Gå til innhold

Day Z zombie survival

1525 replies to this topic

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Heftig oppdatering! :D
Not all those who wander are lost.

Nirex

Jeg er Nirex! Hvem er du ?

• Redaksjonen
  • PipPipPipPipPip
  • 4 790 Innlegg:
Hvor er alle sammen ? :)

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Mumble :D
Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Må man ha ARMA 2 for å spella detta spellet? det hørtes ganske artig ut :)

irriterer meg at man ikke bare kan lage ETT spell, må ha 3 forskjellige spell og en haug patcher for å komma fram :p

Eller kan jeg bare laste ned DAYZ alpha test fra sida dems og joine dere?
http://sigs.enjin.com/sig-bf3/c777f1971dd83fd5.png

HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Du må ha Arma 2 Combined Operation's, Hvis du har Arma 2 fra før kjøper man Operation Arrowhead, og da blir det combined operations :D Men har du ingen kjøper du Combined Operations :)

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Har ingen fra før og jeg trøkkte på den med alle di grønne (http://www.arma2.com/free) (nederst på sida) men på nedlastinga på steam så står det at jeg bare laster ned Operation Arrowhead, men da blir vel det det samma siden det er det jeg trenger :)

HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:
Arma 2 Free er ikke kompatibel så vidt jeg vet.

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
jeg betalte da 24.99 euro eller dollar usikker på hvem tegn det var

Hvis du klikker på linken daniel og klorer deg nedover på sida så skjønner du :) hvis ikke har jeg driti meg loddrett ut (noe som ikke ville vært første gang)

(aCe)Total

arctic Combat elite

• Ledergruppa
  • PipPipPipPip
  • 2 687 Innlegg:
Da er alt klart for Day Z! Dette ser morsomt ut!
Posted Image
Mine topp favoritter:
- Arma 3 (FPS)
- Darkfall: Unholy Wars (MMORPG)
- Red Orchestra 2 (FPS)

tykjen

Fenrik

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 891 Innlegg:
http://dayzwiki.com/...title=Main_Page mange fine tips og hints der.

"A hunting knife is used to gut Animals. When an animal is gutted, Raw Meat becomes available. In order to create Cooked Meat, a player must create a Fireplace, light the fire and cook the meat. Cooked meat is the best food in the game as it provides 800 Blood rather than the 200 you get fromCanned Goods."

Faen, jeg sliter med kraftig blodtap ingame nå etter jeg slakta 30+ zombies. Fik bandasjert meg, men trenger masse mat eller blod overføring for å få blodnivået opp igjen. Dæven for ett spill, for en opplevelse. Og det er i alpha mode...helt sykt. Kan dere tenke dere hvor mye som vil gå an i full version? Arma 2 er det beste kjøpet jeg har gjort på lang tid.

About 35% of zombies have loot on them. On civilian zombies you can find Canned Food, Soda, rounds for common Weapons like Makarov PM or Lee Enfield or empty cans and bottles. On military zombies you can find ammo for rare weapons, for example AK or STANAG or smoke grenades.
Postet bilde

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
Hihi, en kompis og jeg kom over et telt uti skauen med 10 DRM mags, 10 STANAG og STANAG SD mags, en masse våpen; m16a2m203, AKM, AKS-74 Cobra, m9 SD, MP-5 SD og nesten nok bildeler og fulle jerrykanner til en hel bil. Vi fylte opp lommene med den meste sjeldne ammunisjonen og kasta resten av innholdet i teltet i skauen :Congrats: Deretter løp vi ned til Devil's Castle for å loote, men der fant vi bare to forholdsvis ferske lik som hadde 24slots Coyote Backpack, GPS, NVG, M14 med aimpoint og flashlight, og en DRM-børse. Samt masse STANAG, DRM ammo, mat og drikke. Som vi pleier, fylte vi lommene og spiste og drakk opp den maten vi ikke fikk plass til. På vei ned derfra møtte vi på en kar med samme skin som et av likene. Han kom seg dessverre unna, men vi håpte at han var tørst og sulten etter gåturen fra Kamenka. Isåfall ble han skuffa da han loota liket sitt :devil:

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:
Lucky bastard :p :wub:

Papirkurv

Sersjant

• Medlem
  • PipPip
  • 482 Innlegg:
Holder på å laster ned spillet nå.

Er det sånn at når du slår av spillet, og du åpner det sener, så spawner du på samme plassen som du forlot?

Og er det noen faste servere dere spiller på?
Posted Image

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Alle serverne er koblet til en sentral server, når du logger ut av en server så vil du ta med deg posisjon og alle ting i inventory. Man kan feks se at EU servene tømmer seg og spillere migrerer til US for å spille i dagslys. Jeg forsøker å holde meg på Norway 1 & 2, men jeg tror det er litt hipp som happ ift hvem du spiller sammen med på TS eller mumble.

HeliX
Victrix Legion

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Fikk opp når jeg sku starte spellet at jeg mangle noen spessiele filer, husker ikke navner, var noe med "buildings".

Men må jeg ha innstalert både ARMA 2 og ARMA 2 OA? For øyeblikket er bare OA innstalert, men må jeg innstalere ARMA 2 også? Der feilen ligger?

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Jepp... Spillet bruker objekter fra begge spillene + Private Military Company (PMC) og DayZ modden. PMC er ikke nødvendig, men Combined Operations(Combined = Arma2 + Operation Arrowhead) og Dayz må du ha. Arma 2 er det første spillet (orginalen) og OA er en DLC som fungerer som et separat spill.

HeliX
Victrix Legion

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Trudde jeg var klar etter 5 timer nedlastning i natt jeg :p da blir det 5 timer til i natt :p hehe

Edit: kan jeg fløtte hele steam mappa fra ssd' disken selv om spell er innstalert? er jo 25Gb fortvekk bare til steam og spell, så hadde vært litt kult om jeg kunne fløtt det til D disken om det var mulig uten og må laste ned alt på nytt

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Nei.. men for å fikse den problemet kan du ha STEAM oppstart på 2 forskjellige disker visstnok.
https://support.stea...=7418-YUBN-8129

Arma har det veldig fint på en SSD og det kan være en av de beste oppgraderingene til spillet.

HeliX
Victrix Legion

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Du kan kopiere spillet uten å laste det ned på nytt! :D

Trykk på "Steam" øverst til venstre i steam vinduet, så trykker du "backup and restore games", da kan du lagre ett spill på den måten, og igjen installere spillet på en annen oppstart av i steam på en annen HDD :) så slipper du å laste ned på nytt ;)

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:
Kan man ha f.eks Steam installert på D:/, men likevel ha Arma 2 på C:/ ?

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Eller bare kjøpe en ssd til så man får 2 stk ssd'er på 90gb hver og en vanlig hdd til allt mulig annet stasj :) Den OCZ disken jeg kjøpte kosta jo bare 7-800 kr så det er jo egentlig ikke gæli trur jeg.

Papirkurv

Sersjant

• Medlem
  • PipPip
  • 482 Innlegg:
Krever dette spillet enormt eller? Har satt alt på low og oppløsningen på det laveste, og selv hakker spillet mye.

Er det PCen min som er for utdatert?

Har i7 920 @ 4ghz, 6gb ram og Radeon 5870..

Venter dog på Evga GTX 670 FTW
Posted Image

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:
Etter den siste patchen har mange fått problemer med ytelsen :-(

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Jeg kjørte spillet på min gamle maskin, da spillet var nytt og det var en Q6600 på ca 3ghz. Pass på at du kun kjører 1 arma, noen ganger (feks ved freeze/alttab/etc) kan spillet kjøre i flere instance. Dvs at du har flere enn 1 arma2(oa).exe kjørende. Jeg har flere ganger oppdaget at det har hakket veldig og sett på task manager at jeg har hatt flere arma spill kjørende samtidig.
Noen pointers for de som er nye til Arma
- Sett interface res og 3d res til det samme
- Sett video memory og texture detail til det samme
- Skru av post processing

(personlige preferanser i gameoptions)
-Skru ned headbob
-Skru ned/av aiming deadzone)

Spillet streamer en del ting fra HDD/SSD og lagerer ikke alt i minnet slik andre spill gjør. Chernarus består av utrolig mange objekter som kan påvirkes av spillere... feks trær. Hvis et tre rases av en spiller så vil det være gjeldene for alle som er på samme server og det er veldig mange trær i Chernarus :p Chernarus er ca 230 kv kilometer og et av de mest krevende kartene/islands i Arma, feks så er Takistan som kom med OA mye mindre krevende fordi mesteparten er som Afganistan, mye sand og lite terreng. Fordi HDD brukes mye så vil en SSD være optimalt for ArmA serien. Spesielt merkes dette om du starter opp editor og plasserer en A10 eller en annen jet som går fort. Flyr du fra hovedflyplassen i NW og ned langs kysten og over Elektro og Cherno så vill et begynne å hakke noe forferdelig, det er texture og LOD som loader og som naturlig nok er kjappere på SSD. En defrag kan dermed hjelpe på HDD. Dayz er veldig nedskalert pga view distance, dayz har satt denne til 1200m elns. Spillet støtter 10 000m. En ting som lastes i minnet derimot er første gangen du loader et objekt, neste gang du går forbi samme område så vil objektene være i minne. (Dette er sånn ca det fungerer og det jeg har funnet ut gjennom årene) Noe rubberbanding og desync må forventes uansett, med patch 160 så bruker de noe lignenes network smoothing som i bf3, men den er nok ikke like god. En god server vil eliminere mer av dette, enn en dårlig server. I Dayz er det sagt at serverne brude restartes hver 6 time, men det er nok ikke alle som gjør det. Det vil også ha noe å si hvor mange AI's det er på server, jo flere jo mere strain på server.

Sum av summarum
- SSD er bra
- CPU power. Jo mer jo bedre, men det gikk fint å spille på en 3 år gammel quadcore
- Servern du spiller på har litt å si.

@Daniel - ja man kan visst lage 2 installer av steam, men forskjellig oppstart/snarvei.

HeliX
Victrix Legion

tykjen

Fenrik

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 891 Innlegg:
Bruker ingen her Steam mover? :surprise:

http://www.traynier....ware/steammover

HF! ^^
Postet bilde

Chibi

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 167 Innlegg:
Hei folkens. Har bare spilt dette med integrert grafikk (HD4000) til nå -- hvilket faktisk kjører herligheten helt greit, og er rimelig betatt. Jeg skal ha fått meg 670GTX til helga (directcu!), så hvis noen vil spille er jeg med!

Spillet kan for øvrig kjøpes til rabattert pris ($15 -- ca 90 spenn) på Amazon for tiden (bare velg en eller annen stat du liker og bruk google for å finne en ZIP/postnr for å få betalt): http://www.amazon.co...d/dp/B003UV8RRE

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Jeg måtte bare prøve og spelle før jeg dro på jobb I natt og kom inn på en server det var mørkt på. Så ikke en dritt:-) håper det finnes lommelykter, hørte bare "wrævlll" bak meg etter at jeg nerma meg noe som ligna på ett hus, så snudde jeg meg og der sto det en jævel med en pistol helt oppi nesa på meg.
Så jeg levde I 2min første gang jeg prøvde xD

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
Du må ikke nærme deg hus uten å krype eller på huk :p Er stort sett alltid zombier rundt dem.

Vis innleggChibi skrev 23 May 2012 - 23:28:

Spillet kan for øvrig kjøpes til rabattert pris ($15 -- ca 90 spenn) på Amazon for tiden (bare velg en eller annen stat du liker og bruk google for å finne en ZIP/postnr for å få betalt): http://www.amazon.co...d/dp/B003UV8RRE

Amazon skrev:

Currently unavailable
We don't know when or if this item will be available again.

Chibi

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 167 Innlegg:
:iiiiik: Da må det ha skjedd umiddelbart etter midnatt.

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Ett par spørsmål.

1. kan jeg joine hvilken som helst server og møte på en av dere her inne selv om dere er på en annen server?

2.Det henner innimellom at jeg blir hevd ut av spellet når den loader siste gangen før gameplay (redering command buffer to small) Hva betyr det?

3.De gangene jeg finner meg en server med ledig plass og akseptabel ping så starter jeg med at jeg får beskjed om at jeg er dau, trøkker så på respawn og ingenting skjer

4. Når du leiter etter servere står det COOP og at det er restart om så så mange minutter, er jeg på feil servere?

Spørsmål 2 egentlig viktigst da det kommer opp hver gang nå så jeg ikke får spellt :p

Chibi

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 167 Innlegg:
#1: Nei, spillere befinner seg på ulike servere. Karakteren din er imidlertid "persistent" (vedvarende), dvs den samme uansett hvilken server du befinner deg på.

Aner ikke hvorfor du får de ulike feilene, du får lete på DayZ-forumet. Selv sliter jeg mest med "WAiting for server response" eller lignende når det er mest trykk på masternoden(e).

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Fått ordna spørsmål 2. måtte fløtte ei mappe :)

Men er det flere som sliter med lang "waiting for server response" ? venter i 10-15min uten at det skjer noe annet enn at jeg ser chat loggen.

Chibi

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 167 Innlegg:
Ja. Det skjer visst når det er mange som ønsker å spille. Kommer du ikke gjennom i løpet av 5 minutter bør du prøve på nytt med en annen server.

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
jepp, spellte litt nå på en dallas server, men jeg må si jeg skjønner ikke noe av kontollene :p og blir jo tom for ammo ganske kjappt når man dreper alt man ser av folk :p

også skjønnte jeg lite av åssen man plukker ting fra folk / zoombier

Chibi

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 167 Innlegg:
Sjekk denne

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Nesten alle valgene du trenger å gjøre er i scroll menyen. Det som jeg drev å tulla lenge med var ryggsekken :p G for inventory og open backpack - ser du på et item som ligger på bakken da du trykker G, så vil du se alt innholde i sekken. Når du ikke ser på et item og trygger G så blir det bare nummer som viser hvor mange av 1 item du har i sekken.

Match ending in 15 minutes - Sånt står det på nesten alle servere, det er en funksjon som ikke fungerer eller som Dayz ikke har lagt inn da de skrev oppdraget. Dayz er persistent(never ending)

Når du dør må du tilbake i lobby, altså abort og disconnect. Tilbake i lobby ser du at du blir blå (at du har en slot) også trykker OK og spawner inn på nytt.

Rendering command buffer kan sikkert være en haug av ting. Husk at Arma i seg selv er litt sjarmerende (et annet ord for bugget), i tillegg er Dayz hjemmesnekret og utnytter bla andre hjemmesnekrede community mods for å fungere. Sånn utifra selve feil infoen så kan du jo prøve en annen innstilling på feks shadows og texture details (vid mem).

Edits: Forklar gjenre hvilken mappe du flyttet, det kan sikkert hjelpe nestemann :)

HeliX
Victrix Legion

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Jeg fløtt den mappa som heter Addons (som skal ligge inni @Dayz) ut av @Dayz mappa (så den egentlig bare ligger der tom.
Var noe jeg fant på DayZ forumet :)

Men åssen får jeg ordna at jeg ikke mister alt jeg har finni når jeg skal spella igjen en annen gang?

Har gått ut og inn mellom noen servere nå og starter helt på nytt hver gang på nytt sted hver gang, kan jeg ikke fortsette der jeg avslutta? :)
Hører jo om di som finner bildeler og sånnt, alt sånn må jo kunne bli lagra ett sted så lenge man ikke blir drept?

Chibi

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 167 Innlegg:
Du skal i utgangspunktet dukke opp der du logget av sist slik jeg har forstått og opplevd det.

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
RokZor, kjøretøy har inventory hvor man kan lagre store items. Hvis ikke har man telt som rommer 83 slots. Det er litt bugs med teltene, og de kan unspawne til tider ved server restart og oppdateringer. I tillegg risikerer man at andre finner dem. Det er bare den som har satt opp teltet som kan ta det ned igjen, så det blir der så lenge det ikke bugger sin vei. Er vel omtrent 1/30 sjanse for å finne et telt på lootspots, men til gjengjeld kan det spawne overalt.

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
aha :) fant en fly motor og no bilhjul og en bakaksel i stad :)

-men kan man bruke hunting knife til og drepe med hvis man er tom for ammo?

-det er litt vanskelig og se om den personen du møter er den du snakker med på chat for det står jo ikke noe navn ved personen, og jeg er jo ikke så kjennt ennå på di forskjellige stedene så veit ikke hvor folk er når di sier di er no sted :p

Edit: holdt på og klikke i vinkel nå, fant meg en ak oppe i ett tårn, også kikka jeg ut vinduet der sto det en bandit og lura, så jeg knerta han :cool: så sku jeg ta tinga hans og så hørte jeg ett skudd også var jeg dau, han hadde nok en kompis i nerheten.
så starta jeg på nytt og fant meg crossbow i cherno, så leita jeg litt til og fant ei rifle som jeg plukka opp, men da blei jo crossbow'en helt borte, finner den ikke igjen :hmm:
For øyeblikket er jeg oppi det høyeste byggningen i cherno uten mat, så hvis noen føler for og komme opp en tur med en boks til meg er jeg taknemelig :)

Chibi

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 167 Innlegg:
Ja, våpenenet blir visstnok ødelagt hvis man forsøker å plukke opp et og man ikke har plass.

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Det skal visst nok funke og putte det i baggen, men da må du gjøre det før du plukker opp det nye, noe som er lett og glømme med 5 finder på slep :p

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Likte ikke helt det nye gear systemet, må jo inn i gear og høyreklikke på stuff. Mista nettopp 7k blod på å rote i sekken og drive høyreklikke på stuff :/ Værste er at jeg går rundt med en ryggsekk full av blod, men ingen som kan gi meg transfusjon.

HeliX
Victrix Legion

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Det er du ikke aleine om og synes tenker jeg, det blir sikkert gjort noe med etterhvert :)

Knerta akkurat en fyr som hadde FN FAL på seg, rakk akkurat og plukke den til meg og gå ut av byggningen før jeg ble offer for blind vold og daua :p

Skjønner ikke hvorfor det er vitts med så stort kart når man i snitt lever 30min og det er bare max 50 stk på servern :p

Blir man banditt av og drepe en speller eller er det ett visst anntall?

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Overlevde i 4 dager jeg :) Gearet opp nede ved kysten og trakk nordover til militærbasene og sånt.

Enda et kart http://teamfackin.com/moocow/dayz/map/

HeliX
Victrix Legion

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
vi må teame opp cri :) når jeg dauer så er det bare stå kurs inn i første byen jeg finner og blir der, har ikke vært utenfor di to store byene :p

dessuten vil ikke folk hjelpe meg fordi dem trur jeg er banditt =/ blir jeg det når jeg dreper andre banditter i selvforsvar?

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Hva synes DayZ gjengen? Med tanke på at dette er en modd, synes dere ArmA leverer?
Interessert i å høre deres meninger om ArmA 3 her.
Spoiler

HeliX
Victrix Legion

DuBi

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 55 Innlegg:
jeg begynner og bli lei, for hver jævla gang meg og daniel har bil så klikker serveren også er det borte. hadde alle delene til heli i bilen osv :(
Fuck Bitches, Get Money!

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
Er noe bugs med saving og unspawning kjøretøy om dagen. Regner med det og muligheten for å sette opp telt igjen blir fiksa snart, men som kjent kommer det aldri patcher/hotfixes i helgene.

Bålkos
Spoiler

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Åssen kan jeg se om jeg er banditt eller ikke? folk skyter etter meg uannsett, eneste folka jeg har drept er andre banditter som prøver og drepe meg, gjør det meg til en banditt?

Svar

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere