Gå til innhold

Bruken av Aimbots og Wallhacks

cheaters hacks aimbot wallhacks juks EA DICE Battlefield 3 Battlefield Teamplay

287 replies to this topic

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 984 Innlegg:
Aktivitet som denne har ikke bf.no sett på evigheter. 16 brukere som leser samme tråd samtidig. OMFG.

Står fortsatt ved det folk har sagt flere ganger i denne tråden. Cheating er ikke et så stort problem om folk gir uttrykk for i denne tråden. Ser du poeng og skills på servere er det 1/20 som har en god score, og 1/10 av disse igjen som kan være suspekt gode. Igjen er det sikkert 1/10 av disse som faktisk har cheats. Basert på totalt random tall, men jeg syntes det belyser ting på en litt annen måte.

Voff.
OptimusCrime .net - #5 mest besøkte profil!!1111111111
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no | www.clanserver.no
12:53 <@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
12:53 <@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

OPPING

Menig

• Klanmedlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Vis innleggEagleEye91 skrev 10 May 2012 - 17:17:

Og at moon svarer litt kvast tilbake til en som henger ut et klan med å tulle slikt med klan navnet er forståelig. men at du sitter å kategoriserer "karer godt oppe i 30-åra" som lavmål fordi de prøver å forbedre cheatbusting? og hjelpe communitys til å forstå hvordan man enklere kan kjenne igjen cheats. det synes ikke jeg er greit.
Haha, på hvilken måte forbedrer det at de kjøper og tester ut cheats forbedring av cheatbusting? Jeg tror vi vet det meste som man trenger å vite om cheats.
OPPING

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 807 Innlegg:
hvordan vet "vi" det meste man trenger å vite om cheats da? jo fordi noen har brukt det og fortalt hvordan det er.. hva var det cri gjorde igjen? jo han gjorde det også...

men skjønner jo litt din frustasjon også opping, men jeg reagerte på hvordan du uttalte deg om de i 30-åra :cool:

Optimus :) du ser det positive i det :wub:

edit: til de som bare leser siste post også kommenterer: cri brukte ikke cheat selv :p
Not all those who wander are lost.

Clavdia

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:
Vanskelig å ha en diskusjon med folk som er blendet av sin egen fortreffelighet eller er så selvopptatt at de kun ser sine egne meninger. "FORT! Noen mener det motsatte av meg! Jeg må korrigere dem." Slik oppførsel er det egentlig meningen at du skal legge av deg når du er tenåring.

Det sagt, jeg har aldri vært en stor fan av å teste cheats for å teste, men herregud - de har belyst noe som jeg ikke har tenkt over eller reflektert over innen BF3.

Før var cheats så åpenlys at det var en smal sak å pælme dem ut som administrator.

Nå er de så subtile at de lett kan skjule seg bak nyttige idioter som sier: Han cheater ikke, du bare suger. Hva var det jeg sa om blendet av sin egen fortreffelighet?

/rant off

Men tilbake til det jeg egentlig hadde lyst til å si: Jeg må ærlig innrømme at jeg har vært veldig blåøyd når det gjelder cheats og hvor mye/lite utbredt det er. Før trådstarter så hadde jeg faktisk ikke satt meg inn i hvordan dette har endret seg den siste tiden. Jeg er dessverre selvopptatt og fokuserer mer på meg og mitt.

Derimot så har jeg problemer med å se hvor OP vil med dette? Skriftlig klagekampanje? Gjøre folk mer oppmerksom på fenomenet? Hjelpe admins til å bli bedre admins?

Vi kommer ingen vei å snakke om at det finnes cheatere. Og vi kommer ihvertfall ingen vei med at folk prøver å rakke ned på hverandre.

Vi KUNNE kanskje ha tatt skjeen i egen hånd og begynt å samarbeide på kryss av klan-tag og utveksle informasjon. Intern justis har alltid hatt bedre effekt enn å sitte på ræva og vente på at EA skal gjøre noe med cheating.

EA vet veldig godt at de har tapt den kampen. Men det betyr ikke at admins ikke skal prøve å minimalisere skiten.

/humour on
Det en burde få til er å få disse gutta som lager cheats til å lage anti-cheats for servere. På den måten vinner de dobbelt opp. Spillere kjøper cheats, serveradmins kjøper anti-cheat beskyttelse.

En dash for the cash uten like. Oh oh oh! Eller selge kundelistene sine til serveradmins! (Tenk IP-adresse)

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9 000 Innlegg:
Fiffig tanke, rent bortsett fra at IP-adresser ikke er spesielt pålitelig som "dokumentasjon"...

Vis innleggOPPING skrev 10 May 2012 - 17:04:

Hvorfor det? Et raskt Youtube-søk ville gitt deg og alle andre som synes dette er et interessant tema ALL den informasjonen og demonstrasjonen dere er ute etter.
Javisst, og et raskt wiki-søk ville sikkert gitt meg all informasjonen jeg trengte om fossekallens paringsritualer - men det betyr ikke at jeg har planer om å søke på det. Når jeg derimot får noe servert på fat, her på bf.no hvor jeg henger, så må det være lov å si at man lærte noe nytt.

Tilbake på noe relevant: jeg fatter for øvrig ikke hvorfor EA/Dice skal ha tapt denne kampen allerede? Ikke at jeg vet hvordan klienten og serveren prater sammen, men sier dere allvitende altså at det ikke finnes noen måte dette kan oppdages server-side? Eller er det rett og slett bare det faktum at de gir blanke F og ikke gidder legge ressurser i å utvikle noe/fikse problemet?

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 205 Innlegg:
OK, da har vi alle lært kjempe masse om cheats, hva skal vi gjøre med all denne fantastiske lærdommen?

(btw. det er et seriøst spørsmål som jeg håper å få seriøse svar på)

Dette innlegget har blitt redigert av Ldd1: 10 May 2012 - 18:10

Baerkowzkii

..:revived:..

• Medlem
  • PipPip
  • 224 Innlegg:
et enkelt pbss hadde busta cheaten på videoen der.
to bad EA/DICE/PB driter i å videreutvikle dette verktøyet etter at dx11 kom.

Har dog sett pbss av bf3, men ikke hø
rt/sett noe i utviklingen her etter at KM@battle.no ble lagt ned.
Posted Image

-There's a difference between beeing dedicated, and having too much spare time-

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 235 Innlegg:
EA suger balle som gir faen i cheating..
Forumtroll greier som vanlig med vilje å spore av tråden ved å angripe detaljer istedet for å diskutere poenget..
Drozo er sur

what else is new?

ot: spennende og viktig tema, men med et virkemiddel battlefield alltid har unngått fordi det er tre åpenbare problemer:

1) man gir penger til cheatutviklere
2) evnt som møter på deg ingame mens man tester kan bli forbanna og få lyst til å ta igjen ved å gjøre akkurat det samme
3) de som tester det ut vil for en god stund få mindre tillitt ingame fordi folk ikke vil stole 100% på at de er clean

synes hensikten her var veldig god, men er personlig uenig i virkemiddelet.
Posted Image

Reppelars waits for nobody

Smacktard

• Medlem
  • PipPip
  • 257 Innlegg:
tl;dr,

Etter hva jeg har merket har det blitt færre av disse obvious aimbotterne. Skal dog sies at jeg ikke har spilt så mye i det siste.
Hvordan det står til innenfor klanmiljøet aner jeg ikke.

Hvis det virkelig har seg slik at så mange bruker cheats så er det synd. Jeg tror nok at dette er noe overdrevent. Er en del der ute på slagmarken som er i overkant ivrig med å konkludere med juks etter et par flaks-skudd.

Er det altså slik at man spiller mot juksemakere så får man bare belage seg på å spille med handikap inntil EA disker opp med noe ordentlig varer. Eventuelt bare legge opp.
Et team med høyt kvalifiserte aper er sendt ut for å ta hånd om situasjonen.
*,--._
Enemy tree spotted!

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 469 Innlegg:

Vis innleggnightzirch skrev 10 May 2012 - 16:36:

Generelt sagt, cheating gjør ikke spill gøyere. Spill er gøy på grunn av restriksjoner. Hvordan hadde sjakk vært om alle brikkene kunne beveges over alt? Uten cheats er poenget i et FPS-spill å være rask på avtrekkern og taktisk. Med cheats blir hele hovedpoenget borte og målet blir heller å gå rundt på et kart og prøve å ikke bli tatt om man bryr seg om sånt. Man spiller spill for underholdning. Tror de færreste synes det er underholdende når det ikke lenger er noen utfordring eller restriksjoner

Oh.. endelig en som dro en slutning av hva tråden stilte som spørsmål i første post.
Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Førsteposten har jo ingenting med denne tråden å gjøre lengre.
Postet bilde

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 469 Innlegg:
Jeg likte innlegget og innstillingen :)

HeliX
Victrix Legion

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 004 Innlegg:

Vis innleggunknown14725 skrev 10 May 2012 - 01:34:

Vis innleggGal Sektleder skrev 09 May 2012 - 23:51:

../..
Uansett, målet helliggjør ikke middelet. Og det å cheate "Bare for å se hvordan det fungerer" er fortsatt cheat, noe av det verste man kan gjøre i MP-spill. DERFOR får dere reaksjoner og krasse meldinger. Temaet i seg selv er viktig og flott det.

"målet helliggjør ikke middelet" ?

Ja, jeg ber om unnskyldning for de nøyaktig 234 uskyldige og intetanende spillerne som rått og brutalt ble tatt av dage mens testingen pågikk .
Tenk deg, de ble drept av ... noen som... cheatet! De er nok traumatisert for livet.

Hehe, akkurat som du blir når du blir drept av en som du mener cheater! Psykiatri! Ellers takk for den lette sure tonen og dobbeltmoralen :)

Men ja, det er kjekt å belyse at cheating har blitt enklere å bruke og tune inn til det umerkelige. Men som nevnt så får man fortsatt ikke tatt cheaterne på en måte da det ikke er noe recording og spectating ikke er noe ennå. Der har vi i CSS det lettere da vi får tatt demo av de vi mistenker og analysert det.
Så her har man rullet terningen mange ganger og står fortsatt på startstreken, eneste som har kommet fram er mer paranoia, mer uhyggelig stemning da flere nå kan tenke "Han der er over meg, han cheater". Dice og EA har failet totalt på cheatkampen og det er direkte trist å se. Men det er like trist å se all anklagen og alt jeg ser på serverne i BF, nitrist å se på chaten. Fordelen dere har i BF er hvertfall store åpne map så dere kan snike dere inn på cheatersnipern. Se på det som en ekstra utfordring hvis dere mener vedkommende cheater.
Support bacteria - they're the only culture some people have

To know death, Otto, you have to fuck life... in the gall bladder!

IQTus said:

virker som om alle vil gratulere henne i alle kanaler!

Finner mesteparten av musikksamlingen min listet opp her:
http&#58;//rateyourmusic.com/images/latest_acq/Sektleder.png

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 174 Innlegg:

Vis innleggOPPING skrev 10 May 2012 - 17:37:

Haha, på hvilken måte forbedrer det at de kjøper og tester ut cheats forbedring av cheatbusting? Jeg tror vi vet det meste som man trenger å vite om cheats.

Vis innleggLdd1 skrev 10 May 2012 - 18:09:

OK, da har vi alle lært kjempe masse om cheats, hva skal vi gjøre med all denne fantastiske lærdommen?

(btw. det er et seriøst spørsmål som jeg håper å få seriøse svar på)
Nei, det er ikke et seriøst spørsmål, for du har allerede konkludert at det ikke går an å få mer informasjon ved å... tilegne seg mer informasjon.

Siden både du og opping har konkludert med dette, så kan dere vel svare på følgende:

Når aimbotsiktet til cheatene i BF3 låser seg på et mål, fører dette til at siktet til vedkommede fysisk er låst mot målet slik at man kan se det ingame? Er det i så fall lett å oppdage når man følger etter vedkommede ingame, fordi han da beveger seg med siktet konstant låst?
Om det ikke låser seg fysisk, kan man da observere at skuddene faller et annet sted enn de burde om man følger etter vedkommede ingame?

Kan det tenkes at man kan oppdage en mismatch serverside mellom trackingen av projected trajectory (altså lag compensation) serverside med trajectory for skudd? Er dette informasjon som er tilgjengelig på server?

Finnes det observasjoner man kan gjøre angående movement som er unike for de med WH/radarcheat? Hvilke/hvorfor ikke? Husk at BF3 er ganske annerledes enn CSS på mange måter, så kunnskap her er ikke automatisk overførbart.

Hvordan prioriterer aimbottene mål? Følger de et bestemt mønster som kan være gjenkjennbart? Prioritering av mål i BF3 må jo kunne sies å være annerledes i BF3 enn de fleste andre skytespill, igjen fordi det er vehicles med i spillet.

Jeg vil påstå at det kan finnes haugevis med flere spørsmål man kan stille seg og forsøke å finne ut av for å hjelpe på cheatbusting. Jeg vet ikke svaret på noen av disse spørsmålene.

Vet dere, eller prater dere bare pisspreik?

Husk at jeg kommenterer ikke hva som ble funnet ut i dette spesifikke initiativet, det var dere som sa at det ikke er vits i å undersøke cheats for å lære om de.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
What we and Activision learned from MW2
about:me

Zaxo, on 27 September 2012 - 20:57, said:

Jeg skal se ferdig åndenes makt

drozo

Brigader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 191 Innlegg:
Selvfølgelig vet de ikke det med mindre de er overinteressert i juks og henger på jukseforum.

BF-noobs please never change, amatører :lol:
It’s not exactly rocket surgery
Skurk : Tror jeg skal fyre en ny joint, admin kan du swappe til specc?

Dr.Schjolberg

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 124 Innlegg:
Ingenting av dette hjelper mot cheatere som ikke vil bli tatt! Det er kun de cheaterne som gir faen vi får tatt... det var vanskelig nok å ta gode cheatere i bf2! Nå er det umulig helt til vi eventuelt får bedre admintools... PBss er uselless som det er idag pga at 99% av alle bilder blir svarte..

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 205 Innlegg:
så da skal dere springe rundt på de tomme bf3 serverene å buste cheaters som ikke spiller der?

Klarer ikke støtte det å kjøpe cheat, OG teste det public for å ta cheaters, det blir for dumt, for uansett hva man finner ut vil man ALDRI klare å finne fellende BEVISER uten battlerecorder i bf3.

Dette innlegget har blitt redigert av Ldd1: 11 May 2012 - 13:27

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 174 Innlegg:
Fascinerende hvor mange som kommer med bastante påstander om at "det er ikke mulig å tilegne seg informasjon" eller "det er umulig å løse oppgave X og det vet jeg uten egentlig å ha forsøkt å sette meg inn i problemstillingen", tilsynelatende uten å ha lest tråden eller argumenter for at denne fatalistiske tankegangen mangler hold.

Det jeg finner mest forvirrende er at de samme som lanserer ideen om at cheats ikke kan stoppes samtidig ser ut til å hisse seg veldig opp over at noen har testet cheats i et forsøk på å lære seg noe som forhåpentligvis kan stoppe det. Om cheats ikke kan stoppes, oppdages eller gjøres noe som helst med, så vil det vel være naturlig at man slutter å være engasjert? Hvorfor bli sinna på de som sjekket hvordan cheats fungerte i stedet for de som er ansvarlig for at cheats er så vanskelig å håndtere i spillet, nemlig utviklerne av både spill og cheat?

Makan på emosjonelle responser skal man lete lenge etter. Som er ironisk, for når responsen er basert på udirrigert sinne fremfor logikk så hindrer man effektivt noe som kan tenkes nettopp å hjelpe cheatbusting. Det ser man i hver eneste tråd hvor cheats blir nevnt.

Ja, det finnes ting å kritisere når det gjelder måten ting ble gjort på denne gangen. Det har da også blitt kritisert av et mindretall fornuftige røster allerede. å hugge hodet av noen som åpenbart ønsket å bidra med noe positivt er derimot bare trist.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 205 Innlegg:
Så i og med at dere velsigner testing av cheats på andre bf3 servere, er det da låv å teste cheat på battlefield.no sine servere?

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 807 Innlegg:
Ldd1, du har ikke skjønt det i det hele tatt......

Pazuzu +1

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 235 Innlegg:

Vis innleggLdd1 skrev 11 May 2012 - 13:33:

Så i og med at dere velsigner testing av cheats på andre bf3 servere, er det da låv å teste cheat på battlefield.no sine servere?
hadde du giddet å lese litt i tråden istedetfor å feiltolke alt, har styreleder kommet med en uttalese om foreningens syn. Du kan ikke automatisk tolke alle uttalelser i en diskusjon fra alle med verv i organisasjonen dithen at de proklamerer foreningens offisielle linje. Samme hvor troll du ønsker være.
Posted Image

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • 9 000 Innlegg:

Du skrev nettopp at serverne er tomme, så tviler på at du får testet så veldig mye... men honnør for måten du ordlegger deg på, vi "velsigner" testing av cheats her på bruket nå. Hvor gammel er du egentlig...

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Det skrives av styre- og rådsmedlemmer om hvor mye godt dette potensielt kan gjøre. Uansett om det står i liten skrift et stykke oppe at foreningen ikke er for denne metoden, så er det ikke å komme bort i fra at dette vil bli misforstått både med og uten overlegg. Dere ser det?
Postet bilde

Dr.Schjolberg

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 124 Innlegg:
dette fører ikke noe godt med seg, så enkelt er det!

Col. Jensen

Pensjonist

• Rådsmedlem
  • PipPipPip
  • 1 951 Innlegg:

Bare for å ha det spikret fast med firtoms: Det er IKKE!!! lov å teste cheat på våre Bf3-servere. Blir det oppdaget, er det permban på lik linje med andre cheaters som blir tatt på serverne våre!

Col. Jensen
When you get old, NEVER trust a fart!
I did, and I shit my self!

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • 9 000 Innlegg:

Vis innleggninjabloo skrev 11 May 2012 - 13:51:

Det er uansett ikke å komme bort i fra at styremedlemmer skriver om hvor mye godt dette potensielt kan gjøre. Uansett om det står i liten skrift et stykke oppe at foreningen ikke er for denne metoden, så er det ikke å komme bort i fra at dette vil bli misforstått både med og uten overlegg. Dere ser det?
Det jeg ser er at "med overlegg" dominerer klart. Det virker som at hvis noen med blå skrift skriver noe som helst så klistres det automatisk opp som "ledelsen i bf.no sin mening"...

Jeg har sagt det før og sier det igjen: ledergruppen i bf.no er ikke en homogen gruppe roboter... det er individuelle mennesker med hvert sitt tankesett. Enhver post fra en i ledergruppen må ikke "godkjennes" av resten... man kan ha forskjellige oppfatninger av emnet i denne tråden, det endrer ikke organisasjonen bf.no sin policy på cheats... basically what Qed just said!

Min oppfatning er at folk virker mer interessert i å prøve å stille noen til veggs i saken enn de faktisk er interessert i cheats og bekjempelsen av dem.

aR2k88

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:
Nå skal jeg ærlig inrømme at jeg ikke har lest alle postene i denne tråden, men fikk med meg den røde tråden.

Cheaters er alltid et problem, i alle spill.... det er noe du aldri blir kvitt.
Problemet i BF3 er at det har en mye større spillerbase enn de gamle battlefield spillene, kanskje med unntak av Bad company 2.
Her er det mange nye spillere, som har en helt utrolig evne til å klage på absolutt alt og alle, jeg har 500 timer med BF3 bak meg, le av det om du vil, jeg har spilt alle BF spillene og andre FPS spill, jeg ser på meg selv som en god spiller.
Jeg er også server admin på 3 servere, Jeg blir rapportert daglig av folk som har "beviser" for at jeg cheater, selv om jeg daglig legger ut gameplay videos på youtube, jeg må konstant snakke med folk på serverne fordi det er noen som er sikker på at en annen spiller cheater, å jeg kan sjekke stats, følge han rundt uten å se noe som helst tegn på cheats, likevell er det WHINE og KLAGING hele forbanna dagen.

Jeg har sett totalt 6 åpenbare cheatere siden release, dette er folk som skyter alt å alle fra spawn, i tilleg har jeg kicket en person fra serveren fordi han var veldig i grenseland, samt hadde flere notasjoner på metabans.com.
Og jeg har bannet en annen som jeg var 95% sikker på satt med noe "no recoil" hacks, med tanke på at han tok meg ut fra 60m med en G18 suppressed og traff på hver eneste kule, mine mistanker ble bekreftet da han uka etterpå hadde fått sine stats resetta.

Utenom dette har jeg faktisk ikke sett mye til cheatere, og for å være helt ærlig så er jeg 100 ganger mer lei av å måtte krangle med kids som er sikker på at absolutt alle som skyter de gjentatte ganger er hackere.

Jeg gjentar, jeg ser på meg selv som en god spiller, men dersom en spiller eier meg gjentatte ganger illøpet av en runde, så har jeg ALDRI ropt "cheat!", man må bare akseptere at det er folk der ute som er helt vanvittig gode.

Så klart nekter jeg ikke for at det er en del som cheater, men det å si at 10 spillere på en full 64 man server hacker i BF3, det får meg igrunn til å le, for det er BS fra ende til annen.

Dette innlegget har blitt redigert av aR2k88: 11 May 2012 - 14:31

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 174 Innlegg:

I og med at du støtter cheatere og ønsker å motarbeide nye taktikker for å stoppe de, så skjønner jeg ikke hva du klager på?

Se, jeg kan også leke den leken. Påpek hvor velsignelsen har funnet sted du, for da vil du finne at du tar ting ut av løse lufta.
Tenk også nøye over hvorfor du hele tiden finner nye 'angrepsvinkler' fremfor å fortsette dialoger - kan det tenkes at det er fordi hver gang du får et fornuftig og gjennomtenkt svar så har du ikke mer å komme med?

Vis innleggninjabloo skrev 11 May 2012 - 13:51:

Det skrives av styre- og rådsmedlemmer om hvor mye godt dette potensielt kan gjøre. Uansett om det står i liten skrift et stykke oppe at foreningen ikke er for denne metoden, så er det ikke å komme bort i fra at dette vil bli misforstått både med og uten overlegg. Dere ser det?
Så styret skal altså gå aktivt inn for å spre misinformasjon og bevare usanne myter om cheat(ing)?

Som jeg nå forhåpentligvis har vist, så er det nytteløst å prøve å unngå at folk som ønsker det misforstår. Det spiller ingen rolle hvilket tema det, de som vil vri det til noe annet gjør det. Det spiller heller ingen rolle hvilken 'side' man tar (eller at man ikke tar noen side).

Det eneste man står igjen med da er valget om man skal ha en åpen og ærlig dialog, eller om man skal la bullshit sette standarden og bli akseptert som fakta.

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Tre sider ut i denne tråden så har jeg fortsatt til gode å se hva denne tråden handler om (når jeg mener tråden så sikter jeg det til det som ble skrevet etter bumpen).
Hva man har funnet ut om fusk, hvordan man skal bruke det til noe, hvordan dette på noe vis gagner noen. Hva poenget med fusktestingen var, hva målet var. Hvilke data som har blitt innsamlet. Jeg skal ikke skrike retards i alle retninger, men jeg savner en post som faktisk forklarer akkurat hva de har gjort, hvorfor og hva resultatet er.

Denne posten er altså rettet til cri74 og unknown something something.
Postet bilde

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:

Vis innleggninjabloo skrev 11 May 2012 - 14:42:

Tre sider ut i denne tråden så har jeg fortsatt til gode å se hva denne tråden handler om (når jeg mener tråden så sikter jeg det til det som ble skrevet etter bumpen).
Hva man har funnet ut om fusk, hvordan man skal bruke det til noe, hvordan dette på noe vis gagner noen. Hva poenget med fusktestingen var, hva målet var. Hvilke data som har blitt innsamlet. Jeg skal ikke skrike retards i alle retninger, men jeg savner en post som faktisk forklarer akkurat hva de har gjort, hvorfor og hva resultatet er.

Denne posten er altså rettet til cri74 og unknown something something.

Word, jeg forstår ca ingenting av denne tråden.

Her er det jeg oppfatter, men jeg er usikker på om det er riktig:

unknown cheater på en server, gir cri74 det og dette skal brukes in the name of science?

Det er en dum idê i utgangspunktet. Når det i BF3 ikke er mulig å recorde eller noe kan man ikke med sikkerhet (sett bort ifra super-obvious flyverundt spinhack-ish stuff) buste noen for cheat. Det er en tapt kamp, og jeg ser ikke hensikten med forsøket. Det fører garantert ingen steds.
¯\(^_-)/¯  <-- MÆ PÅ LADDERN xD(╯‵Д′)╯彡┻━┻ <--- MOTSTANDER xD

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Jeg ønsker likevel bare å få et kort, presist innlegg fra cri74 der han forklarer (uten noe løping rundt grøten) akkurat hva han har oppnådd med dette, og hvilke data han kan vise til.
Postet bilde

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 469 Innlegg:
Jeg skal holde det i tankene Ninja, akkurat nå har jeg en del andre ting jeg må få gjort. Jeg skal forsøke å skrive så utfyllende og forstålig som mulig om hva jeg har kommet frem til og om min egen (ikke battlefield.no) sin hensikt for å samle informasjon om dette. Jeg er gjort oppmerksom på at dette tema burde ha vært tatt opp på en annen måte og muligvis varslet de med verv i foreningen. Alt jeg kan fortelle nå, uten å utdype, er at jeg er dritt lei cheats. Jeg var nysjerrig på hva de som cheater har som verktøy, jeg ville ha innsikt i hvordan det fungerer og hvorfor PB og DICE/EA ikke gjør noe med det (maktesløse?). Jeg ønsket ikke å promotere bruken av cheats, heller tvert imot. Jeg ønsket å eksponere cheats og programmene disse juksemakerne bruker og få det frem i lyset.

I forsøk om å ha en saklig diskusjon om hva dette betyr for oss som liker multiplayer spill og FPS har jeg muligvis mislykkes mtp på hvordan argumentasjonen i denne tråden har utviklet seg. Jeg har lært en hel del, hva som burde deles og hva som ikke burde deles kan nok være en diskusjon "bak lukkede dører". De som bruker slike programmer kan ta det helt med ro, jeg har ikke som hensikt å eksponere enkelt personer... det er selve juksinga jeg vil til livs, uansett hvilken måte jeg må gjøre det på. Jeg hater den dritten og hva det gjør med spill jeg liker, det har konsekvenser for alle i dette forumet og sikkert andre steder også. Forhåpentligvis kommer det noe positivt ut av dette og det er hva jeg ønsket med å starte tråden. Jeg ser jo tydelig at det er mange som vil at slikt skal hysjes ned og holdes hemmelig, cheats er noe vi ikke snakker om, utbredelsen av juks skal holdes i private kanaler og hvordan de går frem er ment for de som kjøper denne dritten, og for de som ødelegger for alle andre. For meg er dette en viktig diskusjon og et tema som burde snakkes om, å la de jævlene sitte alene(eller sammen) om jukse programmene sine, uten at noen andre skal få innblikk i hva de driver med, er feil.

EDITS: Understreker at dette er mine meninger og representerer ikke vervene jeg har blitt rekruttert inn i (jeg sitter med en mistanke at jeg får en liten reprimande på hva jeg har gjort - og at ledelsen sikkert ønsket å bli informert før jeg blengte dette ut i forumet)

HeliX
Victrix Legion

torres

hte

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 962 Innlegg:
Det er helt greit å snakke om cheats lol, men det har ingenting for seg å cheate "for å finne ut av ting". Du får ikke cheating til livs fordi folk vil ha urettferdige fordeler i spill som i alt annet. Når bf3 er så komisk dårlig utstyrt til å gjøre noe med det er det en tapt sak og det beste du kan gjøre for å unngå cheating er simpelthen å spille med folk du stoler på. Public er det typ umulig. I hvor stor grad DICE/EA ønsker / har muligheten til å stoppe cheatere vet jeg ikke, men uansett hva de foretar seg vil folk finne hull og promotere cheats som funker, og folk vil ønske å bruke de.
¯\(^_-)/¯  <-- MÆ PÅ LADDERN xD(╯‵Д′)╯彡┻━┻ <--- MOTSTANDER xD

Vafflus_Slappis

Kongen!!!

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 829 Innlegg:

Vis innleggtorres skrev 11 May 2012 - 15:44:

Det er helt greit å snakke om cheats lol, men det har ingenting for seg å cheate "for å finne ut av ting". Du får ikke cheating til livs fordi folk vil ha urettferdige fordeler i spill som i alt annet. Når bf3 er så komisk dårlig utstyrt til å gjøre noe med det er det en tapt sak og det beste du kan gjøre for å unngå cheating er simpelthen å spille med folk du stoler på. Public er det typ umulig. I hvor stor grad DICE/EA ønsker / har muligheten til å stoppe cheatere vet jeg ikke, men uansett hva de foretar seg vil folk finne hull og promotere cheats som funker, og folk vil ønske å bruke de.

så enig, så enig

- The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch
- When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
- If you're gonna get mad at me every time I do something stupid, then I guess I'll just have to stop doing stupid things. - Homer Simpson

wona

pew

• Klanmedlem
  • PipPipPipPip
  • 3 137 Innlegg:
"alle som er bedre enn meg har cheats"

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 469 Innlegg:
Kunne jeg også sagt..... men sannheten er at veldig mang har bedre stats enn meg, spørsmålet er vel om at den K/D jeg gir fra meg går i pluss på en konto med cheats? Dermed blir han bedre og jeg dårligere fordi jeg spiller med/mot en med juks.

HeliX
Victrix Legion

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 205 Innlegg:
CRI som ninjabloo skriver:

Vis innleggninjabloo skrev 11 May 2012 - 14:55:

Jeg ønsker likevel bare å få et kort, presist innlegg fra cri74 der han forklarer (uten noe løping rundt grøten) akkurat hva han har oppnådd med dette, og hvilke data han kan vise til.

Jeg føler fremdeles ikke du har svart på spørsmålet, hva har du oppnådd, osv borsett fra å tilfredsstille din egen nyskjerrighet?
Det er mulig jeg er fette nedsnya men jeg fatter fremdeles ikke hvordan vi skal omsette denne informasjonen til konkrete tiltak...

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 469 Innlegg:
Det kommer og jeg driver å skriver på det. Hold tråden i livet og kom gjerne med noe konstruktivt som det går ann å jobbe med. Enkelt uttalelser som går på person er ikke et godt eksempel, men hva cheats har å si for et spill-samfunn(community) er rett spor.

Spørsmål som er veldig aktuelle for hva jeg pønsker på er
  • Hva tror du juks gjør med public servere?
  • Hvorfor velger noen å jukse ?
  • Hva skjer med community forums når noen/fler jukser?
  • Hva skjer med events(bigwars/compos)?

osv osv. Som du skjønner var ikke akkurat planen formet før jeg startet, og det kjennetegner mye av sånt som jeg holder på med.

HeliX
Victrix Legion

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Denne tråden har ikke noe konstruktivt å komme med før du på en kort og presis måte kommer med en direkte forklaring på hva hypotesen din var, hvilke data du har samlet inn og hvilken konklusjon du har kommet frem til. Og hva man eventuelt kan gjøre med disse dataene.
Postet bilde

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 469 Innlegg:
Time will show ;)

HeliX
Victrix Legion

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 051 Innlegg:
Da Battlefield 3 lanserte var det noen få jeg mistenkte og sannelig hadde en velkjent cheatergruppe registrert seg på battlelog. Besøkte man forumene til disse så ser man fort hvorfor dem driver på slikt.

Når folk møter cheatere så blir de gjerne irritert i chat og skriver noe som "FUCKING HACKER GET A LIFE ASSHOLE". Det dem gjør da er å ta screenshot og poster på sitt forum mens alle sammen ler seg ihjel.
Dette er en type juksere som lever på "rage". De får underholdning pga folks reaksjoner.

Du har selvsagt den andre typen også som bare vil ha en fordel.

Har per dags dato ikke opplevd et eneste spill fritt for juks så anti-cheat verktøy har jeg ingen tro på dessverre. Men det er et spill hvor det nesten ikke eksisterer pga det er ingen vits. Starcraft II.
Siden spillet er myntet på e-sport så har man replay med full tidslinje over hvert eneste valg dem gjør underveis.
Så om noen velger å cheate i det spillet så vil det oppdages tvert.

Tviler vi vil se lignende løsning som Blizzard har gjort i Battlefield serien dessverre. Der er nok fokuset konsollene og mest mulig penger.
Konsekvensene for juksing er jo åpenbar, folk orker ikke å spille tilslutt. Kan vi gjøre noe med det ? Overhodet ikke. Dette må utviklerne selv ta tak i og hjelper ikke et fnutt med anti-cheat heller, det må gjøres som Blizzard har gjort det. Offentliggjør alt du foretar deg i en kamp.

keh

Sersjant

• Design
  • PipPip
  • 345 Innlegg:

Vis innleggcri74 skrev 09 May 2012 - 18:45:

Med det i tankene har jeg kjøpt en ekstra konto og installerte noen fine ting, jeg får se om noen mistenker meg. Punkbuster mistenker i alle fall ikke noe. Masse fin info her og mye innstillinger

Du har brennmerket deg og klanen din. Vi har bare ditt ord på at du ikke faller for fristelsen i andre sammenhenger enn dette påståtte "teste"-stuntet ditt. Du har fått mange gode argumenter i denne tråden på hvor meningsløst og problematisk dette "test"-stuntet ditt er og du har enten ikke svart eller svart svært dårlig på innvendigene. Du framstår med en solid dose ekstremt dårlig dømmekraft i denne tråden, så hvem tror du vil stole på deg og klanen din fra nå av? Det er bare å ta plass i rekken av brennmerka cheatere og klaner som har dukka under for mindre enn det du har innrømmet her.

Postet bilde

treyan

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:
Nå må dere få huet ut av ræva! :) If you gonna play with the big dogs, don't pee like a puppy!

Cri74 har et godt poeng. Hva gjør cheating med spillet og communities som klaner og laddere?
Dere som rakker ned på han fordi han har testa det, javel, det var kanskje ikke så smart, men spørsmålet og hovedideen med startposten er like relevant fordi om dere vil korsfeste han for det.

Det trengs guts for å innrømme at man har testa cheats, reaksjonene her på forumet burde ikke være noen overraskelse og dessverre kommer hylekoret som alltid med noen mindre bra karakteristikker og personangrep.
Tenk hvis dere fikk hue ut av ræva å prøvde å diskutere dette på en voksen måte? Kanskje vi kunne funnet noe nyttig kunnskap som dere sitter inne med også? Selv om jeg tviler på det.
Det letteste av alt er å angripe og prøve å latterliggjøre folk som tar opp et sensitivt tema. Noen finner det også nødvendig å rette på skrivefeil og grammatikk. Kan ikke dere heller ta lærerskolen og komme dere ut i jobb istedenfor å fremstå som idioter som ikke evner å se poenget i en hvilken som helst tråd. (Her har moderatorene en stor jobb)

Man må jo være ganske uintelligent hvis man tror at cheats ikke påvirker spillet og BF3 fellesskapet, cheats påvirker alle. Det påvirker enkeltspillere, det påvirker klaner, det påvirker laddere ala ESL og det påvirker spillutvikleren.

For å hjelpe de som har problemer med å skjønne arbeidet MOT cheats vil jeg opplyse om at UTGANGSPUNKTET for å bekjempe det og sette inn mottiltak er å finne ut hvordan cheaten fungerer. Altså hvordan cheatscriptet implementerer seg i gamecore. Hvordan finner man ut det tro? Tja nå skal vi se.......
I alle fall ikke ved å se en annen vei og komme med uttalelser som at alle som prøver/tester cheats er cheatere og skulle hatt global ban asap. Gjelder det også for testere hos PB og andre bustere?
For å bruke deres egen logikk; alle som har et cheatscript på pc'en er pr. def cheater og skal global bannes. GET A GRIP!

For noen år siden var jeg aktiv på dette forumet, jeg sluttet å bruke det pga troll som i denne tråden. Folk som ikke evner å høre på argumenter, bare ser sine egne meninger som den absolutte sannhet og tilslutt bare har stavefeil igjen å kritisere. Patetisk.

Prøv heller å komme med noe konstruktivt, dere fremstår i alle fall ikke som venner av spillet men heller som "besserwissere" som tror at å "vinne" en diskusjon på battlefield.no er toppen av lykke! På toppen av det greier dere ikke å se at dere bidrar NADA! Tja det var litt feil, dere bidrar jo til at noen ikke gidder å bruke tid på dette forumet. FAIL!

Cri74 setter fingeren på et legitimt problem, min erfaring er at det ofte eller nesten alltid er folk med den innstillingen som kommer frem i denne tråden som cheater selv. Jo høyere man roper, jo mer får man svar.

BUMP!

dopehawk

Sersjant

• Klanmedlem
  • PipPip
  • 404 Innlegg:
Nå er det jo ikke akkurat kommet noe post om hvordan cheat kan ungå PBSS eller MD5TOOL som er på servere eller om hvordan den implemere i minne. Det som er kommet opp er rehash som eksitere allerede ute på x antall youtubere. Hva skjer når en admin tar PBSS bla bla bla.. Men igjen så kan detter eventult testet i ett lukket miljø - Kan liksom ikke rope ut på en random server å si ta PBSS av meg jeg bruker cheat.. Derfor har det ingen nytte slik som det er gjort her.. Du er bare en vanlig cheater som kan ende opp på en banliste. Bryr meg egenlig så langt inne kaviarstjerna om hvor mange valg en cheat har.. Tror de fleste aktiver vet hvordan - Men heller finne noe mere nevenyttig om hvordan den funker (Scriptet i minne) og hvordan den ungår å bli tatt. Men igjen den spillestillen han har så hadde en 3spec tatt han fort. Og hadde du vært innom PBBans så ser du at folk med ganske vanlige score har blitt tatt . Så noe funker.
Postet bilde

Ldd1

Korporal

• Medlem
  • PipPip
  • 205 Innlegg:
+1 keh

Men det jeg helst vil ha ut av denne diskusjonen er, hvilke spesifikke konstruktive tiltak kommer ut av denne testingen? Bortsett fra individers nysgjerrighet? IMO er det den samme nysgjerrigheten som gjør at folk tester cheat i utgangspunktet, eneste forskjellen er at du liksom skal gjøre det for "good of all".

Jeg mener dere er cheaters på lik linje med [GER]pecheneg.inf.

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 807 Innlegg:
hva mener du med dere er cheaters? ldd?

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 235 Innlegg:
ikke fyr opp trollet eagle, han har for lengst bevist at han ikke vil ha noe konstruktivt ut av denne tråden, i motsetning til bloo og torres som har holdt seg ok on topic.
Posted Image

keh

Sersjant

• Design
  • PipPip
  • 345 Innlegg:

Vis innleggtreyan skrev 12 May 2012 - 09:13:

For å hjelpe de som har problemer med å skjønne arbeidet MOT cheats vil jeg opplyse om at UTGANGSPUNKTET for å bekjempe det og sette inn mottiltak er å finne ut hvordan cheaten fungerer. Altså hvordan cheatscriptet implementerer seg i gamecore. Hvordan finner man ut det tro? Tja nå skal vi se.......

Dette er jobben til folk i Evenbalance og EA/Dice, som faktisk kan gjøre noe med det, selv om vi alle skulle sett at de arbeidet hardere selvsagt. At cri74 installerer cheats har jo ikke noe formål fordi han ikke kan gjøre noe med det. Regner med at de som selger cheat'ene gir potensielle kjøpere en presentasjon av hva de får på pengene, så det er en rimelig lavpanna grunn til å teste cheats.

Cri74 setter fingeren på et legitimt problem, min erfaring er at det ofte eller nesten alltid er folk med den innstillingen som kommer frem i denne tråden som cheater selv.

Nå må du ikke overanstrenge deg da, av alle lavmål ulogiske argumenter tar vel "de som framstår med nulltåleranse mot cheating er de som cheater" kaka... Hvis du leser det et par ganger, tenker litt, og overfører resonnementet ditt på andre områder, som feks. doping i sport osv, så ser du kanskje hvor meningsløst tettskalla argumentet ditt er.

treyan

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Vis innleggkeh skrev 12 May 2012 - 12:04:

Dette er jobben til folk i Evenbalance og EA/Dice, som faktisk kan gjøre noe med det, selv om vi alle skulle sett at de arbeidet hardere selvsagt. At cri74 installerer cheats har jo ikke noe formål fordi han ikke kan gjøre noe med det. Regner med at de som selger cheat'ene gir potensielle kjøpere en presentasjon av hva de får på pengene, så det er en rimelig lavpanna grunn til å teste cheats.

Cri74 setter fingeren på et legitimt problem, min erfaring er at det ofte eller nesten alltid er folk med den innstillingen som kommer frem i denne tråden som cheater selv.

Nå må du ikke overanstrenge deg da, av alle lavmål ulogiske argumenter tar vel "de som framstår med nulltåleranse mot cheating er de som cheater" kaka... Hvis du leser det et par ganger, tenker litt, og overfører resonnementet ditt på andre områder, som feks. doping i sport osv, så ser du kanskje hvor meningsløst tettskalla argumentet ditt er.

Nja, skulle bare se om deres, også din, metode funka. Det gjorde den! :) Same shit allways!

keh

Sersjant

• Design
  • PipPip
  • 345 Innlegg:

Vis innleggtreyan skrev 12 May 2012 - 12:50:

Nja, skulle bare se om deres, også din, metode funka. Det gjorde den! :) Same shit allways!

Ikke samme argumentasjonsmåten i det hele tatt. Men du må vel være en litt kvassere kniv i skuffa for å forstå det.

2 Bruker(e) leser dette emnet

1 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere