Gå til innhold

The Elder Scrolls V: Skyrim

996 replies to this topic

Cathode

Galactic Pie

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 814 Innlegg:
Det er så lite som SKJER - uavhengig av hoved-karakteren ;)

Edit: nå har det kommet så mange mods som fikser problemet så jeg kan ikke klage :p
Posted Image

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 068 Innlegg:

Support bacteria - they're the only culture some people have

To know death, Otto, you have to fuck life... in the gall bladder!

IQTus said:

virker som om alle vil gratulere henne i alle kanaler!

Finner mesteparten av musikksamlingen min listet opp her:
http://rateyourmusic.com/images/latest_acq/Sektleder.png

OptimusCrime

Its's a war out here!

• Utviklingssjef
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11 048 Innlegg:
Er det noen som tikker timer i dette spillet fortsatt? Personlig ble Skyrim et relativt kort eventyr for min del, men jeg planlegger å plukke det opp igjen snart.

Av en eller annen grunn spilte jeg Oblivion x antall timer mer før det dabbet av.

Bare jeg som er skutt?
OptimusCrime .net - What the fudge?
<@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
<@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

mockingbird0901

Sersjant

• Medlem
  • PipPip
  • 304 Innlegg:
Spilt gjennom en gang, har ikke rørt det særlig etter det. Prøvd, men orker ikke å begynne på nytt igjen liksom..

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:
Har ikke spilt ordentlig siden rundt juletider.

Gjorde ferdig alle guildene, borgerkrigen og hovedoppdraga, så ble litt lei.
Har funnet mange bra mods så tenker jeg skal lage en ny karakter, Kahjiit.

Tok noen skjermbilder i stad.

Postet bilde

Spoiler

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 068 Innlegg:
Rekker aldri å bli lei fordi jeg så sjelden får tid til å skikkelig game det for tiden. Kveldene forsvinner på alt annet :( Men skal bli ferdig med Skyrim før jeg setter igang med ME3
Support bacteria - they're the only culture some people have

To know death, Otto, you have to fuck life... in the gall bladder!

IQTus said:

virker som om alle vil gratulere henne i alle kanaler!

Finner mesteparten av musikksamlingen min listet opp her:
http&#58;//rateyourmusic.com/images/latest_acq/Sektleder.png

beep

Oberst

• Markedsføring
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 185 Innlegg:
Skyrim blei litt som Oblivion og Morrowind for min del. Utgivelsen passa perfekt med å vere sjukemeldt, so det var 9 døgn med skyrim og pittelitt søvn. Har sovidt rørt det etter jul, men etter å ha gjort ferdig Saints row 3 blir det å starte på nytt. Såg Jesse Cox (OMFGcata) sine skyrim-videoar http://www.youtube.c...5E&feature=plcp og blei ganske fuktig i skrittet på litt skyrim etter gammalt!

snillgegekeke

gokær

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 013 Innlegg:
venter på expansion, har bare generic quests igjen

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:

From the memes to the mods to the amazing stories that continue to be told, we’ve been blown away by the continued community support for Skyrim. All of it has driven us to make the game even better, and we’re excited to start sharing news on upcoming features and content.

It all starts with our upcoming 1.5 title update – available now as a Beta Update on Steam and arriving soon for Xbox 360 and PS3. In the release notes below, you’ll notice we’ve not only made fixes to the game, but also introduced some new features. One of our favorite additions are the new kill cameras for ranged and magic attacks. Watch the video above for a sneak peek.

:duske:

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 337 Innlegg:
<3

best computer game 2012? :D
Posted Image

Jackal.no

Voffsen

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 073 Innlegg:

<3

Posted Image
Has the social skills of a serial killer and struggles to communicate with anything that doesn't have a keyboard.
Jackal.no | @jackalno | LastFM | Youtube | Flickr

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:
http://www.gameinfor...has-a-name.aspx

Sitat

Bethesda has announced the official name of Skyrim's first set of DLC.

Dawnguard is Skyrim's first DLC, according to Bethesda's Blog. It announced the name of the DLC with the image you see above, and not much else, other than a summer release window. We don't know a date, or anymore details, but Bethesda has previously announced that Skyrim DLC will head to Xbox 360 first.

We will find out more about Dawnguard at this year's E3.

Postet bilde

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 337 Innlegg:

Vis innleggJackal.no skrev 01 May 2012 - 18:20:

<3
ble faktisk for geekete, selv for meg :(
Posted Image

Jackal.no

Voffsen

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 073 Innlegg:
http://www.pcgamer.c...orld-of-skyrim/ :o

Posted Image
Has the social skills of a serial killer and struggles to communicate with anything that doesn't have a keyboard.
Jackal.no | @jackalno | LastFM | Youtube | Flickr

snillgegekeke

gokær

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 013 Innlegg:

Vis innleggDaniel- skrev 01 May 2012 - 23:09:

http://www.gameinfor...has-a-name.aspx

Sitat

Bethesda has announced the official name of Skyrim's first set of DLC.

Dawnguard is Skyrim's first DLC, according to Bethesda's Blog. It announced the name of the DLC with the image you see above, and not much else, other than a summer release window. We don't know a date, or anymore details, but Bethesda has previously announced that Skyrim DLC will head to Xbox 360 first.

We will find out more about Dawnguard at this year's E3.

Postet bilde
Skulle ønske dem lagde en skikkelig expansion pack istedenfor en hjelm og et par sverd.

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 707 Innlegg:

After much speculation, the MMO version of The Elder Scrolls role-playing series has officially been announced. Developed byZeniMax Online Studios, The Elder Scrolls Online will allow players to quest across the entire continent of Tamriel 1000 years before the events of The Elder Scrolls V, which includes the provinces of Cyrodiil (where The Elder Scrolls IV was set) and Skyrim (setting of The Elder Scrolls V).

No screens or video have yet been released, but more information will be made available through Game Informer, as the reveal is part of their June 2012 cover story.
Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 193 Innlegg:
Blir jo selvfølgelig å følge med på info etterhvert, men i utgangspunktet er jeg en stor "meh" når det gjelder dette. Driter i MMO's, har ikke noe som helst interesse av slikt.

Går TES MMO-veien (altså ikke flere SP-spill) så er dessverre serien død for min del :(

OptimusCrime

Its's a war out here!

• Utviklingssjef
  • 11 048 Innlegg:
Tja, dette utvikles jo ikke av de som har lagd de andre spillene. Så tviler på at TES: VI blir online det også.

Dette er jo både på godt og vondt, jeg aner ikke hvordan de som lager Online-spillet er. Egentlig aldri hørt om det. Most likely blir dette dessverre en flopp. Og ja, negativ innstilling viser seg å være best i slike situasjoner :)
<@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 707 Innlegg:
Liker MMO's egentlig, men jeg er dritt lei sverd og magi - og med det spilte jeg Swtor :p
Men seriøst.... sci-fi slår lett noen gamle dverg historier

HeliX
Victrix Legion

Nydusja

litt mann i dress

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 726 Innlegg:
Hero Engine 2... Skeptisk.
naken

xAncalagonx

Fenrik

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 734 Innlegg:
Her er en liten review av TES:Online.

Sitat

It has long since rumored, even before Skyrim was announced, that there was an Elder Scroll Online in development. An MMO set in the Elder Scrills universe. And yesterday it was officially announced to be in development (by Zenimax Online, basically a sister-company to Bethesda).

GameInformer announced it by revealing the cover for their next issue. In that issue they officially give a first look at the game.

The GameInformer issue hasn't released yet (far as I know), but even so it has already leaked online. And it doesn't sound very good.

Basically, everything that makes the Elder Scrolls games good isn't in the MMO. It's third-person instead of first-person. It has 'stylized' graphics instead of realistic graphics. It's tab-targetting hotbar combat instead of real-time combat. It has classes instead of free skill-based progression. It uses a quest system instead of just free exploration (though supposedly their quest system are 'hub-less' to make up for it). It doesn't include player housing, changing into vampires/werewolves, marrying NPCs, etc. In fact I'm having a hard time seeing why it's called Elder Scrolls. From the details leaked so far it just sounds like WoW with the Elder Scrolls name. They even literally refer to WoW on several occasions in a "it's like that" kind of way.

One difference from WoW is that there will be three factions instead of two. The nine races are divided into three factions. And they all fight in Cyrodil in PvP to be crowned emperor or something. For the rest the MMO implements most all of Tamriel (though they're purposely leaving pieces of land unimplemented for expansions) and it takes place 1000 years before Skyrim. It has both instanced and public dungeons and uses phasing to give players the illusion that their actions are affecting the world. And it will be fully voiced.

I don't know. Yesterday evening when I first heard of it I thought that it could be quite good; The Elder Scrolls really lends itself well to a sandbox-type game. But now that details have been revealed my excitement for the game is pretty much zero as it sounds like they're trying to jam a themepark-style, strongly WoW-inspired, MMO design into the Elder Scrolls and trampling all over the franchise in the process.

There's more I'd need to hear, but right now this game is very strongly in the 'pass' column for me despite having loved the previous Elder Scrolls games. Because nothing I liked in those games I hear reflected in this MMO.

Ut fra det så har jeg null interesse for TES:Online. Hørres ikke ut som det samme spillet i det hele tatt (som Oblivion og Skyrim mener jeg da).
Posted Image

dirle

Kaaaaaaaaan'ke

• Yogi
  • 10 008 Innlegg:

Vis innleggNydusja skrev 05 May 2012 - 12:05:

Hero Engine 2... Skeptisk.
mhm, veldig skeptisk.
At de kjører samme engine som SWTOR gjør det sannsynlig at vi bare kommer til å spille det samme spillet vi har spilt siden wow, bare med en litt annen utsikt.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 337 Innlegg:
deeeilig
Posted Image

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:
Den kinect-greia på slutten ødela litt :p

snillgegekeke

gokær

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 013 Innlegg:
Det der så jo herlig ut. Mye bedre enn dlc pisset som kom til oblivion 1 gang i mnd.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:
Hehe, jepp.

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Hvor mange mods spiller dere med?

Jeg bruker 44 stk :)
Not all those who wander are lost.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:
Mista telling, men ihvertfall 30 :p

Cathode

Galactic Pie

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 814 Innlegg:
5 < 10. Kan multiplisere det med 5 den dagen jeg tar frem spillet igjen. Når kommer Dawnstar til pc igjen? :)
Posted Image

BcK

...

• Battlefield.no Veteran
  • 13 193 Innlegg:
0

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
Må bare innrømme.... er lenge siden jeg spilte skyrim... dere var vel for ung til å huske det :)

Trykk HER for bilde i full størrelse :)

Postet bilde

Uanset

SerpenS

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 290 Innlegg:
bah - har spilt med engod del mods men nå ser det ut til at jeg har klart å bugge savegamet mitt slik at samtlige quester har stoppet opp (scriptede events starter ikke).

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
åhh det er kjipt -.- går vel an å starte/fullføre quest ved hjelp av kommandoer?

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 810 Innlegg:
GetStage <quest id>

Used to get the current quest stage for given quest ID (use command ShowQuestTargets for IDs).
player.sqs <quest id>

Used to display all the stages of a quest
SetObjectiveCompleted <quest id> <stage value> <1 to set, 0 to unset>

Used to set the quest stage as being completed or uncompleted. Use command ShowQuestTargets for quest IDs and player.sqs to show how many stages there are. (Useful for bugged quests; e.g. if you picked up a copy of The Old Ways before you got the quest to do so you would use SetObjectiveCompleted MGR20 10 1 to complete the objective of getting the book, and SetStage MGR20 20 to advance the quest to the next stage).
SetStage <quest id> <stage value>

Used to set the quest stage (Useful for bugged quests). Use command ShowQuestTargets for quest IDs and player.sqs to show how many stages there are (note that you have set the stage one at a time in order to get its effect.)

Håper dette hjelper! :)

SerpenS

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 290 Innlegg:

Vis innleggEagleEye91 skrev 20 June 2012 - 21:37:

Håper dette hjelper! :)
har prøvd og det funker - isolert sett. Spillet stopper så på neste skritt - kan selvfølgelig bruke console igjen - men da stopper det igjen. Dette gjelder både main og thieves guild questene - som sammen med civil war questline er det eneste store jeg har igjen (tror jeg).

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 707 Innlegg:
Holy bananas.... jeg spiller vanligvis ikke sånne femidott spill, men jøsses så pent Skyrim er !!!
Jeg lastet ned HD pack 1 og 2 + Real Rain og Project Reality: Climates of Tamriel

Noen andre mods som er gode og kan anbefales?
Lurer på om jeg skal ha med meg Dawn, hun ser ut som en grei companion.

HeliX
Victrix Legion

Reinsdyret

Oompa-loompa of science

• Medlem
  • PipPip
  • 148 Innlegg:

Vis innleggcri74 skrev 02 August 2012 - 22:33:

femidott spill

:boxed:

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 707 Innlegg:
Har mobba så mange for å spille det så jeg måtte kalle det noe :p
(den ble nok lit for intern - se fort fra kommentaren)
Men ingen anbefalinger av mods altså?

HeliX
Victrix Legion

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:
Mange bra mods her: http://www.battlefie...rim_enda_større

Bruker selv 32 stk eller noe sånt, dog halvparten av de er sikkert ikke nødvendige å ha.

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 707 Innlegg:
åjåj.... takk Daniel :)

HeliX
Victrix Legion

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 337 Innlegg:
83gb med texture, man kommer inn i spillet og får lyst til å legge seg i en gresseng og kose med blomster framfor å krige:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/607

Så har du modden som gjør alle jentene i spillet til vakre supermodeller som dette:
Postet bilde

http://skyrim.nexusmods.com/mods/2812

Denne er også herlig, alle våpen i spillet redesignet i full hd:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/1754

Også kjører du på med denne fordi du er norsk:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/85

Det er himmelen som han norske duden tok med timelaps i spania som har blitt verdenskjent, limt inn i skyrim. Mer vakre netter finner man ikke :-)
Posted Image

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:

aasing

Sersjant

• Serveradmin
  • PipPip
  • 382 Innlegg:
Gleder meg, håper det samtidig kommer mer aktiviteter til NPC, synes de gjør litt for lite.
God said: "n00b! Reach out for my hand and it will guide you to the holy water. But, you must learn to drink by yourself"

OptimusCrime

Its's a war out here!

• Utviklingssjef
  • 11 048 Innlegg:
Skjønte det ikke helt jeg. Spiller man en annen eller noe? Man er jo allerede dragonborn i Skyrim?

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 730 Innlegg:
Handler vel om den første Dragonborn.
Sikkert hovedskurken elns :p

Jogers

Tøff i pysjamas

• Supermedlem
  • PipPipPip