Vil bare nevne at jeg har en Alienware m15x som jeg kjøpte vår 2011 (ca et år siden) og er strålendes fornøyd. De har god ytelse og ser ganske tøffe ut så lenge du ikke bryr deg om å se litt nerdete ut (skal sies det har vært stunder hvor det er pinlig å dra opp laptopen i forelesninger

)
Jeg vil veldig strengt anbefale SSD harddisk istedenfor vanlig skivedisk. STOR ytelsesforskjell og spesielt når det er en laptop som du bærer rundt mye kan det være kjekt å ikke måtte være så forsiktig med nåla som er i skivedisker. Med andre ord, SSDer kan få et lite støt uten at det fucker opp disken. Det er litt dyrere, men om et år når ytelsen på laptopen ikke er på topp i forhold til de nye spillene/programvarene tror jeg du kommer til å være glad for at du gikk for SSD. Trenger du ekstra diskplass kjøper du bare en ekstern harddisk. Kan få 2TB eksterne 2,5" til en tusing som ikke er så altfor ille.
Ville også glatt ha putta i litt mer i minne. Koster typ 500kr for å fordoble størrelsen på minnet, noe du vil ha mye igjen for.
Til slutt vil jeg også gjøre deg oppmerksom på at en 17" laptop stjeler MYE strøm. Min 15" går ikke over 2t engang. Så det du kjøper er en spill-laptop som kan brukes litt uten strøm også, bare så du er klar over det. Nå er vi jo bestandig nær et strømuttak nesten hvor vi går, bare smålig kjipt på lange buss-/bilturer og eventuelt fly. En 17" er også meget stor og tung, så du kan vurdere en m15x også.
Edit
Vet det ble kanskje litt dyrere enn du hadde tenkt, men de par tusen kronene du legger i nå vil lønne seg med tiden. Hvis du først skal kjøpe noe som du vil skal vare, er det ikke lurt å spare på alt