1513 replies to this topic
Skrevet 27 July 2012 - 16:39
Forstår ikke hvorfor du ikke kjører det igjennom SixLauncher eller DayZ Commander?
1. Installer ArmA 2 og Operation Arrowhead, eller Combined Operations
2. Gå til DayZ hjemmesiden og last ned SixLauncher/SixUpdater.
3. Kjør SixLauncher og Verify + Update
4. Velg en server og Join
Jeg lasta ned ArmA 2 via Steam og funker fint for meg.
Flere kamerater som har gjort akkurat likt som meg (som vist over) og ingen har hatt problemer med å kjøre DayZ.
Kort oppsummert, du starter ikke DayZ via Steam (selv om du sikkert kan gjøre det også) men gjennom SixLauncher, eventuelt DayZ Commander.
Alternativt så kan du starte opp ArmA2, gå til Expansions, huke av DayZ og velge Enable... og så gå direkte inn på Multiplayer i ArmA2 menyen, finne en server der og joine?
Flere kamerater som har gjort akkurat likt som meg (som vist over) og ingen har hatt problemer med å kjøre DayZ.
Kort oppsummert, du starter ikke DayZ via Steam (selv om du sikkert kan gjøre det også) men gjennom SixLauncher, eventuelt DayZ Commander.
Alternativt så kan du starte opp ArmA2, gå til Expansions, huke av DayZ og velge Enable... og så gå direkte inn på Multiplayer i ArmA2 menyen, finne en server der og joine?
Skrevet 27 July 2012 - 18:37
Skrevet 27 July 2012 - 19:31
xAncalagonx skrev 27 July 2012 - 16:39:
Forstår ikke hvorfor du ikke kjører det igjennom SixLauncher eller DayZ Commander?
It's ALIVE!! Fikk det til! Tusen takk
Skrevet 28 July 2012 - 00:45
Hadde ett par fine kills idag utenfor Vybor. Det var en gruppe på 3 stk som ble skremt ut av byen av 2 andre som satt på mumble med meg. Plukket 2stk med snipern, førstemann gikk ned i fart mens de trava over jordet mot NW airfield, nr2 la seg ned når han hørte skuddet mitt (gjorde det veldig lett å treffe han fra høyden) sistemann logga ut bak en steinrøys =S
http://g.bf3stats.com/pc/gK1fq4Xe/Xulli.png
=|BsE|=Xull / }NPS{KennY
=|BsE|=Xull / }NPS{KennY
Skrevet 28 July 2012 - 01:13
Jepp, det var rimelig feigt! Du er rimelig treffsikker Xull!
Skrevet 28 July 2012 - 02:52
Skrevet 28 July 2012 - 05:50
Greengaffel skrev 28 July 2012 - 02:52:
Hva er greia med telt egentlig? Har hatt et i tre-fire dager, men alt innholdet har blitt tømt/wiped out flere ganger. Tør ikke legge ting i det lengre. Blir teltet tømt/wiped ved hver oppdatering?
Er temmelig godt gjemt, så tviler noe på at det har vært noen der tre ganger.
Er temmelig godt gjemt, så tviler noe på at det har vært noen der tre ganger.
Telt er fortsatt bugga, må vente på det. Evt bruk kjøretøy som lagringsplass
Skrevet 28 July 2012 - 16:34
Fint at man ikke kan reise seg opp og løpe når man har kikkerten oppe. Meget moro!
Skrevet 28 July 2012 - 17:03
Holder meg unna dayz til dem får fikset ting hvis dem hele tatt gjør det. Arma patchen gjorde dayz ubalansert når våpnene knapt gjør skade lengre. Og bekymringsfullt når utvikleren Rocket ikke aner hvordan han skal gjøre om på det siden dayz er bare en mod av arma. Og telt fungerer fremdeles ikke og camo bugger visstnok igjen >_>
Skrevet 28 July 2012 - 19:09
du kan vel selge den til meg da :O trenger en backup til når jeg dør.
=|BsE|=Xull / }NPS{KennY
=|BsE|=Xull / }NPS{KennY
Skrevet 28 July 2012 - 19:16
Hehe startet idag, rått spill, har dog ikke sett noen andre
Hehe har vel kanskje noe med at jeg beveger meg mest i prone.
Var noe frustrerende i starten og ikke ha noe våpen, stakk fra kysten med en gang og er vel kommet godt igang..
men hvordan i svarte får man tak i telt ? Må legge så sykt mye igjen nå, da jeg kun har en czech backpack.. med 2 rader med slots.
Var noe frustrerende i starten og ikke ha noe våpen, stakk fra kysten med en gang og er vel kommet godt igang..
men hvordan i svarte får man tak i telt ? Må legge så sykt mye igjen nå, da jeg kun har en czech backpack.. med 2 rader med slots.
Powah rangerzzz
Skrevet 28 July 2012 - 20:27
Lt.Knut skrev 28 July 2012 - 19:16:
Hehe startet idag, rått spill, har dog ikke sett noen andre
Hehe har vel kanskje noe med at jeg beveger meg mest i prone.
Telt finner du som oftest i supermarked. Bruk http://dayzdb.com/map#2.059.082 . Hjelper utrolig når det kommer til navigering og å finne utstyr. Jeg har som regel det kartet oppe på iPaden ved siden av meg mens jeg spiller.
Bare husk at telt er låst til den serveren det er satt opp på, og telt kan ikke flyttes hvis karakteren du brukte for å sette det opp har blitt drept (men du kan fortsatt bruke det med nye karakterer).
Du trenger jo egentlig ikke så mye i DayZ.
1. Hatchet
2. Hunting Knife
3. Box of Matches
4. Water Bottle
Har du de tingene der så trenger du aldri å stoppe innom byer lenger. Da er det bare å drepe villsvin i skauen og finne vann i små innsjøer. Ammo og våpen finner du på Deer Stands i skauen også.
Legger du til en Lee Enfield og M1911/.45 revolver så har du det du trenger av våpen også. Enfield dreper folk på ett skudd opp til 600m, og M1911/.45 har evig med ammo så lenge du bare konverterer magasinene fra M1911 mags til .45 skudd og tilbake.
Det eneste som gjenstår da er hvorvidt du gidder ta sjansen på å finne en ghillie suit og sniper rifler, og så begynne jakte på random folk.
DayZ kjapt oppsummert:
1. Finn nødvendige ting for å leve av dyr og vann i skauen.
2. Finn våpen til å forsvare deg selv
3. Finn ghillie+sniper
4. Jakt på random folk
4. Gjør selvmord og start fra begynnelsen igjen
Skrevet 28 July 2012 - 21:12
Fiskervenn skrev 28 July 2012 - 19:27:
Drikker du MD. klarer du å springe opp fjell.
Byr 10ghilli suits for den....
:-)
Byr 10ghilli suits for den....
:-)
Ehm. Ikke by bort mere enn du klarer nå da :-PDessuten har jeg to med MD så du kan få en av meg;-)
http://sigs.enjin.com/sig-bf3/c777f1971dd83fd5.png
HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.
HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.
Skrevet 28 July 2012 - 23:52
Skrevet 29 July 2012 - 00:55
Skrevet 29 July 2012 - 02:40
Husker da jeg fant min første Mountain Dew:
- "Whaaaat, jeg fant Mountain Dew!! ...Har det kommet med siste update eller!?"
Var ikke klar over at det allerede hadde eksistert lenge da.
Zombiene har seriøst blitt irriterende etter siste update. Nå er man tilbake til at de faktisk utgjør en fare.
- "Whaaaat, jeg fant Mountain Dew!! ...Har det kommet med siste update eller!?"
Var ikke klar over at det allerede hadde eksistert lenge da.
Zombiene har seriøst blitt irriterende etter siste update. Nå er man tilbake til at de faktisk utgjør en fare.
Et team med høyt kvalifiserte aper er sendt ut for å ta hånd om situasjonen.
*,--._
Enemy tree spotted!
*,--._
Enemy tree spotted!
Skrevet 29 July 2012 - 03:07
Xulli skrev 28 July 2012 - 19:09:
du kan vel selge den til meg da :O trenger en backup til når jeg dør.
Tenkte jeg skulle være lur og finne meg en lur plass å dø på (jeg savner selvmord-funksjonen), slik at jeg kunne respawne og plukke opp. Presterte å aggroe hele bygda, ble slått en gang, og så bestemte fyren min seg for å besvime en plass i skogen, usikker på hvor. Utrolig kjipt å miste den ghillien.
Drepte nesten en fyr på taket på brannstasjonen i Elektro, han drepte meg først mens jeg loka rundt og loota. Respawna i nærheten og fikk meg en øks. Snek hele veien bort til brannstasjonen der han var, og tappa sakte på w mens jeg croucha for å ikke lage lyd.
Klatret halveis opp stigen når han begynner å klatre ned. Tror ikke han oppdaget meg, men jeg skyndte meg å klatre ned for å la han hilse på øksa mi. Slo han to ganger og så klatra han opp igjen, og jeg klarte ikke å nå han. Brakk beina på han tror jeg, blødde gjorde han i det minste. Etter det ble det litt katt og mus, jeg løp opp og ned tårnet mens jeg taunta han over mic; tenk deg noen som roper "herreguuuud" i Sunnmøring-stil.
Etter rundt 5 min med det og sikkert 3 ak magasin fra han så snek jeg meg rundt og tilbake til stigen, uten å lage lyd. Klatret halveis opp og han så seg rundt bakerst i hjørnet. Når han snudde seg så klatret jeg hele veien opp og løp bak cover;

Jeg tror jeg ble beskutt av Stevie Wonder med en AK, fyren klarte å bomme som faen der jeg løp i sikk sakk og ut og inn fra cover. Venta til han måtte reloade, og det var da jeg dro fram øksa. Klarte å slå han noen ganger (melee combat i spillet suger balle) mens jeg sirkla han for å unngå å bli skutt. Like elegant som burugler i miniskjørt presterer jeg å falle ned fra taket, fy faen...
naken
Skrevet 29 July 2012 - 03:45
Skøyt 2stk til idag :S en jeg fikk litt dårlig samvittighet over pga han ikke hadde NVG og det var temmelig mørkt. Han andre sto å loka i en deerstand mellom novy og stary, skøyt først og bomma, men så klartra han faen meg ned stigen, da var det jo easy kill
denne karen hadde mer eller mindre alt han trengte så jeg fatter ikke hva han gjorde i en deerstand. Tok GPS, NVG og noen magasiner med NATO rounds til AS50'en min så hida jeg body. Mye snacks her noen kunne ha fått bruk for, LA85 osv.
=|BsE|=Xull / }NPS{KennY
=|BsE|=Xull / }NPS{KennY
Skrevet 29 July 2012 - 15:11
Hadde alt nødvendig gear nå, Ghillie, AS50, L85 AWS, Nightvision, M9SD osv...
Presterte og dø til mitt fjerde tre.
Har kun blitt killa av en player i løpet av hele game perioden min på alle characters'a. Drept fire ganger av trær.
Hadde ganske bra stats også, endte opp med 21 kills, og 4 bandits, før jeg knakk beinet og instadead i treet.
Presterte og dø til mitt fjerde tre.
Har kun blitt killa av en player i løpet av hele game perioden min på alle characters'a. Drept fire ganger av trær.
Hadde ganske bra stats også, endte opp med 21 kills, og 4 bandits, før jeg knakk beinet og instadead i treet.
Dette innlegget har blitt redigert av Scyper: 29 July 2012 - 15:11
Skrevet 29 July 2012 - 16:06
Skrevet 29 July 2012 - 17:12
Skrevet 29 July 2012 - 17:21
Fiskervenn skrev 29 July 2012 - 16:06:
Slutt å ligg og lurke under busker, i hvertfall logg ut/inn... The mighty bush will eat your legs!
Skrevet 29 July 2012 - 17:41
Skrevet 29 July 2012 - 17:42
Skrevet 29 July 2012 - 18:13
Skrevet 29 July 2012 - 19:42
noen som har finni heli ennå?
Skrevet 29 July 2012 - 19:46
Har vært en tur i heli allerede ja
Artig det. Synd kills fra gunnerne ikke teller på vanlig kill counter
ble heftig beskutt i elektro også, det tåler ikke så alt for mye det heli.
=|BsE|=Xull / }NPS{KennY
=|BsE|=Xull / }NPS{KennY
Skrevet 29 July 2012 - 19:49
Skrevet 29 July 2012 - 20:08
Xulli skrev 29 July 2012 - 19:46:
Xulli skrev 29 July 2012 - 19:46:
åssen finner man ut om man den 0.7.2 patch greia? skal det gå av seg selv eller noe man må gjøre?
Skrevet 29 July 2012 - 22:13
Rånet rundt med buss i dag på NL#4. Morsomt når vi er 8-10 stk og raider det som er. Endte selvfølgelig med at to ble skutt på NW Airfield og at sjåføren fikk panikk og krasjet bussen på grunn av den sinnsykt irriterende grafikkbugen. Alt i alt en morsom dag i Chernarus.

Transportmidlene blir kun lagret på hver enkelt server.

Nydusja skrev 29 July 2012 - 21:21:
Sykler og kjøretøy generelt, blir den lagra på serveren eller følger det med deg?
Et team med høyt kvalifiserte aper er sendt ut for å ta hånd om situasjonen.
*,--._
Enemy tree spotted!
*,--._
Enemy tree spotted!
Skrevet 30 July 2012 - 18:57
Har du spørsmål til Dean "Rocket" Hall, så er siste sjansen i dag. Kun for battlefield.no medlemmer 
Har du ikke registrert deg på battlefield.no, og ønsker stille spørsmål til Dean Hall, så tar det bare få minutter
Kos kos
Har du ikke registrert deg på battlefield.no, og ønsker stille spørsmål til Dean Hall, så tar det bare få minutter
Kos kos
Skrevet 30 July 2012 - 20:20
Er det noe nytt camo suit som gir deg hjelm?
Kom over en man som det så ut som hadde camo (ikke ghillie) og hjelm, akkurat som militær zombiene ved helicrash
Kom over en man som det så ut som hadde camo (ikke ghillie) og hjelm, akkurat som militær zombiene ved helicrash
Skrevet 31 July 2012 - 00:05
Da var Ghillie, NVG, Rangefinder, GPS og M4A1 CCO SD med en hel drøss clips på plass. Og skulle ikke det være nok skal det alltids gå an å få lånt en L85 
Let the hunt begin!
Let the hunt begin!
Svar

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere

Logg inn
Registrer deg
Svar
Opp
svar
Multisitat