94 replies to this topic
Skrevet 11 March 2012 - 18:27
Bioware har driti seg loddrett ut. Har du en save fra ME1 med customface som du har importert til ME2, så klarer ikke ME3 og lage noe som i det hele tatt ligner fordi de bruker et annet system for ansikter i ME3. Det suger fordi du bli litt knytta til karakteren din etter 50-60 timer med episk historie. Jeg har klart å lage en som ligner, men det blir liksom ikke heeeelt det samme.

XBOX360 GT: HstMx
Skrevet 12 March 2012 - 00:03
ME3 var jævelig bra, helt til slutten....
Om du har gjort alle missions/quest, sammla hva du kan av war asssets etc. Det spiller ingen rolle anngående slutten. Slutten er av den art at spillet har ingen replay value, dlc's har ingen mening å skaffe overhode heller.
Folka på bioware forumet går nesten av skaftet, og samme på flere andre fan sites o.l der ute, forstår dem veldig godt...
Om du har gjort alle missions/quest, sammla hva du kan av war asssets etc. Det spiller ingen rolle anngående slutten. Slutten er av den art at spillet har ingen replay value, dlc's har ingen mening å skaffe overhode heller.
Folka på bioware forumet går nesten av skaftet, og samme på flere andre fan sites o.l der ute, forstår dem veldig godt...
- It looked cool, but I usually check out ratings on iffy games, and Kane and Lynch landed a 6.0 score, that's the equivalent of going to the bar, and taking home a fat chick with a cute face. We've all done it, and many of us have regretted it. But we still have her number.
Skrevet 12 March 2012 - 10:58
Enig der, klarte å leve med alle skjønnhetsfeilene de begynte å legge inn i ME2, og i ME3 for den saks skyld. Men det siste kvarteret med ME3 ødela det hele for meg. Jeg satt igjen med en sur smak i munnen, og der og da bestemte jeg meg for at mitt langvarige forhold til BioWare var over. 
Synes egentlig hva Mr.Derp sa på gameinformer.com er dekkende nok til å oppsummere hvordan jeg ser på dette også. Inneholder spoilere, så styr unna om du ikke har runda ME3 ennå.
Synes egentlig hva Mr.Derp sa på gameinformer.com er dekkende nok til å oppsummere hvordan jeg ser på dette også. Inneholder spoilere, så styr unna om du ikke har runda ME3 ennå.
Spoiler
Dette innlegget har blitt redigert av Whitefall: 12 March 2012 - 11:14
Skrevet 14 March 2012 - 02:54
Skrevet 15 March 2012 - 08:54
ninjabloo skrev 14 March 2012 - 17:50:
Jeg kan være med på at den ikke var spesielt bra, men plotthullene må du forklare meg
Skal vi se. mass effect relays blir ødelagt, og mange planeter i forbindelse med dem. Alt du har gjort for å forene andre raser/factions etc, betyr ikke noe lenger. Feks på Jorda, så har vi en stor flåte med Krogans, Turians, Solerians, Quarians + litt andre. dem kommer jo ikke hjem. Lenge blir det før Krogans vil ha litt Solerian BBQ?
På min slutt, så en av dem som var bak meg på slutten som trolig ville ha daua. Går av det kræsjlandede Normandy uten en skramme. Har sett slutten til andre på youtube, og det er vist temmelig random whem som kommer av det skipet.
Endingen er jo helt på tryne. Etter å ha spillt igjenom ME1,2 og nå 3, den "shepard" som vi som spillere har lært å kjenne ville ikke godtatt å bli presentert for 3 valg på den måten. Master of own destiny og alt det dere...
Mye muling bioware har overraskelser på lur som vil endre hvordan alt slutter. Men da burde dem ha lansert ME3 some ME3 part 1 eller noe sånt. spillere liker ikke å bli behanda som melke kuer. Den 1 day DLC'n lå jo på dvd'n På youtube ligger det en beskrivelse hvordan man enabler den uten å betale for det.
Også lurer dem på hvorfor folk pirat kopierer.....
- It looked cool, but I usually check out ratings on iffy games, and Kane and Lynch landed a 6.0 score, that's the equivalent of going to the bar, and taking home a fat chick with a cute face. We've all done it, and many of us have regretted it. But we still have her number.
Skrevet 15 March 2012 - 14:27
Ferdig med ME3? Da har du spilt rundt 40 timer og er klar for en "våken helg" i nabo galaksen ?
Check this out
Check this out
Skrevet 15 March 2012 - 17:47
Jeg er med internett på denne, slutten er akkurat så håpløs som de sier den er. Men hvem vet, det kan være BioWare er noen geniale sadister som har mer DLC med en ny slutt / den egentlige slutten på vei, som vi kan få betale for. Nok av spekulasjoner der ute iallefall.
Denne artikkelen er forøvrig ganske godt formulert om hvorfor slutten egentlig er ganske håpløs.
http://www.gamefront...ns-are-right/6/
Denne artikkelen er forøvrig ganske godt formulert om hvorfor slutten egentlig er ganske håpløs.
http://www.gamefront...ns-are-right/6/
Skrevet 16 March 2012 - 14:32
ninjabloo skrev 15 March 2012 - 15:49:
Hoved problemet er jo at det ikke er noen konklusjon anngående hva du har gjort av valg. Folk er ikke så sinte for at Shepard dauer eller ikke, dem vil bare vite hva som hendte med alle. "big bang, game over" er for dumt.
Skrevet 18 March 2012 - 00:35
ME3 det mest solgte spillet i Norden 
01. Mass Effect 3 (EA)
02. The Sims 3: Showtime (EA)
03. SSX (EA)
04. Call Of Duty: Modern Warfare 3 (Activision)
05. Battlefield 3 (EA)
06. FIFA 12 (EA)
07. The Elder Scrolls V: Skyrim (Bethesda)
08. Street Fighter X Tekken (Capcom)
09. Skylanders: Spyro's Adventure (Activision)
10. The Sims 3 (EA)
Det jeg ikke visste var at BioWare egentlig hadde tenkt en FPS "spinoff" som et eget nedlastbart spill. Har dere testa multiplayer co-op en så det denne som ble den seirende, FPS delen skulle hete Mass Effect Assault og skulel være en blanding av Unreal Tournament og Battlefield 1942. BioWare Montreal var 4 måneder inn i utviklingen og hadde allerede i 2010 en fungerende prototype for FPS'n. Kanskje defor det er litt ekstra bæng i våpnene denne gangen.... men hadde jo vært kult med en ME FPS da ? Mulig det ikke passet helt inn i EA sin salg og profitt plan, Mass Effect Assault ville jo kræsjet ganske hardt med DLC'en til Battlefield 3.
Appropos slutten på ME3
01. Mass Effect 3 (EA)
02. The Sims 3: Showtime (EA)
03. SSX (EA)
04. Call Of Duty: Modern Warfare 3 (Activision)
05. Battlefield 3 (EA)
06. FIFA 12 (EA)
07. The Elder Scrolls V: Skyrim (Bethesda)
08. Street Fighter X Tekken (Capcom)
09. Skylanders: Spyro's Adventure (Activision)
10. The Sims 3 (EA)
Det jeg ikke visste var at BioWare egentlig hadde tenkt en FPS "spinoff" som et eget nedlastbart spill. Har dere testa multiplayer co-op en så det denne som ble den seirende, FPS delen skulle hete Mass Effect Assault og skulel være en blanding av Unreal Tournament og Battlefield 1942. BioWare Montreal var 4 måneder inn i utviklingen og hadde allerede i 2010 en fungerende prototype for FPS'n. Kanskje defor det er litt ekstra bæng i våpnene denne gangen.... men hadde jo vært kult med en ME FPS da ? Mulig det ikke passet helt inn i EA sin salg og profitt plan, Mass Effect Assault ville jo kræsjet ganske hardt med DLC'en til Battlefield 3.
Appropos slutten på ME3
Spoiler
Dette innlegget har blitt redigert av cri74: 18 March 2012 - 00:52
Skrevet 18 March 2012 - 19:05
Bra. Men jeg synes det mangler noe i 3'ern lell.
Feks hvor lite område er det ikke på Citadel i forhold til ettan og toan?
Hvor ble det av alle minigames?
Lite sideoppdrag osv.
Hvor ble det av alle systemene man kunne besøke og utforske (t.o.m lande på noen planeter og utforske litt, kunne man jo utenfor oppdrag)
+Endel mer.
Feks hvor lite område er det ikke på Citadel i forhold til ettan og toan?
Hvor ble det av alle minigames?
Lite sideoppdrag osv.
Hvor ble det av alle systemene man kunne besøke og utforske (t.o.m lande på noen planeter og utforske litt, kunne man jo utenfor oppdrag)
+Endel mer.
Skrevet 18 March 2012 - 23:20
De forskjellige sluttene er mer av den art om "Big Ben" blåser i lufta eller ikke..... så ikke akkurat så dramatisk store endringer.
Skrevet 21 March 2012 - 20:57
Grafikk-mods til Mass Effect 1: for de som ikke har vært innom det første spillet i serien men er interessert i å få med seg starten.
http://social.biowar...index/8565134/1
http://social.biowar...index/8565134/1
Skrevet 22 March 2012 - 09:57
ME3 var en herlighet, jeg elska det. Så kom en stor rød stråle og plutselig hadde skriverne røyka crack. Faen for en fucked slutt.... No sense... NO SENSE! 
Angry Joe oppsumerte alt jeg tenkte om slutten egentlig (spoiler alert): http://thatguywithth...ate-me3s-ending
Har en anna complaint som ikke har med slutten å gjøre:
Begynte på NG+, men droppa det temmelig raskt, vet jo hvor lite tilfredsstillende slutten er så ikke mye som motiverer til å se det tøvet igjen. Starta på ME1 igjen
Angry Joe oppsumerte alt jeg tenkte om slutten egentlig (spoiler alert): http://thatguywithth...ate-me3s-ending
Har en anna complaint som ikke har med slutten å gjøre:
Spoiler
Begynte på NG+, men droppa det temmelig raskt, vet jo hvor lite tilfredsstillende slutten er så ikke mye som motiverer til å se det tøvet igjen. Starta på ME1 igjen
Skrevet 22 March 2012 - 10:55
Av de tre spillene er det ME2 som har gitt meg mest. ME3 var et genialt spill for min del, frem til you-know-what ihvertfall.
http://www.pressfire...ffect-3-stormen
Vente å se hva dette er for noe da.... Har ikke store forhåpninger akkurat
http://www.pressfire...ffect-3-stormen
Vente å se hva dette er for noe da.... Har ikke store forhåpninger akkurat
Skrevet 22 March 2012 - 13:46
Akkurat det savna jeg noe syyykt i 3'ern! Var så hypnotiserende å bare scanne
Speaking of scanning, jeg syns det ble veldig fremtvungent for å skape "spenning" i 3'ern. Ville det ikke vært mer fornuftig å fly inn med stealth, scanne diskret og så sende en sonde? Tror de bare "måtte ha" noe skje i galaxy map for det er jo lite smart å ture rundt et solsystem med Reapers og rope som en tåkelur "HER ER VI, HER ER VI!"
Speaking of scanning, jeg syns det ble veldig fremtvungent for å skape "spenning" i 3'ern. Ville det ikke vært mer fornuftig å fly inn med stealth, scanne diskret og så sende en sonde? Tror de bare "måtte ha" noe skje i galaxy map for det er jo lite smart å ture rundt et solsystem med Reapers og rope som en tåkelur "HER ER VI, HER ER VI!"
Skrevet 22 March 2012 - 15:31
Den featuren der man blir jagd av sjøpølser rundt på starmappet er jo bare irriterende.
Blir man tatt, så er det bare å loade på nytt for faen og ingenting skjedde liksom.(sikkert morro på sexbox og ps3 med lange loadtider)
De kunne heller jodla til en sekvens der man måtte sloss mot reaperne for å komme seg unna.
Blir man tatt, så er det bare å loade på nytt for faen og ingenting skjedde liksom.(sikkert morro på sexbox og ps3 med lange loadtider)
De kunne heller jodla til en sekvens der man måtte sloss mot reaperne for å komme seg unna.
Skrevet 22 March 2012 - 16:06
De var så lette å unngå at det var aldri noe spenning. I tillegg så kan man bestemme ved hvilket kant på solsystemet man starter, bare sjekk galaxy map og hvis skipet peker rett ned når du entrer et solsystem så "kommer du inn" øverst. Peker skipet oppover så starter man på bunnen. Dette gjelder alle retninger så jeg hadde null problem med jaktende reapers. Bare sendte signal mens jeg fløy rundt omkring, rakk jeg ikke hente en ting så brukte jeg bare trikset over til å komme inn så nærme som mulig, hente det og stikke av igjen.
Føltes bare så enormt unødvendig.
Føltes bare så enormt unødvendig.
Skrevet 22 March 2012 - 22:09
Satt med samme følelsen her (gått Paragon hele veien).
Angry Joe med "Indoctrination Theory" (spoiler alert!): http://angryjoeshow..../#comment-44247
Angry Joe med "Indoctrination Theory" (spoiler alert!): http://angryjoeshow..../#comment-44247
Spoiler
Skrevet 24 April 2012 - 19:29
Var fornøyd med slutten, synes det var skikkelig bra..... så bra at jeg begynte på ME1 i dag
Skrevet 28 June 2012 - 23:06
Skrevet 02 November 2012 - 21:11
Kjøpte me3 nokså billig og har nettopp spilt gjennom. Jeg synes det var meget bra og har ingenting å utsette på slutten (extended cut).
Svar

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere

Logg inn
Registrer deg
Svar

Opp
svar
Multisitat