatende holdning om man bruker de som skjellsord!

Jeg er enig i at man skal vokte seg for hvilke ord man bruker i en offentlig setting og i de vervene man har. Men akkurat denne setningen blir for meg ALT FOR generaliserende, dømmende og unyansert.
I settinger med venner som vet at jeg kødder, eller i settinger hvor det kommer fram at det er kødd, er jeg og en av de som kan slenge ut slike ting. Men betyr det at jeg ser ned på homoer eller andre folkegrupper? Not at all. Har flere venner som "kjører i den andre filen" som ikke tar seg nær av slikt i det hele tatt, venner som jeg respekterer vel så mye som de mer streite vennene jeg har.
Alt går selvfølgelig på settingen rundt det, og man skal vokte seg på servere med mange ulike typer man ikke kjenner så godt, men akkurat den setningen der måtte kommenteres.
Support bacteria - they're the only culture some people have

To know death, Otto, you have to fuck life... in the gall bladder!

IQTus said:

virker som om alle vil gratulere henne i alle kanaler!

Finner mesteparten av musikksamlingen min listet opp her:
http://rateyourmusic.com/images/latest_acq/Sektleder.png

trckdck

gatherstar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 339 Innlegg:
Woaw, nå må dere ikke ta dere altfor mange friheter i tolkningene deres. Det skal sies at jeg har klart å legge fra meg en del "teite" banneord, men det er ikke sånn at jeg sitter å tenker meg om i et par sekunder hvilket banneord jeg skal ta i bruk når jeg faller eller når jeg dauer på CS. Hvis det virkelig hadde vært et alvorlig problem, så måtte jeg slutte å banne helt eller eventuelt byttet ut alle bannord med "faderullan" osv., men jeg ser ikke hvordan jeg bevisst skal kvitte meg med spesifikke banneord. På samme måte vet jeg ikke hvordan jeg skal trene meg opp slik at jeg ikke lenger reagerer når jeg får en ukjent knyttneve i retning ansiktet mitt.

Jeg sier heller ikke at slike banneord kommer ofte, men jeg har aldri ropt ut jøde, neger eller homo i nærheten av noen som går under den kategorien, muligens bortsett fra skaphomser eller -jøder.

Edit: Og igjen velger jeg å spesifisere at jeg ikke er stolt over det.

Vis innleggSjitt_break skrev 03 June 2012 - 15:20:

Weird , for meg virker det som om det bare hadde vært å slutte med det....Eller er det slik at noen blir fysisk avhengig at det som man blir av f.eks heroin??

Kjenner flere personer som er homser, og jeg er RELATIVT overbevist at de IKKe bruker ord som JæVLA+HETEROFILE...... etc i en banne sammenheng?
jo jeg er avhengig av både heroin og banning så jeg vet det bedre enn deg å alle homsevenenne mine kaller meg for heterostchtøgging når de blir sure
Posted Image

snillgegekeke

gokær

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 005 Innlegg:
Slå ned på horehets i samme slengen.

Krigsforbryter

Listefyll

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 302 Innlegg:

Vis innleggEagleEye91 skrev 03 June 2012 - 17:29:

Nyhetssak om dette på fremsiden, samt mumble admins? som skal gi advarsler ved slike tilfeller, og hvis noen ikke vil tilføye seg så får de bli utestengt? Er vel hf.no reglene som gjelder på mumble også.

For ca ett år sia ble det delt ut adminrettigheter til masse HF admins slik at de kunne fikse slike ting, men av de som fikk det er det vell bare jeg som har tatt vare på mumblesertifikatet. alle andre har formatert uten og ta vare på dette.
Roser er døde, verden er stor
Jeg har en hagle og vet hvor du bor

FredsmeglarN

Peace Sells...But Who's Buying?

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 4 830 Innlegg:

Vis innleggtrckdck skrev 03 June 2012 - 17:54:

men jeg ser ikke hvordan jeg bevisst skal kvitte meg med spesifikke banneord.
Ta deg selv i nakken (mentalt, ikke bokstavlig) hver gang du sier det spesifikke ordet, etterhvert vil du bli bevisst nok på det til at du gradvis venner deg av uvanen.

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:

Vis innleggKåre Krigsforbryter skrev 03 June 2012 - 18:30:

Vis innleggEagleEye91 skrev 03 June 2012 - 17:29:

Nyhetssak om dette på fremsiden, samt mumble admins? som skal gi advarsler ved slike tilfeller, og hvis noen ikke vil tilføye seg så får de bli utestengt? Er vel hf.no reglene som gjelder på mumble også.

For ca ett år sia ble det delt ut adminrettigheter til masse HF admins slik at de kunne fikse slike ting, men av de som fikk det er det vell bare jeg som har tatt vare på mumblesertifikatet. alle andre har formatert uten og ta vare på dette.

Jeg fikk admin for et år siden, så ble det randomly fjernet igjen. Nå gidder jeg ikke å ha sertifikat :(
Postet bilde

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
Altså, om jeg velger å hyle "Så JÆÆÆVLA FETTE HOMO å STå DÆR!", så kjenner jeg ikke EN ENESTE person, homofil eller hetrofil, som ville tatt seg nÆr av det. For alle i verden forstår at jeg ikke mener at det er homofilt å stå der fordi alle homofile er feige duster i dataspill. Alle skjønner det. Se på hva meningen i ordet betyr, ikke se etter hva du kan whine å slå ned på. Det gjelder seff ikke bare deg, men alle andre som får så sykt lyst å slå ned på ordbruk fordi de har blitt lÆrt at de kan whine om det. I realiteten forstår jo alle at det ikke er noe å faktisk ta seg nÆr av. Anbefaler forøvrig south park-episoden der man kaller harley-folka for gay, det understreker poenget mitt ganske bra.

edit snillg :lol: :lol: :lol: :D
¯\(^_-)/¯  <-- MÆ PÅ LADDERN xD(╯‵Д′)╯彡┻━┻ <--- MOTSTANDER xD

Lore

dobbel pluss ugod tankekriminalitet

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 252 Innlegg:
Egentlig har jeg tro på at homser flest ikke er så fintfølende som enkelte heterofile her er på deres vegne.

Edit: måtte en kjempetiss hjemsøke dine drømmer torres, ikke post det som liksom skulle være mitt poeng 3 min før meg :hitler:
Forsøk aldri å gjøre noe med et problem før det er blitt så stort at det ikke nytter å gjøre noe med det, og da er det like greit å la være.

nightzirch

• Utvikler
  • PipPipPipPip
  • 3 005 Innlegg:

Vis innleggLore skrev 03 June 2012 - 20:22:

Egentlig har jeg tro på at homser flest ikke er så fintfølende som enkelte heterofile her er på deres vegne.
Kan godt være, men det er allikevel signalet det sender vi ikke liker

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9 001 Innlegg:

Vis innleggLore skrev 03 June 2012 - 20:22:

Edit: måtte en kjempetiss hjemsøke dine drømmer torres
:lol:

They took our jobs...

Lore

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 252 Innlegg:
Der er ikke noe annet signal enn at vi ikke prioriterer det like høyt å kjemisk renske språket sitt for visse ord, fordi det er nettopp bare dagligdagse helt ufarlige ord.
Enkelte av oss har faktisk kommet så langt at vi ikke ser noe negativt i homofili, og det å kalle noe homo er bare på spøk. Hvis folk føler for å grave seg ned i forskrekkelse bare de hører homo ordet så anbefaler jeg å enten skaffe seg tykkere hud eller isolere seg i en hytte langt inn i skogen.
Forsøk aldri å gjøre noe med et problem før det er blitt så stort at det ikke nytter å gjøre noe med det, og da er det like greit å la være.

Joks

Autorisert fingertrøbler

• Medlem
  • PipPip
  • 479 Innlegg:
Helt enig med deg Pazuzu.
Bra du tar dette opp. Jeg synes ikke det er noen unskyldning at de gjør dette ubevist.
"VÅKN OPP, og bli bevist NÅ!" er min beskjed til de som gjør dette.
Vi kan alle bidra til at dette forsvinner ved Å si fra om at dette ikke er greit nÅr vi ser homohets.

Peace!

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 808 Innlegg:

Vis innleggLore skrev 03 June 2012 - 20:36:

Der er ikke noe annet signal enn at vi ikke prioriterer det like høyt å kjemisk renske språket sitt for visse ord, fordi det er nettopp bare dagligdagse helt ufarlige ord.
Enkelte av oss har faktisk kommet så langt at vi ikke ser noe negativt i homofili, og det å kalle noe homo er bare på spøk. Hvis folk føler for å grave seg ned i forskrekkelse bare de hører homo ordet så anbefaler jeg å enten skaffe seg tykkere hud eller isolere seg i en hytte langt inn i skogen.

Det handler ikke bare å ta seg negativt om akuratt det ordet! det handler om alle rasistiske ord som brukes, og at det kan være personer som blir støtt av det. Selvfølgelig er det ikke særlig ofte at noen blir det, fordi de som spiller sammen "kjenner" liksom hverandre.

Men om det er noen som blir støtt av det, og kanskje ikke tør å komme frem i dette communityet, nettopp for dette, ja da mener jeg at det er feil.

Og om det er noen som "føler for å grave seg ned i forskrekkelse" så synes ikke jeg vi skal komme med kommentar om at de kan isolere seg i en hytte langt inne i skogen. Dette er en åpen side, og jeg synes det er litt unødvendig å komme med slike uttrykk.
Not all those who wander are lost.

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • 10 990 Innlegg:

Som om jeg skulle sagt det selv.

Jeg bruker aldri ord som jeg vet kan virke støtende til fremmede, men når jeg sitter på Mumble med f.eks trådstarter eller andre som jeg har snakket med drøssevis av ganger, og som vet hvordan jeg er og hvordan jeg tuller, så har jeg en tendens til å lire av meg noen slike ord.

At banning er noe dritt og totalt unødvendig er jo old news, men det er ikke så lett å bare legge det helt fra seg heller (imo i alle fall).
OptimusCrime .net - #5 mest besøkte profil!!1111111111
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no | www.clanserver.no
12:53 <@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
12:53 <@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

trckdck

gatherstar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 339 Innlegg:
Vel, banning er vel kanskje ikke vanskelig å legge fra seg som oss banne-avhengige egentlig tror, men det finnes da værre uvaner å fokusere på... for helvete.
Posted Image

Lore

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 252 Innlegg:

Vis innleggEagleEye91 skrev 03 June 2012 - 20:53:

Det handler ikke bare å ta seg negativt om akuratt det ordet! det handler om alle rasistiske ord som brukes,

Du får det til å høres ut som om "homo" er ett rasistisk ord, siden det tydeligvis er ett av mange slike. Det jeg har å si til det er at du gjør jobben som politisk korrekt fjott særdeles dårlig. Det er ett diskriminerende ord du skal kalle det isåfall. *sukk*

og at det kan være personer som blir støtt av det. Selvfølgelig er det ikke særlig ofte at noen blir det, fordi de som spiller sammen "kjenner" liksom hverandre.

Men om det er noen som blir støtt av det, og kanskje ikke tør å komme frem i dette communityet, nettopp for dette, ja da mener jeg at det er feil.

Jeg bokstavelig talt sitrer i spenning mens jeg venter på at den første skal stå fram og fortelle sin skrekkhistorie. "en dag besøkte jeg hellfraggers css server, og noen sa homo der, ja de gjorde virkelig det tenk! Jeg følte at alle var imot meg, begynte å kaldsvette bare en av disse fordomsfulle folkene penetrerte meg med sine symbolske falloser ingame, det var som en cybervoldtekt(<---- siste ordet blir forsiden på dagbladet i enorm font neste dag)"

Og om det er noen som "føler for å grave seg ned i forskrekkelse" så synes ikke jeg vi skal komme med kommentar om at de kan isolere seg i en hytte langt inne i skogen. Dette er en åpen side, og jeg synes det er litt unødvendig å komme med slike uttrykk.

Ja det var virkelig litt av en kraftglose jeg kom med der. Eventuelle såre rumper som resulterte fra dette skrives på plusssiden i dagens regnskap.

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
:lol: lore for faen hahaha

Joks

Autorisert fingertrøbler

• Medlem
  • PipPip
  • 479 Innlegg:
Synes ikke Lores post var morsom på noen måte.

Lore

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 252 Innlegg:
Det går helt fint Joks, for hvis noen med så "vittig" tittel, profilbilde og brukernavn hadde funnet den morsom da måtte jeg faktisk gått tilbake til tegnebrettet igjen.

nightzirch

• Utvikler
  • PipPipPipPip
  • 3 005 Innlegg:
Måten Lore her går frem på understreker egentlig bare poenget vårt, og viser hva slags type personligheter som synes det er ok å bruke disse skjellsordene

Joks

Autorisert fingertrøbler

• Medlem
  • PipPip
  • 479 Innlegg:
Lore: Jeg ser din gjøre strategi om å gjøre narr av de som tar opp dette med homohets. Ikke kult.
Tenk over at du kan såre noen uten at du mener det. Det koster lite å ta hensyn.

Dette innlegget har blitt redigert av Joks: 03 June 2012 - 21:43

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 239 Innlegg:
Sånne uttrykk funker fjell og er bare spøk i 99% av tilfellene, helt til man finner ut at en av de på chatten evnt er homofil og har hatt mye kjipe følelser fordi man snakker nedsettende om legningen. Da spiller det mindre rolle at man selv har spøkt med det.

Når det er sagt, usikker på hvordan et spillnettsted skal jobbe for å bedre noe slikt. Man har jo hatt samme diskusjonene innen nesten hva det skal være av idretter i Norge uten at det kommer så fryktelig mye ut av det.

Det funker uansett jævlig dårlig å polarisere debatten ved å gjøre narr av sine meningsmotstandere i tråden..
Posted Image

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 808 Innlegg:
Har på følelsen av at Lore bare prøver å få frem aggresjon, denne diskusjonen hadde kanskje passet bedre internt, da slipper vi troll.
Not all those who wander are lost.

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:

Vis innleggnightzirch skrev 03 June 2012 - 21:41:

Måten Lore her går frem på understreker egentlig bare poenget vårt, og viser hva slags type personligheter som synes det er ok å bruke disse skjellsordene

what the actual fuck nightzirch?

edit: og til dere andre? Hva er det dere driver med? Se på poenget lore kommer med ffs.

Det er helt fuckings umulig å skulle drive å være politi på hva folk sier, når man i teorien kan ta seg nær av typ ALT. Det er så sykt old med homohets i norge, og det er årevis siden skjellsordet homo gikk vekk fra å handle om seksuell legning - likevel skal folk whine på det. Jeg hyler både homo, nigger, hore mm uten at det har noe med at jeg hater hverken homofile eller afrikanere (prostituerte har jo tatt et valg (holla at me ghad determinisme yo)).

Ord er til for å conveye følelser. Se på om personen roper homo fordi han er forbanna over at han ble pwnd i cs. Hvis ja? Ingen problem, han hetset ikke homofile. Hvis han sier det fordi en kar nettopp sto fram som homofil elrns og bestemmer seg for å hetse den personen utelukkende fordi han er homofil, da er jeg enig, slå ned på det! Se på hva personen mener, ikke heng dere opp i ord ffs

Lore

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 252 Innlegg:
Hvem prøver du å lure ? Jeg har sett noen av disse interndiskusjonene og dette er som barnelek å regne i forhold.

Qed: det kommer helt an på hva målet mitt er hvor bra det funker. Mitt mål var f.eks i dag å sprite opp en dørgende kjedelig diskusjon med å praktisere den eldgamle kampsporten "burns" før jeg la meg for kvelden og le litt av overseriøse mennesker som mater meg godbiter på løpende bånd.

Ta f.eks denne "Jeg ser din gjøre strategi om å gjøre narr av de som tar opp dette med homohets. Ikke kult.
Tenk over at du kan såre noen uten at du mener det. Det koster lite å ta hensyn"

Han klamrer seg faktisk til ett håp om at jeg ikke ønsker å såre noen, og at han har klart en eller annen stor diskusjonstaktisk manøver ved å "se" min strategi her. Jeg lo rett og slett så hele huset ristet før jeg i det hele tatt klarte å poste dette.

Mariell

Fenrik

• Markedsføring
  • PipPipPip
  • 522 Innlegg:
Gjengen som sitter på mumble er vel ofte de samme fra kveld til kveld. Selvfølgelig skal man passe på språket sitt og ikke lire av seg den ene jøde/neger/homo glosa etter den andre. Men noe må det jo være muligheter for at skal gli forbi. Har heller ikke det inntrykket av at det går så mye i sånne ord heller jeg da. Får heller lage et eget mumblerom uten banning eller støtende ord? Hadde jeg skulle blitt såret for alle "get back to the kitchen" spøkene kunne jeg jo bare lagt opp spillinga, solgt pcen (macen), tastaturet og musa .. Samt blitt emo..
Etter besøk av drozo.

"drozo: Hvordan forklarer man vondt i ballene til morra si? Jeg lot være..."

Joks

Autorisert fingertrøbler

• Medlem
  • PipPip
  • 479 Innlegg:
Lore: troll eller evil?..

Dette innlegget har blitt redigert av Joks: 03 June 2012 - 22:00

HEGGIS

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:
Man sitter på Mumble for å kose seg. Og vi er voksende folk, homohets skjer verden over... Dessverre! Det er en ukultur selvfølgelig, men dette går ikke an å hindre. Om man skal overvåke hver eneste person på Mumble må man legge ned mye jobb! Men vi har det veldig gøy på Mumble og man er der for å ha det gøy. Jeg håper ikke tar folk tar seg nær av det som blir sagt. Men gjør man det, ta det opp med vedkommende og snakk til dem. Jeg har nok dratt et par neger/jøde vitser, og jeg har den sans for humor. Har jo selv mange NEGER og JøDEvenner... Kanskje ikke jødevenner men, negere. Og ja, jeg bruker de ordene. Kun i dette innlegget. (Bruker det vanligvis ikke, men for å fremheve det så bruker jeg det i dette innlegget, beklager om det virker støtende).
Jeg kaller ikke tilfeldige folk for det og syns ikke det er gøy om folk tar seg nær av det.

Men vi er en ganske spleiset gjeng på Mumble som skjønner hverandre, men om folk tar seg nær av det, ta det opp og si det. Vi er voksende nok til å slutte og akseptere at folk syns det går for mye over grensen. qed sier det, 99% av tilfellene er det tull og sånn er samfunnet i dag. Jeg er ingen rasehater fordi jeg forteller negervitser. Jeg hater rasisme selv, men sånne vitser er morsomme for min del. Men om man skulle brette ut om hvor mye man hater negere/homser osv sier jeg i fra også. Det er rasisme! Men å slenge ut en vits av og til tar jeg ikke som rasisme og jeg reagerer derfor ikke på det. Min mening, ingen andres. Vi har alle forskjellige meninger om det og det vil det alltid være... Det går ikke an å sette den grensen om hva som er lovlig eller ikke.

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
"Se på den homsen/jødeungen/negerfitta som caper A, HAHAHHAHAAHA!!"
sorry, men ser ikke helt humoren i det.....

- The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch
- When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
- If you're gonna get mad at me every time I do something stupid, then I guess I'll just have to stop doing stupid things. - Homer Simpson

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:

Vis innleggVafflus_Slappis skrev 03 June 2012 - 22:50:

"Se på den homsen/jødeungen/negerfitta som caper A, HAHAHHAHAAHA!!"
sorry, men ser ikke helt humoren i det.....

Går vel mer i

miraculix killed torres
¨@ mumbal
torres: "d dær e d gayeste æ har sett, du sett faktisk dær di jævla hore"
miraculix: "pwned"

home

Sjefstulling

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 4 668 Innlegg:
Lore er et troll Joks, ingen tvil om det. Men han er også flink å sette spørsmålstegn i en disskusjon.
Og jeg annbefaler å lese hva han skriver, under sarkasmen. Er ikke så dum som han virker skjønner dere :)
Tror ikke Lore er rassist eller homofob på noen måte.

Dette er et umulig tema å bli enige om. Jeg klarer fint å lavære å bruke slike ord når jeg spiller. Jeg trykker
derimot hardt på 40 knapper når jeg dør. Jeg slår til en kommode ved siden av pc'en mm. Så hva man lirer
av seg når man spiller er et bevisst valg så snart man holder inne knappen for kommunikasjon.

Syns admins kan slå ned på det de føler er overtramp, men å være samfunnets voktere, det trenger de ikke.
Er derfor greit at ikke så mange har et sertifikat til å kicke på mumble tror jeg. Om man føler seg forferdelig
støtt, så kan man logge av eller skifte kanal :)

Spør meg selv etter denne posten. Hvor faen står jeg i denne saken tro?
--------------------------------------------------
I am Home. Always
-------------------------------------------

JFT 96

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Vis innleggHEGGIS skrev 03 June 2012 - 22:11:

Man sitter på Mumble for å kose seg. Og vi er voksende folk, homohets skjer verden over...

Jeg føler Heggis fanger essensen i problemet her med sin skrivefeil. Jeg går ut fra at du mener voksne folk, men grunnen til at disse ordene er morsomt/kult/spennende er nok nettopp fordi mange av brukerne av mumble (og css generelt) er voksende folk. Jeg har bevisst styrt unna HF's mumble kanal og etter å ha lest litt av denne diskusjonen forstår jeg at jeg gjorde klokt i det.

cloze

cloze

• Battlefield.no Veteran
  • Pip
  • 74 Innlegg:
Sånn historisk sett har homofile, jøder, handikappede og mørke blitt sett ned på, brent i konsentrasjonsleirer og brukt som slaver. Hvordan noen får det til å virke greit å komme med impulsive nedverdigende gloser, kan jeg ikke forstå. Det er ganske naivt å tro at det ikke sårer noen.

Ser ut til at det var vktig at du startet denne debatten, Pazuzu.

Edit: Selvfølgelig vil det alltid være sånn, og har alltid vært sånn. Men det er jo fremdeles verdt å diskutere det. Det verste man gjør er å overse det. Det blir ofte, av mange og i mange situasjoner sett på som greit. Men sånn egentlig, er det ikke det.

Dette innlegget har blitt redigert av cloze: 03 June 2012 - 23:38

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:

Vis innleggcloze skrev 03 June 2012 - 23:30:

Sånn historisk sett har homofile, jøder, handikappede og mørke blitt sett ned på, brent i konsentrasjonsleirer og brukt som slaver. Hvordan noen får det til å virke greit å komme med impulsive nedverdigende gloser, kan jeg ikke forstå. Det er ganske naivt å tro at det ikke sårer noen.

Ser ut til at det var vktig at du startet denne debatten, Pazuzu.

Hvorfor blir de såret? Jeg ser ikke pointet med å skulle sensurere meg selv når jeg ikke gjør noe galt. Om noen hetser homser(er det lov å si eller?) så skal de gjerne føle seg såret, men når de ikke blir hetset, hva er problemet? å bare kalle noen homo er ikke å hetse homofile, ordet har ikke den rollen idag. Hva har historien til jøder og homofile å si for jøder og homofile idag? Bare fordi homser har blitt undertrykt før i tiden betyr ikke det at de skal rope ut hver gang de hører det bli brukt som skjelsord når det ikke handler om dem engang.

Har sagt det før og sier det igjen, det som irriterer meg mest med mennesket er hvordan det alltid skal ropes ut og lages hysteri rundt ingenting bare fordi de har muligheten til det. Ikke rop og hyl om det ikke finnes grunn til det. Når vi banner og roper på mumble er det ikke for å rakke ned på verken negere og homser, og det vet dere godt, så hvorfor henge seg opp i det?

cloze

cloze

• Battlefield.no Veteran
  • Pip
  • 74 Innlegg:
Å si at homser har blitt undertrykt før i tiden er veldig riktig. Men nÅr du fÅr det til Å se ut som de ikke blir det i dag, blir det veldig feil. Hadde jeg vært 13 År gammel og homofil, kjenner jeg meg selv nok til Å vite at jeg hadde hatt store problemer sÅnn som samfunnet tar i mot homofile. Historien har alltid noe Å bety. Anders Breivik lever enda, men er heldigvis ikke farlig enda. Drapene han gjorde hadde aldri skjedd hadde det ikke vært for hans vrangforestillinger om jøder. Men nÅ sporer jeg av, nok oppmerksomhet til ham.

Jeg skjønner poengene om at det er meningsløse kommentarer slengt ut i lufta. Jeg er sikker pÅ at mange homofile har lært seg Å leve med det. Selvfølgelig er det ingen (veldig fÅ) pÅ hellfragger.no sine servere som er homofober - jeg tror egentlig ikke det er det som er poenget. Men homohets foregÅr likevel, uansett alvorlighetsgrad.

Edit: Beklager det med Breivik. Han er mot islamisering - jeg vet ingenting om jødehat fra hans side.

Dette innlegget har blitt redigert av cloze: 03 June 2012 - 23:54

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
Javel så homohets skjer til en viss grad i landet (imo ekstremt liten), men hva har det med saken å gjøre? Vi driver ikke med homohets. Om jeg var homofil hadde jeg aldri i helvete tatt meg nær av at folk brukte homo som skjellsord - Jeg hadde tatt meg nær om noen hadde prøvd å såre meg, det være seg ved å rope homo eller andre nedsettende ting. At folk tar seg nær av et ord når meningen ikke er å rakke ned på verken deg eller dine venner synes jeg er helt sykt.

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Og der kom diskusjonen inn på Mr.Breivik ja, dette er ikke over før noen topper det med gode gamle Adolf.
Postet bilde

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
For å være på den sikre siden, bruk ordet hæstkuk neste gang, tror ikke det er så mange hæstkuker der ute som tar seg nær av det....

- The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch
- When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
- If you're gonna get mad at me every time I do something stupid, then I guess I'll just have to stop doing stupid things. - Homer Simpson

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:

Vis innleggVafflus_Slappis skrev 04 June 2012 - 00:07:

For å være på den sikre siden, bruk ordet hæstkuk neste gang, tror ikke det er så mange hæstkuker der ute som tar seg nær av det....

Hva med å heller bruke et mer uskyldig ord som søren klype? Jeg mener, det viktige er jo å gjøre ordet mildest mulig, rite? Søren klype blir fort problematisk om noen på mumble heter Søren, da... hmmm.

Det er så fantastisk at man istedenfor å se på hva hensikten bak ordet er, så skal man sensurere ting ned så mye som mulig for å unngå at folk skal bli støtt, når folkene som blir støtt ikke har noen grunn til å bli støtt.

cloze

cloze

• Battlefield.no Veteran
  • Pip
  • 74 Innlegg:

Vis innleggtorres skrev 03 June 2012 - 23:57:

Javel så homohets skjer til en viss grad i landet
Ja, til en viss grad. Alt til en viss grad.

Vis innleggtorres skrev 03 June 2012 - 23:57:

At folk tar seg nær av et ord når meningen ikke er å rakke ned på verken deg eller dine venner synes jeg er helt sykt.
Noen, ja, det tror jeg.

Vis innleggninjabloo skrev 04 June 2012 - 00:05:

Og der kom diskusjonen inn på Mr.Breivik ja, dette er ikke over før noen topper det med gode gamle Adolf.
Beklager, hadde jeg fått skrevet innlegget på nytt hadde jeg utelatt det.

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
Altså bare for å oppklare en ting, det å si at det var "gay å stå der" osv ser ikke jeg på som homohets.
Men som nevnt tidligere, så finnes det noen tilfeller der går litt over grensen.
Det å slenge ut "homsekuk, jødeknuller" osv i øst og i vest hører ingen steder hjemme.
Det er ikke særlig voksent og ei heller inteligent imo.

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
Om du velger å syns jeg er barnslig og uintelligent fordi jeg sier det jeg sier så er jo det helt greit, så kan jeg syns du er en gammel grinebiter. Men ikke kom å si at jeg hetser hverken homofile eller svarte, for det gjør jeg ikke.

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:
Refererte ikke til deg eller noe du har sagt hittil så slapp av... ;)
Bare sier at en av grunnene til at jeg ikke orker mumble mer, er pga det finnes enkeltpersoner (har ikke nevnt deg her heller) som har ett ordforråd som gjør at det ikke frister å være der inne mer.
Hvordan du oppfører deg på mumble må jo du stå for, men såvidt jeg kan huske har ikke jeg vært på mumble med deg, så nei jeg sier ikke at du hetser hverken den ene eller den andre.

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere