Gå til innhold

Bruken av Aimbots og Wallhacks

cheaters hacks aimbot wallhacks juks EA DICE Battlefield 3 Battlefield Teamplay

287 replies to this topic

unknown14725

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Vis innleggGal Sektleder skrev 09 May 2012 - 23:51:

../..
Uansett, målet helliggjør ikke middelet. Og det å cheate "Bare for å se hvordan det fungerer" er fortsatt cheat, noe av det verste man kan gjøre i MP-spill. DERFOR får dere reaksjoner og krasse meldinger. Temaet i seg selv er viktig og flott det.

"målet helliggjør ikke middelet" ?

Ja, jeg ber om unnskyldning for de nøyaktig 234 uskyldige og intetanende spillerne som rått og brutalt ble tatt av dage mens testingen pågikk .
Tenk deg, de ble drept av ... noen som... cheatet! De er nok traumatisert for livet.

Det virker som om dere tror at man har spilt BF3 med aktiverte cheats kontinuerlig de siste ukene eller månedene "for å teste".
For å presisere: det er spilt nøyaktig 5 runder på diverse servere som har hatt forskjellige konfigs. Dette for å sjekke om det er av betydning om det er ranked eller ikke, og for å se om det er av betydning om PunkBuster er aktivert på serveren eller ikke.
Rush og conquest, 32 og 64 player er testet.
Metro og Caspian Border er kartene som er testet slik at man fikk inntrykk av hvordan cheaten oppfører seg i closed quarters og i åpen lende.

Noen som har tatt initiativet til å påpeke hvor stort problem cheating i BF3 er - på en seriøs måte - blir kjeppjaget vekk med allverdens beskyldninger om cheating og juksing. Så utrolig urettferdige og barnslige dere er. Jeg er voksen selv, og må hele tiden minne meg selv på at jeg (som oftest) har med folk som er (betydelig) yngre enn meg selv - og må forholde meg til deres tankegang og væremåte. Selv om reaksjonene deres har vært veldig forutsigbare i denne tråden ("målet helliggjør ikke middelet" osv osv) så er jeg litt overrasket over at dere tvert nekter for å innse/se hva poenget i denne diskusjonen er: at cheating i BF3 er et betydelig større problem enn folk vil innrømme.

Tror dere gutta på Symantec labs ikke sitter og tester malwaren de får tak i - slik at de får en større forståelse av hvordan ting fungerer? Ja, de er vel hackere og crackere de også da...
Symantec kan derimot teste og gjøre research i lukkede og avgrensede miljøer (sandbox).
Det kan ikke vi. Med mindre man har tilgang til en server med password. Og en server med 64 players som frivillig går med på å bli slaktet av en eller flere cheaters. Noen som tilbyr? Tenkte nok ikke det.

Gi meg ett eneste eksempel på hvordan man skal finne frem til fakta i dette teamet uten å faktisk måtte sette seg ned på en live server med en aktiv cheat/hack og se det med egne øyne.

Som jeg nevnte ovenfor, man kan jo ikke akkurat spørre rundt etter cheaters som har lyst til å demonstrere hva dette dreier seg om. Skal man arrangere et anonymt intervju med en cheater, som gir deg screenshots og videos?
Selv om man hadde hatt en kompis/bekjent som viste deg hvordan det funker, og man forsøker å benytte dette som et argument i en diskusjon som dette - så vil folk komme med barnslige kommentarer som "vi vet du ikke har noen 'venn', det er du som har testet dette selv, din cheater". Eller noe som "hvis du har tilgang på cheats eller kjenner noen som cheater, så bruker du dem nok selv!"

Så da er det like greit å si rett ut at man har stått bak testingen selv. Men da får man jo pepper da også. Så uansett kan man ikke vinne med dere. Og da faller det tilbake til at dette er et tema man ikke kan bringe opp i det hele tatt uten et det ender opp i en krangel som det har blitt nå.
For hvis man skal diskutere dette temaet med den nåværende holdningen som folk viser her på forumet så må man henvise til crazy youtube videoer som viser ekstremt urealistiske settinger m.h.t. cheating i BF3. Og folk resonnerer da automatisk med at "jammen, slike cheaters har da vi også sett en gang i blant, men de blir kicket med en gang, så cheating er ikke noe problem på serverne vi spiller på "
Dette gjør jo at man ikke kan argumentere for hvor utbredt cheating faktisk er i dette spillet uten å bli syndebukk for alt som er vondt her i verden.

Vi har en video som viser gameplay med aimbot og auto-skyting. K/D ratio ser helt normalt ut, samme gjør sluttscoren.
En annen player på teamet har fulgt med tett på mye av tiden og det ble kommuniserte over TS og diskuterte om det på noen som helst måte kunne observeres at det var en aimbot igang. Og nei, det kunne det ikke. Selv ikke om den andre playeren står 1 m unna.
Hele greia er veldig subtilt, og jeg tviler sterkt på at andre players på serveren mistenker noe som helst - med mindre de cheater selv - og kan se hvordan jeg beveget meg rundt på kartet for å finne players som f.eks campet eller gjemte seg. Denne videoen viser hvor liten anstrengelse som må til for å få til relativt gode scores.
Men jeg skjønner jo at det nå er totalt uaktuelt å poste videoen her. Selv om playernames er sensurert, kommer vel noen til å lage et personlig prosjekt av dette og vil egne all sin tilgjengelig fritid til å finne ut hva navnet er på playeren som cheater slik at den kan rapporteres (selv om det ikke har noe å si, da dette er en dummy account som ble kjøpt til nettopp dette formålet) (og vi vet jo at EA ikke låser Origin-kontoer heller).

PS Jeg har fått kommentarer på at jeg virker sint i innleggene jeg skriver. Jeg er rett og slett for gammel til å bruke smileys etter hver setning når jeg skriver noe, så dere får tolke det som dere vil.

Dette innlegget har blitt redigert av unknown14725: 10 May 2012 - 01:36

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Du gjør jo deg selv til en cheater når du skal teste det for å se hvordan det funker, det er jo det første her.
Hva dere skal bruke denne revolusjonerende innsikten deres til vet jeg ikke. Om det er å for å konkludere at ja, det går an å cheate. Og ja, det går ikke an å spotte. Så er det informasjon jeg kunne fortalt dere ca. 4 minutter etter launch. Det sier seg selv, alle vet det.

Hvordan deres bruk av cheat viser hvor mange andre som cheater skjønner jeg virkelig ikke.

Man trenger ikke phd i cheatdesign og bruk for å forstå at en kar med radarhack eller andre "ikke-aktive" cheats mest sannsynlig ikke merkes av noen på en 64 players CQ-server. Men hva hjelper det at en ny kar joiner serveren med cheat for å se hvordan det funker?
Postet bilde

DaX

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 289 Innlegg:

Vis innleggninjabloo skrev 10 May 2012 - 01:59:

Men hva hjelper det at en ny kar joiner serveren med cheat for å se hvordan det funker?
For science!
Postet bilde

#te4m.bf3 | Battlelog

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Kanskje alle som cheater bare gjør det for å se hvordan det funker?????++
Postet bilde

treyan

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:
Cri74:
Jeg er imponert over trådstarteposten din!
Du setter etter min mening fingeren på et voksende problem på BF3 public servere. Nemlig cheats. At folk her inne henger seg opp i helt andre ting viser bare at de lever i sin egen lille verden og ikke evner å se hva som er bra for SPILLET.
HVEM har ikke ønska å teste ut en cheat bare for å se hvordan det fungerer? Jøss, jeg tenker på det hver eneste dag når jeg treffer på dritsekkene som cheater, og det er ganske ofte. SELVFøLGELIG ødelegger de hensikten med spillet. De skulle vært global banned asap!
MEN, det gidder ikke EA å ta stilling til, jeg er helt enig i at de kun tenker penger å få flest mulig til å kjøpe spillet. Når du ser en spiller som flobber og har 100% headshots på første, gjerne om han står med ryggen til deg, tror du han cheater? Neida, han har bare skills? I tillegg har han gjerne K/D x 10 eller 20, noen har til og med x30. ødelegger han spillet? Neida, selvfølgelig ikke, han har jo skills så da kan de med blå øyne se opp til han....ROFL!
Jeg bruker å leave servere med cheatere på med engang, det begynner å bli ganske ofte. På vår klanserver hender det at det dropper inn en cheater av og til, han blir banna asap, INGEN synsing eller diskusjon. BAN! Det som er synd er at det bare hjelper på vår server, dvs, han kommer ikke inn igjen, han vil, forsatt joine servere og fortsette med å cheate og pisse off spillere. FAIL EA!
På mange måter er det opp til de som eier serverne å holde BF3 cheatfritt, det er jo slevfølgelig umulig. Likeledes har du ikke lov til å utelukke våpen i.h.h.t TOS.
Ubalanserte våpen er også et problem for spillet som sådant, igjen helt enig med Cri74. Det beste eksempelet er etter min mening Dart, hvor realistisk er det? sykt og ødeleggende for spillet. Med og uten underrail. Når du må bruke minimum 5 sams for å skyte ned et heli er det jo så urealistisk det kan bli.
Disse tingene, samt andre EA blemmer gjør at jeg nå så å si kun spiller inf. Tidligere synes jeg det var kult å spille 64 slots cq med hardware og spesielt tanks, nå stinker det. Fordi spillet er blitt ubalansert og til de grader urealistisk.

home

Sjefstulling

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 4 700 Innlegg:
For the record

Foreningen battlefield.no støtter på ingen måte bruk av cheat, testing av cheats, eller andre former for brudd på
almenn forståelse av hva som er ødeleggende for spill og gameplay.

Personlig syns jeg det er forkastelig å i det hele tatt tenke på å innstalere noe slikt, og må si meg enig med bloo
at det hjelper ingen at folk "tester" cheats. Alle gjør sikkert det, også var det jo litt gøy da...... ^^
Skal du absolutt på død og liv prøve en cheat, så gjør det på et lukket nettverk med venner som vet du gjør det,
eller spill for faen singleplayer.
--------------------------------------------------
I am Home. Always
-------------------------------------------

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11 226 Innlegg:
Først og fremst: Jeg setter pris på initiativet, men når dere ikke klarte å forutse hvilke reaksjoner som ville komme så viser det at dere ikke tenkte nøye nok gjennom dette. Jeg får inntrykk av at dette er noe som er 'tatt på sparket' og når det gjelder cheats så bør man alltid ta seg et pusterom og tenke seg nøye om.
Forøvrig viser sitatet under også en viss arroganse:

Vis innleggunknown14725 skrev 10 May 2012 - 01:34:

Det kan ikke vi. Med mindre man har tilgang til en server med password. Og en server med 64 players som frivillig går med på å bli slaktet av en eller flere cheaters. Noen som tilbyr? Tenkte nok ikke det.
Har dere faktisk spurt? Cri har mulighet til å ta opp slike spørsmål på interne fora, hvor det kan tenkes (uten at jeg sier at svaret ville blitt ja) at man kunne hjulpet til nettopp med et slikt sandbox-miljø. En av grunnene til at vi er veldig forsiktige med å gjøre sånt er derimot at rykter om at folk i staben bruker cheats (public-folk har en tendens til å stoppe der og ikke lese hvorfor) fort sprer seg og kan være ødeleggende.

Likevel, om det ikke ble spurt så kan dere heller ikke konkludere med at det ikke kunne skje.

Angående det å teste cheats i BF3. Det er grenser for hvor mye man kan se på andre selv om en selv har wallhack, og vurdering av cheats krever alltid en spesiell forståelse av spillet for å kunne skille mellom gode prestasjoner og faktisk juks. Det er klart at om du kryper silent i et hjørne av kartet hvor ingen kan spotte deg, og du ser at noen følger deg med siktet gjennom veggen - ja da ser du en annen som også har WH. Men at 'folk vet hvor du er' kan bety mer eller mindre hva som helst. Uten flere faktorer å bedømme så sier det oss ingenting.

Likeledes, når man skal bedømme hvor mange cheatere man møter, så må man også ta høyde for en del faktorer. Dere nevner blant annet at dere var på servere med PB av. Dette er servere det er naturlig å møte mange cheatere på, og det må man da ta høyde for.

Det er også lettere å lære noe av slike eksperimenter om man faktisk gjør det organisert og har planer for hva man skal teste.

Uansett, jeg tviler ikke på at dere hadde gode hensikter med dette, og jeg er enig i at det kan finnes nytteverdi i å teste cheats for å forbedre cheatbusting. Problemet var altså gjennomføringen. Spesielt for Cri sin del, som så absolutt burde informert oppover før han gjorde noe som dette. Det er alltid lettere å finne støtte for prosjekter når folk vet hva som gjøres, enn når de får vite om det i etterkant!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
What we and Activision learned from MW2
about:me

Zaxo, on 27 September 2012 - 20:57, said:

Jeg skal se ferdig åndenes makt

Kongkopa

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 229 Innlegg:

Vis innleggCampyCamper skrev 09 May 2012 - 22:48:

folk som spiller bf3 er retardedly dårlige uansett om de cheater eller ikke.

That hurts :(
www.vip-gaming.net

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 226 Innlegg:

folk som spiller bf3 spill er retardedly dårlige
Fixed that for you. Den tiden hvor det kun var hardcore gamers som spilte er over for lenge siden. I dag består storparten av spillmassen i nye og populære spill av casual gamers som knapt vet hvordan spillet fungerer.

å påstå at cheating ikke er et problem er derimot tull.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gambler

kaptein

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 229 Innlegg:
Det har vel kanskje litt med at han har brukt cheat på en annen bruker, og da blir det litt vanskelig og tru at han ikke kommer til eller har gjort det på den ordentlige brukern sin.
Veit man at en person har tilgang på cheat, så føler hvertfall JEG at det blir vanskelig og stole på at han ikke bruker det offentlig, selv om han BARE skal teste ut I sandbox, selv om det ikke er opplagt at han bruker det.
http://sigs.enjin.com/sig-bf3/c777f1971dd83fd5.png

HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Når en person kan offentlig og med et verv i et seriøst spillecommunity si at han har jobbet med lit research i forhold til hacks, og hvordan de fungere. Som han sier er det ikke han som bruker de, men han er i kontakt med en person som gir han informasjon som han vil ha.

Ville jeg stolt på han, hadde derimot en person blitt tatt for hacks, også sagt at han bare "testet" ville jeg ikke stolt på det.

Samtidlig er det kanskje litt dumt at dette kommer opp public før noen vet noe om det, siden mange bare leser noen få setninger og brøler ut masse tull og går på med personangrep med en gang.

Det kan selvfølgelig sette bf.no i ett dårligere lys for noen, men ikke for min del.

Støtter cri på arbeidet han har gjort, men han burde kanskje planlagt dette med de andre i bf.no internt før det gikk public. Kanskje ville alt dette blitt støttet av stabben for å forbedre cheatbusting systemet vårt.
Not all those who wander are lost.

MentalM

Løytnant

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 097 Innlegg:
Tror faktisk det er et større problem med heksejakten på cheatere enn selve cheatingen. Så mange som er paranoide og skriker ut cheat, selv om i 99% av tilfellene er det flaks og tilfeldigheter som gjør tingene...
In some cultures what I do would be considered normal.

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:

Vis innleggLooke skrev 10 May 2012 - 01:12:

Vis innleggLdd1 skrev 09 May 2012 - 20:17:

Vis innleggcri74 skrev 09 May 2012 - 18:45:

Nei det er helt klart at man ikke kan utestenge folk på mistanke. Med det i tankene har jeg kjøpt en ekstra konto og installerte noen fine ting, jeg får se om noen mistenker meg. Punkbuster mistenker i alle fall ikke noe. Masse fin info her og mye innstillinger

Når man inrømmer på forum at man hacker kan man bare gi ban både på forum og ingame imo.

Vis innleggLdd1 skrev 09 May 2012 - 21:03:

og dette er folk som sitter med verv i battlefield.no? Patetisk imo.

Hvis jeg ikke husker feil, er det ikke du som het Losi-D eller whatever en gang i tiden som også cheata i CS: Source ???
Isåfall er det vel egentlig du som er patetisk som kommer og idet hele tatt diskuterer i denne tråden.

Hvis jeg tar feil så beklager jeg denne påstanden på det sterkeste.!

Tror du ska holda kjeft om ting du virkelig ikke har snøring på:) Nei Jeg er ikke Losi-D..

VI hadde en admin på battle.no som skulle gjøre litt research ang. cheats rundt bf2, han endte opp med å bli bustet litt senere:)
å hva oppnår man egentlig med undersøke cheats? nada

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 226 Innlegg:

Vis innleggLdd1 skrev 10 May 2012 - 12:37:

<...>
å hva oppnår man egentlig med undersøke cheats? nada
Det var da en ekstremt bastant uttalelse som jeg ikke kan se at det finnes hold i.

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:
i så fall kan jeg godt tenke meg å høre hva slags nyttig og relevant informasjon et gamingcommunity får utav at noen medlemer flørter med cheats. Please do tell

unknown14725

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Vis innleggLdd1 skrev 10 May 2012 - 14:20:

i så fall kan jeg godt tenke meg å høre hva slags nyttig og relevant informasjon et gamingcommunity får utav at noen medlemer flørter med cheats. Please do tell
Dette oppsummerer hele problemet med denne tråden: at folk ikke gidder leser postene.
Hvis du hadde brukt noen usle minutter på å lese litt, så er det ganske tydelig forklart hva det dreier seg om.

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:
Og som jeg sa; dette er prøvd mange ganger der det OFTE har gått galt og personen ble fristet til å teste public, deretter bannet.

Dette trenger man å vite om cheats og cheatere i bf3:
*De suger: For å i det hele tatt vurdere cheat til bf3 så burde man holde seg langt unna dataspill generelt i og med at spillet er lett.
* At uansett hva man finner ut, har man fremdeles ikke battlerecorder.
* At EA og dice driter på Spillcommunity med bf3
* At EA og DICE tjener penger på cheats

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:

Vis innleggunknown14725 skrev 10 May 2012 - 14:32:

Vis innleggLdd1 skrev 10 May 2012 - 14:20:

Dette oppsummerer hele problemet med denne tråden: at folk ikke gidder leser postene.
Hvis du hadde brukt noen usle minutter på å lese litt, så er det ganske tydelig forklart hva det dreier seg om.

Svar på posten min lengre oppe her du.
Postet bilde

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:
så "testing" av cheat er lov asså? Så lenge man skal skaffe info, som man ikke kan bruke til en jævla drit?

drozo

Brigader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 212 Innlegg:
Seriøst spillecommunity? Nei. Det finnes ingenting seriøst med BF.no eller noen av de andre avdelingene under BF.no. Hvorfor ikke?
De fleste adminene er rett ut rævva/amatører i spillene de administrerer og vet ikke forskjell på en cheater og en god spiller. Det kan bekreftes i de fleste tilfellene en god spiller har blitt "busta" på BF/HF.no serverne. Så at cri lager en tråd om testing av cheat selv om han har et "verv" (dvs. most prolly så gjør han ikke en dritt og hvis han gjør det så er det totalt irrelevant) så har det nada å si. I best case scenario så burde kanskje noen av de som er admins ta litt læring fra en som har satt seg inn i saken? Ikke at det ser ut som det kommer til å skje da det velkjente hylekoret startet så fort cheat ble nevnt.

Tenk å skrive noe så dumt om at han burde avklart det "oppover" i BF.no før han lagde tråden. Dette er jo gjort på personlig initiativ og dere burde hylle han for en god tråd med et spennende emne.
It’s not exactly rocket surgery
Skurk : Tror jeg skal fyre en ny joint, admin kan du swappe til specc?

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:
Lets thest ALL THE CHEATS!!!111 For science ofc.... -_-

cepe prosjekt

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:

Vis innleggdrozo skrev 10 May 2012 - 14:57:

Seriøst spillecommunity? Nei. Det finnes ingenting seriøst med BF.no eller noen av de andre avdelingene under BF.no. Hvorfor ikke?
De fleste adminene er rett ut rævva/amatører i spillene de administrerer og vet ikke forskjell på en cheater og en god spiller. Det kan bekreftes i de fleste tilfellene en god spiller har blitt "busta" på BF/HF.no serverne. Så at cri lager en tråd om testing av cheat selv om han har et "verv" (dvs. most prolly så gjør han ikke en dritt og hvis han gjør det så er det totalt irrelevant) så har det nada å si. I best case scenario så burde kanskje noen av de som er admins ta litt læring fra en som har satt seg inn i saken? Ikke at det ser ut som det kommer til å skje da det velkjente hylekoret startet så fort cheat ble nevnt.

Tenk å skrive noe så dumt om at han burde avklart det "oppover" i BF.no før han lagde tråden. Dette er jo gjort på personlig initiativ og dere burde hylle han for en god tråd med et spennende emne.

Vel, jeg ser vertfall på bf/hf.no som ganske seriøs, men det blir ikke mere seriøst av uttalelser om at alle admins suger rett ut rævva. Selvfølgelig vil det alltid være noen amatører, fordi det er alltids noen som er nye.

Angående det med å forhøre seg med de andre er nettopp fordi det hylekoret som du nevnte vil begynne å "hyle" og dermed blir det umulig å drive en seriøs diskusjon på forumet angående dette.

Zaxo

Hovedadmin CSS

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 933 Innlegg:
Intensjonen av trådstarter er god den og poenget er absolutt gyldig: Cheats blir vanskeligere og vanskeligere å oppdage og cheatere verre å fjerne. Cheats blir mer kompliserte og bedre utviklet for å unngå oppdagelse og sørge for at spilleren blir ansett som ren. Det er ikke til å skyve under en stein at det er hovedsaklig de "lett" oppdagede cheaterne vi klarer å kvitte oss med. Og vi har ingen aning om hvor mange som faktisk cheater på en server hos oss. Noe nøyaktig tall ville jeg aldri ha orket å spekulere i.

For å holde oss oppdaterte på hva som blir gitt ut så må selvsagt også cheatbusterne følge med (100% dekke er i realiteten tilnærmet umulig) på sider som gir ut cheats. Det er ikke noe nytt at de som ønsker å se demoer må lese seg opp på hva som finnes og hva man må se etter. Det er alltid vanskelig å sette en grense for hvor langt man kan strekke seg på akkurat dette nivået.

Battlefield.no har alltid vist nulltolleranse for cheats og det gjør vi fremdeles. Uansett så kan denne tråden unngå å bli sporet mer av og heller dreie seg om, som førsteposten viser: bruk av cheats i BF3.

ps: Drozo er søt han.. Skal ha for forsøkene i det minste.
Nyttige linker for deg som henger her på Hellfragger.no:
Serverliste | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Mumble (VOIP) Hjelp | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Gather

Spoiler

Spoiler

Clavdia

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:
BLA BLA BLA BLA

1) Hvem er villig til å stille opp med en 64 og 32 spiller server? Låst
2) Hvem er villig til å stille opp å filme og faktisk gjennomføre researchen?`

3) Jeg stiller villig opp som slakt på motsatt side.

Sånn - hvis vi vil undersøke dette fenomenet og folk hyler om "burde ha vært avklart" - så la oss avklare.

*) edit - ørliten gramatisk feil

Dette innlegget har blitt redigert av Clavdia: 10 May 2012 - 15:21

unknown14725

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Vis innleggninjabloo skrev 10 May 2012 - 14:52:

../..

Hva skal jeg svare som ikke allerede er blitt sagt flere ganger tidligere. Kommentaren din er prikk lik det samme som folk gjentar gang på gang om at "nå er dere cheatere selv" og "dere forteller oss ikke noe nytt" bla bla bla.
Det er jo ikke det dette dreier seg om. Så nei, jeg gidder ikke skrive et nytt innlegg med et personlig svar til deg.
Tråden har blitt redusert til en masse poster fra folk som repeterer seg selv, eller som kommer med barnslige innslag som f.eks Ldd1 rett ovenfor (please!).
Greit, lukk øynene deres, lat som om ikke serverne er full av cheaters. Fordi hvis det er slik at dere ikke ser dem fordi de ikke er synlige nok for dere... ja da må det jo rett og slett bety at det ikke er cheaters der, da.
Jeg burde visst bedre ennå å involvere meg i denne diskusjonen fordi det var åpenlyst hvilken retning den ville ta allerede fra post 1. Nå melder jeg meg ut. Kos dere med BF3, folkens...

unknown14725

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:
Her er forresten videoen, så er denne katta sluppet ut av sekken. Håper dere klarer å fange den igjen (katten, altså).

* Våpenet avfyres automatisk selv når man sikter på en fiende (0,1s delay for å virke troverdig)
* Ingen bulletdrop
* Aim korrigeres (innenfor en viss grense) når man avfyrer våpenet og har fiende i sikte.
* Man kan se alle fiender m.m.

10 poeng til den som klarer å finne ut hvilken player account som er brukt slik at dere (på sedvanlig måte) kan melde fra til EA at dere har fanget en cheater (!).
Igjen, takk for meg. Siste post i denne tråden. Honestly.

Dette innlegget har blitt redigert av unknown14725: 10 May 2012 - 15:40

OPPING

Menig

• Klanmedlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:
Er vel ingen hemmelighet at det stort sett bare er folk nederst på næringsstigen som klager på de enorme mengdene cheaters i BF3, mens vi som har det litt mer i fingrene vet at sannheten er langt fra så stygg som dere skal ha det til.
OPPING

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:

Vis innleggunknown14725 skrev 10 May 2012 - 15:36:

Her er forresten videoen, så er denne katta sluppet ut av sekken. Håper dere klarer å fange den igjen (katten, altså).

* Våpenet avfyres automatisk selv når man sikter på en fiende (0,1s delay for å virke troverdig)
* Ingen bulletdrop
* Aim korrigeres (innenfor en viss grense) når man avfyrer våpenet og har fiende i sikte.
* Man kan se alle fiender m.m.

10 poeng til den som klarer å finne ut hvilken player account som er brukt slik at dere (på sedvanlig måte) kan melde fra til EA at dere har fanget en cheater (!).
Igjen, takk for meg. Siste post i denne tråden. Honestly.

Fatter hvorfor du hadde lyst te å begynne å cheate, såvidt du klarer + k/d i begynnelsen der MED CHEAT.

Hva fant du ut? som ikke du finner ut med et raskt google søk?

Dette innlegget har blitt redigert av Ldd1: 10 May 2012 - 15:55

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:

Vis innleggunknown14725 skrev 10 May 2012 - 15:24:

Vis innleggninjabloo skrev 10 May 2012 - 14:52:

../..

Hva skal jeg svare som ikke allerede er blitt sagt flere ganger tidligere. Kommentaren din er prikk lik det samme som folk gjentar gang på gang om at "nå er dere cheatere selv" og "dere forteller oss ikke noe nytt" bla bla bla.
Det er jo ikke det dette dreier seg om. Så nei, jeg gidder ikke skrive et nytt innlegg med et personlig svar til deg.
Tråden har blitt redusert til en masse poster fra folk som repeterer seg selv, eller som kommer med barnslige innslag som f.eks Ldd1 rett ovenfor (please!).
Greit, lukk øynene deres, lat som om ikke serverne er full av cheaters. Fordi hvis det er slik at dere ikke ser dem fordi de ikke er synlige nok for dere... ja da må det jo rett og slett bety at det ikke er cheaters der, da.
Jeg burde visst bedre ennå å involvere meg i denne diskusjonen fordi det var åpenlyst hvilken retning den ville ta allerede fra post 1. Nå melder jeg meg ut. Kos dere med BF3, folkens...

Leste du i heletatt posten min?
Postet bilde

MoonDawg

Korporal

• Serverdrifter
  • PipPip
  • 144 Innlegg:

Vis innleggLdd1 skrev 10 May 2012 - 15:51:

Fatter hvorfor du hadde lyst te å begynne å cheate, såvidt du klarer + k/d i begynnelsen der MED CHEAT.

Hva fant du ut? som ikke du finner ut med et raskt google søk?

Er det mulig å spore av mer, Ldd1? Har du ikke mer å komme med, så hold det for deg selv.
Det er nevnt flere ganger i tråden hvorfor, og hva de fant ut. Det er nettopp det trådstarter ønsker å belyse.

FøRSTEHåNDS informasjon om noe man ønsker å bekjempe er alltid en god ting, baserer man seg på 3. parts informasjon
kan man ikke vite om opplysningene er korrekte, med mindre man kjenner kilden svært godt.

Jeg trodde cheating var obskurt, risikabelt og knotete, så viser det seg at det er enkelt og tilnærmet risikofritt.
Om noen er freekill eller 1337 er helt uvesentlig i denne sammenhengen.

OPPING

Menig

• Klanmedlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:
http://battlelog.bat...kilobytebandit/

Gratulerer, du har oppnådd en KD på 1.6 og en SPM på 511 ved bruk av cheats. Dette er noe de fleste spillere med et par hundre timer spilt klarer uten hjelpemidler. Synes nesten litt synd på deg.
OPPING

gummirev

Mr.Lee

• Medlem
  • PipPip
  • 254 Innlegg:

Vis innleggOPPING skrev 10 May 2012 - 16:12:

http://battlelog.bat...kilobytebandit/

Gratulerer, du har oppnådd en KD på 1.6 og en SPM på 511 ved bruk av cheats. Dette er noe de fleste spillere med et par hundre timer spilt klarer uten hjelpemidler. Synes nesten litt synd på deg.
Du har virkelig ikke skjønt NOE av det som står i denne tråden?
Jeg gir opp bf.no ...

Dette innlegget har blitt redigert av gummirev: 10 May 2012 - 16:22

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:
CheatrixLegion.infs

Sorry ass, men jeg sliter med å se hvordan dere skal bruke all denne informasjonen til noe konstruktivt?

Dette innlegget har blitt redigert av Ldd1: 10 May 2012 - 16:30

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • 9 022 Innlegg:
Herregud... i blant er forumrotter så forutsigbare at det er på grensen til det pinlige. Etter 2 minutter av videoen så var det første som slo meg at nå kommer de sedvanlige postene med "OMG OMG klarer såvidt positiv KD MED CHEAT LOL OMG LOLOLOLOL"... hånda i været de som fikk inntrykk av at filmen prøvde å demonstrere hvordan man fikk maks K/D med en cheat..? anyone? nå må ikke alle rekke hånda i været samtidig da...

For min del var filmen interessant, den viser hvor mye en slik cheat kan tunes for at man blir virtually umulig å detektere. Og om en fyr bruker en slik cheat for å komme fra 0.5 til 1.2 i KD, eller fra 2.2 til 3.5 er helt uinteressant - det gjør at alle andre spiller på falske premisser og er følgelig ødeleggende uansett.

Konklusjonen jeg trekker for min egen del er at ingen i denne tråden, uansett hvor selvutnevnt 1337 de er, klarer å si med sikkerhet at noen cheater basert på det jeg så i den filmen (og da tenker jeg ikke det på faktum at KD ikke var spesielt høy). Dette må løses serverside, og vi vet hvem som sitter på ansvaret der og gir fullstendig fa*n... GG.

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Og den konklusjonen kom jeg til før spillet ble gitt ut. Så hva er poenget med hele denne saken?
Postet bilde

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 208 Innlegg:
OG det trengte det å lastes ned cheat og teste den i praksis for å forstå?

nightzirch

nightzirch... From Above!

• Utvikler
  • PipPipPipPip
  • 3 033 Innlegg:
Generelt sagt, cheating gjør ikke spill gøyere. Spill er gøy på grunn av restriksjoner. Hvordan hadde sjakk vært om alle brikkene kunne beveges over alt? Uten cheats er poenget i et FPS-spill å være rask på avtrekkern og taktisk. Med cheats blir hele hovedpoenget borte og målet blir heller å gå rundt på et kart og prøve å ikke bli tatt om man bryr seg om sånt. Man spiller spill for underholdning. Tror de færreste synes det er underholdende når det ikke lenger er noen utfordring eller restriksjoner

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • 9 022 Innlegg:

Vis innleggninjabloo skrev 10 May 2012 - 16:31:

Og den konklusjonen kom jeg til før spillet ble gitt ut. Så hva er poenget med hele denne saken?

Vis innleggLdd1 skrev 10 May 2012 - 16:34:

OG det trengte det å lastes ned cheat og teste den i praksis for å forstå?
Dere ser ut til å ha et problem med bruken av ordene "for min del", la meg forklare: i motsetning til dere som vet alt mellom himmel og jord om BF3, har så har noen av oss - blant annet meg - ikke brukt tiden sin på å forske på cheats. Dette er mao. første gangen jeg ser en cheat i praksis, derav ordbruken og konklusjonen. Jeg prater ikke på vegne av trådstarter her, alt jeg sier er at JEG lærte noe tråden og videoen.

Og spar meg "det kunne youtube fortalt deg" svarene: jeg vanker ikke på youtube, jeg vanker på battlefield.no.

MoonDawg

Korporal

• Serverdrifter
  • PipPip
  • 144 Innlegg:

Vis innleggLdd1 skrev 10 May 2012 - 16:23:

CheatrixLegion.infs

Sorry ass, men jeg sliter med å se hvordan dere skal bruke all denne informasjonen til noe konstruktivt?

Trådens lavmål. Gratulerer. Du er virkelig ikke så glup.

Zaxo

Hovedadmin CSS

• Styremedlem
  • 7 933 Innlegg:

Vis innleggSussidal skrev 10 May 2012 - 16:49:

Og spar meg "det kunne youtube fortalt deg" svarene: jeg vanker ikke på youtube, jeg vanker på battlefield.no.
Og et slagord er født.. :D
Nyttige linker for deg som henger her på Hellfragger.no:
Serverliste | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Mumble (VOIP) Hjelp | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Gather

Spoiler

Spoiler

CampyCamper

Bang Bang Skeet Skeet Ni**a

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 359 Innlegg:

Vis innleggPazuzu skrev 10 May 2012 - 09:43:

folk som spiller bf3 spill er retardedly dårlige
Fixed that for you. Den tiden hvor det kun var hardcore gamers som spilte er over for lenge siden. I dag består storparten av spillmassen i nye og populære spill av casual gamers som knapt vet hvordan spillet fungerer.

å påstå at cheating ikke er et problem er derimot tull.

Poenget mitt var at cheating i bf3 egentlig er et ufattelig lite problem siden man ikke merker det med mindre de er latterlig blatant eller hvis man cheater selv.
Posted Image

Spoiler

OPPING

Menig

• Klanmedlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Vis innleggMoonDawg skrev 10 May 2012 - 16:51:

Vis innleggLdd1 skrev 10 May 2012 - 16:23:

CheatrixLegion.infs

Trådens lavmål. Gratulerer. Du er virkelig ikke så glup.
Trådens lavmål er vel en gjeng med karer godt oppe i 30-åra som sitter og tester ut cheats for... ja, jeg har fortsatt ikke helt forstått hva dere får ut av denne testingen.

Vis innleggSussidal skrev 10 May 2012 - 16:49:

Hvorfor det? Et raskt Youtube-søk ville gitt deg og alle andre som synes dette er et interessant tema ALL den informasjonen og demonstrasjonen dere er ute etter.
OPPING

CampyCamper

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 359 Innlegg:
Men opping det er viktig at alle gir de som lager cheatsa mer penger slik at vi kan finne ut hvordan å stoppe cheats, skjønner du ingenting?
Posted Image

Spoiler

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Har du ikke lest det som står.. f.eks øverst på side 1?

Og at moon svarer litt kvast tilbake til en som henger ut et klan med å tulle slikt med klan navnet er forståelig. men at du sitter å kategoriserer "karer godt oppe i 30-åra" som lavmål fordi de prøver å forbedre cheatbusting? og hjelpe communitys til å forstå hvordan man enklere kan kjenne igjen cheats. det synes ikke jeg er greit.

og campy, du trenger ikke svare med slike sarkastiske svar om du ikke har noe mere fornuftig å svare med..

CampyCamper

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 359 Innlegg:
Jeg synes det var et godt poeng å komme med.
Posted Image

Spoiler

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
kanskje denne tråden bare skal stenges? å heller åpnes opp i sérieux?

CampyCamper

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 359 Innlegg:
Ja det kommer jo så mye seriøst i den at den passer nok bedre der.
Posted Image

Spoiler

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
:lol:
Postet bilde

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
hvorfor bringer du i det hele tatt opp hvor mye seriøst det er i den delen av forumet? og igjen, med sarkasme. Du trenger forresten ikke svare på det, fordi vi trenger ikke spore av enda mer..

edit: ok da campy... norsken min datt ut der en liten stund.. er ikke alltid like lett å holde hodet kaldt! :cool:

CampyCamper

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 359 Innlegg:
jeg snakket om denne tråden ikke forumdelen, det er ganske elementær norsk.
Posted Image

Spoiler

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere