Gå til innhold

Day Z zombie survival

1525 replies to this topic

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Ehm, blir bilene borte også?
http://sigs.enjin.com/sig-bf3/c777f1971dd83fd5.png

HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:
Bare telta i følge Rocket.

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
fylle opp bilene med det viktigste da :)

HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Spilt lite dayz i det siste, blitt litt lite tid til det :)

Men hvordan er det nå med det nye skin opplegget? Er det "skummlere" å treffe nye folk nå en det var før? Nå vet man jo ikke hvem som er banditt og ikke :/
Not all those who wander are lost.

MoonDawg

Korporal

• Serverdrifter
  • PipPip
  • 144 Innlegg:
Tja, jo, om man ser på en banditt, så vil hjertet slå fortere og høyere jo lavere humanity personen har.

Det er kommet mye nytt, som slagvåpen, MYE farligere Zeds, litt annen utstyrshåndtering, mm.

1.7.0 var litt krise, 1.7.1 var totalt krise, men så kom 1.7.2-5, og den siste virker veldig bra.

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Oki :-) får satse på en aften igjen da :-D
Not all those who wander are lost.

SpookyManooky

Lollos i dollos!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 105 Innlegg:
ÅÅÅrh! Lonewolfer lenge og fÅr skaffa meg litt gear før jeg disconnecter. Skal bare løpe tilbake til et hus og en kødd sniper meg :(
Folk skyter jo on sight nesten uansett -____-
HOBOBOI, MaddaHaody, SpookyManooky.

Yo!

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 16 069 Innlegg:
Løp langt inni bushen igår og kom til en liten forlatt landsby hvor jeg fant massevis av våpen, alt fra bue, hagle, pistol til rifle. Problemet er at jeg ble insane sulten og tørst så jeg tok en sjanse og gikk på en killing spree i håp om å finne noe men jeg endte med å knekke foten. Så nå er jeg sulten, tørst og kan kun krype ....men jeg har masse våpen lol

Bullsokk

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:
Hei, har spilt DayZ i to-tre dager alene nå. Kunne gjerne tenkt meg å spilt med andre norske. Har skype (magnus.maskin), men kan laste ned noen av de andre clientene. Noen som vil ha en ekstra spiller med på "laget" ? :-)

Bull

SpookyManooky

Lollos i dollos!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 105 Innlegg:
Syns forresten den nyeste patchen er ganske bra. Digger at det er vanskelig å finne mat nå. Alt for lett før. Det handler jo om survival og man er nødt til å scavenge det meste.
Zombiene fungerer mye bedre med oppdatert LOS system. Føler til tider at det fremdeles er litt bugga hvor de helt plutselig oppdager deg.

Man kunne starta med en morfin sprøyte siden spillet har enda endel glitches og bugs som gjør at man faller og brekker beinet i unødvendige situasjoner.

Selv om det ble bedre å starte med mye mindre gear så er det litt kjedelig når man ikke har absolutt noe og kjempe med i starten. Blir man oppdaga er man nesten fucked. Man kan alltids løpe til et fjell men selv syns jeg det er ganske vanskelig å bli kvitt aggroen når man først har fått den.
Man slipper jo mange dumme shoot outs i starten da, som er greit..

hva syns dere?

Yo!

Sandvik

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:
Tror norway 3 serveren trenger en restart. Jeg får hardware lag med high-end maskin. Det er sikkert masse skrot rundtom som forårsaker slowdowns.

dopehawk

Sersjant

• Klanmedlem
  • PipPip
  • 440 Innlegg:
Må vel prøve DayZ - Har ikke helt sansen for zombies - Men engang må vel være den første, kommer sikkert til å pisse i buksa når den første dukker opp... :)
Postet bilde

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
det verste er nok at du kommer til og plundre deg mellom oppdateringer og patcher før du engang får begynt og spellt :p

dopehawk

Sersjant

• Klanmedlem
  • PipPip
  • 440 Innlegg:

Vis innleggRokZor skrev 22 June 2012 - 19:58:

det verste er nok at du kommer til og plundre deg mellom oppdateringer og patcher før du engang får begynt og spellt :p
hehe så sant , jobber med saken nå .. Hmmpf..Får se hvor man havner opp hen etterhvert. Den six launcher gui er grei nok ,men den sex launcher update ble bare en wall of text for min del..
Postet bilde

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
liker ikke den six launcher greia, tar det manuelt, mye bedre synes jeg :)

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:
Six Launcher er noe møkk(imo), manuelt er tingen!

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:
Eneste som er tricky med å få oppdatert til siste arma 2 beta er at når du installerer beta patchen så blir den ikke installert, den legger seg under expansions så man må kopiere ut exe fila og så inni hovedmappa. (For Steam)

Jeg måtte se youtube tutorial hvordan man installerer dayz, installerer arma 2 og hvordan man looter ting. Hadde ingen ide hvordan man tok utstyr fra bakken siden er jo gearet ditt som dukker opp, så var det de småe tallene til venstre som angitte hva som faktisk lå på bakken >_>
Så er det fortsatt ting jeg sliter med, kanskje bug. La ned en bue inni baggen min igår, men ingenting var å finne der og den forsvant fra bakken >_<

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
det er fordi primary weapon tar 10 slots, og du hadde antagelig startsekken som bare har 8 slots og da detter den ned på bakken, og hvis du da ikke følger med så går du fra den ;)

dopehawk

Sersjant

• Klanmedlem
  • PipPip
  • 440 Innlegg:
tydligvis at her må man bare ta seg tid til å spille.. Fant fort ut å springe til sjøs hjelper å kvitte seg med zombi problemet.. Men innenlands er det hakke verret. spring oppover fjellet hjelper.. Noe tips her ? Har funnet kart men klarer ikke helt å finne ut hvor man er ..Blir vel evig vandring i fjærsteinen tenker jeg.. hehe
Postet bilde

Sofakommandanten

Play ball! BOINK!

• Redaksjonen
  • PipPipPip
  • 1 318 Innlegg:
http://dayzmap.info/
navn på byane ser du på skilt.

dopehawk

Sersjant

• Klanmedlem
  • PipPip
  • 440 Innlegg:
jupp fant ut hvor jeg spawnet nå - Nå kan man leite litt etter ting også vite nogelunde hvor man er ..
Postet bilde

SpookyManooky

Lollos i dollos!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 105 Innlegg:
løpe rundt bygninger og vegger for å deretter gå i "crouch run" videre så du ikke lager samme lyd nivå eller syn kan funke for å miste zombies.. Dette spørs jo seff på avstander, los, osv

Problemet mitt for tida er at selv om folk ser at jeg er unarmed og tydeligvis nettopp har spawna så er det fremdeles kill on sight. Noe sier meg at det er masse CoD kids i spillet... :|
å bli bandit bør gi en vesentlig ulempe..
"men du ville ikke skutt noen i real life?"
Og si å kjøre på moral prekener blir bare for dumt. Dette er et spill.

Yo!

tykjen

Fenrik

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 891 Innlegg:
ett spill med en tommelfingerregel: ikke stol på noen.
Postet bilde

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:
Hysterisk bra

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Hefftig shootout på NWAF i går, fikk tatt en del folk, før enkelte ble for grådige og sku begynne og loote litt for tidlig :lol:

lenge leve m107, den setter en støkk i di fleste i nærheten tur jeg :wub:

lundern

avhengig av coca-cola

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 631 Innlegg:
<----- hekta, faen for ett rått spill! :D

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Begynner og bli bekjymmra over helsa egentlig, aldri opplevd så inntens plus og svettetokter før som når du har crosshair'n på en fyr og venter på og trekke av :-D skjælver lenge etter jeg har avslutta spellet :-P

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 341 Innlegg:

Vis innleggAvean skrev 24 June 2012 - 14:15:

Hysterisk bra

:lol:
Posted Image

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:
Se også denne, norske folk. Se fra 1:24. Flirte så tårene rant seriøst ....

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
FINISH ME!
Postet bilde

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:

SpookyManooky

Lollos i dollos!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 105 Innlegg:
haha finish me. Så stusselig også huff :p

Yo!

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:
Kunne ikke bf.no arrangert en event hvor vi alle samles og bruker VOIP ingame og løper sammen i team ? Blir vel sikkert 7-8 personer ? Ville vært kult.

lundern

avhengig av coca-cola

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 631 Innlegg:
Den er jeg med på Avean!

Lightning

Battlefield.no Detective Group

• Serverdrifter
  • PipPipPip
  • 662 Innlegg:
Jeg blir med på mumble rommet, hører hvor dere går, ligger klar med snikskytterrifla og plukker endel av dere <3

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Da er det hvertfall bare og finne seg ett annet våpen, stiller ikke med grombørsa til ett sånn arrangsjemang:-P er dømt til og bli en eller annen form for humoristisk kaos som ender opp I en sikker død :-D

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:
Vræææl kor irritabelt. Fant 2 bygninger stappfult av cola og pepsi + springfield rifle og 5-6 bandasjer rett der jeg spawna. Playa det utrolig safe så ser jeg en tulling av en fjott løpe for halve livet med 6-7 zombier etter seg gjennom byen. Endte med at jeg fikk aggroen på halvparten av de som knakk føttene mine og jeg ble spist opp. FUCK U .

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
Meh, hadde fullt gear med M4 CCO, 5 clips, Alice, M67, mat, drikke og medisiner til en armé og så skulle jeg og en kompis til Chern og poppe noobs. Jeg måtte stå og guarde kompisen min ovenfor sykehuset så han kunne gå inn siden vi bare manglet blod. Han mente bestemt at taket på bygningen tvers over veien var best, så jeg satt der en stund i knestående og vips kom det en random med Winnie forbi. Skjøt et par skudd etter han som bommet. Endte seff med å pulle halve byen, men slapp en M67 ned i klynga med zombier. Så blir det helt stille helt til jeg hører en hvinelyd og jeg dør momentant. Da har nooben med hagla truffet HS på 75m+ hold.. Spawner heldigvis tilbake i Chern, og fant karen som hadde drept meg i nabobygningen og han skrek i panikk siden han var skadet og hadde 4-5 zombies etter seg. Snek meg inn etter dem og venta til han måtte lade om og slo svinet med øksa. Døde momentant. Gikk opp på taket for å finne liket, men det hadde forsvunnet. Muligens falt det ned på bakken siden jeg satt på kanten. På en eller annen måte har jeg agro fra 15 zeds, men tar de på vei opp i stigen. Omsider kan jeg klatre ned for å finne liket mitt, men seff begynner jeg å blø av stigen og instadauer når jeg kommer ned på gulvet i øverste etasje :boxed: GG

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 069 Innlegg:
hehe elsker alle historiene dette spillet gir :D

Daws

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Vis innleggrekelake skrev 26 June 2012 - 22:10:

Meh, hadde fullt gear med M4 CCO, 5 clips, Alice, M67, mat, drikke og medisiner til en armé og så skulle jeg og en kompis til Chern og poppe noobs. Jeg måtte stå og guarde kompisen min ovenfor sykehuset så han kunne gå inn siden vi bare manglet blod. Han mente bestemt at taket på bygningen tvers over veien var best, så jeg satt der en stund i knestående og vips kom det en random med Winnie forbi. Skjøt et par skudd etter han som bommet. Endte seff med å pulle halve byen, men slapp en M67 ned i klynga med zombier. Så blir det helt stille helt til jeg hører en hvinelyd og jeg dør momentant. Da har nooben med hagla truffet HS på 75m+ hold.. Spawner heldigvis tilbake i Chern, og fant karen som hadde drept meg i nabobygningen og han skrek i panikk siden han var skadet og hadde 4-5 zombies etter seg. Snek meg inn etter dem og venta til han måtte lade om og slo svinet med øksa. Døde momentant. Gikk opp på taket for å finne liket, men det hadde forsvunnet. Muligens falt det ned på bakken siden jeg satt på kanten. På en eller annen måte har jeg agro fra 15 zeds, men tar de på vei opp i stigen. Omsider kan jeg klatre ned for å finne liket mitt, men seff begynner jeg å blø av stigen og instadauer når jeg kommer ned på gulvet i øverste etasje :boxed: GG

Karma's a bitch :p

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Er dere keen på Dayz - Lingor ? Det er en fabelaktig god øy til ArmA, Icebreakr har virkelig lagt arbeid i dette. Her er et lite intervju jeg gjorde med han for en tid tilbake :)

Spoiler

Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:
Har testa DayZ på Lingor(se video lenger opp), funka bra, dog de fleste bygninger er nye og ikke fra Arma 2, dermed spawner det ikke så mye loot. Men det funka fint når jeg spilte med et par andre.
Har også testa på Takistan(funka, men spawna så langt vekk) og Utes(funka veldig bra, men veldig liten øy :p).

Postet bilde

Fant ny børse i dag.

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 713 Innlegg:
Oh... den der er fin Daniel :) Har vært på terror jakt med en slik. Ypperlig i buskass.
Men ja.. det er kanskje verdt å vente litt så devs for satt inn loot-table riktig på Lingor, Lingor er en HEFTIG kul øy.
Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Sikkert ett dumt spørsmål, men vil det bli en speller pr. Map?
Hvis jeg går fra chernarus til lingor og tilbake, vil jeg spawne på stranda igjen?

Leste noe på dayz forumet at det jobbes med at det skal bli en character pr. Server så det blir slutt på server hoppinga, men da vil det jo bli veldig mang etterhvert iogmed at en ny lages hvis du bytter server.
Men på en annen side kan det jo kanskje hjelpe mot at det ikke er no vitts I og bytte server igjen.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 743 Innlegg:
Vel, hvis du laster ned Lingor Island og prøver DayZ på det kartet(lokalt eller via hamachi) vil du spawne på stranda.
Hvis du deretter joiner en offisiell DayZ-server, spawner du der du logget av forrige gang(på de serverne), i og med at den lokale ikke er synkronisert opp mot hovedserveren.

TheBorg

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:
Apologies for wandering into your very love able language, but if you have time would you be able to restart Norway 3? It probably had a loading error and decided to make all vehicles and tents non existent. Or one of the 10 people who were online, found our base decided to drive over all the things and leave 0 trace of any existing tent. Which might be true, but a server restart would also make them reappear (The tents)..

Anyway Great server,
Love from the Netherlands

Dette innlegget har blitt redigert av TheBorg: 28 June 2012 - 01:21

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Rekelake: Har du lagt shoot on sight oppførselen din på hylla? :-P

Måtte le litt når jeg så du var med I crewet til den free zone gruppa :-P
Eller er det bare for og sammle en gjeng før dere skyter dem? ;-)

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
Nei, men vi har samarbeidet en del med de gutta. Ble visst aldri noe free zone, men de var admins og vi har delt camp og kjøretøy med dem.

Har ikke spilt DayZ på et par uker nå, etter at campen vår ble raida go bussen og bilen stjålet. Hadde jo bra gear på meg, og var så redd for å miste det :p Er jo helvete å respawne om dagen uten Makaroni.

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 237 Innlegg:
Hehe, bare og spurte inn til byen og ta med seg det som er og be til gud om og komma seg ut I livet:-P

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
Tenkte å prøve igjen. Spawna akkurat i wilderness utenfor elektro eller chern eller hvor faen det var
Loota litt, men det var ganske utplukka. Fikk meg iaff Winchester med ETT magasin med slugs og litt mat og drikke. Etter hvert tenkte jeg å trekke nordover i håp om å finne en revolver ellno. På vei nordover ser jeg en låve og går ned til den. Også tror du ikke faen det står en bil der :p Mens jeg er inne i låven hører jeg den starter og løper ut. Den beveger seg sykt sakte så jeg tar en av mine 12 slugs og setter rett i bakhuet på sjåføren. Han hadde m16 med MASSE stanag, alice pack, kart, kompass etc og det var mer reservedeler på bilen.
Awesome!

Svar

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere