Gal Sektleder skrev 09 May 2012 - 23:51:
Uansett, målet helliggjør ikke middelet. Og det å cheate "Bare for å se hvordan det fungerer" er fortsatt cheat, noe av det verste man kan gjøre i MP-spill. DERFOR får dere reaksjoner og krasse meldinger. Temaet i seg selv er viktig og flott det.
"målet helliggjør ikke middelet" ?
Ja, jeg ber om unnskyldning for de nøyaktig 234 uskyldige og intetanende spillerne som rått og brutalt ble tatt av dage mens testingen pågikk .
Tenk deg, de ble drept av ... noen som... cheatet! De er nok traumatisert for livet.
Det virker som om dere tror at man har spilt BF3 med aktiverte cheats kontinuerlig de siste ukene eller månedene "for å teste".
For å presisere: det er spilt nøyaktig 5 runder på diverse servere som har hatt forskjellige konfigs. Dette for å sjekke om det er av betydning om det er ranked eller ikke, og for å se om det er av betydning om PunkBuster er aktivert på serveren eller ikke.
Rush og conquest, 32 og 64 player er testet.
Metro og Caspian Border er kartene som er testet slik at man fikk inntrykk av hvordan cheaten oppfører seg i closed quarters og i åpen lende.
Noen som har tatt initiativet til å påpeke hvor stort problem cheating i BF3 er - på en seriøs måte - blir kjeppjaget vekk med allverdens beskyldninger om cheating og juksing. Så utrolig urettferdige og barnslige dere er. Jeg er voksen selv, og må hele tiden minne meg selv på at jeg (som oftest) har med folk som er (betydelig) yngre enn meg selv - og må forholde meg til deres tankegang og væremåte. Selv om reaksjonene deres har vært veldig forutsigbare i denne tråden ("målet helliggjør ikke middelet" osv osv) så er jeg litt overrasket over at dere tvert nekter for å innse/se hva poenget i denne diskusjonen er: at cheating i BF3 er et betydelig større problem enn folk vil innrømme.
Tror dere gutta på Symantec labs ikke sitter og tester malwaren de får tak i - slik at de får en større forståelse av hvordan ting fungerer? Ja, de er vel hackere og crackere de også da...
Symantec kan derimot teste og gjøre research i lukkede og avgrensede miljøer (sandbox).
Det kan ikke vi. Med mindre man har tilgang til en server med password. Og en server med 64 players som frivillig går med på å bli slaktet av en eller flere cheaters. Noen som tilbyr? Tenkte nok ikke det.
Gi meg ett eneste eksempel på hvordan man skal finne frem til fakta i dette teamet uten å faktisk måtte sette seg ned på en live server med en aktiv cheat/hack og se det med egne øyne.
Som jeg nevnte ovenfor, man kan jo ikke akkurat spørre rundt etter cheaters som har lyst til å demonstrere hva dette dreier seg om. Skal man arrangere et anonymt intervju med en cheater, som gir deg screenshots og videos?
Selv om man hadde hatt en kompis/bekjent som viste deg hvordan det funker, og man forsøker å benytte dette som et argument i en diskusjon som dette - så vil folk komme med barnslige kommentarer som "vi vet du ikke har noen 'venn', det er du som har testet dette selv, din cheater". Eller noe som "hvis du har tilgang på cheats eller kjenner noen som cheater, så bruker du dem nok selv!"
Så da er det like greit å si rett ut at man har stått bak testingen selv. Men da får man jo pepper da også. Så uansett kan man ikke vinne med dere. Og da faller det tilbake til at dette er et tema man ikke kan bringe opp i det hele tatt uten et det ender opp i en krangel som det har blitt nå.
For hvis man skal diskutere dette temaet med den nåværende holdningen som folk viser her på forumet så må man henvise til crazy youtube videoer som viser ekstremt urealistiske settinger m.h.t. cheating i BF3. Og folk resonnerer da automatisk med at "jammen, slike cheaters har da vi også sett en gang i blant, men de blir kicket med en gang, så cheating er ikke noe problem på serverne vi spiller på "
Dette gjør jo at man ikke kan argumentere for hvor utbredt cheating faktisk er i dette spillet uten å bli syndebukk for alt som er vondt her i verden.
Vi har en video som viser gameplay med aimbot og auto-skyting. K/D ratio ser helt normalt ut, samme gjør sluttscoren.
En annen player på teamet har fulgt med tett på mye av tiden og det ble kommuniserte over TS og diskuterte om det på noen som helst måte kunne observeres at det var en aimbot igang. Og nei, det kunne det ikke. Selv ikke om den andre playeren står 1 m unna.
Hele greia er veldig subtilt, og jeg tviler sterkt på at andre players på serveren mistenker noe som helst - med mindre de cheater selv - og kan se hvordan jeg beveget meg rundt på kartet for å finne players som f.eks campet eller gjemte seg. Denne videoen viser hvor liten anstrengelse som må til for å få til relativt gode scores.
Men jeg skjønner jo at det nå er totalt uaktuelt å poste videoen her. Selv om playernames er sensurert, kommer vel noen til å lage et personlig prosjekt av dette og vil egne all sin tilgjengelig fritid til å finne ut hva navnet er på playeren som cheater slik at den kan rapporteres (selv om det ikke har noe å si, da dette er en dummy account som ble kjøpt til nettopp dette formålet) (og vi vet jo at EA ikke låser Origin-kontoer heller).
PS Jeg har fått kommentarer på at jeg virker sint i innleggene jeg skriver. Jeg er rett og slett for gammel til å bruke smileys etter hver setning når jeg skriver noe, så dere får tolke det som dere vil.
Dette innlegget har blitt redigert av unknown14725: 10 May 2012 - 01:36

Logg inn
Registrer deg
Opp