Gå til innhold

Kan denne pcen kjøre....

19 replies to this topic

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Saken er løst! Takk til alle som hjelpet meg med dette. Pcen er bestilt via dell.

Hei! Jeg ser etter en ny gaming pc. Laptop slik at jeg kan ta den med meg. Jeg fant en på Elkjøp til 11 tusen. Jeg lurer litt på om denne: kan kjøre følgene spill:
Battlefield 3
GTA IV
Minecraft (Ja seff haha)

uten noe lagg? ønsker og kjøre full grafikk på minecraft.
Har også noen ønsker om at jeg kan "filme" minecraft på den pcen, er det noen mulighet for filming av Battlefield 3 og gta og minecraft uten lag også?

Takk får svar!

-Alex

Dette innlegget har blitt redigert av AlexGaming: 16 April 2012 - 15:30

Sjitt_break

Hovedadmin BF-serien

• Ledergruppa
  • PipPip
  • 287 Innlegg:

AlexGaming skrev 15 April 2012 - 19:19:

Hei! Jeg ser etter en ny gaming pc. Laptop slik at jeg kan ta den med meg. Jeg fant en på Elkjøp til 11 tusen. Jeg lurer litt på om denne: kan kjøre følgene spill:
Battlefield 3
GTA IV
Minecraft (Ja seff haha)

uten noe lagg? ønsker og kjøre full grafikk på minecraft.
Har også noen ønsker om at jeg kan "filme" minecraft på den pcen, er det noen mulighet for filming av Battlefield 3 og gta og minecraft uten lag også?

Takk får svar!
-Alex

Tror du nesten er nødt til legge med en link elns hvis folk skal kunne gi deg en tilbakemelding.
SEMPER FI ,DO OR DIE.KILL KILL KILL!!!

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Oi! Trodde jeg gjorde det.
http://www.elkjop.no...c-gt780dx-434ne

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 205 Innlegg:
Er det ikke noe alternativ å legge ut de 11 lappene på en stasjonær i stedenfor? Vil ALLTID være bedre:)

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Nei.... Må ha en laptop siden jeg reiser mye til venner og spiller.... Kan ikke drasse rundt på en stasjonær... Er det ingen mulighet for at den kan være bra nokk til det jeg vil bruke den til?

Roy-Inge

Fenrik

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 841 Innlegg:
Du har ikke sjekka alienware sine laptoper?
HW: Gigabyte X58A-UD3R, Intel I7 920@2.8 GHZ, OCZ 6 gig ram(7-7-7-24) 1600 MHZ Intel X25 Gen 2 80 gig ssd, Antec Twelve Hundred Gaming Case, Corsair H50 cpu kjøler, Asus 570 GTX
Bf2 : Hyperboy100
BC2: RoyRoy:)
BF3: RoyRoy90

E stolt over å vær en ækte norlænning ;)

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Nei, er dem bra da? Finner ikke noen billige på elkjøp.
Edit: Det er ikke noen alienware på verken Elkjøp eller Expert eller komplett. Noen plasser man får kjøpt alienware i Norge billig?

Dette innlegget har blitt redigert av AlexGaming: 15 April 2012 - 21:08

lundern

avhengig av coca-cola

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 631 Innlegg:
Styr unna Elkjøp. Bare dårlig erfaring derfra.

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 439 Innlegg:
Sikkert begge deler på Elkjøp, men de har en tendens til å bygge (eller få bygd) komplette pakker som inneholder en del "billig" og dårlige komponenter. Det er sånn de tjener penger. Bruker kun 1 butikk og den er jeg skikkelig fornøyd med. Pluss i boka for at de ikke forsøker å selge meg masse drit jeg ikke trenger og at de gir meg akkurat det jeg vil ha :)
Digital Impuls
Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

Roy-Inge

Fenrik

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 841 Innlegg:
Her er alienware: http://www.alienware.com/
HW: Gigabyte X58A-UD3R, Intel I7 920@2.8 GHZ, OCZ 6 gig ram(7-7-7-24) 1600 MHZ Intel X25 Gen 2 80 gig ssd, Antec Twelve Hundred Gaming Case, Corsair H50 cpu kjøler, Asus 570 GTX
Bf2 : Hyperboy100
BC2: RoyRoy:)
BF3: RoyRoy90

E stolt over å vær en ækte norlænning ;)

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Ok, Etter det jeg telte ble alienware pcen 11 tusen. (Aner IKKE om det ble rett)
Fra Dells store. Sjekk ut denne: http://configure.us....alienware-m14x

Kan denne pcen kjøre spillene, og filme uten lag? (Med delene som er inkludert i prisen)
$1,999.00 er vel 11 tiusen i Norske etter det jeg telte? Ble litt billig syns nå jeg, men om det er prisen og om den kan kjøre spillene skal jeg kjøpe den.
-Alex

Zaxo

Hovedadmin CSS

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 769 Innlegg:
Tar jeg ikke helt feil er vel ikke det der inkludert norsk moms som inngår når du handler og importerer for mer enn 200,- eller så. Bruk den norske hjemmesiden til Dell heller, så får du korrekt pris og du ser lettere frakt osv.
Nyttige linker for deg som henger her på Hellfragger.no:
Serverliste | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Mumble (VOIP) Hjelp | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Gather

Spoiler

Spoiler

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Ok, Fant en fin pc, http://configure.eur...ienware-m17x-r3
Jeg har tenkt og legge til litt mer ram slik at det blir over 10 tusen. Men jeg lurer på noe, må jeg velge og kjøpe kort for trådløs lan eller kan jeg bruke Intel® 1000 trådløskort – Europa [Inkludert i prisen
Kan jeg kjøre spillene og filme med denne?
-Alex

Dette innlegget har blitt redigert av AlexGaming: 16 April 2012 - 10:49

Zaxo

Hovedadmin CSS

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 769 Innlegg:
Merk at dette er

Sitat

Ekskl. miljøgebyr, mva og frakt

Husker ikke helt hvordan man fikk det til å synes før man kommer helt inn til "Kjøp".

Totalt beløp ekskl. mva: 10 552,00 kr
Totalt beløp inkl. frakt: 13 490,00 kr
Nyttige linker for deg som henger her på Hellfragger.no:
Serverliste | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Mumble (VOIP) Hjelp | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Gather

Spoiler

Spoiler

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Ble litt dyrere, men er enda ikke mye vis den kan kjøre:
Bf3
GTA IV
Minecraft
Etc.
Også vis du kan filme Minecraft med fraps/camtasia
Også seff filme BF3 og GTA IV.
Noen som vet om den pcen kan kjøre dette?
-Alex

nightzirch

nightzirch... From Above!

• Utvikler
  • PipPipPipPip
  • 2 986 Innlegg:
Vil bare nevne at jeg har en Alienware m15x som jeg kjøpte vår 2011 (ca et år siden) og er strålendes fornøyd. De har god ytelse og ser ganske tøffe ut så lenge du ikke bryr deg om å se litt nerdete ut (skal sies det har vært stunder hvor det er pinlig å dra opp laptopen i forelesninger :p)

Jeg vil veldig strengt anbefale SSD harddisk istedenfor vanlig skivedisk. STOR ytelsesforskjell og spesielt når det er en laptop som du bærer rundt mye kan det være kjekt å ikke måtte være så forsiktig med nåla som er i skivedisker. Med andre ord, SSDer kan få et lite støt uten at det fucker opp disken. Det er litt dyrere, men om et år når ytelsen på laptopen ikke er på topp i forhold til de nye spillene/programvarene tror jeg du kommer til å være glad for at du gikk for SSD. Trenger du ekstra diskplass kjøper du bare en ekstern harddisk. Kan få 2TB eksterne 2,5" til en tusing som ikke er så altfor ille.

Ville også glatt ha putta i litt mer i minne. Koster typ 500kr for å fordoble størrelsen på minnet, noe du vil ha mye igjen for.

Til slutt vil jeg også gjøre deg oppmerksom på at en 17" laptop stjeler MYE strøm. Min 15" går ikke over 2t engang. Så det du kjøper er en spill-laptop som kan brukes litt uten strøm også, bare så du er klar over det. Nå er vi jo bestandig nær et strømuttak nesten hvor vi går, bare smålig kjipt på lange buss-/bilturer og eventuelt fly. En 17" er også meget stor og tung, så du kan vurdere en m15x også.

Edit
Vet det ble kanskje litt dyrere enn du hadde tenkt, men de par tusen kronene du legger i nå vil lønne seg med tiden. Hvis du først skal kjøpe noe som du vil skal vare, er det ikke lurt å spare på alt

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Edit:
Har bestemt meg til og kjøpe http://www.dell.com/...ch&isredir=true , og lurer på om noen kan bekrefte at pcen kan brukes til og spille:

Bf3
GTA IV
Minecraft
Etc.
Også må den kunne filme med camtasia/fraps på spillene uten lag.
Noen som kan bekrefte det?
-Alex

Dette innlegget har blitt redigert av AlexGaming: 16 April 2012 - 14:57

nightzirch

nightzirch... From Above!

• Utvikler
  • PipPipPipPip
  • 2 986 Innlegg:

AlexGaming skrev 16 April 2012 - 12:23:

Edit:
Har bestemt meg til og kjøpe http://www.dell.com/...ch&isredir=true , og lurer på om noen kan bekrefte at pcen kan brukes til og spille:

Bf3
GTA IV
Minecraft
Etc.
Også må den kunne filme med camtasia/fraps på spillene uten lag.
Noen som kan bekrefte det?
-Alex

Det kommer jo helt an på hvordan du speccer den. Min m15x som er et år gammel drar alt det der lett, men så var den toppspecca til 20k+ også da.. Vil anta din skal klare det, men kan ikke bekrefte/love noe :)

AlexGaming

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:
Ok! Takk for alle som hjelpet. Håper på at denne pcen kan kjøre spillene! Pcen bestilt : ) Og pengene er trukket.
Da venter jeg i spenning de neste ukene! :)
-Alex

HEGGIS

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:
Hadde vært fint om vi kunne vite hvordan det gikk!:)

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere